| Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:27
 | Wymiana płynu hamulcowego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-18, 12:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie Ci nie odpowietrzyli gamonie. Sam sobie odpowietrz, robi się to tak: Naciśnij kilka razy klamkę i przytrzymaj, w tym czasie lekko odkręć odpowietrznik na 2 sekundy i zakręć. Powtórz tę operację aż klamka zrobi się twarda to znaczy taka jak była przed wymianą. Odpowietrznik znajduję się na zacisku, to taka śrubka z otworkiem na kluczyk 10, powinna być na tej śrubce gumowa zaślepka. Operację przeprowadź z oboma zaciskami i najlepiej odkręć pokrywkę zbiorniczka z płynem hamulcowym, płyn DOT-4
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Focus   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 49
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 62
 Skąd: Bugaj/Biskupice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-18, 13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jaro napisał/a: |  	  | kluczyk 10 | 
 kluczyk 8 (chyba że to zależy od rocznika) wczoraj zmieniałem klocki i płyn
   |  
				| _________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zdzich   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2015
 Wiek: 65
 Dołączył: 12 Sty 2009
 Posty: 452
 Skąd: Grodków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gshort   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 48
 Dołączył: 21 Sie 2009
 Posty: 595
 Skąd: Bielawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-18, 20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdzich, ja pomogłem sobie strzykawką, bo czasami nie chce załapać, naciągam i popuszczam odpowietrznik, klamki nie dotykaj, oczywista pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku. jak bedziesz miał już płyn w strzykawce, to dalej tak jak napisał jaro. 
 jak coś to dzwoń. tel w profilu.
 
 
 
	
		| SNC00101ma.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 391 raz(y) 213.99 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marecki   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 14 Lut 2009
 Posty: 923
 Skąd: WARSZAWA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-18, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdzich,  jeśli nie pomoże patent Jara to wystarczy tylko okręcić odpowietrznik i pozwolić by płyn sam wyciekł razem z pęcherzykiem powietrza.Oczywiście załóż jakiś wężyk na odpowietrznik żeby nie zapaskudzić wszystkiego w koło.Koniecznie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | voitec   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2000
 Wiek: 54
 Dołączył: 05 Wrz 2009
 Posty: 298
 Skąd: Morscity
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-19, 17:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do wężyka polecam przyczepić zaworek zwrotny. Ja ostatnio używałem takiego ze sklepu zoologicznego, jaki jest do zabezpieczenia pomp powietrza w akwariach. |  
				| _________________ Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Colmann   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1999
 Wiek: 43
 Dołączył: 16 Gru 2010
 Posty: 40
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-24, 19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najprostrza metoda to kawałek węzyka paliwowego przezroczystego zakładasz szczelnie na odpowietrznik w zacisku i wkładasz wężyk do słoiczka
 Odkręcasz dekielek na zbiorniczku
 naciskasz mocno klamke kilka razy może być 5 -10 poczym przy ostatnim wduszeniu nie odpuszczasz klamki tylko trzymasz wduszoną
 W tym momęcie odkręcasz odpowietrznik i jak czujesz ,że cisnienie Ci spada w klamce to zakręcasz odpowietrznik i tak robisz cały czas
 Kiedy przestać ?
 Wtedy gdy w wężyku nie zobaczysz już ani jednego małego pęcherzyka powietrza..
 Oczywiście obserwuj cały czas poziom płynu w zbiorniczku i dolewaj
   Swoja drogą tak sobie możesz wymienić zaraz płyn hamulcowy bo co nowy to nowy a dla 20 zł warto..
 Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy
 Dopiero jak tam jest ok przechodzisz na przedni zacisk.
 Z tego tez powodu polecam robić to z kimś kto będzie Ci pompował klamką a Ty będziesz mógł swobodnie kręcić odpowietrznikiem
 A i ostyorżnie z odpowietrznikami bo często się zapiekają więc trzeba ostrożnie i z wyczuciem by nie ukręcić
   powodzenia życzę
 |  
				| _________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
 NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
 I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-24, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Colmann napisał/a: |  	  | Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy | 
 A co ma wspólnego tylni hamulec z przednim.  ?
 
 [ Dodano: 2011-03-24, 20:00 ]
 Podpowiem koledze, nic to dwa oddzielne układy.
   |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz Anis   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 1069
 Skąd: Chelm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-24, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie będzie OT jak opowiem pewną ciekawostkę, jak pewien "diagnosta" przy przeglądzie okresowym  ciągnika rolniczego Ursus C-330 wjechał przednią osią ścieżkę diagnostyczną i stwierdził brak hamulców  i co Wy na to   |  
				| _________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 00:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy, jeśli odkręcę odpowietrznik, podłączę rurkę i będę klamką pompował dolewając od góry nowego płynu, to wypchnę w końcu cały stary płyn hamulcowy z układu ? Tylko jeden zacisk bo 650... |  
				| _________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 01:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie tak |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | ttom, Nic się nie stanie jak zostanie odrobinka starego płynu. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | też nie wiem, z opakowania (minimum 0,5 l) jeszcze ci zostanie. 
 Temat odpowietrzania zacisku, scaliłem do tematu wymiana płynu hamulcowego. Witek
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | A.R.T.   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 50
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 231
 Skąd: Morscity
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 19:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | ttom,  200ml powinno wystarczyć ,jeśli będziesz miał przezroczyste naczynie do którego będziesz pompował stary płyn to jak sie dobrze przypatrzysz zauważysz kiedy leci juz świeży tzn jaśniejszy   dobrze jest wyciągnąc ze zbiorniczka  np strzykawka stary płyn i dopiero zalać świeży (wyciągnąć tak żeby na dnie trochę starego zostało)
 |  
				| _________________ Morsy
 
 F800GS
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-26, 01:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Jedna uwaga przy wymianie czy odpowietrzaniu tak jak w Twoim przypadku 1100 czyli podwójnych hamulcy zaczynasz zawsze od tylnego koł czyli tam gdzie dochodzi najdłuższy przewód hamulcowy | 
 
 
       
 Skąd taka teoria ? Pewnie przeniesiona z układów hamulcowych w puszkach.  Gdzieś bił dzwon, tylko nie wiadomo w którym kościele, coś słyszałeś, ale nie do końca wiesz co.
 W XVS 1100 są dwa odrębne układy hamulcowe, każdy ma swój zbiornik płynu hamulcowego i swoją pompę. Jak już to należy w przednim układzie hamulcowym rozpocząć od tego zacisku, który jest najdalej od pompy, czyli lewego.
 
 Dodam, że w XVS 650 również są dwa odrębne układy hamulcowe. Przedni hydrauliczny i tylny mechaniczny.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zdzich   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2015
 Wiek: 65
 Dołączył: 12 Sty 2009
 Posty: 452
 Skąd: Grodków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-04, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak się ostro zabierałem za odpowietrzenie hamulców że zaczął się sezon. Wstyd się przyznać, ale pojechałem do warsztatu gdzie wymieniali mi klocki - odpowietrzyli na poczekaniu gratis.   Jednak mechanik ze mnie marny i bez ambicji...
  Ale co pośmigałem zaraz potem, to moje   |  
				| _________________ http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
 Yamaha Super Tenere
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |