| LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-20, 15:01   LICZNIK ELEKTRONICZNY DS 1100 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Licznik w DS 1100 jest cyfrowy. W moim przypadku zlicza w milach. Przycisk TRIP przełącza wskazanie licznika albo na całkowitą ilość przejechanych km albo na ilość przejechanych km od włączenia zapłonu. W moim przypadku, wyłączenie zapłonu kasuje to drugie wskazanie. Jeżeli jadę gdzieś w trasę, a po drodze zatrzymam się gdzieś i wyłączę zapłon, wskazanie licznika jest kasowane, po włączeniu zapłonu zaczyna zliczać od nowa. Takie rozwiązanie jest do bani, czy inni użytkownicy DS 1100 też tak mają? Moim zdaniem ,wskazanie nie powinno się kasować automatycznie po wyłączeniu zapłonu, tylko wtedy, kiedy sam tego chcę. Ale, może wymagam zbyt dużo? Można to jakoś przestawić, ktoś miał taki przypadek?
 Pozdrawiam!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zosia_   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1998
 Wiek: 59
 Dołączyła: 29 Maj 2009
 Posty: 104
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-20, 15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cos Ci tam nie tak styka. Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa. |  
				| _________________ FLHR 98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-20, 17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zosia_ napisał/a: |  	  | Normalnie kasuje sie to tylko przytrzymując dłużej przycisk zmiany wskazań. Samo nie ma prawa. | 
 Potwierdzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-20, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lub po odłączeniu akumulatora  . Może masz coś nie tak z prądami ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mikssdaniel   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 44
 Dołączył: 02 Sty 2009
 Posty: 287
 Skąd: Wieluń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-20, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekw711 napisał/a: |  	  | Lub po odłączeniu akumulatora  . Może masz coś nie tak z prądami ? | 
 
 Zgadza się.
 
 Albo druga opcja, że ktos coś grzebał i masz inaczej podłaczone zasilanie licznika.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-21, 07:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | to  o czym piszesz to nie jest norma, nigdy sie nad tym nie zastanawialem ale moze to 2 ustawienie licznika wymaga podtrzymania pradu a ty go nie masz i dlatego sie kasuje ( tak jak pamiec w radiu aby nie kasowac ustawionych stacji)?? |  
				| Ostatnio zmieniony przez fazzi 2010-04-21, 08:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-21, 08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Licznik dzienny kasuje sie albo przytrzymując przycisk albo odłączając aku. Tak jak pisał Fazzi, prawdopodobnie nie ma zasilania podtrzymującego wskazania licznika dziennego.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-21, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ktoś przełączył zasilanie licznika pod jakiś zacisk odłączany wyłącznikiem zapłonu. To błąd. |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-21, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak też podejrzewałem, dzięki za potwierdzenie moich domysłów. Wygląda na to, że wyłączając zapłon, odcinam całkiem zasilanie licznika.
 Motor był sprowadzony z Amerykanowa, na pewno był demontowany zbiornik oraz zegar. Pewnie przy ponownym montażu coś zostało źle podłączone. W wolnej chwili odkręcę zegar i posprawdzam miernikiem, może znajdę też schemat elektryczny, będzie łatwiej znaleźć problem.
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krotom   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 2821
 Skąd: brać czas i chęci
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-22, 05:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest kilka osób które akurat ma rozbebeszone swoje Dragi, kwestia tylko by to dla Ciebie sprawdziły |  
				| _________________ 
   
 AB Rh+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zosia_   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1998
 Wiek: 59
 Dołączyła: 29 Maj 2009
 Posty: 104
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-22, 08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | w serwisówce powinno to być dokładnie pokazane jak połaczyć. |  
				| _________________ FLHR 98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yapkovitz   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 53
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2162
 Skąd: Ząbki/Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-04-23, 12:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piterson jezeli pogrzebiesz gleboko w forum, to znajdziesz linka do schematu instalacji elektrycznej, jezeli sie Tobie znalezc tego linka, to wowczas moge Tobie wyslac na e-mail ww. schemat. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-09, 14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak z ciekawości, zadzwoniłem do serwisu Yamahy we Wrocławiu, byłem ciekaw, co powiedzą. Stwierdzili, że albo jest problem z instalacją, albo zepsuł się licznik i trzeba go wymienić :-) Oczywiście, gdy tylko miałem czas, przy okazji skracania sprężyny tylnego zawieszenia, dobrałem się do instalacji. Przepalony był pierwszy od góry, pięcio-amperowy bezpiecznik. Trochę się zdziwiłem, ponieważ tych bezpieczników nie ma za wiele i nie podejrzewałem, że na jednym bezpieczniku, będzie "wisiał" tylko jeden obwód (a na to wygląda, bo reszta działała bez zarzutu). Po wymianie bezpiecznika, licznik kasuje tylko przyciśnięcie i przytrzymanie guzika TRIP. Czyli wszystko OK.
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krotom   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 2821
 Skąd: brać czas i chęci
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-09, 16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  prrrrrr, zaaaaraz, wróóóććććć Piterson, dziwne rzeczy piszesz. Licznik dzialał pomimo że była przerwa w obwodzie zasilania (tj. przepalony bezpiecznik)
   Wychodzi na to jakoby licznik miał dwustronne zasilanie
   |  
				| _________________ 
   
 AB Rh+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piterson   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 55
 Dołączył: 17 Cze 2009
 Posty: 20
 Skąd: Leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-10, 11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Było tak: Po włączeniu zapłonu, licznik zawsze ustawiał się w pozycji, w której pokazywał całkowity przebieg (nawet jeśli w momencie wyłączania zapłonu był ustawiony na przebieg chwilowy). Po wciśnięciu przycisku TRIP, przełączał się i zaczynał od zera zliczać przejechane kilometry. Niestety po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu, licznik znowu uruchamiał się w pozycji pokazującej całkowity przebieg, natomiast po wciśnięciu przycisku TRIP, od nowa pokazywał 0 km (a raczej mil bo moto z amerykanowa). Inaczej mówiąc, wyłaczenie zapłonu powodowało wyzerowanie tego drugiego licznika, pokazującego chwilowy przebieg. Kilka osób sugerowało mi, że pewnie brakuje podtrzymania, które jest niezbędne do tego, aby wskazanie licznika było zapamiętywane.
 Zdemontowałem zbiornik i zegar, bo kupiłem krawat, i była okazja, aby obejrzeć kable i kostki, ale nic nie znalazłem. Po zdemontowaniu siedzenia (skracałem sprężynę), sprawdzilem bezpieczniki i ten na samej górze, pięcio-amperowy, okazał się przepalony. Wymieniłem go na nowy i od tego momentu, jeżeli wyłączę kluczykiem zapłon, to po ponownym włączeniu pokazywane jest to, co było pokazywane przed wyłączeniem zapłonu, no i oczywiście wskazania licznika są zapamiętywane. Dopiero wciśnięcie i przytrzymanie przycisku TRIP kasuje wskazanie licznika :-)
 Wszystko wskazuje na to, że ten bezpiecznik był odpowiedzialny za to, ponieważ wszystko inne działało, więc dlatego mój wniosek, że na tym bezpieczniku jest obwód licznika.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-10, 14:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wygląda to tak jakby licznik miał dodatkowe zasilanie  podtrzymania pamięci - bezpośrednio z aku. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojo   
  
  
 Rocznik: 2003
 Wiek: 51
 Dołączył: 16 Lis 2009
 Posty: 77
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-05-10, 14:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mój koleś mi kiedyś zapodał że, u niego w suzi tez takie jaja sie działy i co sie okazało że, ktoś mu licznik cofał i sprawe spierd... stad kłopot. Wiec byc moze i taka ewentualnosc jak cofanie zegarów wchodziw gre, choc szczerze powiem nawet nie mam pojecia jakby mozna było w moto cofac zegary, w puszcze spoko ale w moto? Wojo
 |  
				| _________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmmmat   
  
  
 Rocznik: 2006
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2008
 Posty: 86
 Skąd: Slask
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-02-28, 21:52   Licznik drag star 1100 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie może ktoś z was już grzebał  w liczniku 
 na odwrocie opróćz żarówek  sa po środku kable  może ktoś z was wie który odpowiada za prędkościmierz?
 
 Na schemacie ostatnia strona service manual str 352  , tylko który kabel  bo kilka idzie do
 nr 23  speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości.
 
 
 
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid Z.   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 46
 Dołączył: 04 Gru 2008
 Posty: 1772
 Skąd: Przemyśl,Anglia.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-04, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mmmmat napisał/a: |  	  | Na schemacie ostatnia strona service manual str 352 , tylko który kabel bo kilka idzie do nr 23 speedometer to chyba licznik? i który zapodaje sygnał prędkości.
 | 
 
 
 Na 100% żółto niebieski. Wg. kolorowego schematu który posiadam.
 |  
				| _________________ Dawid Z.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | no_name01   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 08 Wrz 2009
 Posty: 10
 Skąd: Wawa-Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-25, 14:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam. czy znacie koledzy jakies sztuczki by wyswietlacz zliczal mi przejechane km a nie mile? troche drazniace jest mnozenie tego.
 dzieki z gory
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |