YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie przy hamowaniu silnikiem
Autor Wiadomość
Zygi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1068
Skąd: Cz-wa/Sz-n
Wysłany: 2014-07-21, 21:45   Wycie przy hamowaniu silnikiem

Jak w temacie. Odwijam manetkę i rozpędzam się- do tego momentu wszystko gra, ale jak odpuszczę to wyje jakbym starym Jelczem hamował. Jeden z mechaników niestety po przejechaniu rozłożył ręce. Sugerował, że może łożysko w tylnym kole, ale może też coś w silniku. Może Wy coś podpowiecie bo ja :nie_wiem: i się :poddajesie: :ryczy:
_________________
Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo.....
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-07-21, 21:54   

łożysko huczało by tak samo rozpędzając motocykl jak i hamując silnikiem.
Taki huk może pochodzić od zużytej przekładni napędowej (dyfra).
Zęby wycierają się i układają w kierunku napędzania silnikiem koła tylnego. Jak odwrócisz kierunek napędu w zużytej przekładni - napędzasz kołem silnik to pojawia się wycie.
To samo może dotyczyć skrzyni biegów - ale do dużo mniej prawdopodobne.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Zygi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1068
Skąd: Cz-wa/Sz-n
Wysłany: 2014-07-21, 22:02   

Dziękuję. Kolejny "nie psujący się" element mam zatem do naprawy :( Jak dzwoniłem do człowieka w sprawie regeneracji alternatora to też mi powiedział, że "w tych motocyklach to się nie psuje".

Może ktoś jakieś jeszcze sugestie??
_________________
Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo.....
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-07-21, 22:54   

Zygi, zacznij od sprawdzenia stanu oleju w przekładni, a najlepiej wymień olej. To jest cenowo drobiazg. Tylko 0,2 litra
Niski stan, niewłaściwy lub przepracowany olej może spowodować, że przekładnia będzie wyła. Tyle, tylko, że powinna wyć cały czas, a nie tylko w czasie hamowania silnikiem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-07-22, 09:04   

Zygi, jaki masz przebieg w motocyklu?

Sprawdź wałek zdawczy a dokładnie czy nie urwał się gwint. Ja miałem taki objaw jak Ty, po odpuszczeniu manetki słychać było wycie.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-07-22, 09:47   

Znajomy w 1100 też tak miał...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Zygi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1068
Skąd: Cz-wa/Sz-n
Wysłany: 2014-07-22, 11:40   

Uryś, dziękuję i za tę sugestię. Przebiegu nie pamiętam, bo latam na tym "odcinkowym". Nie mam też jak sprawdzić bo jestem na urlopie. Zweryfikuję tę wiedzę zaraz po powrocie.

Od przyszłego tygodnia startuję z poszukiwaniem i usunięciem usterki :/
_________________
Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo.....
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-07-22, 11:59   

Zygi, jeśli okaże się, że to wałek zdawczy( nie życzę Ci tej usterki) pisz na pw lub dzwoń, pomogę... Ja już jestem po remoncie, wymieniłem wałki. Po urlopie podzielę się wiedzą.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-07-22, 19:47   

Uryś
z ciekawości, a przy jakim przebiegu u Ciebie ten problem wystąpił ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-07-22, 21:58   

Przy 25 tys. km
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-07-22, 22:08   

Yamaha sobie niezle poleciala z klientami...

[ Dodano: 2014-07-22, 22:12 ]
...bo zdaje sie przypadek taki moze nie powszechnie pojawiajacy sie, ale tez nie odosobniony jest...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-07-23, 00:06   

F.I.P. Berek, może yamaha poleciała z tymi wałkami, ale gdy rozebrałem silnik i zobaczyłem w jakim jest stanie, stwierdziłem, że te silniki mogą osiągnąć niezły resurs (w latach i kilometrach)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-07-23, 08:29   

To akurat mnie nie dziwi - przy tak niewysilonej jednostce napedowej przebieg 25 tys. jest niczym. Natomiast w kwestii walkow - spodziewalem sie, ze w Twojej odpowiedzi bedzie stan zblizony do 50 tys.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2014-07-23, 09:46   

... może to jakaś jednostkowa sprawa, jak sprzedawałem swojego DSa miał dobrze ponad 80000 km i działo się nic ;D
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-07-23, 09:50   

F.I.P. Berek, doczepić się do wałka można jedynie o urwany gwint, słaby materiał
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-07-23, 18:27   

urywa się nie tylko od strony skrzyni, ale również od strony przekładni.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
leon 



Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Libiąż
Wysłany: 2014-08-07, 09:43   

Oj nie życzę nikomu takiej usterki ja miałem w tamtym roku ten problem, (czyli wycie przy odjęciu gazu ) i kosztowało mnie to 4200 ZŁ :beczy:
Urwała się nakrętka z drążka zdawczego, wychodzącego za skrzyni biegów
 
 
Zygi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 41
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1068
Skąd: Cz-wa/Sz-n
Wysłany: 2014-08-23, 13:43   

leon, pytanie może głupie ale ze względów finansowych dla mnie dość istotne. Robiłeś to na nowych częściach czy na używanych lub regenerowanych??

Mój remont zacznie się dopiero w październiku, ale widzę, że już teraz muszę "zbierać kasę" :(
_________________
Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo.....
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2014-08-23, 14:27   

Zygi, napisz na pw do ZiutaO1 zrobił to za grosze, bez demontażu silnika, wyciągnął tylko silnik z ramy...

Myślalem, że zminimalizowałem na maksa cenę, ale można jeszcze taniej

Zygi jak się weźmiesz to dwa dni i latasz :D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-23, 17:43   

artek napisał/a:
... może to jakaś jednostkowa sprawa
tych jednostkowych spraw znam kilka, a o ilu nic nie wiemy, bo ludzie nie piszą, tylko po prostu naprawiają i po jakimś tam czasie wspomną. Yamaha w tym motocyklu dała dupy w co najmniej dwóch tematach. Ów gwint, poprawiony na M16 po 2006 roku (ponoć, nie mam pewności i bazuje na wypowiedzi) oraz nieszczęsne sprzęgiełko rozrusznika
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group