YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
sciaganie w lewo
Autor Wiadomość
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 00:21   

Tomi
w swoim pierwszym poscie piszesz o problemie po PUSZCZENIU kiery. Dopiero teraz stwierdzasz, ze wystepuje problem podczas kierowania (a moze ja po polsku nie rozumiem). Jezeli faktycznie to moto dyktuje tor jazdy, a nie Ty to rzeczywiscie COS nie tak . Koledzy slusznie sugeruja na poczatek zmiane opon, potem zobaczysz... Powodzenia.
Ciesze sie, ze Cie rozbawilem - niezbyt czesto mi sie taka sztuka udaje - jestem raczej ponurym typem...

[ Dodano: 2013-04-16, 00:31 ]
Pirania_LM napisał/a:
Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne.
przy okazji chcialbym sie dowiedziec co ten pomiar mial wyjasnic.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1305
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 01:35   

Berek ale Tomi właśnie prawidłowo sprawdził czy moto nie ściąga, puszczając kierę. Ja zawsze to sprawdzam, bo mimo to motocykl ma się toczyć prosto, jak nie toczy się prosto jadę na inna trasę znowu testuję puszczając kierę. Ściągać nie powinno nawet przy puszczeniu.
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 07:58   

Joker - absolutnie prawidlowo.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 1262
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-16, 08:08   

To może ja jeszcze dorzucę... masz szybę mocowaną na "patykach", moim zdaniem źle ustawiona szyba (pod kątem, lub przesunięta w stosunku do osi moto) też może dać taki efekt. Ja bym jeszcze spróbował zdjąć szybę i sprawdzić jak się motocykl będzie zachowywał.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 08:56   

Bazujac na informacjach przeslanych przez autora tematu:
*pierwszy post: mam problem po puszczeniu kiery
*trzeci post: poczytalem forum i dlatego sprawdzalem
*ostatni post autora tematu: mam problem z utrzymaniem toru jazdy(trzymajac kierownice).
Stad konkluzja o tym,ze czytanie zaszkodzilo - bo wg poczatkowego opisu mozna domniemywac, ze poszukiwania rozpoczely sie na skutek info pozyskanego z forum. Tak jak w wielu przypadkach nagle zaczynaja dochodzic "niepokojace" odglosy z silnika.

Natomiast drugie zdanie z pierwszego postu tomi dodam do swoich ulubionych...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-16, 09:42   

F.I.P. Berek napisał/a:
Dopiero teraz stwierdzasz, ze wystepuje problem podczas kierowania (a moze ja po polsku nie rozumiem).


Chodzilo o to ze po 300km na motocyklu nie umiem na nim jezdzic. A motocykl wydaje sie prowadzic prawidlowo TRZYMAJAC kierownice (nie sciaga w lewo)

Lucash79 szybe mam na "patykach" jak to stwierdziales ale sprawdzilem tez bez niej i efekt taki sam.

Masz racje, przeczytale i postanowilem sprawdzic.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 11:56   

Motor nie może ściągać ! Prócz braku komfortu to bardzo niebezpieczne, zwłaszcza przy hamowaniu na śliskim.
Najgorsza w skutkach byłaby skrzywiona rama lub tylny wahacz, tfu, tfu.
Ale posłuchaj rad kilku kolegów i sprawdź na początek lagi. Czy nie przesunięte w półkach, czy nie obluzowane śruby no i chyba najważniejsze na początek czy mają odpowiednią ilość oleju (równą), może z którejś wycieka? - (najlepiej od razu wymień).
Teoria z szybą też prawdopodobna (toż to statecznik jak w samoloicie), ale nie przy minimalnych prędkościach.
Gdy to posprawdzasz, dopiero rób pomiary geometrii. Powodzenia :8
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-16, 12:13   

Zdaje sobie sprawe ze trudno bedzie to zdiagnozowac i dlatego pytam tutaj na forum uzytkownikow takiego samego modelu motocykla.

To co wyczytalem to opony, krzywe-lagi, oska, rama, wahacz, olej w lagach, lagi krzywo w polkach (u mnie jest delikatna roznica-moze 1mm wyzej po prawej strone).

Pytanie czy jak jest jednosladowosc to jaki inny moze byc powod sciagania-z wczesniejszych postow wyglada ze te nieszczesne stare opony moga byc powodem.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-16, 12:30   

tomi napisał/a:
... podnioslem motocykl tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i zauwazylem ze kierownica przechyla sie w prawo co by odpowiadalo skrecie w lewo (przeciwskret).

To nie tak. Przeciwskręt nie jest wtedy, gdy kierownica skręca w jedną, a motor jedzie w drugą stronę. Praw fizyki się nie zmieni - choć przeciwskręt to też prawa fizyki, tylko inaczej ujęte, dlatego przeciwskręt można też wykonać ... nogami.


tomi napisał/a:
To co wyczytalem to opony, krzywe-lagi, oska, rama, wahacz, olej w lagach, lagi krzywo w polkach


Różne dziwne rzeczy pojawiły się w tym wątku, zatem zapytam o rzecz banalną - jaki jest profil drogi, na której sprawdzałeś ściąganie? Wyspiarze bardzo lubią drogi o progresji nachylenia ku zewnętrzej - czyli w twoim wypadku lewej. Pytanie o wiatr raczej chyba odpada, bo zakładam, że nie robiłeś tej próby w czasie wiatru.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 12:31   

Opony między bajki bym włożył. Stare, twarde, pokoślawione mogą "miotać" motorem, który źle będzie się prowadził, ale nie będzie to równe jednostajne ciągnięcie w którąś stronę.
Milimetr różnicy na pólkach do sprawdzenia, na końcu lag może już dać wymierną różnicę w pozycjonowaniu osi koła, ale podkreślam - sprawdzić co z olejem?
Krzywa ośka - nie kumam, może chodziło że nie leży w lagach prostopadle do osi motocykla (wskutek przesunięcia lag?) lub nie poziomo wskutek nierównej długości lag (pólki?, olej?).
Przyczyn może być wiele, doświadczenia i nauka - bezcenne ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
sasklacz 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Słupno
Wysłany: 2013-04-16, 12:54   

Powodów może być wiele ale bez wzięcia klucza do reki możemy tylko gdybać. Ja zacząłbym od rozebrania przodu (łożyska, lagi) i tak drogą eliminacji coś w końcu znajdziesz, a rozbiórka przodu jest dość łatwa. Z drugiej strony jest duże prawdopodobieństwo że problem znajduje się właśnie tam. Pozdrawiam.
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-16, 13:12   

wemar napisał/a:
Różne dziwne rzeczy pojawiły się w tym wątku, zatem zapytam o rzecz banalną - jaki jest profil drogi, na której sprawdzałeś ściąganie? Wyspiarze bardzo lubią drogi o progresji nachylenia ku zewnętrzej - czyli w twoim wypadku lewej. Pytanie o wiatr raczej chyba odpada, bo zakładam, że nie robiłeś tej próby w czasie wiatru.


Na paru drogach sprawdzalem, jak bede mial mozliwosc to jeszcze sprawdze na innych.

Demolka napisał/a:
ale podkreślam - sprawdzić co z olejem?

Wyciekow oleju na lagach nie widze. Co do rozbiorki to sam sie chyba tego nie podejme.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 15:32   

tomi napisał/a:
Demolka napisał/a:
ale podkreślam - sprawdzić co z olejem?

Wyciekow oleju na lagach nie widze. Co do rozbiorki to sam sie chyba tego nie podejme.

Wycieków nie widzisz, ale też nie wiesz kto, kiedy, jak i czym je zalewał :?
Jeśli twardość amorów znacząco się różni to przy ugięciach może ukosować oś z kołem.
Nie twierdzę, że to to, ale ja bym od tego zaczął 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 15:42   

Staram sie zrozumiec: czy RZECZYWISCIE sciaga. Post Tomiego z 9.42 :"A motocykl wydaje sie prowadzic prawidlowo TRZYMAJAC kierownice (nie sciaga w lewo)". Jezeli w czasie normalnej jazdy wszystko jest ok., to biorac pod uwage nikle doswiadczenie kierujacego, mozna rowniez przypuszczac, ze odczucia po puszczeniu kierownicy nie sa miarodajne.
Na zegarku swojego draga mam aktualnie cos ponad 56 tys. km, jezdze nim od 2008 roku. Dopiero ta dyskusja spowodowala, ze postanowilem sprawdzic czy nie sciaga. Proby przeprowadzilem przy roznych predkosciach - oczywiscie jadac szybciej motocykl zachowywal sie bardziej stabilnie, oczywiscie lapiac wiatr z boku bywalo roznie. Zmierzam do tego, ze mozna odniesc diametralnie odmienne wrazenia w zmieniajacych sie warunkach. Normalna jazda nie daje mi natomiast zadnych podstaw do jakichkolwiek domniemywan na temat zlej geometrii i jakichkolwiek poszukiwan w tym zakresie. I Tomiemu rowniez tego zycze.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-16, 15:53   

Ja rozumiem, że gdy ktoś pisze o "ściąganiu w lewo" to znaczy tyle, że moto zawsze ściąga w lewo, bez względu na szybkość (to też między bajki...), stronę z której wieje wiatr czy też pochylenie jezdni. Przy prostym motocyklu i bez ekstremalnych wiatrów czy pochyleń jezdni moto ma jechać prosto !
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 16:21   

Ja to rozumiem, ale kiedy pisze czlowiek ,ktory ma za soba 300 przejechanych km i z paru fragmentow jego wypowiedzi przebija nieznajomosc tematu, to mam watpliwosci, czy naprawde ma problem, czy go sobie wmowil (a raczej wczytal) .
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-16, 17:46   

F.I.P. Berek napisał/a:
Ja to rozumiem, ale kiedy pisze czlowiek ,ktory ma za soba 300 przejechanych km i z paru fragmentow jego wypowiedzi przebija nieznajomosc tematu, to mam watpliwosci, czy naprawde ma problem, czy go sobie wmowil (a raczej wczytal) .

Napisalem rowniez ze bardziej doswiadczony kolega sie przejechal i efekt byl taki sam. Duzo sie napisales ale nie podales zadnej przyczyny takiego zachowania mojego motocykla oprocz mojej paranoi.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-16, 17:50   

Ok.Sorry. A i tak mam nadzieje, ze Twojemu motocyklowi nic nie dolega.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-16, 18:59   

wemar, napisał o profilu drogi o tym nie pomyślałem.
Na pustej drodze wjedź na prawy pas, też ściąga?

Pisząc o odległościach felgi od lag i od ramy z tyłu myślałem, że zmierzysz jak napisalem a nie pomierzysz półki (bo nie wiem po co?)
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-16, 19:33   

Merlin napisał/a:
wemar, napisał o profilu drogi o tym nie pomyślałem.
Na pustej drodze wjedź na prawy pas, też ściąga?

Pisząc o odległościach felgi od lag i od ramy z tyłu myślałem, że zmierzysz jak napisalem a nie pomierzysz półki (bo nie wiem po co?)

Pirania_LM napisal zeby zmierzyc odleglosc miedzy polkami to zmierzylem i napisalem na forum.

Ty mowisz o pomiarach od ramy i wahacza. Tez zmierzylem i opisalem w poscie na 1szej stronie o godz 17:41

@Berek-tez mam taka nadzieje ale wolalem zapytac fachowcow z forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group