silnik gaśnie jak się rozgrzeje |
Autor |
Wiadomość |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-07-06, 19:17
|
|
|
Ten trop zaworowy też może być mylny.
W DS tak zostały dobrane parametry stopów głowicy, cylindra i zaworów ze różnica w rozszerzalności tych podzespołów nie przekracza +0,05 mm.
Żeby było jeszcze bardziej "egzotycznie" to zakładam się o dużą wódkę iż po nagrzaniu nasze DS idą na (-) czyli luz zwiększa się... :-) |
|
|
|
 |
darkside


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1717 Skąd: Gdańsk/Banino
|
Wysłany: 2010-07-07, 00:48
|
|
|
Stawiam na 99% na swiece. Zanim zaczniesz grzebac wymien swiece bez ogladamia czy maja dobre szczeliny. Fakt jest taki ze swiece czesto siadaja wiec wydatek 30zl nie powinien robic spustoszenia w portfelu, a bedziesz mial pewnosc. Jesli okaze sie ze nie swiece to przydadza sie na inna chwile. |
_________________
|
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-09, 21:25
|
|
|
Witam
Dwa dni roboty za mną i ciągle lipa, ale po kolei.
Jako że motocykl garażuje 20 km od miejsca gdzie mieszkam więc do roboty zabrałem się w wczoraj. Pierwsza niemiła niespodzianka jaka mnie spotkała to to że motocykl nie dał się w ogóle zapalić.
1) Zacząłem od nowych świec bo to najprostsze- niestety to nie świece
2) spuściłem całe paliwo z baku i nalałem nowe- zapalił, chwilę pojeździł i zgasł.
3) wyczyściłem gaźnik
4) żeby nie czuć się znów zaskoczony po założeniu gaźnika, rozwaliłem moto jeszcze bardziej i wyregulowałem zawory. Luz zaworowy był w normie, wprowadziłem nieznaczne korektę na zaworach wydechowych.
5) wyczyściłem bak i kranik
6) ustawiłem poziom paliwa w komorze pływakowej
7)zsynchronizowałem gaźniki
zapaliłem i .......dalej lipa Moto jedzie spoko, a jak mu się odwidzi staje i nie da się go zapalić.
załamany siadłem i pomyślałem,
eureka PALIWO!!! po tym jak nie chciał zapalić zdjąłem rurkę która doprowadza paliwo do gaźnika i nie leci!!!. Wpiołem kranik z baku bezpośrednio do gaźnika i zapalił, chodzi ładnie.
Zacząłem się przyglądać pompie paliwa. Nie słyszałem charakterystycznego trrrrrrr. Coś tam poruszałem, postukałem. Pompa zrobiła trrrrr i moto chodzi jak burza.
POjechałem na jazde próbną ale po ok 15 km. moto zgasło, udusiło się, dokładnie tak jakby brakło paliwa. i już nie dał się zapalić. Podpiołem więc znów bezpośrednio bak do gaźnika i znów moto przemówiło, Tak wróciłem do domu i dzień sie skończył.
W świetle wydarzeń na 99,9% winowającą jest brak zasilania gaźników bęzyną. Nasuwa się na myśl Pompa paliwowa. Widziałem tam wśród kabli (koło stacyjki) chyba jakąś cewkę? (może to ona nawala)
Tu się zaczyna problem bo z pompą paliwa nie mam za wielkiego doświadczenia. nawet niewiem czy jest podciśnieniowa czy elektryczna? Czy jest rozbieralna, można ją wyczyścić i jak ją sprawdzić? jest naprawiaLNA czy tylko wymiana na nową? Co to za cewka (kondensator) czy coś co to przypomina.
Jeśli macie jakieś doświadczenia z doprowadzeniem paliwa do gaźnika, doradzcie coś, bo chyba w tym miejscu będę musiał powiedzieć pas i oddać w bardziej fachowe ręce (co osobiście traktuje jako porażka).
Podsumowując dwa dni roboty, mam dalej lipę, ale pogrzebać sobie przy własnym motorze- bezcenne
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2010-07-09, 21:47
|
|
|
Co prawda, mam 1100 ale miałem dokładnie taki sam objaw i była to pompa. Po odpaleniu moto mi gasło. Wyglądało to tak jakby wypalił paliwo w gaźniku i koniec.
Okazało się że wyrobiły sie platynki w pompie, przez co pompa nie pracowała.( nadmieniam że tak jak Ty, wyczyściłem gaźnik, kranik i bak, że o regulacji zaworów nie wspomnę). Ale do tematu. Zestaw naprawczy pompy to wydatek w Larssonie 65 pln. Wymiana tego jest prosta, że nawet nie ma co na ten temat pisać. Jeśłi chodzi o umiejscowienie pompy to w 1100 znajduje się ona z lewej strony pod chromowanym deklem. Z tego co pamiętam to odkręcenie trzech śrub inbusowych.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to wal postaram się pomóc |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-09, 22:09
|
|
|
W 650'tce jest blisko stacyjki, opatulona mnóstwem kabli, że aż strach pomyśleć jak to wyciągnąć, chyba znów będę musiał ściągnąć gaźnik żeby się do tego dobrać, bo bokiem chyba nie przejdzie. Na razie nie mam innego pomysłu:(
Zastanawia mnie jeszcze ... coś do cholery musi tą pompą sterować i gadać jej kiedy ma zrobić trrrr a kiedy nie. co to ? gdzie to szukać ? jak sprawdzić czy to na pewno pompa jest walnięta? |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2010-07-09, 22:16
|
|
|
Mechanikiem nie jestem to Ci nie powiem co nią steruje. Sprawdzałem w schemacie i nie ma czegoś takiego jak czujnik poziomu paliwa w gaźniku. Potwierdził to jeden z mechaników(nad mym przypadkiem też zebrało sie konsylium ) |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-07-09, 23:05
|
|
|
Wydaję mi się że pompa uruchamia się automatycznie po podaniu na nią napięcia przez stacyjkę i czerwony przycisk.
Trrrr jest do momentu uzyskania ciśnienia.
Pytanie czy pompa przestaje pracować po trrrr (wyłącza ją jakiś wyłącznik ciśnieniowy który może znajdować się w niej), czy dalej pracuje ale trrr jest nie słyszalne bo jest pod stałym ciśnieniem?
Myślę iż można to sprawdzić podłączając jakąś rurkę przeźroczystą pod pompę i obserwując co się dzieje z paliwem i pompą po otworzeniu i zamknięciu tej rurki. |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-11, 12:53
|
|
|
Witam
Dobrałem się do pompy, po przekręceniu kluczyka nie daje znaku życia. Przychodzi mi na myśl że chyba jest spalona bo styki chyba nie wyglądają najgorzej. Zobaczcie sami.
Jest jakaś metoda by definitywnie sprawdzić że jest spalona, chyba powinna dawać jakikolwiek znak życia po przekręceniu kluczyka?
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-07-11, 14:04
|
|
|
spróbuj ją podłączyć bezpośrednio do aku i posłuchaj czy kręci |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-07-11, 14:41
|
|
|
tylko niech będą węże z paliwem, bo może się zatrzeć. Nie wiem jak w naszych moto, ale w puszkach pompy są smarowane paliwem, kilka sekund na sucho i ................. była sobie pompa. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2010-07-11, 19:14
|
|
|
romus, sprawdź te platynki czy nie są wypalone, zużyte. Jeżeli są, to pompa nie zagada. Podłącz pompę do aku i jeśłi nie będzie trykać to dopchnij lekko jedną z nich jeżeli w pewnym momenie zacznie trykać to oznacza że trzeba zainwestować w zestaw naprawczy. |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-11, 22:03
|
|
|
wiem, głupie pytanie:(
ale podłączając na krótko z AKU + dać do czarnego kabla, a - do czarno niebieskiego? |
|
|
|
 |
pandzioch2003


Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-07-11, 23:39
|
|
|
Do pompy podalcz + i - Sprawdz na ktorym kablu pojawia sie + po zaplonie. Na drugi kaleb zapnij -, zdejmij wezyk zasilajacy z gaznikow i wloz do np. buteleczki. Odkrec kranik i na chwile podlacz + prosto od aku do styku pompy gdzie normalnie jest +. Jezeli pompa jest dobra zacznie tyrkotac i bardzo szybko butelka wypelni sie paliwkiem. Jezeli tak sie nie stanie styki lub pompa do wymiany.
Powodzenia. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
 |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:27
|
|
|
Wyrok zapadł pompa paliwa do wymiany, spalona:(
Macie jakieś pomysły gdzie ją zamówić oprócz ASO. |
|
|
|
 |
koszerny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1748 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:53
|
|
|
romus z tego co wiem Bemol miał podobny problem
po dokładnym sprawdzeniu okazało się że wystarczy wymienić styki
koszt znacznie niższy
więc może warto jeszcze raz sprawdzić |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-13, 12:39
|
|
|
Sprawdzałem styki na różne sposoby. Nie daje znaku życia, po ściągnięciu dekla czuć spalenizna charakterystyczną dla spalonych silników |
|
|
|
 |
koszerny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1748 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-07-13, 12:43
|
|
|
romus napisał/a: | Sprawdzałem styki na różne sposoby. Nie daje znaku życia, po ściągnięciu dekla czuć spalenizna charakterystyczną dla spalonych silników |
to kicha zostaje ASO lub zakup za wielką wodą (przesyłka długo idzie a sezon trwa za to cena dużo niższa) |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2010-07-13, 14:19
|
|
|
Spróbuj NA ALLEGRO - gość pisze, że ma sporo różnych części silnikowych. |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-07-13, 20:39
|
|
|
Kur:(a nikt nie ma pompy do sprzedania:( próbowałem już chyba wszędzie.
Tylko w ASO za jedyne 1280 zł, załamać się można.
Znajdzie się jakaś dobra dusza, która może mi jakoś pomóc:( |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-07-15, 00:36
|
|
|
Jeżeli nada się z xvs 1100 to tu masz linka
tu link do pompy
100$ + wysyłka na cały świat w opcjach
Myślę że wysyłka będzie kosztowała ok. 25$ - ale o to zapytaj sprzedawcę.
Poprawka ..... Tutaj masz pompę do 650
tu link do pompy xvs 650
70$ + wysyłka.
Z tej firmy (pinewall) kupowałem już parę rzeczy i gwarantuję za ich uczciwość.
Przesyłka do Polski 24$ lub 25$ - termin dostawy ok. 2 tygodni. |
|
|
|
 |
|