YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany gwint
Autor Wiadomość
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-11-24, 21:50   

Grzesiek,nie ma sprawuszki!
Jeżeli chodzi o mechanikowanie,zawsze chętnie pomogę w miarę mojej wiedzy :pokooj:
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2010-11-25, 02:22   

jaro napisał/a:
fazzi, Ten problem występuje tylko w 650.


To czym różni się 1100 że ten problem znikł?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-11-25, 06:55   

Maniu_85 napisał/a:
To czym różni się 1100 że ten problem znikł?

Maniu_85, Na pierwszy rzut oka dla laika niczym, dla kogoś, kto się trochę zna na motocyklach wszystkim, albo prawie wszystkim, bo rzeczywiście parę części można by przełożyć do 650. Tak na poważnie to przecież inny silnik. W 650 tam gdzie wkręca się tą felerną jedną śrubę jest po prostu za mało tzw. mięcha i trochę mocniejsze wkręcenie śruby powoduje rozerwanie tego miejsca ( gwintu), potem jak napisał Grzech trzeba wkleić szpilkę.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2010-11-25, 18:46   

Nie mam jeszcze Dragusia i dlatego nie wiem czym te silniki różnią sie znacząco miedzy soba poza pojemnością!! Z tego co napisałeś rozumiem ze w 650 tylko z tą jedną srubą jest problem z innymi juz lepiej!! Czy wimiana filtra zawsze wiaże sie z sciaganiem kominów????
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-11-25, 18:52   

Maniu_85, W 650 nie ma potrzeby zdejmowania wydechów. Poza tą fatalną śrubą to świetny silnik i motocykl po prostu bez awaryjny. Zrobiłem 650 13tyś mil(około 20tyś km) tylko wachę lałem i olej zmieniałem.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-11-25, 19:00   

Maniu_85 napisał/a:
ze w 650 tylko z tą jedną srubą jest problem

nie ze śrubą, tylko z nadmierną siłą jej dokręcania. 10 Nm to jest trochę mocniej jak palcami. uszczelnia oring, nie trzeba go miażdżyć. Wystarczy lekko dokręcić. Robiłem to i nie zerwałem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2010-11-25, 19:02   

Dzieki za informacje takie sprawy trzeba wiedzieć na przyszłość. Czyli w 1100 trzeba wydechy sciągać do zmiany filtra oleju?
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-11-25, 19:49   

Tak, chyba że moto jest wyposażone w akcesoryjny filtr, wtedy jest zamontowany na zewnątrz w specjalnym uchwycie. Poszukaj na forum, jest gdzieś to opisane ze zdjęciami.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2010-11-25, 20:24   

dzieki za info bede szukał!
 
 
maciassc 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-11, 20:05   

Panowie, mam ten sam problem ze zerwanym gwintem, powiedzcie mi, czy jeśli chcę nareperować otwór poprzez system Helicoil, to czy muszę odkręcać tą część bloku silnika, w której jest otwór, czy całą operację mogę przeprowadzić po zdjęciu tylko dekla przykrywającego filtr oleju?
Jeśli trzeba rozkręcić blok, to pewnie będzie również do wymiany uszczelka łącząca blok silnika. Czy dobrze myślę?
_________________
taka inna a jednak Gwiazdka
Był drag star 650 Classic
Jest HD softail deluxe
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-11, 20:18   

maciassc, jak jest dostęp, a jest, to nic nie rozbierasz.

[ Dodano: 2011-04-11, 20:21 ]
http://www.youtube.com/watch?v=79IYC4L68LU
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2011-04-11, 20:49   

witek1965, A takie cudeńko jak na tym filmie to w Polsce jest gdzieś dostepne, czy tylko import zza wielkiej wody?
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-11, 21:04   

no jasne, ze tak, tylko sie nie opłaca. Kupujesz cały komplet, ponieważ potrzebne są narzedzia z tego kompletu. To wersja dla mechanika. Sama jedna sprężynka to kilka złociszy.

wpisz na allegro w okno główne helicoil oraz heli coil i masz kilka stron z ofertami.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
maciassc 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-11, 22:19   

witek1965 napisał/a:
maciassc, jak jest dostęp, a jest, to nic nie rozbierasz.

[ Dodano: 2011-04-11, 20:21 ]
http://www.youtube.com/watch?v=79IYC4L68LU


Ale akurat mam zerwaną tą długą śrubę pod pierwszym deklem a gwint jest głęboko umieszczony i go nie widać. I zastanawiam się, czy tym systemem naprawię go. Nawet na filmie widać, iż gwint raczej musi być widoczny

[ Dodano: 2011-04-11, 22:24 ]
A czy KTOŚ z Was już próbował samodzielnie naprawiać zerwany gwint od dłuższej śruby pod pierwszym dekielkiem do filtra oleju?
_________________
taka inna a jednak Gwiazdka
Był drag star 650 Classic
Jest HD softail deluxe
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 719
Skąd: ST
Wysłany: 2011-04-11, 22:25   

Jedyne co potrzebujesz na wymiar to gwintownik, resztę można dorobić. Wkrętak jak i "wybijak/łamacz" dorobisz z pręta o odpowiedniej średnicy. Wkrętak nacinasz tak żeby wlazł "ogonek" od sprężynki i ją wkręcasz. Wybijakiem po operacji wkręcenia wyłamujesz ten "ogonek".
Co do roboty jeśli dziura jest na wylot, to jest problem bo musisz rozwiercić otwór wiertłem o odpowiedniej średnicy i nagwintować. O wybitym "ogonku" nie wspomnę. To że jest głęboko nie przeszkadza, jeżeli tylko starczy gwintownika.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
maciassc 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-12, 00:00   

Cytat:

A w jaki sposób ewentualnie moge wstawić szpilke w zerwane gniazdo?
_________________
taka inna a jednak Gwiazdka
Był drag star 650 Classic
Jest HD softail deluxe
 
 
chorąży 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Wiek: 53
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 280
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-18, 12:20   

Byłem w serwisie Yamahy - naprawa zerwanego gwintu kosztuje 150 zł. we Wrocławiu - nie wiem czy warto jest samemu dłubać - po ich naprawie jest gwarancja i spokojny sen, że jest dobrze zrobione.
_________________

 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 53
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2011-04-18, 13:30   

chorąży napisał/a:
Byłem w serwisie Yamahy - naprawa zerwanego gwintu kosztuje 150 zł. we Wrocławiu - nie wiem czy warto jest samemu dłubać - po ich naprawie jest gwarancja i spokojny sen, że jest dobrze zrobione.


nie warto, za 150 zl oddalbym do serwisu
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-18, 18:36   

spining napisał/a:
nie warto, za 150 zl oddalbym do serwisu
ch

To jest różnie bo niektórzy mają smykałkę do majsterkowania i sami mogą sobie to zrobić tak jak piszą we wcześniejszych postach a kilka groszy zostanie w kieszeni na pifko. lol ;D ;D ;D
_________________
Dawid Z.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-18, 23:30   

Cytat:
nie warto, za 150 zl oddalbym do serwisu


zbierzcie kilka motocykli z taki zerwanymi gwintami, ja zakupie zestaw i wam zrobię za 100 zł i również udzielę gwarancji. Założę plomby na śrubach i żaden problem. Uważam, że cena 150 zeta to czyste zdzierstwo. Ciekawe ile by wzięli za zerwany gwint w bloku silnika puszki (od przykręcania Głowicy) albo świecy. Pewnie taniej byłoby głowice kupić. Ale to tylko taka moja opinia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group