YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
mieszanie olejów
Autor Wiadomość
xwiewiurx1983 



Rocznik: 2002
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Starogard Gd./UK
Wysłany: 2009-08-22, 01:46   

hmmm sek w tym ze juz kupilem 4 litry motula 10w40 ;/ bo szybko chcialem czyms dolac a slyszalem za motul jest dobry jak nie naj... teraz widze ze nie, no ale coz to sie da. wiec moze skoro mam juz 4 litry to doleje tego i na koniec sezonu wymienie na Motula co juz kupilem z nowym filtrem oczywiscie
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-22, 06:48   

TomHal napisał/a:
Jeżeli maszynka jeździ na oleju mineralnym to na mineralnym powinna jeździć dalej. Można zmienić ten olej na półsyntetyk czy też syntetyk ale nie odwrotnie t.j. z syntetycznego na mineralny ( ma to związek z molekułami oleju które mogą rozszczelnić układ smarny ).

[ Dodano: 2009-01-20, 00:21 ]
Jeszcze jedno krótkie wyjaśnienie co do oleji mineralnych. Jest to olej który jest bardziej gęsty niż syntetyki co daje mu przewagę w uszczelnianiu układu ale za to jest olejem bardziej twardym więc syntetyk jest w tym momeńcie bardziej smarnym olejem. ;)


Wszystko dobrze napisałeś tylko odwrotnie. Z oleju syntetycznego możesz przejść na półsyntetyk lub mineralny. Z mineralnego nie, pozostajesz na mineralnym, inaczej wypłuczesz silnik na cacy i i pozamiatane. Nadzialismy sie tak kupując mercedesa 190, który latał od początku na mineralnym. Gość go kupił, pojeździł, wymienił olej na pełny syntetyk 0W40 Mobil 1 i sprzedał furę, po kilkunastu dniach. Kupił ją szwagier. Jak ją braliśmy to pokazywał ciśnienie oleju 3 atm na wolnych. Po miesiącu jazdy na tym oleju tak pięknie rozszczelnił układ smarowania, że zeszło mu do 1,5. Dopiero potem doczytaliśmy się w książce serwisowej (szwab serwisował do końca w ASO Merc), nazwę oleju, którym karmili go w Niemczech. Potem google i zonk. Olej mineralny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group