| Regulator napięcia się grzeje i pęka o co w tym chodzi? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pawełMGW   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Wiek: 27
 Dołączył: 14 Kwi 2015
 Posty: 6
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2015-04-15, 15:43   Regulator napięcia się grzeje i pęka o co w tym chodzi? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam mały problem z moim moto. Posiadam drag stara 125 rocznik 2000 i odkąd go posiadam(około9-10 miesięcy)grzeją się strasznie regulatory napięcia aż nie da się go dotknąć  rozsadza mi je po prostu nie wytrzymują i pękają i nie wiem jaka jest tego przyczyna, z początku myślałem ze to alternator ale po konsultacji okazało się że alternator jest w 100% sprawny. Wie ktoś jaka jest przyczyna grzania się regulatora i pękania? Z góry dziękuję za wszelką pomoc:D |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 55
 Dołączył: 08 Paź 2011
 Posty: 4437
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-15, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. zmierz "prądy" 2. sprawdż styki przy regulatorze
 3. sprawdż instalację czy nie ma "zwary"
 4. sprawdz czy "aku" nie ma za sucho
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-04-15, 17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Regulator steruje napięciem podawanym na wirnik, skoro dzieją się takie cyrki sprawdź kablotekę, oporność i stan wirnika, nie zapomnij o weryfikacji szczotko-trzymacza i szczotek. Z Twojego info wynika że prądy które idą na wirnik są dużo za duże, tutaj trzeba szukać.
 Sprawdź ile amper idzie w aku oraz jak wygląda napięcie czy nie przekracza max czyli 14.4V
 Czy po osiągnięciu napięcia prąd maleje.
 Do testu możesz podać na chwilę na wirnik +12, da to max ładowania, sprawdź prąd ładowania i wzbudzenia
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawełMGW   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Wiek: 27
 Dołączył: 14 Kwi 2015
 Posty: 6
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-05-12, 16:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | i dalej jest problem nawet do serwisu zawoziłem i serwis rozłożył ręce. Powiedzieli mi to co sam przemierzyłem czyli prąd we wszystkich miejscach ma parametry książkowe po prostu lepszych nawet nie było jak wyjechał z linii produkcyjnej. Regulator alternator aku wszystko 100% sprawne.Zdaje mi się ze to się popsuł jakiś mały ale bardzo ważny bzdet tylko nie wiem jaki. Dalej nie można jeździć a tu taka ładna pogoda ;( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafaello19742   
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 51
 Dołączył: 14 Mar 2016
 Posty: 3
 Skąd: Stara Kiszewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-06-04, 00:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. Mam problem z regulatorem napięcia...Spalił mi się czwarty
  regler... Akumulator- nowy....Wymienione uzwojenie alternatora na nowe...Brak mi słów i nerwów. Pomóżcie proszę zdiagnozować przyczynę w tej nieszczęsnej  maszynce xvs 1100...   Żadnych dodatkowych odbiorników prądu nie zamontowano...
 Pozdrawiam,
 Rafał.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-26, 17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tez mam teraz takie problemy z VHS 125  .W czwartek wybrałem się na 100 kilometrową przejażdżkę  i brakło mi 5 kilometrów do swojego domu.Otworzyłem na drodze prawą puszkę tą z zamknięciem i dotknąłem akumulatora.Gorący jak cholera.Skracając opis to tak:Drag Star nie chce wchodzić na obroty. (Po podpięciu innego akumulatora dalej to samo). Aku na węższych bokach lekko wybrzuszone- wiem do wymiany.Podejrzewam że padł regulator napięcia,ale czy tylko?Podejrzewam że ładowanie aku było bardzo dużo za wysokie,bo Yamaszka pędziła jak ogłupiała ( silna iskra )Z ciekawostek dodam że nawet w lightbarach w jednej z lamp  z powodu dużego napięcia  odlutowały się 3 diody i spadły z żarówki.Zapytuję jakie czynności dokonać aby czegoś nie pominąć?Zakup tylko oryginału regulatora, czy tez no name. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-26, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na bank regulator i akumulator do wymiany, miełem tak samo. |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woloo   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 26 Sie 2019
 Posty: 28
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-28, 20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rafaello19742 napisał/a: |  	  | Witajcie. Mam problem z regulatorem napięcia...Spalił mi się czwarty
  regler... Akumulator- nowy....Wymienione uzwojenie alternatora na nowe...Brak mi słów i nerwów. Pomóżcie proszę zdiagnozować przyczynę w tej nieszczęsnej  maszynce xvs 1100...   Żadnych dodatkowych odbiorników prądu nie zamontowano...
 Pozdrawiam,
 Rafał.
 | 
 
 A sprawdzałeś bezpiecznik? Może ktoś go zawatował, lub wstawił za duży. A za duże obciążenie pali Ci regulator.
 Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze napięcia i prądy. Może jakieś zwarcie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-28, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie od razu sprawdziłem wszystkie bezpieczniki.W 125-ce. Są w dwóch kostkach. W jednej są 4 bezpieczniki.1 - ma 15A a 3 - 10A.Natomiast następny układ z przewodem + ma 2 bezpieczniki  po 30A. oryginalne ( przewód + na akumulator. ) Akumulator już  zakupiłem f-my M.Line.Moto odpaliło bez problemów,ale po kilku minutach mocno zagrzał się regulator.Miernik
 pokazywał ładowanie ponad 16v.Na średnich obrotach zmierzyłem alternator i pokazuje na 3-ech cewkach prąd przemienny około 39V. Zastanawiam się tylko  czy zakupić chiński regulator ( średnia cena 100zł  za Chińczyka WM ) czy sobie zafundować oryginał  za 400zł.
 Nie wiem czy sam z głupoty nie przyczyniłem się sam do  do awarii.Otóż jeździłem ostatnio przez pół roku tylko na lightbarach , a w nich żarówki  ledowe.Druga historia gdyby nie trzeba było jeździć bez świateł w dzień-to co?-pewnie to nie ten powód,wykluczam zwarcie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 00:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | lightbary nic nie mają do tego, czli o 2 volty za dużo, stąd grzanie się akumul;atora. Jak padnie, sprawdzą ładowanie i z gwarancji nici. Bezpieczniki również nic nie mają wspólnego. Ile wymieniłeś juz tych regulatorów ? 	  | AndrzejK napisał/a: |  	  | Miernik pokazywał ładowanie ponad 16v
 | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 08:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | pawełMGW, przywróć układ do stanu fabrycznego, upewnij się czy aku jest sprawne, po naprawie monitoruj napięcie i prąd ładowania, W tym moto układ elektryczny nie jest jakiś specjalnie awaryjny, wiadomo nic nie jest wieczne
 Co to były za diody
  które uległy uszkodzeniu  ? |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | W poście powyżej napisałem że w tych  lightbarach   były żarówki ledowe ( 16 kostek diodowych w jednej żarówce ledowej ).Natomiast zakupiłem  już nowy akumulator f-my A.Line.Regulator na pewno jest zepsuty, bo prąd ładowania jest powyżej 16V.Mam tylko problem z regulatorem, zakupić chiński f-y WM, czy też zamiennik japoński f-my Tourmax za 320zł. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 13:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | AndrzejK, dość często regulator napięcia reguluje je za pomocą kontrolowanego zamknięcia obwodu do masy, (wytarzanie ciepła ) oznacza to że jeśli nie mamy właściwych żarówek nie ma odbiorników które powinny spożytkować to co wyprodukował alternator. Nie znam budowy regulatora w xvs125 mój działał poprawnie. W przypadku jego awarii skok napięcie uszkadza wszystko w instalacji. Co do wyboru regulatora zapytaj elektryka lub na elektrodzie czyli ludzi którzy pracują z tymi producentami i doradzą który to mniejsze zło
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | AndrzejK, OK, jest gwarancja, zamontuj normalne żarówki, zmierz napędzie zaraz po uruchomieniu, masz schemat elektryczny ? możesz zmierzyć alternator ? |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-29, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Schematu instalacji elektrycznej nie posiadam. Jak przesyłkę z regulatorem otrzymam, to wtedy jeszcze raz pomierzę napięcia.Powrócę do reflektora głównego. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-01, 23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co to ma wspólnego z poprawnym działniem regulatora napięcia ? 	  | tqmeh napisał/a: |  	  | zamontuj normalne żarówki | 
 Aczkolwiek porada ogólnie słuszna, bo te pseudo ledowe to nic dobrego nie wnoszą.
 Regulator napięcia ma jedno zadanie - utrzymywać napięcie jakie wytwarza alternator na jednakowym poziomie bez względu na obroty silnika. Z tym bywa równie, ale generalniee dobrej jakości regulator napięcia sobie z tym radzi. Odbiorniki prądu nie mają żadnego znaczenia dla poprawnego działania regulatora napięcia. W przypadku gdy przesadzi się z ilością odbiorników prądu, alternator nie nadąży z "produkcją" i odpbiorniki zaczną pobierac prąd z akumulatroa, którego podstawowym zadaniem jest odpalenia silnika, który napędzi "fabykę prądu", czyli alternator. W zalezności od wyposażenia w odbiorniki pradu w danym pojeździę stosuje się alternatory o różnej mocy. Większy niogdy nie zrobi krzywdy, mniejszy natomiast może nie nadążyć z produkcją, uszkodzony może narobić bałąganu, a "zagotowany" akumulator to najmniejszy z nich.   Więcej informacji przeciętny urzytkownik pojazdu mieć nie musi.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-06, 06:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | a co to ma wspólnego z poprawnym działniem regulatora napięcia ? | 
 poczytaj sobie o stratnym regulatorze napięcia
 To ma wspólnego....
 
 [ Dodano: 2020-05-06, 07:30 ]
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Odbiorniki prądu nie mają żadnego znaczenia dla poprawnego działania regulatora napięcia. | 
 
 W działaniu nie ale w trwałości już zasadniczą
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-06, 21:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | AndrzejK, dość często regulator napięcia reguluje je za pomocą kontrolowanego zamknięcia obwodu do masy, (wytarzanie ciepła ) oznacza to że jeśli nie mamy właściwych żarówek nie ma odbiorników które powinny spożytkować to co wyprodukował alternator | 
 I z tym sie z Tobą zgadzam, ale AndrzejK te nieszczęsne ledy ma w dodatkowym źródle światła przecież.
 Więc prądu powinien mieć ewentualne za mało do zasilenia dodatkowych obiorników (przykład XVS650, którego alternator jest na styk) niż zbyt mały odbiór w stosunku do nominalnego.
 Więc co ma poprawić zamiana ich na "normalne". Zwiększy sie suma mocy odbiorników prądu, ale to nadal jest na górkę.
 Napisałem celowo w cudzysłowiu, bo się przyjęło, że stadardowo są to żarówki H4, H3, amerykańskich symbolu nie pamietam, ale o mocy 35W, tak, czy siak "tradycyjnych"). Czy wiec zamontowanie zamiast tych lightbarów z "lewymi" zamiennikami halogenowych żarówek poprzez ledowe zamienniki, innego odbiornika prądu zmasakruje regulator ? Np. homologowane DRL oparte na ledach o znikomej mocy ?
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejK   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 05 Sty 2018
 Posty: 17
 Skąd: Paczków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-12, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Awaria usunięta.Założony nowy regulator napięcia f-my TourmaX + nowy akumulator Exide 6A.Regulator tylko lekko ciepły około 30 stopni C. Ładowanie nie przekracza na światłach mijania 14V. Tak więc wszystko wróciło do normy. Wróciłem do oświetlenia oryginalnego. Dziękuję za rady. 
 [ Dodano: 2020-05-13, 23:12 ]
 Mam jeszcze następne pytanie.: w którym miejscu  w tym Dragu 125 szukać,sprawdzić dobrą masę?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |