Wycie przy hamowaniu silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Zygi


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2014-07-21, 21:45 Wycie przy hamowaniu silnikiem
|
|
|
Jak w temacie. Odwijam manetkę i rozpędzam się- do tego momentu wszystko gra, ale jak odpuszczę to wyje jakbym starym Jelczem hamował. Jeden z mechaników niestety po przejechaniu rozłożył ręce. Sugerował, że może łożysko w tylnym kole, ale może też coś w silniku. Może Wy coś podpowiecie bo ja i się |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-07-21, 21:54
|
|
|
łożysko huczało by tak samo rozpędzając motocykl jak i hamując silnikiem.
Taki huk może pochodzić od zużytej przekładni napędowej (dyfra).
Zęby wycierają się i układają w kierunku napędzania silnikiem koła tylnego. Jak odwrócisz kierunek napędu w zużytej przekładni - napędzasz kołem silnik to pojawia się wycie.
To samo może dotyczyć skrzyni biegów - ale do dużo mniej prawdopodobne. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Zygi


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2014-07-21, 22:02
|
|
|
Dziękuję. Kolejny "nie psujący się" element mam zatem do naprawy Jak dzwoniłem do człowieka w sprawie regeneracji alternatora to też mi powiedział, że "w tych motocyklach to się nie psuje".
Może ktoś jakieś jeszcze sugestie?? |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-21, 22:54
|
|
|
Zygi, zacznij od sprawdzenia stanu oleju w przekładni, a najlepiej wymień olej. To jest cenowo drobiazg. Tylko 0,2 litra
Niski stan, niewłaściwy lub przepracowany olej może spowodować, że przekładnia będzie wyła. Tyle, tylko, że powinna wyć cały czas, a nie tylko w czasie hamowania silnikiem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-07-22, 09:04
|
|
|
Zygi, jaki masz przebieg w motocyklu?
Sprawdź wałek zdawczy a dokładnie czy nie urwał się gwint. Ja miałem taki objaw jak Ty, po odpuszczeniu manetki słychać było wycie. |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad
|
|
|
|
 |
Zygi


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2014-07-22, 11:40
|
|
|
Uryś, dziękuję i za tę sugestię. Przebiegu nie pamiętam, bo latam na tym "odcinkowym". Nie mam też jak sprawdzić bo jestem na urlopie. Zweryfikuję tę wiedzę zaraz po powrocie.
Od przyszłego tygodnia startuję z poszukiwaniem i usunięciem usterki |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-07-22, 11:59
|
|
|
Zygi, jeśli okaże się, że to wałek zdawczy( nie życzę Ci tej usterki) pisz na pw lub dzwoń, pomogę... Ja już jestem po remoncie, wymieniłem wałki. Po urlopie podzielę się wiedzą. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-07-22, 19:47
|
|
|
Uryś
z ciekawości, a przy jakim przebiegu u Ciebie ten problem wystąpił ? |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-07-22, 21:58
|
|
|
Przy 25 tys. km |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:08
|
|
|
Yamaha sobie niezle poleciala z klientami...
[ Dodano: 2014-07-22, 22:12 ]
...bo zdaje sie przypadek taki moze nie powszechnie pojawiajacy sie, ale tez nie odosobniony jest... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-07-23, 00:06
|
|
|
F.I.P. Berek, może yamaha poleciała z tymi wałkami, ale gdy rozebrałem silnik i zobaczyłem w jakim jest stanie, stwierdziłem, że te silniki mogą osiągnąć niezły resurs (w latach i kilometrach) |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-07-23, 08:29
|
|
|
To akurat mnie nie dziwi - przy tak niewysilonej jednostce napedowej przebieg 25 tys. jest niczym. Natomiast w kwestii walkow - spodziewalem sie, ze w Twojej odpowiedzi bedzie stan zblizony do 50 tys. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2014-07-23, 09:46
|
|
|
... może to jakaś jednostkowa sprawa, jak sprzedawałem swojego DSa miał dobrze ponad 80000 km i działo się nic |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-07-23, 09:50
|
|
|
F.I.P. Berek, doczepić się do wałka można jedynie o urwany gwint, słaby materiał |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-23, 18:27
|
|
|
urywa się nie tylko od strony skrzyni, ale również od strony przekładni. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
leon


Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 2014-08-07, 09:43
|
|
|
Oj nie życzę nikomu takiej usterki ja miałem w tamtym roku ten problem, (czyli wycie przy odjęciu gazu ) i kosztowało mnie to 4200 ZŁ
Urwała się nakrętka z drążka zdawczego, wychodzącego za skrzyni biegów |
|
|
|
 |
Zygi


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2014-08-23, 13:43
|
|
|
leon, pytanie może głupie ale ze względów finansowych dla mnie dość istotne. Robiłeś to na nowych częściach czy na używanych lub regenerowanych??
Mój remont zacznie się dopiero w październiku, ale widzę, że już teraz muszę "zbierać kasę" |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
 |
Uryś

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2014-08-23, 14:27
|
|
|
Zygi, napisz na pw do ZiutaO1 zrobił to za grosze, bez demontażu silnika, wyciągnął tylko silnik z ramy...
Myślalem, że zminimalizowałem na maksa cenę, ale można jeszcze taniej
Zygi jak się weźmiesz to dwa dni i latasz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-23, 17:43
|
|
|
artek napisał/a: | ... może to jakaś jednostkowa sprawa | tych jednostkowych spraw znam kilka, a o ilu nic nie wiemy, bo ludzie nie piszą, tylko po prostu naprawiają i po jakimś tam czasie wspomną. Yamaha w tym motocyklu dała dupy w co najmniej dwóch tematach. Ów gwint, poprawiony na M16 po 2006 roku (ponoć, nie mam pewności i bazuje na wypowiedzi) oraz nieszczęsne sprzęgiełko rozrusznika |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|