| Regeneracja, naprawa sakw | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 20:29   Regeneracja, naprawa sakw |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam sakwy Weststar, które mi się zaczęły deformować. Konkretnie wieko, jest usztywnione grubą pianką, a ta się wybrzuszyła na zewnątrz, co powoduje, że skóra w tym miejscu opada i brzydko to wygląda. W obu tak samo. Próbowałem podgrzać i poprzez nacisk "odwrócić" piankę na właściwa stronę, ale efekt jest mizerny . Macie może jakiś patent na to ? Przerabiał ktoś ten problem ?
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | illusion   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 54
 Dołączył: 10 Cze 2010
 Posty: 1705
 Skąd: Poznań/Golęczewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965,  Miałem te same sakwy co Ty , przerobiłem dwa komplety w dwóch Radkach . Niestety pomimo częstej konserwacji ( specjalna pasta do sakw ) jazda w deszczu + przeładowane sakwy deformowały zarówno wieka jak i boki. Wyglądało to u mnie wyjątkowo paskudnie. Jedyny sposób który się u mnie sprawdził to wanna z wodą , moczenie sakw ok 2-3 godziny , potem delikatna korekta kształtu ( jak skóra wchłonęła wodę to praktycznie sama wracała do pierwotnego wyglądu ) i kilka dni suszenia na podłodze usztywnioną ścianką do dołu ( wypchane gazetami ) . Plus był taki że po wyschnięciu skóra przez pewien okres czasu była odczuwalnie sztywniejsza i mniej podatna na odkształcenie . 
 Jedna tylko sprawa ... drugie sakwy , kupione w odstępie dwóch lat , pomimo że ten sam producent , model itp to miałem wrażenie że skóra mimo tej samej grubości była jakaś delikatnie mówiąc "inna" i nie wiem na jak długo taka wodna kuracja była skuteczna
 |  
				| _________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | illusion, ale mi wybrzuszyło się usztywnienie. M<usze zrobić foty i pokazać. I w tym miejsc u co wybrzuszyło się usztywnienie, wieko opada. Zaraz zrobię zdjęcia i wstawię |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | illusion   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 54
 Dołączył: 10 Cze 2010
 Posty: 1705
 Skąd: Poznań/Golęczewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | usztywnienie się wybrzuszyło ? przecież to jest blacha wstawiona między skóry na tylnej ściance i chyba tylko młotkiem to można odkształcić  jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem |  
				| _________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 
   
 [ Dodano: 2015-02-21, 22:03 ]
 
 tylko przez zamoczenie, to owszem uformuje skóre, usztywnię itd. ale pianka dalej będzie wybrzuszona i nie będzie podpierać skóry, a ta będzie opadac. 	  | illusion napisał/a: |  	  | jeżeli chodzi o wieko "usztywnione" pianką to jest to ten sam problem który miałem i opisałem | 
 Albo nowa pianka i to oprócz nitów dodatkowo na klej, albo inny sposób. Tylko gdzie kupić nity, jak to się nituje w ogóle to ja
  i skąd usztywnienie lepsze Jak pamiętam, to najpierw wybrzuszyła się pianka, a potem oklapło wieko. Zapewne temperatura w upalnym słońcu swoje zrobiła.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | illusion   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 54
 Dołączył: 10 Cze 2010
 Posty: 1705
 Skąd: Poznań/Golęczewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | pianka , bynajmniej ta która była w moich sakwach , nie była napewno usztywnieniem a tymbardziej elementem podpierającym skórę , była zbyt elastyczna |  
				| _________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-21, 22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | to na jaką cholerę dają taka gruba piankę. jakie ona ma spełnić zadanie ? 
 [ Dodano: 2015-02-21, 22:27 ]
 illusion, ta pianka to jest usztywnienie .
 Cytat ze strony producenta
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Nasze sakwy oraz role bagażowe wykonane są ze skóry w pierwszym gatunku o grubości 4-5 mm. Dodatkowo usztywnione specjalną pianką (Trocelen), która utrzymuje kształt sakwy podczas wieloletniego użytkowania. Tylna ścianka sakwy usztywniona jest blachą stalową 1-1,5mm. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | F.I.P. Berek   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2001
 Wiek: 59
 Dołączył: 02 Maj 2010
 Posty: 684
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 00:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witek, tak z ciekawości - czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ?  Miałem podobny problem parę lat temu z sakwami z Tarboru, ale skóra była wyraźnie cieńsza... Koniec końców - zrobili mi drugie sakwy z grubszej skóry i dają radę ( jakieś tam odkształcenia już są po paru latach użytkowania - ale niewielkie - a u mnie w Holandii to lubi popadać... a ja lubię jeździć).
 |  
				| _________________ jeżeli nam zabraknie sił
 zostaną jeszcze
 morze i wiatr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 00:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem, nie rozpruwałem, ale wątpię, czy jest taka gruba. 4-5 mm to podeszwa jest. 	  | F.I.P. Berek napisał/a: |  	  | czy ta skóra ma rzeczywiście grubość 4-5 mm ? | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | F.I.P. Berek   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2001
 Wiek: 59
 Dołączył: 02 Maj 2010
 Posty: 684
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 00:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym zapytał producenta, czy nie chce się zmierzyć z problemem... |  
				| _________________ jeżeli nam zabraknie sił
 zostaną jeszcze
 morze i wiatr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 00:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | napisałem do nich. Sa po gwarancji, ale ktoś kiedyś pisał, że Weststar są bardzo uczynni i naprawiają. Tylko wysyłka takiego pakulca, to spory problem. Musze załatwić gdzieś karton, zapakować i wyśle jak nic innego nie wymyślę |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 08:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parę lat temu miałem ten sam problem , nie pamiętam firmy prod. sakw , ale poradziłem sobie wywlając tą piankę i wstawiłem na klej aluminiową blachę 1 mm . Dawałem również na bokach wieka czyli od strony koła i zewnętrznej tu gdzie klamry jakąś płytę plastikową - podobną widuję w "Intermarche" , bo tutaj (na bokach) musi być elastyczna. Moje nity można było zdemontować , były od dołu zaginane takie dwa "wąsiki" . Widzę , że u Ciebie są chyba inne - płaskie? to są tapicerskie zaciskane . Musisz je rozwiercać , a jak dasz blachę na klej to one już nie będą spełniały roli wzmacniającej , więc możesz dać te o których mówię - zaginane , one są wypukłe i znajdziesz je na alledrogo  . Nity dawałem przed przyklejeniem blachy , żeby "wąsiki" były schowane i pełniły już tylko rolę dekoracyjną . Pamiętam , że póżniej dałem jeszcze na klej jakąś cienką wykładzinę na blachę od spodu . Było trochę "zabawy" , ale efekt pozytywny uzyskałem , już się nie odkształcały - powodzenia   |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | tygrys,  myslałem o tym, tylko że aluminiowa blacha jest miękka i łatwo się odkształci. Wystarczy się oprzeć, albo coś w tym stylu, ale już pleksa nie, bo jest elastyczna. Na razie napisałem do producenta i czekam na propozycje.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 17:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witek - to byś się zdziwił z tym odkształceniem milimetrowej blachy alu  wygiętej po łuku - gwarantuję Ci , że więcej wytrzyma jak pleksa , bo ta zaraz pęknie . Jak już to poliwęglan , ale tego nie wygniesz domowym sposobem . Podpowiedziałem sprawdzony sposób , jak zechcesz tak zrobisz . Zapodaj jaki koszt zaśpiewają za regenerację. |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-22, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | oczywiście, że zapodam. Pisząc pleksa, miałem na myśłi poliwęglan rzecz jasna. Wygiąć sie wygnie, trzeba tylko równomiernie podgrzewać gorącym powietrzem. Na razie czekam na odpowiedź z Weststar. No i do poliwęglanu jest dostęp bez problemowy, a do formatek blachy alu ?
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cukrus1   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 58
 Dołączył: 06 Lis 2014
 Posty: 270
 Skąd: KRAKÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-23, 11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj Witek1965    wyslij do producenta ....moje też są po gwarancji mam z DRP wysłalem maila z zapytanie i wielkie zdziwienie ale i miło szybko odpisali więc wysłałem obydwie boczne .... czekam teraz jak sie sprawy mają ..... pisz śmiało sam nic nie wykombinujesz ........ |  
				| _________________ cukrus1
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-23, 20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | czekam na odpowiedź i .................nic. No, ale to dopiero pierwszy dzionek |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miron   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 05 Cze 2012
 Posty: 2001
 Skąd: Skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-23, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, nie czytałem wszystkiego, bo szkoda czasu ale mogłeś się mnie spytać czy coś nie wiem. Otóż do sakw, nasi producenci ( Mafia, Cobra) montują usztywniającą pleksę, może ich odwiedzić by dokonać zakupu takowej. Mafia na pewno Ci nie zrobi ale Cobra może tak. |  
				| _________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
 sex, drugs & rock n roll
 Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-23, 23:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-02-24, 15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Miron, poliwęglan, to sam mogę kupić, ale jakby mi tak ktoś je zrobił, to byłbym happy. Na ten pomysł wpadłem kilka postów wyżej. Tylko, że to do cholery roboty jest. | 
 
 Poliwęglan nie zda Ci egzaminu , bo go nie wygniesz - wiem , wiem "podgrzać równomiernie" pisałeś , ale przypuszczam , że miałeś na myśli pleksę , albo nie próbowałeś poliwęglanu wyginać
  - ja to przerabiałem i domowym sposobem nie uszkadzając materiału tzn. nie przegrzewając (wtedy traci właściwości) nie zrobisz wygięcia   |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |