| Rozładowywanie akumulatora | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rycho71   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 30 Maj 2013
 Posty: 8
 Skąd: ok. Sandomierza
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2014-05-31, 11:20   Rozładowywanie akumulatora |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam problem w swoim motorku Yamaha DRAG STAR 650,
 chodzi o to że jeśli motor postoi około 2 tygodnie bez odpalania rozładowuje mi akumulator.
 Podejrzewam alarm który jest zamontowany Patrol Line HPS 544 że to on może być sprawcą występowania tego problemu,
   akumulator został wymieniony na nowy, ale problem dalej występuje ten sam.
 Może koledzy mieli podobny problem proszę o jakieś sugestie
 pozdrawiam rycho71
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-05-31, 12:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odłącz alarm i sprawdź czy dalej rozładowuje, alarm zawsze coś prądu pobiera ale rozładować to może po kilku miesiącach, mam taki alarm (montowany fabrycznie przez Yamahę) i nic się nie dzieje. |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawlo   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2016
 Wiek: 108
 Dołączył: 16 Maj 2010
 Posty: 401
 Skąd: Józefów k.Otwocka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-05-31, 23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobny przypadek. Aku padało po 3-4 tygodniach. Skończyło się na całkowitym uszkodzeniu akumulatora. Po odpięciu alarmu problem zaniknął |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-01, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, 
 przydało by się podpiąć amperomierz i sprawdzić ile tego prądu jest pobierane, tak jak piszą koledzy, odpiąć alarm. Może to być jego wina ale też nie musi
 Sprawdziłeś ładowanie?
 
 
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-01, 15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli akumulator się rozładowuje w 2 tygodnie, przy podpiętym alarmie, to znaczy, że jedna z cel jest uszkodzona. Jest to dość typowy przypadek, że motocykl będzie normalnie odpalał, a nie starczy prądu na dwutygodniowy postój z alarmem. Uciekanie prądu sugeruje uszkodzoną instalację, ale jeśli nie występują inne objawy dolegliwości elektrycznych, to raczej nie jest to przyczyna rozładowywania akumulatora. Pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić poziom elektrolitu. Jeśli nie wiesz jak/czym to zrobić, lub nie wiesz jak dobrać się do "bezobsługowego" akumulatora, to możesz zabrać go do punktu gdzie sprzedają - tam mają odpowiedni przyrząd, którym sprawdzą wydolność akumulatora. Czasami daje się przeprowadzić dość skuteczną reanimację.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-02, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | wemar czytaj dokładniej- wymienił na nowy aku i ma to samo. 
 Tak jak pisali poprzednicy, amperomierz (multimetr) i wpinasz go szeregowo w instalację aku i widzisz ile ciągnie. Potem robisz prostą kalkulację:
 
 Przykładowy pobór prądu 0,02A
 Akumulator o pojemności 10Ah
 
 CZAS = 10Ah/0,02A = 500godzin = około 21dni
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-03, 05:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak chcesz znaleźć gdzie ucieka, to na podłączonym amperomierzu wyciągaj pojedynczo bezpieczniki. Wtedy znajdziesz obwód, który Ci prąd kradnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-03, 14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak pisze Kamyk - tym patentem sprawdza się zawsze "złodzieja" w samochodach. W moto jest około 5 bezpieczników więc pójdzie błyskawicznie.
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-06-04, 10:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ttom napisał/a: |  	  | Ze znanych złodziei jest jeszcze immobilizer... Europejskie DS-y często miały... | 
 to raczej wątpliwa przyczyna, bo z autopsji wiem że może stać całą zimę i się nie rozładuje
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rycho71   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 30 Maj 2013
 Posty: 8
 Skąd: ok. Sandomierza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-02, 13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam problem znikł po wypięciu kostki od alarmu
 pozdrawiam,
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cypis76   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 04 Lip 2014
 Posty: 2
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-04, 16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | POMOCY... Mam problem w DS 1100 z ładowaniem, którego kuiłem z USA , jeśli jest to na voltomierzu mam ok 13,7 V  i tak jest przez chwile, a później nagle znika i jest 12 V . gdzie szukac czy to regulator ? czy może szczotki na alternatorze, a może gdzieś brak styku ?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-04, 17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | po kolei. Od alternatora, po przewodzie do zacisku reglera, potem sprawdź, czy przewód ma przejście i do zacisku akumulatora. 	  | cypis76 napisał/a: |  	  | gdzie szukac | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cypis76   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 04 Lip 2014
 Posty: 2
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-04, 20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | tzn , że regulator napięcia mogę wykluczyc ? ...że jako urządzenie jest ok ? Czy mam sprawdzic czy alternator daje prąd ? ... i co mam podłączyc amperomierz czy voltomierz jakoś pod wyjście z alternatora ( aczkolwiek jeszcze alternatora nie zlokalizowałem, nie wiem gdzie może się znajdowac...) muszę jakąś instrukcję chyba dorwac... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ttom   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 57
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 1712
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-09, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | cypis76, podjedź lepiej do jakiegoś serwisu motocyklowego... W moim RS-ie napięcie mi pływało (grubo ponad 15V), wymieniłem nawet regulator... Okazało się, że... mój miernik był nie halo...
   |  
				| _________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-07-09, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | cypis76, najpierw zasuwaj do powitalni spełnić pkt 1 regulaminu   |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Orlanos   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 30 Paź 2017
 Posty: 64
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-03-15, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | A potraficie mi powiedzieć ile prądu pobieraja Wasze dragstary 1100? Moj bierze od 20 do 40 mA i zastanawiam się czemu to tak plywa. Alarmu nie mam...pamiec wyswietlacza chyba tyle nie pobiera...jest tam jakis immobilazer? Chyba nie...Wkurza mnie ze po okolo 2-3 tygodniach musze ladowac aku.
 
 Ma ktoś jakie uwagi?
 
 Zdrowka życze ;-) Wlasnie sie dezynfekuje wewnetrznie:)
 |  
				| _________________ Orlanos
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | soft   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 55
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1489
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-03-15, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie. |  
				| _________________ XV1900 Stratoliner Midnight
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Orlanos   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 30 Paź 2017
 Posty: 64
 Skąd: Bolesławiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-03-15, 23:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | moj raczej nie ma;-) - zwykły kluczyk - niedawno dorabiany bo stary zaczynal szwankowac...wiec to raczej nie to... |  
				| _________________ Orlanos
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawcio81   
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 44
 Dołączył: 11 Lis 2011
 Posty: 30
 Skąd: Polkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-03-16, 06:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | soft napisał/a: |  	  | W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie. | 
 
 Chyba odwrotnie
   Wiem, bo miałem Europejczyka.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |