Pali OLEJ :( |
Autor |
Wiadomość |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-11, 07:53 Pali OLEJ :(
|
|
|
Niestety kupiłem "złomka"
Po kupnie mojego DS wymieniłem olej filtry itp.
Przejechałem sobie pięknie 150km no i okazało się że spaliłem 0,5l oleju.:(
Co rodzicie
Nie wiem czy go remontować...
Ile kosztować może przegląd silnika od podstaw??
POMOCY |
|
|
|
 |
spining


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 53 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2011-04-11, 09:22
|
|
|
jakos nie chce mi sie wierzyc, ze po 150 km spalil 0,5 l oleju
sprobuj dolac do stanu i skontroluj po kolejnych 150 km (postaraj sie uzupelnic i sprawdzic w tym samym miejscu (np.garazu) i tym samym ustawieniu motocykla) |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 |
|
|
|
 |
Grzegorz Anis


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-11, 09:40
|
|
|
Jedyna rada to zalać troszkę gęstszy olej:
Może Castrol ACT EVO 4T 20W40
To olej mineralny o bardzo wysokich parametrach. |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-11, 10:23
|
|
|
może jescze informacja:
motor bardzo kopci z komina (pierwszy gar) dym biały |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-11, 10:27
|
|
|
To pierścienie, jednak naprawa i to obu garów, tak myśle po tym dymie.
Przed rozbiórką radził bym jednak spotkanie u mechanika, może ciśnienia pomierzyć, to też jakaś wskazówka |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-11, 10:43
|
|
|
no jasne trz3eba kombinować
A cenowo jak to może wygladać?? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-11, 11:14
|
|
|
Pipen napisał/a: | A cenowo jak to może wyglądać?? | wszystko zależy ile kosztują tłoki i pierścienie. Wymiana samych pierścieni może nie być wystarczająca.
Tak jak pisze Demolka, trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania, prosta czynność i dużo powie, jedna po takim dużym zużyciu oleju nic dobrego wróżyć nie można.
Pierścienie (komplet w USA) to koszt 20 $ tłok 65$-75$ ile w kraju, nie wiem. Ponadto trzeba sie liczyć ze szlifem i tłokami oraz pierścieniami nadwymiarowymi, a tutaj ceny to najlepiej określi zakład, który wykonuje te usługi. Oni dokonują pomiaru i doboru części. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-11, 11:18
|
|
|
jest możliwość że olej dostaje sie gdzieś z góry? tzn. przez zawory>?? |
|
|
|
 |
komboj


Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 116 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 2011-04-11, 11:26
|
|
|
No może pocieknąć jak uszczelniacze zaworowe zużyte.Ja też miałem kopciucha z jednego cylindra,ale okazało się,że to przez zalany cylinder.Benzyna wlała się do oleju i miałem chyba tam poziom o 2 metry za wysoki ,dymił,że nie było widać okolicy. |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-11, 11:32
|
|
|
Pipen napisał/a: | Nie wiem czy go remontować... |
Możesz wystawić w dziale "Sprzedam" ... zaraz pojawią się komentarze że to pewniak bo od forumowicza i żeby brać w ciemno.
A w temacie to ewidentnie bierze Ci olej i go przepala skoro tak dymi z komina. Oczywiście jeśli dymi już na rozgrzanym, bo na zimnym silniku to nic nadzwyczajnego jak trochę leci z komina. Ważny tez jest kolor tego "dymu".
Tylko jeśli po 150km spalił 0,5L to ... nie chce Ci straszyć. Jedź do mechanika a nie szukaj diagnozy na forum. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
apstryk

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2011-04-11, 12:17
|
|
|
Zgaduję że to Twój pierwszy motocykl, więc ośmielę się zadać jeszcze jedno pomocnicze pytanie: skąd wiesz, że spalił 0,5 litra?
Jeśli po wymianie wlałeś olej do odpowiedniego poziomu w oczku i pojechałeś w trasę, a po powrocie dolałeś 0,5l, to może wszystko jest w porządku? Po wlaniu olej nie wypełnia wszystkich zakamarków i kanałów w silniku, zwłaszcza po wymianie filtra. Rozprowadza się dopiero przy pierwszym uruchomieniu. Mogłeś więc po prostu dolać do poziomu nominalnego. Pamiętasz ile wlałeś? Cały silnik mieści 3,2 l, przy standardowej wymianie wlewa się 2,6 l, przy wymianie z filrem 2,8 l (dane dla 650).
Trzymam kciuki, że to tylko to |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-11, 13:08
|
|
|
wlałem 2,7 litra wymieniałem filtr oleju. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-11, 13:56
|
|
|
Pipen,
Punkt. 1 ciśnienie sprężania.
Punkt2 ciśnienie sprężania z zalanym cylindrem ok. 2 ccm oleju.
Jak po oleju ciśnienie wzrośnie to pierścienie, jak nie to uszczelnienia trzonków zaworowych. Tak czy siak dobry mechanik. Więcej na forum nikt ci nic nie powie, bo to byłoby wróżenie z fusów. Silnik trzeba rozebrać i tyle.
Przykro mi, ale taka jest naga prawda.
Mam speca, który jest w stanie zrobić to za ok. 600-800 zł ( robocizna-rozebranie i złożenie) ale co do części to na twojej głowie, lub po zaakceptowaniu ceny. Ewentualne koszty szlifu itd, wg ceny jaką wystawi zakład szlifierski. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:21
|
|
|
Jaki przebieg ma ta maszyna ?
Być może trzeba jeszcze zwrócić uwagę na luzy wału korbowego oraz luzy na prowadnicach zaworów.
Podaj przebieg .... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:27
|
|
|
soft, jak mechanior rozbierze silnik to sprawdzi wszystko. Przebieg to nie jest istotny bardzo parametr ( pod warunkiem, że nie jest to 200 tysięcy lub więcej) . Jak ktoś go przegrzał solidnie, a jest to przecież możliwe, to może mieć nawet tysiąc i będzie do szlifu wszystko, z wałem, włącznie. Mus rozbierać silnik, nasze gdybanie to wróżenie z fusów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:31
|
|
|
Dokładnie tak.
Ale kolega niech pogada z mechaniorem, a potem sprawdzi e-bay bo ceny cylindrów z tłokami do 650-tki rozpoczynają się od 50$ za komplet, a całe silniki oscylują w granicach 700$.
Silnik może być ciężko kupić z powodów celnych ale komplet cylindrów z tłokami - żaden problem.
Tylko niech to mechanior zobaczy i Ci powie co kupić. |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-12, 06:44
|
|
|
Wilekie dzieki chłopaki.. Umowiłem sie na piątek z mechanikeim także bede was informował i prosił pewnie o rady co do części..
Wielkie DZIKEKI WSZYSTKIM:) |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 26 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1618 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-12, 08:46
|
|
|
A może by poszukać silnika w Polsce u ludzi , którzy sprowadzają moto. Mają przecież także moto na części. |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
Pipen


Rocznik: 1997
Wiek: 36 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 487 Skąd: Linia
|
Wysłany: 2011-04-12, 08:57
|
|
|
no tak zobaczymy co mechanik powie czy warto go robić czy też nie.
Jeśli trzeba będzie to poszukamy silnika w polsce. |
|
|
|
 |
|