| ROZRUSZNIK | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | maja   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 49
 Dołączył: 02 Lis 2011
 Posty: 648
 Skąd: Gorzów Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-25, 20:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witek z tym Karcherem , to poprawiłem , że wydawało mi sie, że myjka na stacji ma większe ciśnienie . Co do tych gumowych uszczelek - po rozkręceniu rzeczywiście nie są idealnie dopasowane. Jeździłem wcześniej w deszczu i nie było problemu , myśłe, że powodem był zbyt  ,silny strumień wody, skierowany  na rozrusznik i gdzieś sie tam może poprzesuwały. Woda jeszcze mogłaby wejść poprzez bolec zasilający od aku - niewiem. W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już. Teraz już lata jak ta lala.   |  
				| _________________ "Warto być przyzwoitym"  W.Bartoszewski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-25, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ale chyba wymieniłeś te oringi ? |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-26, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | maja napisał/a: |  	  | ... W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już... | 
 Piszesz  "z błotem", a myjka błota nie daje.
 Wniosek z tego taki, że miałeś rozrusznik nieszczelny i od dawna podczas jazdy zbierał on wodę i różnisty szlam z drogi, woda wyciekała szlam pozostawał. Ostatnie mycie dopełniło tylko procesu
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maja   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 49
 Dołączył: 02 Lis 2011
 Posty: 648
 Skąd: Gorzów Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-26, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | I może Demolka masz rację . Tylko pytanie, czy to błotko na pierścieniu z tymi 4 magnesami - to nie smar zmieszany z wodą ? |  
				| _________________ "Warto być przyzwoitym"  W.Bartoszewski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-26, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tyz prowda   Tylko organoleptycznie możesz sprawdzić. Jeśli zgrzyta w zębach to piach. Jeśli śmierdzi bagnem to błoto z drogi. Jeśli tłuste i zbliżone smakiem do starej ryby to może być to smar
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DRAGON   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 21 Maj 2012
 Posty: 4464
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-27, 07:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skosztuj i podaj nam tu swoje odczucia       |  
				| _________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | żocho   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1999
 Wiek: 63
 Dołączył: 20 Wrz 2009
 Posty: 75
 Skąd: Ostrołęka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 16:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam nieco inny ale podobny problem: po długiej jeździe w deszczu rozrusznik zachowuje się dosyć dziwnie, a objawy są takie: po wciśnięciu sprzęgła pracuje rozrusznik, innym zaś razem aby uruchomić rozrusznik muszę włączyć I bieg( bez sprzęgła). Dziwne zachowania, ale zaznaczamdzieje się to po długiej jeździe po deszczu. Czy ktoś miał podobny problem i co jest przyczyną? Proszę o podpowiedź. Dzięki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 16:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie bardzo rozumie co w twoim przypadku znaczy "bez sprzegla" bo jesli jest wbity bieg i nie wciska sie sprzegla to raczej nie da sie odpalic motocykla bo skoczy do przodu. Ty może nie masz problemu z rozrusznikiem tylko z wyłącznikiem ktory sie znajduje przy klamce sprzegla?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 16:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Coś w tym opisie usterki nie pasuje. Ani słowa o odpalaniu na biegu jałowym. Co to znaczy, muszę wbić pierwszy bieg ? A dlaczego nie drugi ?
 Ten włącznik działa w ten sposób, że wciskając klamkę uwalniamy wciśnięty cycek włącznika (jak w lodówce) i rozrusznik uruchamia się mimo wbitego biegu. Normalnie powinien odpalać tylko na biegu jałowym, lub z wciśniętym sprzęgłem. Po to jest ten włącznik. Jeżeli odpala na wbitym biegu bez sprzęgła, to włącznik jest spierdzielony, lub woda powoduje zwarcie. Tylko "Muszę wbić I-szy bieg" oznacza, że chyba nie odpala normalnie. Nie wiem co tu jest grane, ale opis usterki jest chyba niepełny.
 
 OPisz kolego po kolei:
 1. Rozrusznik odpala na biegu jałowym ?
 2. Rozrusznik odpala z wciśniętym sprzęgłem na biegu I, II, II, IV i V ? czy tylko na I ?
 3. Rozrusznik nie odpala na biegu z wciśniętym sprzęgłem ?
 4. Rozrusznik odpala na biegu, bez wciśniętego sprzęgła ?
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | drag ma jeszcze czujnik biegu oprocz tego wlaczynika od sprzegla, no i jest jeszcze od stopki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | benan   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 27 Sie 2011
 Posty: 164
 Skąd: DSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie a tym bardziej nie skoczy do przodu-takie rzeczy tylko w ...puszce. sam to doswiadczyłem w drodze i miałem stracha że prądu brakło  -a wystarczyło wrzucić N i wszystko gra   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | jęknie, jęknie, jak masz wciśnięte sprzęgło. Po to jest ten włącznik przy klamce. 	  | Cytat: |  	  | Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie
 | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | benan   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 27 Sie 2011
 Posty: 164
 Skąd: DSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz rację ze jęknie z wcisniętym sprzegłem ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce a kolega pisze że musi wrzucić jedynkę i odpalać bez sprzęgła |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | żocho   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1999
 Wiek: 63
 Dołączył: 20 Wrz 2009
 Posty: 75
 Skąd: Ostrołęka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i widzicie koledzy zaczęły się schody,  bo opis tej usterki nie jest taki łatwy, tak na prawdę w zależności od ,,namoczenia" działanie rozrusznika jest zagadką i trzeba na nie wpaść. Raz działa przy wyciskaniu  sprzęgła ( samo jego wciśnięcie powoduje jego zadziałanie), raz przy włączaniu I biegu (tylko) (bez sprzęgła) a innym razem rozrusznika ale na biegu I  . Jak wyschnie wszystko działa jak w nówce. Nie wiem gdzie dokonuje się zwarcie. Styczniki sprawdzałem, wszystkie przełączniki też. Moje dalsze pytanie brzmi : czy jest jakiś ,,komputer" , który zawiaduje za prawidłowe działanie, czy jest możliwe, że rozrusznik ,, namaka" i robi takie cyrki? Dodam, żę jak długo jeżdżę po wodzie to w czasie jazdy wyciśnięcie sprzęgła też powoduje zadziałanie rozrusznika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-10-14, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | w puszce też nic nie podskoczy jak zapalisz silnik z wciśniętym sprzęgłem na biegu 	  | benan napisał/a: |  	  | ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ronin   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 43
 Dołączył: 30 Cze 2010
 Posty: 529
 Skąd: GŁ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-10, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie dajcie jakieś namiary na nowe szczoteczki do 650 - ki , gdyż moje wyglądają juz tak a w zasadzie juz nie wyglądają   
 
  |  
				| _________________ -Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-
 
 " W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-10, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ronin, pisz PW do Wadery. Kupiłem jej i nie założyłem, bo nie było takiej potrzeby. Moto sprzedała i na nic jej sie nie przydadzą. 
 [ Dodano: 2013-02-10, 19:28 ]
 albo Larsson, bo tam kupiłem
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ronin   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 43
 Dołączył: 30 Cze 2010
 Posty: 529
 Skąd: GŁ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-02-10, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki stary pozdrówka. 
 [ Dodano: 2013-02-11, 12:06 ]
 
         
 [ Dodano: 2013-02-11, 12:07 ]
 Ta po lewej jest ładna
       
 [ Dodano: 2013-05-02, 00:51 ]
 Mam pytanko czy przy wymianie szczotek rozrusznika ,możemy je przylutować -bo wygląda na to ,że one są maszynowo zgrzewane i nie wiem czy zwykły lut wytrzyma ... na podobny post kolega wcześniej dostał odpowiedź ,że można... ale czy ktoś już próbował i jakiej  dokładnie cyny użyć????????????????
 
 z góry dzieks za jakieś info
 
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]
 
   
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]
 zrobione
 
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:23 ]
 
   
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:24 ]
 
   
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:25 ]
 Dla potomności
   
 [ Dodano: 2013-05-02, 21:27 ]
 notabene
  dzięki Vaderka za szczoteczkę   |  
				| _________________ -Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-
 
 " W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |