sciaganie w lewo |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 00:21
|
|
|
Tomi
w swoim pierwszym poscie piszesz o problemie po PUSZCZENIU kiery. Dopiero teraz stwierdzasz, ze wystepuje problem podczas kierowania (a moze ja po polsku nie rozumiem). Jezeli faktycznie to moto dyktuje tor jazdy, a nie Ty to rzeczywiscie COS nie tak . Koledzy slusznie sugeruja na poczatek zmiane opon, potem zobaczysz... Powodzenia.
Ciesze sie, ze Cie rozbawilem - niezbyt czesto mi sie taka sztuka udaje - jestem raczej ponurym typem...
[ Dodano: 2013-04-16, 00:31 ]
Pirania_LM napisał/a: | Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne. | przy okazji chcialbym sie dowiedziec co ten pomiar mial wyjasnic. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
JOKER


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 1305 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-16, 01:35
|
|
|
Berek ale Tomi właśnie prawidłowo sprawdził czy moto nie ściąga, puszczając kierę. Ja zawsze to sprawdzam, bo mimo to motocykl ma się toczyć prosto, jak nie toczy się prosto jadę na inna trasę znowu testuję puszczając kierę. Ściągać nie powinno nawet przy puszczeniu. |
_________________ To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 07:58
|
|
|
Joker - absolutnie prawidlowo. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Lucash79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 1262 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 2013-04-16, 08:08
|
|
|
To może ja jeszcze dorzucę... masz szybę mocowaną na "patykach", moim zdaniem źle ustawiona szyba (pod kątem, lub przesunięta w stosunku do osi moto) też może dać taki efekt. Ja bym jeszcze spróbował zdjąć szybę i sprawdzić jak się motocykl będzie zachowywał. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 08:56
|
|
|
Bazujac na informacjach przeslanych przez autora tematu:
*pierwszy post: mam problem po puszczeniu kiery
*trzeci post: poczytalem forum i dlatego sprawdzalem
*ostatni post autora tematu: mam problem z utrzymaniem toru jazdy(trzymajac kierownice).
Stad konkluzja o tym,ze czytanie zaszkodzilo - bo wg poczatkowego opisu mozna domniemywac, ze poszukiwania rozpoczely sie na skutek info pozyskanego z forum. Tak jak w wielu przypadkach nagle zaczynaja dochodzic "niepokojace" odglosy z silnika.
Natomiast drugie zdanie z pierwszego postu tomi dodam do swoich ulubionych... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-16, 09:42
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Dopiero teraz stwierdzasz, ze wystepuje problem podczas kierowania (a moze ja po polsku nie rozumiem). |
Chodzilo o to ze po 300km na motocyklu nie umiem na nim jezdzic. A motocykl wydaje sie prowadzic prawidlowo TRZYMAJAC kierownice (nie sciaga w lewo)
Lucash79 szybe mam na "patykach" jak to stwierdziales ale sprawdzilem tez bez niej i efekt taki sam.
Masz racje, przeczytale i postanowilem sprawdzic. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-16, 11:56
|
|
|
Motor nie może ściągać Prócz braku komfortu to bardzo niebezpieczne, zwłaszcza przy hamowaniu na śliskim.
Najgorsza w skutkach byłaby skrzywiona rama lub tylny wahacz, tfu, tfu.
Ale posłuchaj rad kilku kolegów i sprawdź na początek lagi. Czy nie przesunięte w półkach, czy nie obluzowane śruby no i chyba najważniejsze na początek czy mają odpowiednią ilość oleju (równą), może z którejś wycieka? - (najlepiej od razu wymień).
Teoria z szybą też prawdopodobna (toż to statecznik jak w samoloicie), ale nie przy minimalnych prędkościach.
Gdy to posprawdzasz, dopiero rób pomiary geometrii. Powodzenia |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:13
|
|
|
Zdaje sobie sprawe ze trudno bedzie to zdiagnozowac i dlatego pytam tutaj na forum uzytkownikow takiego samego modelu motocykla.
To co wyczytalem to opony, krzywe-lagi, oska, rama, wahacz, olej w lagach, lagi krzywo w polkach (u mnie jest delikatna roznica-moze 1mm wyzej po prawej strone).
Pytanie czy jak jest jednosladowosc to jaki inny moze byc powod sciagania-z wczesniejszych postow wyglada ze te nieszczesne stare opony moga byc powodem. |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:30
|
|
|
tomi napisał/a: | ... podnioslem motocykl tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i zauwazylem ze kierownica przechyla sie w prawo co by odpowiadalo skrecie w lewo (przeciwskret). |
To nie tak. Przeciwskręt nie jest wtedy, gdy kierownica skręca w jedną, a motor jedzie w drugą stronę. Praw fizyki się nie zmieni - choć przeciwskręt to też prawa fizyki, tylko inaczej ujęte, dlatego przeciwskręt można też wykonać ... nogami.
tomi napisał/a: | To co wyczytalem to opony, krzywe-lagi, oska, rama, wahacz, olej w lagach, lagi krzywo w polkach |
Różne dziwne rzeczy pojawiły się w tym wątku, zatem zapytam o rzecz banalną - jaki jest profil drogi, na której sprawdzałeś ściąganie? Wyspiarze bardzo lubią drogi o progresji nachylenia ku zewnętrzej - czyli w twoim wypadku lewej. Pytanie o wiatr raczej chyba odpada, bo zakładam, że nie robiłeś tej próby w czasie wiatru. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:31
|
|
|
Opony między bajki bym włożył. Stare, twarde, pokoślawione mogą "miotać" motorem, który źle będzie się prowadził, ale nie będzie to równe jednostajne ciągnięcie w którąś stronę.
Milimetr różnicy na pólkach do sprawdzenia, na końcu lag może już dać wymierną różnicę w pozycjonowaniu osi koła, ale podkreślam - sprawdzić co z olejem?
Krzywa ośka - nie kumam, może chodziło że nie leży w lagach prostopadle do osi motocykla (wskutek przesunięcia lag?) lub nie poziomo wskutek nierównej długości lag (pólki?, olej?).
Przyczyn może być wiele, doświadczenia i nauka - bezcenne |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
sasklacz

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Słupno
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:54
|
|
|
Powodów może być wiele ale bez wzięcia klucza do reki możemy tylko gdybać. Ja zacząłbym od rozebrania przodu (łożyska, lagi) i tak drogą eliminacji coś w końcu znajdziesz, a rozbiórka przodu jest dość łatwa. Z drugiej strony jest duże prawdopodobieństwo że problem znajduje się właśnie tam. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-16, 13:12
|
|
|
wemar napisał/a: | Różne dziwne rzeczy pojawiły się w tym wątku, zatem zapytam o rzecz banalną - jaki jest profil drogi, na której sprawdzałeś ściąganie? Wyspiarze bardzo lubią drogi o progresji nachylenia ku zewnętrzej - czyli w twoim wypadku lewej. Pytanie o wiatr raczej chyba odpada, bo zakładam, że nie robiłeś tej próby w czasie wiatru. |
Na paru drogach sprawdzalem, jak bede mial mozliwosc to jeszcze sprawdze na innych.
Demolka napisał/a: | ale podkreślam - sprawdzić co z olejem? |
Wyciekow oleju na lagach nie widze. Co do rozbiorki to sam sie chyba tego nie podejme. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-16, 15:32
|
|
|
tomi napisał/a: | Demolka napisał/a: | ale podkreślam - sprawdzić co z olejem? |
Wyciekow oleju na lagach nie widze. Co do rozbiorki to sam sie chyba tego nie podejme. |
Wycieków nie widzisz, ale też nie wiesz kto, kiedy, jak i czym je zalewał
Jeśli twardość amorów znacząco się różni to przy ugięciach może ukosować oś z kołem.
Nie twierdzę, że to to, ale ja bym od tego zaczął |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 15:42
|
|
|
Staram sie zrozumiec: czy RZECZYWISCIE sciaga. Post Tomiego z 9.42 :"A motocykl wydaje sie prowadzic prawidlowo TRZYMAJAC kierownice (nie sciaga w lewo)". Jezeli w czasie normalnej jazdy wszystko jest ok., to biorac pod uwage nikle doswiadczenie kierujacego, mozna rowniez przypuszczac, ze odczucia po puszczeniu kierownicy nie sa miarodajne.
Na zegarku swojego draga mam aktualnie cos ponad 56 tys. km, jezdze nim od 2008 roku. Dopiero ta dyskusja spowodowala, ze postanowilem sprawdzic czy nie sciaga. Proby przeprowadzilem przy roznych predkosciach - oczywiscie jadac szybciej motocykl zachowywal sie bardziej stabilnie, oczywiscie lapiac wiatr z boku bywalo roznie. Zmierzam do tego, ze mozna odniesc diametralnie odmienne wrazenia w zmieniajacych sie warunkach. Normalna jazda nie daje mi natomiast zadnych podstaw do jakichkolwiek domniemywan na temat zlej geometrii i jakichkolwiek poszukiwan w tym zakresie. I Tomiemu rowniez tego zycze. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-16, 15:53
|
|
|
Ja rozumiem, że gdy ktoś pisze o "ściąganiu w lewo" to znaczy tyle, że moto zawsze ściąga w lewo, bez względu na szybkość (to też między bajki...), stronę z której wieje wiatr czy też pochylenie jezdni. Przy prostym motocyklu i bez ekstremalnych wiatrów czy pochyleń jezdni moto ma jechać prosto |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 16:21
|
|
|
Ja to rozumiem, ale kiedy pisze czlowiek ,ktory ma za soba 300 przejechanych km i z paru fragmentow jego wypowiedzi przebija nieznajomosc tematu, to mam watpliwosci, czy naprawde ma problem, czy go sobie wmowil (a raczej wczytal) . |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-16, 17:46
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Ja to rozumiem, ale kiedy pisze czlowiek ,ktory ma za soba 300 przejechanych km i z paru fragmentow jego wypowiedzi przebija nieznajomosc tematu, to mam watpliwosci, czy naprawde ma problem, czy go sobie wmowil (a raczej wczytal) . |
Napisalem rowniez ze bardziej doswiadczony kolega sie przejechal i efekt byl taki sam. Duzo sie napisales ale nie podales zadnej przyczyny takiego zachowania mojego motocykla oprocz mojej paranoi. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-16, 17:50
|
|
|
Ok.Sorry. A i tak mam nadzieje, ze Twojemu motocyklowi nic nie dolega. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-16, 18:59
|
|
|
wemar, napisał o profilu drogi o tym nie pomyślałem.
Na pustej drodze wjedź na prawy pas, też ściąga?
Pisząc o odległościach felgi od lag i od ramy z tyłu myślałem, że zmierzysz jak napisalem a nie pomierzysz półki (bo nie wiem po co?) |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-16, 19:33
|
|
|
Merlin napisał/a: | wemar, napisał o profilu drogi o tym nie pomyślałem.
Na pustej drodze wjedź na prawy pas, też ściąga?
Pisząc o odległościach felgi od lag i od ramy z tyłu myślałem, że zmierzysz jak napisalem a nie pomierzysz półki (bo nie wiem po co?) |
Pirania_LM napisal zeby zmierzyc odleglosc miedzy polkami to zmierzylem i napisalem na forum.
Ty mowisz o pomiarach od ramy i wahacza. Tez zmierzylem i opisalem w poscie na 1szej stronie o godz 17:41
@Berek-tez mam taka nadzieje ale wolalem zapytac fachowcow z forum. |
|
|
|
 |
|