| Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 09:49
 | Stacyjka - Opór przy przekręcaniu kluczyka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Xavier   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 836
 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 08:54   Stacyjka - Opór przy przekręcaniu kluczyka |   
 |  
               | 
 |  
               | Tworzę nowy temat bo nie znalazłem na forum takiego - a szukałem z ręką na sercu. 
 Mam problem z przekręceniem kluczyka z pozycji OFF na pozycję ON. Od jakiegoś czasu napotykałem lekki opór ale po dociśnięciu kluczyk normalnie się przekręcał. Od weekendu mam problem bo nie mogę normalnie przekręcić kluczyka. Pomijam takie przypadki że to nie moje moto i że mam zły kluczyk.
 
 Na razie metodę mam taką że, blokuję kierownice i potem jakoś z powrotem jest łatwiej od razu na ON przekręcić. Jednak czasem 5 min męczę się aby odpalić motocykl...
 
 Co powinienem zrobić? Nasmarować zamek (czym w jaki sposób), Rozkręcić stacyjkę?
 
 Dodam, aby nie było wątpliwości, że mam oryginalny kluczyk.
 
 X.
 |  
				| _________________ W rytmie V2 przejechane już:
 Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013:  6827 km)
 Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011:  15 543 km | 2010: 17 020 km)
 
 Stan na koniec 2016: 23 141 m
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam to samo...  Ja radzę sobie tak, że odwracam kluczyk góra do dołu i jakoś mi to zatrybia. No ale to tylko półśrodek.... |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xavier   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 836
 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie nawet to nie pomaga... Sprawdzę jeszcze jak działa zapas może będzie lepiej ... ale to nie rozwiązuje problemu... 
 Miałem taką sytuację z korkiem baku - wystarczyło nasmarować mechanizm w środku i działa jak malina - ale w przypadku stacyjki czy to zadziała nie mam pojęcia.
 
 Druga kwestia - jak rozkręcić stacyjkę? A może wystarczy WD40 psiknąć do środka przez dziurkę od klucza.
 |  
				| _________________ W rytmie V2 przejechane już:
 Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013:  6827 km)
 Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011:  15 543 km | 2010: 17 020 km)
 
 Stan na koniec 2016: 23 141 m
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | WAŻNE NIESMAROWAĆ żadnym WD 40 lub innymi tego typu środkami, olejami i tłuszczami, bo tylko się pogorszy. Do takich środków jeszcze bardziej przykleja się syfffffff. Tylko i wyłącznie stosować z proszkowany grafit jest to suchy proszek o właściwościach smaru specjalnie przystosowany do wszelkiego rodzaju zamków. Nieznań nazw handlowych tego specyfiku szukać np. w sklepach autoryzowanych przez firmę Gerda drzwi i zamki.
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaro troche za pozno na ta radę . Tez pojawiło mi sie problem z przekreceniem kluczyka . Najpierw myslalem ze moze kluczyk sie wyrobił , ale korek paliwa i schowek chodze bez problemu. Wiec zeby poprawic to sobi psiknąłem specyfiku do środka i zaczęło krecic sie lepiej ale to chyba tak jak mowisz ze nie jest to dobry pomysł . Kolega poradził mi zeby wygotowac stacyjke i to podobno pomaga . Teraz juz wiem dlaczego. |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Inną bajką jest to, że jak nie pomoże grafit to prawdopodobnie same zapadki zamka lub ząbki kluczyka są już wyrobione i to już jest niestety nie do regeneracji (myślę o zapadkach zamka). Można jeszcze spróbować na początek dokładnie umyć i korek i stacyjkę w benzynie ekstrakcyjnej osuszyć i zastosować grafit. 
 [ Dodano: 2010-06-01, 10:44 ]
 
  	  | kostass napisał/a: |  	  | wygotowac stacyjke i to podobno pomaga | 
 To, co napisałeś może też być dobrym rozwiązaniem chodzi o to żeby zamek był czysty.
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xavier   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 836
 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok - czyli nie smarować zwyklymi smarami bo. Teraz pytanie: jak to ustrojstwo wykręcić? Jest z tym problem czy to kwestia 5 śrubek. |  
				| _________________ W rytmie V2 przejechane już:
 Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013:  6827 km)
 Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011:  15 543 km | 2010: 17 020 km)
 
 Stan na koniec 2016: 23 141 m
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Specjalny smar do zamków w autoryzowanych sklepach Gerdy kosztuje 10 zł. W wawie na Bartyckiej 26 pawilon 29E i Puławskiej 11. Te dwa miejsca znam na pewno jest ich więcej. 
 [ Dodano: 2010-06-01, 10:55 ]
 Xavier, Kwestia 5 śrubek.
 |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xavier   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 836
 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 10:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozkręcę, zrobię fotki, sprawdzę o co chodzi z tym zamkiem nasmaruję i opiszę na forum co się udało i czy pomogło.... |  
				| _________________ W rytmie V2 przejechane już:
 Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013:  6827 km)
 Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011:  15 543 km | 2010: 17 020 km)
 
 Stan na koniec 2016: 23 141 m
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 10:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie grzebać samemu z niesprawdzonymi srodkami, bo to może załatwić stacyjkę na amen. Wymontować i powierzyć fachowcowi od zamków i stacyjek. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 10:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gwarantuję, jakość smaru grafitowego Firmy Gerda. Zamki Gerda (piszę o tych  najwyższej klasy) są dziesięć razy bardziej precyzyjne i skomplikowane od naszych. 
 [ Dodano: 2010-06-01, 11:13 ]
 vaaks, Wiem, co piszę.
   |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | W stacyjkę lać cokolwiek nie polecam, ja stosuję prosty sposób - środek do rozmrażania zamków zimą. Ma on m.in. właściwości smarujące ale nie oblepia elementów zamka (stacyjki) żadnym gównem, większość składników jest lotna i szybko "odparowuje" pozostawiając delikatną warstwę smarującą, poza tym dobrze też rozpuszcza i wypłukuje inne smary i syfy, jeśli takie znajdują się wewnątrz. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam to samo zmieniłem klucz na zapasowy, trochę pomogło, ale czasami się zacina. |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 13:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | shipp napisał/a: |  	  | W stacyjkę lać cokolwiek nie polecam, ja stosuję prosty sposób - środek do rozmrażania zamków zimą. | 
 Weź to latem dostań...
   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | moondek, wszystko w zimę wykorzystujesz? Mi zawsze coś zostaje, wpadnij to dam Ci gratisa   |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek_p   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Wiek: 44
 Dołączył: 18 Maj 2009
 Posty: 693
 Skąd: Dębogóra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-01, 17:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Potwierdzam to co napisali poprzednicy. Nie smarować zamków środkami nie przeznaczonymi do tego. Dobrze się za to sprawdza środek do mycia silników elektrycznych w areozolu.
 Wypłukuje cały syf i nic po sobie nie pozostawia. Coś bak benzyna ekstrakcyjna w areozolu.
 
 [ Dodano: 2010-06-01, 18:08 ]
 A zacinanie sie zamka spowodowane jest najprawdopodobniej jego zużyciem.
 Jak czyszczenie nie pomaga to tylko regeneracja
 |  
				| _________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
 Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xavier   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 39
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 836
 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-02, 10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Patrzyłem do serwisówki oraz do manuala i nie mogę znaleźć jak to wyciągnąć  Help! |  
				| _________________ W rytmie V2 przejechane już:
 Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013:  6827 km)
 Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011:  15 543 km | 2010: 17 020 km)
 
 Stan na koniec 2016: 23 141 m
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arcon   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 20 Kwi 2009
 Posty: 446
 Skąd: WuWuzeLe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-02, 11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno w pierwszej kolejności należy zdjąć zbiornik paliwa i boczne osłonki. A dalej, to gdzieś czytałem, że śruby mocujące stacyjkę trzeba niestety rozwiercić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-21, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | idac za radą kolegów , spsikałem pozadnei zamek jakims preparatem z typu polecanego w tym teamcie i powiem ze pomogło jak reka odjał . Nawet zapomnialem ze miałem problem . Wydaje mi sie ze problem ze stacyjka narasta po jezdzie w deszczu , prawdopodobnie drobiki piasku z woda dostaja sie do stacyjki i po wyschnieciu blokuja .
 |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dragini   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Dołączyła: 18 Paź 2008
 Posty: 853
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-06-21, 12:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kostass co w końcu wypróbowałeś? Preparat Gerdy do zamków czy środek do mycia silników w aerozolu czy środek do rozmrażania zamków zimą.   |  
				| _________________ Nie ma jej ....., nie ma ........nie......
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |