 |
Czyszczenie baku w środku |
Autor |
Wiadomość |
hrabia


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-11-23, 18:54
|
|
|
Zamin dłubanie w mojej Starce zupełnie mnie pochłonie, mam jeszcze jedno pytanie. Myślę o dołożeniu dodatkowego filtra paliwa zaraz za bakiem. Nigdy nie wiadomo czy to czyszczenie da efekt 100%-towy, dlatego chce się w ten sposób dodatkowo zabezpieczyć. Myślałem o jakimś filterku "rozbieralnym", których pełno na allegro w cenie około 25-35 PLN. Z racji, że do tej pory rozbierałem tylko moją żonę (tudzież takie tam inne - ale lepiej, żeby się wspomniana na początku o tym nie dowiedziała ;-) ) nie mam zielonego pojęcia jaki filterek bedzie odpowiedni. Mają oznaczenia np. 8mm albo 6.5 mm (np. tu: http://www.moto-akcesoria...m-8mm,p,16244), no i do tego przewody (może ten: http://www.moto-akcesoria...11-mm,p,19399). Czy też muszą być o rozmiarze takim samym jak filtr? A czy takie zaciski (http://www.moto-akcesoria.pl/metalowe-zaciski-do-przewodow-7-11mm,p,19411) nadadzą się do "połączenia" tego wszystkiego "do kupy"? |
_________________ hrabia
happy VStar 650 Classic owner |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-11-23, 19:44
|
|
|
te 8 mm, czy 6,5 mm to oczywiście średnica króćców przyłączeniowych , więc jakiej średnicy masz węże taki filtr kupujesz.
Powiedz, że żartujesz sobie teraz? No a jak myślisz, czy przewód o średnicy wewnętrznej fi 8 nada się do filtra o średnicy króćców fi 6,5 mm, albo odwrotnie ?
Wszystko co podałeś się nadaje w 101% |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
hrabia


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-11-23, 21:13
|
|
|
witek1965 napisał/a: | te 8 mm, czy 6,5 mm to oczywiście średnica króćców przyłączeniowych , więc jakiej średnicy masz węże taki filtr kupujesz. |
A jakie są standardowo w Dragach przy kraniku? Na oko wydaje mi się, że właśnie 8mm powinno podejść. Ale jak ogólnie wiadomo, na oko to chłop w szpitalu umarł...
witek1965 napisał/a: | Powiedz, że żartujesz sobie teraz? No a jak myślisz, czy przewód o średnicy wewnętrznej fi 8 nada się do filtra o średnicy króćców fi 6,5 mm, albo odwrotnie ? |
Hmmm... ja wiem czy żartuję? Moje umiejętności, jak już wspominałem, są bardzo ograniczone. Poza tym wyznaję zasadę "jak się popieści to się zmieści". ;-) Niekoniecznie musi się ona w tym przypadku sprawdzić. Dlatego pytam.
witek1965 napisał/a: | Wszystko co podałeś się nadaje w 101% |
Wielkie dzięki. To chyba moje ostatnie pytanie w tej kwestii. Mam już niemalże cały "sprzęt" niezbędny do czyszczenia baku. Jeśli ktoś będzie zainteresowany - zdam relację i zaprezentuję wyniki moich poczynań. |
_________________ hrabia
happy VStar 650 Classic owner |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-11-23, 23:47
|
|
|
hrabia napisał/a: | Mam już niemalże cały "sprzęt" niezbędny do czyszczenia baku. Jeśli ktoś będzie zainteresowany - zdam relację i zaprezentuję wyniki moich poczynań. |
Proszę Cię o sfotografowanie tego przedsięwzięcia przyda się na przyszłość komuś. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
krzycho_r

Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 50 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2011-08-23, 22:01
|
|
|
zbymus napisał/a: | Mnie od pewnego czasu dopada czyszczenie zbiorników paliwa - różnych mniej lub bardziej zardzewiałych.
Bardzo skuteczną metodą jest czyszczenie zbiornika potłuczonym szkłem.
Np. potłuc ze dwie butelki po piwie wsypać do środka i zaczynamy.
komboj zapewne wiesz jaki to jest ruch posuwisto - zwrotny,wiec takim ruchem poruszaj zbiornikiem dodając do tego ruch obrotowy. |
Witam
Zbymuś drobno potłuczone szkło musi być drobno potłuczone. Najlepiej takie do szkiełkowania. Kiedyś twierdziłem , że szkło jest dobre , dzisiaj uważam , że się nie nadaje.
Lepiej jest użyć żwirku(suchy musi być) .
Ja czyszczę około 30 min.:
http://dzikijunak.org/gal...biornik_001.jpg
Trzy ustawienia po 10 min każde. Blaszka w środku jest jak nowa.
I tu zaczynają się schody.
Jeśli wyczyściliśmy zbiornik i nie mamy zamiaru go teraz pomalować , to lepiej było go nie czyścić. Dlaczego ? Bo teraz korozja szybciej postępuje.Wszystkie zbiorniki są zabezpieczane antykorozyjnie od wewnątrz, nawet te produkowane w głębokim PRL'u również były.
Do malowania polecam farbkę z rodziny Epitan producent OLIVA - tania nie jest , ale skuteczna.
Sprawdziłem i polecam. |
_________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|