YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dysze gaźnika
Autor Wiadomość
SoH 



Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 49
Skąd: W-wa, Lublin
Wysłany: 2009-12-01, 16:54   

pan_wiewiorka napisał/a:
SoH napisał/a:
Liczba oktanowa u nas i w Stanach jest zbliżona, tylko inaczej oznaczana.

A możesz więcej? shock


U nas liczba oktanowa to RON (Reesarch Octane Number). Jest jeszcze MON (Motor Octane Number) i ostatnio się dowiedziałem że i DON (roaD Octane Number ?? ?).

W stanach stosuje się MON albo DON. Nie jestem do końca pewny którą. RON od MON różni się warunkami pomiaru. DON to z kolei wartość równa (RON+MON)/2
_________________
DL650 V-Strom

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami!
Nap...dala z karabina, nie pyta!
Kapitan Bomba, i nie ma ch...!
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-01, 16:59   

SoH, kumam ale nadal nie widzi mi sie aby różnica była aż tak duża aby np. oznakowanie 95 w UE w Amerykanowie stanelo na 85 ;/
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
SoH 



Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 49
Skąd: W-wa, Lublin
Wysłany: 2009-12-01, 17:14   

pan_wiewiorka napisał/a:
SoH, kumam ale nadal nie widzi mi sie aby różnica była aż tak duża aby np. oznakowanie 95 w UE w Amerykanowie stanelo na 85 ;/


No to nawet, ich 85 to na nasze jakieś 90. Już nie jest tak źle, a zapewne 85 to nie jedyne paliwo.

EDIT: O takie o znalazłem:
http://upload.wikimedia.o...ane_Ratings.jpg
_________________
DL650 V-Strom

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami!
Nap...dala z karabina, nie pyta!
Kapitan Bomba, i nie ma ch...!
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-01, 17:43   

SoH napisał/a:
No to nawet, ich 85 to na nasze jakieś 90.

W takim razie stawiałbym na 91. W instrukcji Draga piszą, że minimalna liczba oktanów dla gwiazdkowego paliwa to 91. Czyli ich superdupersportowaponadstuoktanowa benzynka to nic innego jak zwykłe, europejskie Vipałer? :nie_wiem:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
SoH 



Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 49
Skąd: W-wa, Lublin
Wysłany: 2009-12-03, 12:07   

pan_wiewiorka napisał/a:
Czyli ich superdupersportowaponadstuoktanowa benzynka to nic innego jak zwykłe, europejskie Vipałer? :nie_wiem:

Na to wychodzi :D
Ale jak by się zastanowić, u nich nie potrzeba wysokooktanowej benzyny. Jak powszechnie wiadomo, w stanach są duże silniki, z których łatwo wyciągnąć określoną wielkość mocy. U nas wyciąga się ją z mniejszych pojemności. Najłatwiej to osiągnąć zwiększając stopień sprężania, a do tego potrzeba już paliwa o większe liczbie oktanowej.

Jeszcze taka rzecz, która można wyczytać na angielskiej wikipedii. Na dużych wysokościach, jak wiadomo powietrze jest rzadsze, czyli jego ciśnienie jest mniejsza. Więc jeżeli będziemy jeździć na takich większych wysokościach, do cylindra będzie się dostawać mniej powietrza (zakładając, że nie mamy doładowania) i ciśnienie w nim panujące będzie mniejsze, tym samym zmniejsza się ryzyko spalania stukowego. W związku z tym można nalać benzynę o mniejszej liczbie oktanowej
I teraz okazuje się, że ta amerykańska benzyna 85 oktanowa jest przede wszystkim sprzedawana w północnych stanach, gdzie wysokości nad poziomem morza są duże.
Natomiast ten dystrybutor, którego zdjęcie wcześniej wstawiłem, prawdopodobnie jest z Kalifornii, gdzie wysokości są mniejsze (dlatego oferowana jest również benzyna wysokooktanowa, natomiast tej powszechnie znanej 85 brak)
_________________
DL650 V-Strom

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami!
Nap...dala z karabina, nie pyta!
Kapitan Bomba, i nie ma ch...!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-03, 23:40   

dość dużo na temat tych oktanów można liczba oktanowa poczytać tutaj
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-03, 23:48   

witek1965 napisał/a:
dość dużo na temat tych oktanów można liczba oktanowa poczytać tutaj


Jeszcze więcej wyczytasz tutaj lecz to nie da odpowiedzi na pytanie autora tematu.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group