Przesunięty przez: krotom 2011-10-04, 11:36 |
Transalp vs V-storm |
Autor |
Wiadomość |
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-03, 16:16 Transalp vs V-storm
|
|
|
szykuje sie do wzbogacenia stajni o cos mniejszego i bardziej iniwersalnego a jednoczesnie na tyle przyjaznego do kierowania zeby Krolik dal sobie na wiosne radę . Od kilku dni studiuje wszystko co dotyczy Transalpa 700 i V-Storma 650 . Czytam i czytam i nie nadal nie wiem . Jeden i drugi jest fajnym motorem ale kazdy oprocz zalet ma tez wady . Ktos moze rozpracowywał podobny temat ? Zaznaczam , nei wchodzi w gre BMW GS i wieksze pojemności . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-10-03, 16:33
|
|
|
Ja sam się przymierzam do V-Stroma Z tym, że ja zastanawiam się między V-Stromem (650), a Varadero... Miałem okazję jeździć już "Trampkiem" 650 i "Sztormówką". Trampek jest ok, ale V-Strom jest większy (nieznacznie, ale jednak) i wygodniejszy. No i ma większą moc (69KM w V_Stromie vs. bodajże 55KM w Trampku). Nie wiem jak się to ma do nowego TransAlpa z silnikiem 700ccm. No i jeszcze jedna rzecz... V-Strom ma 6 biegów, co przy dużym baku (22l.) sprawia, że przejechanie ok 400-500km bez tankowania nie stanowi problemu. |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-10-03, 18:38
|
|
|
kostass, kup drag stara nawet takie forum jest więc znajdziesz wiele informacji o tym moto |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
Biały
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1616 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:12
|
|
|
V-strom 1100 ładniej wygląda, bo ma dwa tłumiki i lepszego kopa |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
|
diabolique
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51 Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 195 Skąd: Katowice-JANKESKA
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:18
|
|
|
Osobiście brałam bym też uwagę wysokość siodła w obu modelach które wynosi 830-840 mm a drag w porównaniu 695mm |
_________________ ....zdobyć świata szczyt ,albo przeżyć jeden dzień.....
Życie kopie nas po dupie po to,byśmy mieli ją coraz bardziej twardszą na przyszłość . |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:56
|
|
|
Ja miałem testową jazdę v-stromem 650 i powiem że, poniżej 7 tys obrotów ten motocykl to masakra i kompletnie nie jedzie. I wcale nie jest to porównanie do GS-1200 na którego wsiadłem w drugiej kolejności, ale do mojego motocykla (VTX1300) który jest ciężki jak słoń. V-Strom 650 fajnie jedzie od 7-8 tys w górę, ale wogóle mi się to nie podoba Może jestem troche rozpieszczony swoim który ciągnie z dowolnego biegu i wyprzedzanie to nie problem, ale zapas mocy pod ręką to także bezpieczeństwo na drodze. Chociaż chcesz mniejszy motocykl to dopowiem że jak wsiadłem w drugiej kolejności na GS1200 i powiem że byłem w wielkim szoku jak ten motocykl się zbiera od 2-3 tys jak torpeda, hamuje jakby ktoś zarzucił wielką kotwice... kosmiczna różnica i tym bardziej VStrom wypada bardzo blado. Dla mnie przyspieszenie jest ważne a jeśli chodzi o dynamikę i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu bardzo mnie ten motocykl rozczarował. Niespodziewałem się takiego "flegmatyka" w dole obrotów |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-03, 20:51
|
|
|
Drogie kolezanki i koledzy dla informacji albo przypomnienia . Sławnym Pepe czyli mały DS-em przejezdzilem wiele km , Teraz je Garfield i na razie tak zostanie . Koks , wiem ze ktos sie wyrwie z GS 1200 ale ten motor odpada z uwagi na nie dostosowana do mnie wysokosc siedziska . Zreszta zaznaczyłem ze w gre wchodza te 2 motory . NIe potrzebuje rakiety potrzebuje motor z ktorym Krolik sobie poradzi a jak bedzie trzeba to we dwojke sie naniego zapakujemy i polecimy na Ukraine albo do Rumunii i nie bedzie dla niego straszne dziury czy szutry .
[ Dodano: 2011-10-03, 20:58 ]
Czytałem to i inne porownania i nadal nie wiem |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-10-03, 22:57
|
|
|
Mam kilku znajomych jeżdżących na takich motocyklach i z tego co wiem Transalp jest lepszy na piachy i szutry, a V-storm lepiej wypada na asfalcie. Jeden znajomy jeździ Trampkiem 650 i ostatnio też ma dylemat z zmianą moto ( założył identyczny temat, tylko na innym forum ). Tam też polecali mu Yamahę TDM. |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 07:04
|
|
|
rakieta nie rakieta... ślamazara jest w dole i tyle. Mnie to nie pasuje, ale jest masa posiadaczy zadowolonych z dynamiki DL650 no i tyle. Jak tyle wystarcza to super. Nie wiem jak Transalp bo nie jeździłem. Sam kombinuje z turystykiem i chętnie GS1150 ale przebiegi są koszmarne na tych motocyklach. Znowu GS1200 to już jeźdzący komputer i masa elektroniki a ja prosty chopak jestem i obawiam się takich urządzeń... tak więc każdy ma jakiś dylemat |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:24
|
|
|
Jeździłem Trampkiem 600 i nawet ten się fajnie prowadzi mocy oczywiście mało, trzeba kręcić.
Na Twoim miejscu rozejrzałbym się jeszcze nad tym:
http://moto.allegro.pl/mo...1831449059.html
Moc podobna co w trampku, a jeszcze fajniejsze prowadzenie |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:54
|
|
|
NIe jestem az tak wytrawnym motocyklistą zeby dostrzec drobne szczególy dotyczace prowadzenia , czy idzie od dołu czy trzeba go kręcic. DO wszystkiego idzie sie przyzwyczaić . PO wczorajszej lekturze na roznych forach szala przechyliła sie na strone V-storma , ale ostatecznej decyzji nie ma do czasu kiedy sie z Krolikiem nie przysiadziemy na moto . Nie planuje wielkich jazd w terenie wiecej bedzie asfaltów albo roznych innych dróg ale dróg . Dzieki wszystkim za ich opinie . Osobicie jakbym mnie było stac to kupiłbym Super Tenere 1200 |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:07
|
|
|
kostass, wiesz, że późniejsze podróże na dwóch różnych typach moto to straszna meczarnia? Za bardzo się tak nie da. Ty na Garfieldzie a Królik powiedzmy na V-storm ? ktoś nie bedzie dawał rady albo będzie mu za wolno i 1000 innych rzeczy. Mówię o tym z doświadczenia, że tak to raczej przyjemnosci z podróży brak. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
Azmadan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43 Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 419 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:40
|
|
|
winiar napisał/a: | kostass, wiesz, że późniejsze podróże na dwóch różnych typach moto to straszna meczarnia? Za bardzo się tak nie da. Ty na Garfieldzie a Królik powiedzmy na V-storm ? ktoś nie bedzie dawał rady albo będzie mu za wolno i 1000 innych rzeczy. Mówię o tym z doświadczenia, że tak to raczej przyjemnosci z podróży brak. |
a ja się z tym nie zgodzę...
wracałem z Chorwacji na 2 turystyki + armatura...
jechało się wyśmienicie...
normalnie na krótsze wypady jeździmy też "mieszanie" i tez jest super...
a co do motocykla... to jeżeli ma być to 2-gi motocykl... do jazdy SOLO...
to popatrz jeszcze na to co ja kupiłem... (też się zastanawiałem nad V-S-em i Trampkiem)
my jeździmy na tym w 2-ke... też się da... ale...
w porównaniu do tego... sztormiak wydaje się wielką ociężałą kolubrynom :-D
Mam żółtego :-P
tutaj ostatni test... http://www.motocykl-onlin...-kompania-braci
ps. mam zmienioną tylną oponę :-P ale z tym co pisali w teście to przesadzają :-P - nie widzę jakiejś wielkiej różnicy |
_________________ Jedni wola Harlaya i duże cycki... inni motocykle japońskie i wąskie szpa... eee winkle...
--- Custom Bagger 96cali pojemności... na HD FLHT --- ZDJĘCIA |
Ostatnio zmieniony przez Azmadan 2011-10-04, 09:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:41
|
|
|
Winiar , dalekie podróze będa na jednym motorze , a tylko wokół komina na 2 . Na poczatku jaki motor by to nie byl to jazda z nowicjuszem to duze wyzwanie .
Juz od dawna mysle o takim podróznym enduro . Teraz jak dochodzi drugi kierowca to musze zweryfikowc rodzaj mootru zeby mogła sobie z nim poradzić z jednej storony a z drugiej zeby dało sie pojechac we dwojke z bagazami . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:48
|
|
|
Kiedyś zastanawiałem się nad obydwoma maszynami. Brałbym V-Stroma, bardziej mi się podoba i trochę mocniejszy. Tak jak już pisał Bakteria77, Trampek - piach, V-Storm - asfalt. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 11:17
|
|
|
i chyba właśnie bede szukał takiej maszyny ....Zreszta jak popatrzylem to jest i tańszy i wyposażenie tez jest tańsze . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 11:26
|
|
|
dawaj na grubo, gsa 1150 albo 1200 dla Królika i też będzie git... widziałem kobiałki na vtxach 1300 i 1800 i dawały radę wjeździ się i będzie git, a GS to sprzęt bezkompromisowy i na parkę i na samego kierowcę |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1699 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-10-04, 12:21
|
|
|
GS 1200 jest bardzo wysoki. Kolega latający teraz GS 650 sie przymierzał, wzrost 170kilka cm, i stopy płasko na asfalcie postawić nie mógł... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-10-04, 14:39
|
|
|
ttom napisał/a: | GS 1200 jest bardzo wysoki. Kolega latający teraz GS 650 sie przymierzał, wzrost 170kilka cm, i stopy płasko na asfalcie postawić nie mógł... |
no własnie , ja gs 1200 nie byłem nawet w stanie postawić . Dlatego zozstał zdyskwalifikowany . juz dawno . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
|