YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:10
Wibracja kierownicy po jej puszczeniu
Autor Wiadomość
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-07-23, 10:23   

A mozesz mi powiedziec gdzie centruja szprychy w naszych kolach ?
Z tego co wiem kola sa fabrycznie wycentowane i ze szprychami nic sie nie robi. Zmieniejac kolo tylko je wywazasz ciezarkami.
W glebokich latach komuny wiem ze robili cos takiego, ale do motocykli klasy WSK czy Junak gdzie malo kto zwracal uwage na bicie kola ;D
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2569
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-07-23, 10:40   

majkelpl, poszukaj i poczytaj na forum, zobaczysz co się może dziać z szprychami, luzują się urywają się itd....
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-07-23, 10:58   

majkelpl napisał/a:
W glebokich latach komuny wiem ze robili cos takiego, ale do motocykli klasy WSK czy Junak gdzie malo kto zwracal uwage na bicie kola ;D


Po co te lata głębokiej komuny ? A co do meritum to jesteś naprawdę przekonany, że wtedy dopiero wynaleziono koło i jeździliśmy na drewnianych z namalowanymi szprychami ? Nawet Junakiem ("gdzie malo kto zwracal uwage na bicie kola") przejechałem bardzo wiele i nic mi nie biło bo dbałem o szprychy. Teraz też mi nie bije.
Jeśli masz leciwą już oponę (nawet gdy bieżnik jako tako wygląda), stawiam na deformacje opony jako przyczynę bicia - tak mi podpowiada mój prehistoryczny rozum ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
EciQ 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 142
Skąd: Łuków
Wysłany: 2010-07-23, 11:07   

Niestety wymiana opony nie jest lekiem na całe zło :( Wymieniłem i nic, wyważyłem i nic. Pewnie centrowanie koła mnie czeka tylko jeszcze nie trafiłem na gościa, co mi to zrobi i nie zepsuje :)
_________________
"Kiedy ruszasz sprzed domu, najpierw rozkręć do wysokich obrotów swój mózg, a dopiero potem silnik" - David L. Hough
Ostatnio zmieniony przez EciQ 2010-07-23, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzysiekDrag 



Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 26
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 2010-07-23, 11:26   

miałem to samo , przy 100 trzęsło kierownicą tak ze nie wiedziałem jakim pasem jade i okazało sie w serwisie ze opona w środku miała wadę a poprzedni własciciel kupił ją po okazyjnej cenie!!!!!!!! Poszukiwania trwały dlugo ale po wymianie opon 140 bez trzymanki ;D
_________________
http://www.youtube.com/wa...UU&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=75y3N1R15aw
http://www.youtube.com/wa...pY&feature=fvst
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-07-24, 23:00   

Nie zauważyłem w dyskusji więc wspomnę jeszcze o czymś innym, mianowicie oście przedniego koła. Zawsze myślałem że to kawał twardej stali a okazuje się że wykonana jest z jakiejś miękkiej rurki, która bardzo łatwo może się odkształcić, najczęściej w wyniku nieumiejętnego zdejmowania/zakładania koła. Wymieniałem niedawno olej w lagach i zauważyłem że jest już lekko wygięta, na "oko" tego nie widać, trzeba użyć czegoś, co wprowadzi ośkę w szybki ruch wirowy, żeby zauważyć niewielkie skrzywienie bo jak widać już gołym okiem, to tylko w krzaki z nią można.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2569
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-07-24, 23:21   

shipp, Jak krzywa ośka, to nie wciśniesz jej w łożyska, a poza tym w czasie ruchu koła jest ona nieruchoma czyli wibracje nie mogą od nie pochodzić.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-27, 19:42   

Panowie

Znalazłem przyczynę :brawo: :hahaha: :brawo: :hahaha:
Jest lakoniczna że sam nie wierzę że to mogło być powodem

Kilka tygodni temu zamontowałem na tylnym bagażniku KUFER ( dosłownie kufer nie mały )
Wzmocniłem spód mimo że producent wzmocnił dla mnie dno kufra, wzmacniając spód od spodu podłożyem blachę ocynk 2 mm. i chyba przesadziłem.

I jak się okazało po demontażu wczoraj kufra i dzisiejszej jeździe wibracja kierownicy usąpiła

Muszę teraz dołożyć ciężarków na kierownicy bo najpewniej się jeździ jak jest przód dobrze dociążony

Szukam teraz w temacie jak dociążyć kierownicę :poddajesie: ciężarkami nie wiem czy jest to możliwe ale próbuję


Dzięki jeszcze raz wszystkim za rady
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-07-27, 22:03   

Ale jaja,
zdemontuję mój kufer i spróbuję czy dalej są wibracje przy małej prędkości.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-27, 22:39   

daj znać jestem ciekawy :hahaha:
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-07-28, 11:12   

Nie do wiary. Musisz być strasznie wrażliwy bo nie przypuszczam żeby te wibracje były duże od tego kufra. :)
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
koszerny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1747
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2010-07-28, 12:47   

Ziółek napisał/a:
Nie do wiary. Musisz być strasznie wrażliwy bo nie przypuszczam żeby te wibracje były duże od tego kufra. :)

możesz jednak się mylić
ja mam dokładnie to samo tylko bardziej odczuwalne jak jadę moto z jolcią i bagażami
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-07-28, 12:57   

Jeśli obciązanie tyłu powoduje wibracje przodu motocykla (wykluczam całkowicie luźne zamocowanie) to należy sprawdzić stan tylnego zawieszenia (luzy) oraz szprych tylnego koła. Motocykl zaprojektowany jest do wożenia sporych obciążeń na tyle. Mój to potwierdza, bardzo obciążam mu tył w długich wyprawach i nic mi nie wibruje, ale ja raz w roku nie żałuję kasy na niego i robię przegląd u profesjonalisty 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-07-29, 18:34   

marekko napisał/a:

I jak się okazało po demontażu wczoraj kufra i dzisiejszej jeździe wibracja kierownicy usąpiła


Cuda Panie, cuda jakies :hahaha:
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-07-29, 18:51   

Ja myślę że to może wiatr to powoduje jak jeździsz sam z kufrem dlatego masz te drgania.
_________________
Dawid Z.
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-07-29, 23:12   

Ja po założeniu gmoli mam na przykłąd straszne drgania na podnóżkach w pewnych zakresach obrotów, więc niczemu się nie dziwię. CHociaż gmole jednak usztywniają konstrukcję.
 
 
Piotras 


Model: RS1700
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 55
Skąd: Grox
Wysłany: 2010-09-20, 08:09   

Nie będę tworzył nowego tematu, bo sprawa może być pokrewna.
Moja gwiazdka podczas ogólnie rozumianego wytracania prędkości - hamowanie silnikiem, hamowanie hamulcami (zwłaszcza tył, choć przy użyciu przedniego też) zaczyna "wężykować" czyli wpada w wyraźne shimmy. Nie za każdym razem - dzieje się tak szczególnie przy wyższych prędkościach (np przy zwalnianiu z okolic 90), przy niższych efekt jest słabo zauważalny lub nie występuje. Macie może jakiś pomysł?
Dodam tylko, że nie jest to kwestia opon ani tez ciśnienia w nich.
_________________
Hit the road, Jack ....
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-09-20, 08:44   

majkelpl napisał/a:
Cuda Panie, cuda jakies

to akurat nie ma nic wspolnego z cudami bo jest to ogolnie znana sprawa ze duze sakwy i moga byc nawet puste potrafia wprowadzic maszyne przy duzych predkosciach w drgania co 1 rzedzie przenosi sie na kiere.
Ostatnio w monosladzie testowno BMW K1300 i mial orginalne kufry z mozliwoscia ich poszezenia i po ich rozsunieciu przy duzych predkosciach zaczal wpadac w shimy
a jesli chodzi o ciezarki na szprychach to nie sluza one do cetrowania kola tylko do wywazania opony a to dwa rozne zagadnienia
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2569
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-09-20, 08:51   

Sprawdziłbym luz łożyska główki ramy - za duży też daje takie objawy.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-09-20, 10:43   

fazzi napisał/a:
Ostatnio w monosladzie testowno BMW K1300 i mial orginalne kufry z mozliwoscia ich poszezenia i po ich rozsunieciu przy duzych predkosciach zaczal wpadac w shimy
a jesli chodzi o ciezarki na szprychach to nie sluza one do cetrowania kola tylko do wywazania opony a to dwa rozne zagadnienia


Też to oglądałem i tak jest miałem ten sam problem, jak jadę sam. Jak z Plecaczkiem to wszystko przechodzi nie ma takich zawirowań powietrza.
_________________
Dawid Z.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group