| BRAK/SŁABE ŁADOWANIE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | fasol52   
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Cze 2008
 Posty: 10
 Skąd: gdansk-londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-05, 00:51   BRAK/SŁABE ŁADOWANIE |   
 |  
               | 
 |  
               |  Panowie mam problem z ładowaniem akumulatora. Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca. Myślę, że prądnica raczej tak łatwo nie pada więc inne ustrojstwo, może przetwornik. Jak to sprawdzić. No i gdzie ukryli te prądnice. Mieszkam w Londynie, jeżdżę cały sezon, a to mój jedyny środek transportu. Czekam na pomysły |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-05, 08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | najpierw sprawdz miernikiem na klemach akumulatora czy jest ladowanie, po odpaleniu napiecie wyraznie wzrasta (tylko odlacz miernik w czasie odpalania) jesli alternator laduje zainteresuj sie regulatorem napiecia(znajduje sie pod pokrywa boczna) Czesto przyczyna jest bardziej banalna czyli padajacy akumulator lub za duzy pobor pradu po zalozeniu dodatkowych odbiornikow lub zarowek.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nobody   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2008
 Posty: 31
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-05, 09:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 
 
  	  | fasol52 napisał/a: |  	  | Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca. | 
 
 Nigdy tak nie rób, możesz uszkodzić regulator napięcia, o ile już go nie uszkodziłeś lub nie padł sam wcześniej. Regulator napięcia znajduje się nie pod boczną pokrywą tylko przed silnikiem, na poprzeczce ramy - takie pudełeczko ok. 10x10 cm z radiatorem, do którego dochodzą przewody z lewej strony.
 
 Jak podpowiada Fazzi, sprawdź napięcie woltomierzem na klemach podłączonego do instalacji i naładowanego akumulatora.  Przy 5000 RPM napięcie powinno wynosić około 14V.
 
 Bardzo ważny jest bilans prądowy, altek w DS jest dość słaby - na wolnych obrotach daje 170W, przy ok. 5000RPM 220W, w maksie zaś ok 280W.
 
 Pamiętajcie, że do sumy prądu zużywanego przez światła (ok. 75W) dochodzi moduł i cewki zapłonowe (90W), podgrzewacze gaźników jak jest chłodniej niż 12 stopni (60W), czasem kierunki (45W), stop (21W). Po dodaniu widać ile jest zużywane, cała reszta idzie na ładowanie aku. Jeśli np. macie podłączone lightbary i non stop na nich jeździcie, w ruchu miejskim akumulator na bank jest niedoładowywany i pada.
 
 Pozdrawiam!
 N.
 |  
				| _________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fasol52   
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Cze 2008
 Posty: 10
 Skąd: gdansk-londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-11, 17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc tak: zrobiłem pomiary miernikiem i okazało się, że przy wyłączonym silniku na zaciskach aku 12V, po zapaleniu i lekkim dodaniu gazu jest  13.95V-14V czyli ładowanie chyba jest. Akumulator nowy jak i stary tymczasem wystarczają na tydzień jazdy. Nie mam ponad programowych odbiorników prądu. Czyżby jakieś zwarcie? Masa nie trzyma? pojecia nie mam.   
 [ Dodano: 2008-11-11, 19:32 ]
 No i czy może występować takie zjawisko,że jak jest zimy regulator napięcia to ładuje dobrze, a jak jest przegrzany to ładuje znikomo albo wcale? Bo zauważyłem, że jak robię pomiar na zagrzanym motocyklu to z 14V zrobiło się 12.80V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fasol52   
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Cze 2008
 Posty: 10
 Skąd: gdansk-londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-13, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dla zainteresowanych moim problemem z ładowaniem otóż: chcąc zmierzyć napięcie na alternatorze które wynosi na wszystkich cewkach od 25V do około  50V zauważyłem wypalenie w kostce regulatora napięcia, kabel a raczej jedna ze wtyczek była zupełnie spalona i stopiony był plastik w tej części kostki. Na szczęście alternator jest sprawny i daje prawidłowe napięcia na wszystkich cewkach, muszę sprawdzić jeszcze regulator, mam nadzieje, tez nie dostał. pozdro |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Masa   
  
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Sty 2009
 Posty: 104
 Skąd: Stęszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-30, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie od ilu obrotów dokładnie motor zaczyna ładowac akumulator?? Mam DG1100.
 |  
				| _________________ Masa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Długi63   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 27 Wrz 2008
 Posty: 192
 Skąd: poznański łazarz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-30, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Od początku |  
				| _________________ serwisy to zło!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Masa   
  
  
 Rocznik: 2007
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Sty 2009
 Posty: 104
 Skąd: Stęszew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-30, 18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja słyszalem ze od 1400 obrotów i niewiem czy to prawda?? |  
				| _________________ Masa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Długi63   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 27 Wrz 2008
 Posty: 192
 Skąd: poznański łazarz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-30, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy prądnicy może i prawda, ale alternator daje już od wolnych |  
				| _________________ serwisy to zło!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-31, 10:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Weź miernik elektryczny. Przyłóż do klem na nieuruchomionym silniku. Powinien wskazywać wartość około 12V. Później uruchom silnik, wartość powinna podnieść się do około 14V. Jeśli na uruchomionym silniku się nie podniesie to jest oznaką, że aku nie jest ładowane. Przyczyna - uzwojenie alternatora, lub regulator napięcia. To 1 mało prawdopodobne, raczej to drugie. Wtedy należy rozłączyć złączkę od regulatora. Zmierzyć napięcie międzyfazowe między 3 kablami. Wszystkie kombinacje, na każdy powinno być około 45V (chyba, nie wiem ile w dragu). Jeśli są wszystkie 3 fazy wiemy, że alternator jest ok. I przyczyną pozostaje regulator, ale proponowałbym wtedy również sprawdzić przewody. Mogą gdzieś być, albo upalone, albo zaśniedziałe. Taki problem miałem w poprzednim motocyklu. Rozłożyłem wszystko, przyczyną była kostka połączeniowa.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 17:43   Brak/słabe ładowanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak w temacie .... Jakoś miesiąc temu obrotomierz zaczął bardzo dziwnie się wychylać ...
 Pomyślałem, że coś jest nie tak z kablem biegnącym do cewki ale wszystko jest ok.
 
 Sprawdziłem/zmierzyłem następujące parametry...
 
 - napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie 12,2v (powinno być co najmniej 12,8v),
 - napięcie na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku 12,9v (powinno być 14,4v).
 
 Obstawiam albo walnięty regulator napięcia albo diody w alternatorze.
 Może mieliście podobne objawy i rozwiązaliście problem ?
 
 Dobrze, że w ogóle jakieś ładowanie mam bo objawy mam takie:
 - przy niskich obrotach (postój) przygasa światła a przy przegazowaniu wzmacnia się,
 - obrotomierz na skutek niskiego napięcia zasilania wariuje (wskazówka bardzo szybko wychyla się w różne pozycje),
 - przygasanie świateł przy włączonych kierunkach,
 - przygasanie kontrolek na liczniku.
 - słabe kręcenie ale jednak kręcenie rozrusznikiem (bez większych problemów da się odpalić motocykl w każdych warunkach).
 
 Czyli wszystko spowodowane niedoładowaniem akumulatora.
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wpiąc sie w regler i sprawdzić napięcie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie objawy mogą wskazywać na zabrudzone styki przy kostce. Bądź razie u mnie tak jest. Spróbuj potraktować kostkę przy leglerze kontaktem. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Klemy w aku i na kablach też przeczyść. |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-17, 23:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja stawiam na regulator napięcia. Coś z nim nie ten teges musi byc. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żeby dostać się do złącza regulatora napięcia należny zdjąć bak ? Kurczę niby tak te kable biegną ...
 Gdzie mam się dostać i co przeczyścić ?
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 11:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem jak jest u ciebie w twoim roczniku ale Pająk ma 650 clasica i ma tak jak ja. regler jest z przodu na dole ramy zaraz za kołem. Takie czarne z radatorami. Kostka z tyłu. W customie cały syf z koła wali na legler tak ze po jakimś czasie syf w kostce jest nie opisania. Wszystkie awarie związane ze słabym ładowaniem u mnie wiązały się z zabrudzeniem styków tej kostki. Andik ma to samo. Ale my mamy roczniki 97 , więc nie wiem czy w modelu z 2006 jest tak samo. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jawos   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 08 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: Konin prawie ;)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | W 2007 jest tak samo, to i w 2006 też tak będzie. Regulator jest na wierzchu, nie trzeba zbiornika demontować
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 12:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadza się, regulator jest zaraz przy przednim kole ale kable biegną ku górze pod bak ... 
 Ale już problem rozwiązałem
   Przeczyściłem wszystkie styki w puszcze z akumulatorem i działa
  14,2v więc jak najbardziej ok   Były zabrudzone klemy od akumulatora.
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-09-18, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak już odkryjesz gdzie jest, to możesz się w tę wtyczkę wpiąć i sprawdzić napięcia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |