| Otwarty przez: 1janbo 2010-05-16, 20:31
 | CZERWONY WYŁĄCZNIK - STOP ENGINE - WYŁACZNIK AWARYJNY | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | blady00   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2013
 Wiek: 53
 Dołączył: 23 Sty 2010
 Posty: 131
 Skąd: T-ów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-01, 20:24   CZERWONY WYŁĄCZNIK - STOP ENGINE - WYŁACZNIK AWARYJNY |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie odnośnie wyłącznika silnika -w jakiej pozycji powinien być ustawiony -na przekreślone kołeczko czy samo kółeczko podczas pracy silnika? |  
				| _________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
 nie obleka tego faktu w słowa
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-11-16, 17:45, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-01, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wciśnięty w dół. Jeśli podczas pracy silnika wciśniesz do pozycji górnej - wyłączysz silnik. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HORSZCZAR   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 48
 Dołączył: 22 Sie 2009
 Posty: 1529
 Skąd: Nowa Mała Wieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-03-01, 20:45   Re: wyłącznik silnika |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | blady00 napisał/a: |  	  | Mam pytanie odnośnie wyłącznika silnika -w jakiej pozycji powinien być ustawiony -na przekreślone kołeczko czy samo kółeczko podczas pracy silnika? | 
 
 Tak jak napisał Jusza
 
 Jak będziesz miał przełącznik w pozycji górnej to nawet moto nie będziesz mógł odpalić
   
 Zastanawiam się czy to pytanie to było na serio ?
   |  
				| _________________ 
 Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
 
 Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
 
 Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
 
 
 
 Road Star XV 1700 Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 15:00   czerwony wyłącznik - STOP ENGINE |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy wyłączacie motór tym przyciskiem, czy kluczykiem w stacyjce? Ja zazwyczaj gaszę silnik tym przyciskiem, a następnie wyłączam zapłon kluczykiem.
 Pytanie może debilne, ale spotkałem się z opinią, że ten wyłącznik jest tylko wyłącznikiem awaryjnym i że nie należy z niego zbyt często korzystać, a silnik należy gasić wyłączając zapłon kluczykiem w stacyjce. Wiadomo, że jeśli silnik wyłączy się przyciskiem STOP ENGINE, to zapłon nadal jest włączony.
 Zastanawiam się, czy ma to jakiś znaczenie, czy wyłącza się silnik tym czerwonym przyciskiem, czy kluczykiem. Co Wy na to?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian00   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Wiek: 34
 Dołączył: 01 Cze 2008
 Posty: 304
 Skąd: Wólka Kosowska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja uzywam podobnie jak Ty, najpierw przycisk potem kluczyk |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HORSZCZAR   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 48
 Dołączył: 22 Sie 2009
 Posty: 1529
 Skąd: Nowa Mała Wieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 15:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja gaszę zawsze za pomocą przycisku i nic się nie dzieje bo i niby co ma się dziać ? |  
				| _________________ 
 Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
 
 Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
 
 Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
 
 
 
 Road Star XV 1700 Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | EDDIE   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 61
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 1109
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 15:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piterson napisał/a: |  	  | ten wyłącznik jest tylko wyłącznikiem awaryjnym i że nie należy z niego zbyt często korzystać | 
 
 Nie wiem jakie mogą być konsekwencje używania tego przycisku ale prawda jest, że to tylko awaryjne wyłączenie silnika.
 Przyzwyczaiłem się już, że mam ten wyłącznik w pozycji włączonej, a manipuluję tylko i wyłącznie kluczykiem w stacyjce. Po co dodawać sobie roboty  ?
   |  
				| _________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
 
 Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
 Na forum zaglądam.
 
 Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
 .
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Voitass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 55
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 283
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja podobkie jak Edziunio używam kluczyka   |  
				| _________________ Honda F6C
 
 Lepiej w knajpie zabalować niż w chałupie wykorkować - Roman Kostrzewski
 Życie jest jak transwestyta - niby pięknie, ładnie... A tu [BIP]...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ravallo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 46
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 822
 Skąd: CK / UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja natomiast używam obu, kiedy odchodzę od motocykla najpierw kluczyk, potem guzik na off |  
				| _________________ Viva LasVegas
 Zawsze musi się coś dziać, żeby się coś działo
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | CaponeAl   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 51
 Dołączył: 09 Paź 2009
 Posty: 423
 Skąd: Kórnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 16:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co na to instrukcja?  shock  A instrukcja na to, że wyłącza się silnik najpierw przyciskiem a potem kluczykiem.   |  
				| _________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 17:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może ktoś jeszcze poda co odcina ten awaryjny wyłącznik skoro zapłon jest, a silnik gaśnie ? paliwo ? |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 17:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piterson napisał/a: |  	  | Wiadomo, że jeśli silnik wyłączy się przyciskiem STOP ENGINE, to zapłon nadal jest włączony. | 
 a to ciekawe, to niby dlaczego silnik gaśnie po wyłączeniu tym klawiszem i nie można go zapalić przy wyłączonym ? ? ?
     |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 18:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | skoro w komorach pływakowych gaźników paliwo jest to znaczy, że nie ma iskry, a skoro nie ma iskry to znaczy, że nie ma ........................                                                                                                                zapłonu ? |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pandzioch2003   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Mar 2009
 Posty: 198
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pzrycisk odcina zasilanie modulu, cewek, pompy paliwa i jeszcze kilka rzeczy. |  
				| _________________ Współtowarzysze
 ISRA 31256
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łuki   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 59
 Dołączył: 17 Paź 2009
 Posty: 234
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Być może chodzi o to,aby mieć możliwość wyłączenia silnika w  momencie gdy nie można w wygodny lub też bezpieczny sposób zrobić tego za pomocą stacyjki   |  
				| _________________ Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łuki ma pewnie rację, to przy okazji przycisk awaryjny, jest czerwony nie bez powodu. Na pewno chodzi o to, aby móc szybko wyłączyć silnik w razie potrzeby, bo wiadomo, dostęp do kluczyka jest trudniejszy niż do tego przycisku. Vaaks i Witek też słusznie zauważyli, że przycisk MUSI odcinać prąd, bo jak silnik gaśnie, to faktycznie znaczy, że nie ma iskry na świecach, czyli zapłon ON/OFF.
 Pytanie zatem, jakie obwody są włączane/wyłączane przyciskiem, a jakie kluczykiem. Wiadomo, że kluczyk zapala światła, oraz kontrolki, między innymi biegu jałowego, tyle widać gołym okiem, ale ciekawe, co na przykład z cewką i pompą paliwa. Chociaż, jeżeli chodzi o pompę paliwa, to raczej przycisk, bo dopiero po jego przełączeniu słychać to krótkie terkotanie, to chyba pompka paliwa, prawda?
 No nic, pozostaje przestudiowanie schematu elektrycznego, wtedy będzie wiadomo, jakie obwody są odpalane przyciskiem, a jakie kluczykiem.
 CaponeAl napisał, że w instrukcji jest, aby najpierw przycisk, a potem kluczyk. Ciekawe, dlaczego i to i to, a nie tylko kluczyk?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-13, 20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja wyłączam kluczykiem. Przycisk jest rzeczywiście wyłącznikiem awaryjnym. Trudno by było sięgać do kluczyka przy ślizgu na przykład lub innym zdarzeniu (zerwanie linki sprzęgła podczas jazdy). Przycisk ten odłącza zapłon - właściwie to łączy zasilanie modułu z masą, ale nie wyłącza obwodów włączanych kluczykiem. Używanie przycisku czy kluczyka czy obu razem nie ma znaczenia, tylko po co wyłączać silnik awaryjnym skoro kluczyk i tak za chwilę trzeba również wyjąć. No, chyba że chce się coś szybko sprawdzić bez wyłączania obwodów włączanych kluczykiem, a chce się zatrzymać silnik wtedy awaryjny jest przydatny. Tak czy siak róbta jak chceta bo to bez znaczenia, ja robię jak napisałem na wstępie   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monkton   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 52
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 575
 Skąd: Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-14, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-14, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | monkton napisał/a: |  	  | Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego. | 
 
 To nie pierdoły. W sportach motorowych ten wyłącznik uruchamiany jest za pomocą linki połączonej z przegubem zawodnika by wygasić silnik w razie nagłego rozstania się motocyklisty z motorem
   A co ma z tym wspólnego miejsce umieszczenia stacyjki to nie wiem
   W MidniStarze Stacyjka jest na zbiorniku, w RoyalStarze w panelu elektrycznym, a w Virago wręcz pod motocyklem. Tu o bezpieczeństwo chodzi, a nie o wygodę sięgania do kluczyka. Dlatego wyłącznik awaryjny zawsze jest w tym samym miejscu i zawsze czerwony
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Demolka 2010-05-14, 10:51, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-14, 10:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | monkton napisał/a: |  	  | Awaryjny ? Toz to jakies pierdoly. Stacyjka nie bez powodu jest dalej od niego. | 
 
 Nie wiem ale na pewno Ci koledzy co szorowali 70m po asfalcie wiedzą czy łatwiej sięgnąć do stacyjki czy do przycisku.
 |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |