| 
		Bujanie kierownicą góra-dół przy 50 -60km/h | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 2013-07-19, 21:26   Bujanie kierownicą góra-dół przy 50 -60km/h
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie towarzysze!
 
 
Otoz podczas jazdy z predkoscia 50 - 60km/h, odczuwalne jest skakanie kierownicy/koła gora dol, tak ze przy wieczornej jezdzie widze jak swiatlo lampy podskakuje na asfalcie. To bujanie czuc tez przy wyzszych predkosciach, ale wraz z jej wzrostem zanika. Nie jest to tak ze mi wyrywa kierownice z reki, ale jest odczuwalne zawsze, niezaleznie od jakosci asfaltu, na luzie, podczas hamowania i na kazdym biegu (3,4,5) i strasznie wkurzajace.
 
 
Bylem kilka razy w serwisie, chlopak przejechal sie gwiazda i nic nie wyczuwa. Nie wiem czy ma molibdenowe ręce czy ja jestem przewrazliwiony. No ale skoro widze jak mi swiatlo lampy chodzi gora dol i nawet moj plecaczek odczuwa te male skoki to chyba cos jest na rzeczy.
 
 
Powiedzialem zeby mi przednie kolo wyważyli - dodali 15g odwaznik. Nastepnie powiedzialem zeby wymienili olej w lagach na 15W lub 20W. Sprawdzili lozysko kola i glowki ramy - wsio haraszo Po tych zabiegach nic sie nie zmieniło, dalej fika      . Cisnienie w oponie 2,25 bar, wiec powinno byc ok.
 
 
Opona jest w dobrym stanie, jest od nowosci tj. od 2008 roku - ale chyba tylko ona zostala mi do wymiany. Powiedzcie prosze co robic dalej, co sprawdzic?     W sierpniu jade na trase ok 3 000 km na lazurowe wybrzeze i nie chciałbym niemilych niespodzianek. | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Robrob  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2013 
                  Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1731 Skąd: Dziki Wschód 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-20, 06:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja jako pierwsze postawił bym właśnie na oponę, czy przypadkiem ktoś nie przywalił po heblach aż zablokował koło i przyciął oponę | 
             
						
				_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
 
do konia z tyłu,
 
a do IDIOTY - w ogóle!
 
 
 
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fazzi  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 57  Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-20, 06:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mozliwe rowniez że masz jajowata felge po dzwonie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Merlin  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 63  Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-20, 07:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wadę opony i felgi powinni wykryć przy wyważaniu. | 
             
						
				_________________ Maciek
 
MS (MaStodont) 1900
 
 
 
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marecki  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 60  Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 923 Skąd: WARSZAWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-20, 08:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Merlin napisał/a: | 	 		  | Wadę opony i felgi powinni wykryć przy wyważaniu. | 	  
 
 
jak wyważał taki sam mechanik co sprawdzał moto ....
 
 
Oddaj felgę go wycentrowania. Miałem podobny przypadek | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-20, 09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Merlin napisał/a: | 	 		  | Wadę opony i felgi powinni wykryć przy wyważaniu. | 	  
 
 
Tez tak mysle, ale widza to co tam sie dzieje, czyli miliard skuterow do naprawy i 2 ludzi ktorzy nie wiedza w co rece wlozyc to watpie ze ktos sie tym pozadnie zajal.
 
 
Moze dzisiaj pojade jeszcze do innego serwisu zeby sprawdzili opone i felge, ewentualnie jak macie do polecenia jakis dobry punkt w dolnoslaskim to chetnie sie tam wybiore. | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gery73  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-22, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego wyważanie koła nic nie da przerabiałem ten temat półtora miesiąca temu. Musisz zdjąć kółeczko a z niego oponkę i samą felgę zawieźć do centrowania - jak ci dobrze poodkręcają szprychy to temat zniknie (poda warunkiem że opona jest ok). Dodatkowo jeżeli ci zalali olej 20W to serdecznie współczuję, przy 15 jest już twardo a powinno być 10W. Ja teraz w lagach mam 15 i powie że na początku jeździło mi się jakby lepiej, ale przy następnej wymianie zmieniam na 10 W może czasem dobija, ale komfort wybierania nierówności jest o niebo lepszy.
 
 
Przestrzegam przed bawieniem się szprychami jeźeli nie masz o tym pojęcie - usługa kosztuje 70 zł (przynajmniej u mnie na wiosce) a potem masz spokój i ciszę. 
 
 
Co do przewrażliwienia to kiedyś też tak miałem i zawsze zdarzało się to przed dłuższą trasą. Dragi delikatnie mówiąc powinny nazywać się Drżagi   
 
 
Ps nie zapomnij o okresowym dokręcaniu wszystkich śrubek 
 
 
gery73 | 
             
						
				_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wiedzmin  		  
		 
          
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-22, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a nie masz przypadkiem luzu na główce ramy? proponuje moto na podnośnik tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i sprawdzić czy masz luz na główce - łapiesz za koło i ruszasz nim góra dół. Jak jest luz to po prostu go skasować i tyle pozdro! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-22, 16:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wiedzmin napisał/a: | 	 		  | a nie masz przypadkiem luzu na główce ramy? proponuje moto na podnośnik tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i sprawdzić czy masz luz na główce - łapiesz za koło i ruszasz nim góra dół. Jak jest luz to po prostu go skasować i tyle pozdro! | 	  
 
 
Glowka ramy nie ma luzu - sprawdzone. Pozostaje opona (ma juz 5 lat a moto troche stal nieruszany), lub faktycznie felga do centrowania tak jak pisze gery. 
 
 
Btw. Na 20W bardzo dobrze mi sie jezdzi    | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Merlin  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 63  Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-22, 17:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pavlus, po wszystkim napisz koniecznie co było przyczyną. | 
             
						
				_________________ Maciek
 
MS (MaStodont) 1900
 
 
 
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 soft  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 55  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-22, 22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gery73 napisał/a: | 	 		  | Ps nie zapomnij o okresowym dokręcaniu wszystkich śrubek  | 	  
 
 
Śrubki które są zabezpieczane klejem i dociśnięte z odpowiednią siłą w fabryce nie powinny być dokręcane.
 
Takie dokręcenie zrywa klej i śrubka może się wykręcać ... | 
             
						
				_________________ XV1900 Stratoliner Midnight | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARSINUS  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 2024  Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-23, 07:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pavlus jestem coprawda z kujawsko-pomorskiego ale w dolnośląskiem bywam czasem i w Jeleniej Górze jest http://www.centrum.motocyklowe.pl/ - kupowałem tam swój motocykl. Masz raptem 87km z Lubina. Pytaj o Diabła jeśli dobrze kojarzę - to ich mechanik - o ile jeszcze tam pracuje. Ewentualnie właściciel chyba Grzegorz też może Ci pomóc. 
 
 
Gdyby nie to koledzy z okolic Wrocławia powinni pomóc ale tu sami niech się wypowiedzą. | 
             
						
				_________________  "Mądry głupiemu ustępuje 
 
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..." 
 
Jak ja lubię KNŻ     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gery73  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-07-23, 08:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | soft napisał/a: | 	 		   	  | gery73 napisał/a: | 	 		  | Ps nie zapomnij o okresowym dokręcaniu wszystkich śrubek  | 	  
 
 
Śrubki które są zabezpieczane klejem i dociśnięte z odpowiednią siłą w fabryce nie powinny być dokręcane.
 
Takie dokręcenie zrywa klej i śrubka może się wykręcać ... | 	  
 
 
Pełna zgoda - mam na myśli śruby które nie są dokręcane na klej np. śruby mocujące tylnego błotnika, lamp, osłony termicznej kolektora wydechowego przedniego cylindra, setów...
 
 
pozdrawiam gery73 | 
             
						
				_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-01, 19:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oddalem koło do centrowania u szprycharza, wczesniej sprawdzalem na rolce i felga miala bicie promieniowe ok 4-6mm, takze to jest dobry trop. 
 
 
Jutro odbieram felge, nastepnie ide do oponiarza niech zalozą/ wyważą ponownie i ostatecznie sprawdze na motocyklu i dam znac.
 
 
Jesli dalej bede cos czul to zostaje jedynie opona. | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gery73  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-02, 08:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tych kół się nie wyważa (choć jak wyważysz to nic się nie stanie) - jeżeli będzie dobrze wycentrowana i opona równa to będziesz jeździł gładko jak po maśle. Natomiast jeżeli przy prostej feldze będziesz miał gdzieś krzywą oponę to i wyważenie nic nie da i trzeba będzie kupić nową oponkę. 
 
 
Pozdro gery73 | 
             
						
				_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-02, 15:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gery73 napisał/a: | 	 		  | Tych kół się nie wyważa | 	   skąd takie przypuszczenie ? 
 
 A te ciężarki na szprycha, to zapewne są dla ozdoby ? 
 
Bywają rónież na feldze 	  | gery73 napisał/a: | 	 		  | Natomiast jeżeli przy prostej feldze będziesz miał gdzieś krzywą oponę to i wyważenie nic nie da i trzeba będzie kupić nową oponkę.  | 	   tu masz rację. Tyle tylko, że wyważanie koła (wraz z oponą rzecz jasna) spełnia zupełnie inne zadanie.    | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-02, 23:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wywazanie kola szprychowego tez ma sens, tutaj chodzi o rozklad masy, ktory reguluje sie odwaznikami. Natomiast ząbkowanie opony, lub wypaczenie ze wzgledu na wiek, strefy zuzycia to inna sprawa i w tym wypadku zadne wywazanie nie pomoze jeno wymiana opony.
 
 
W moim przypadku, po wycentrowaniu felgi i wywazeniu kola z oponą (20gr) jest lepiej ale nadal czuje bujanie, wiec opona jest do wymiany bez dwoch zdan.
 
 
To by bylo na tyle w temacie. Problem rozwiązany. Dzieki wszystkim za pomoc.
 
Pozdrawiaju! | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-03, 05:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pavlus napisał/a: | 	 		  | Opona jest w dobrym stanie, jest od nowości tj. od 2008 roku | 	   tak napisałeś w pierwszym poście, więc nie dziw się, że nikt nie brał pod uwagę opony jako przyczyny skakania kiery. 
 
Nie wiem co za oponę masz założoną, ale to dziwne, że po 5-ciu latach  	  | Pavlus napisał/a: | 	 		  | wypaczenie ze wzgledu na wiek .... | 	  
 
To jakiś szajs. Kumpel jeździł do początku tego sezonu ( nie pochwalam) na oponie z - uwaga 1998 roku. Od momentu jak ją Japońce włożyli na koło. Łysa już i spękana była, ale żadne jakiś tam ząbkowanie, strefy zużycia, czy wypaczenia. Na przodzie mam "fabryczną" 2008 rok i nic co napisałeś nie ma miejsca. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pavlus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-04, 10:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tlumacze sobie to w ten sposob, ze ten motocykl malo jezdzil. Poprzedni wlasciciel od nowosci zrobil nim ok 11 000 km przez te wlasnie 5 lat. Duza czesc swojego zycia Yamaha spedzila w piwnicy nieruszana, nie na podnoscniku ale na kolach...
 
 
Druga sprawa, to ze tak na prawde wyeliminowalem wszystkie inne mozliwe przyczyny, a krecac przednim kolem widze nierownosci na powierzchni. Krecac sama felga bicia nie ma. | 
             
						
				_________________ V-Star XVS 650 Silverado | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dziapi  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 63  Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-08-04, 11:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pavlus napisał/a: | 	 		  | wyeliminowalem wszystkie inne mozliwe przyczyny | 	  
 
Niektóre rzeczy wydają się być oczywiste, ale nie zawsze tak jest.
 
W maju dałem moto do wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach, oraz przedniej opony.
 
Efekt był identyczny, przy 50÷60 km/h jazda yamaszką przypominała jazdę na młocie udarowym   !!
 
Po sprawdzeniu opony na wyważarce (nieszczęsna opona DURO), okazało się że ma niebotyczne bicie promieniowe i osiowe. W ramach reklamacji dostałem nowy egzemplarz i wyszło to samo. Następna reklamacja z wymianą na Dunlopa (produkcja w Japonii a nie np. w Malezji) - oponka bez bicia, chociaż przy wyważeniu trochę trzeba było nakleić na felgę.
 
Efekt - koło przestało narabiać jak wibrator, ale ....
 
I tu jest to "ALE", przy tych samych średnio 55km/h przednie koło, nawet na niewielkich nierównościach świeżo położonej nawierzchni, okresowo podskoczy i wytłumia wibracje.
 
Biorąc pod uwagę, że wcześniej nie podskakiwało, to wszystko wskazuje na amortyzatory. Wymienione uszczelniacze i olej 10W.
 
Znajomy, który robił przy tych amorkach (a narabia cały czas przy różnych moto i ma o tym pojęcie) też jest w kropce. Ostatnio dolał mi po 10 ml oleju do każdej lagi, ale to nic nie pomogło.
 
Wygląda to tak jakby amortyzatory się usztywniały i nie reagowały na małe nierówności.
 
Chociaż teraz mimo to da się normalnie jeździć, trzeba będzie nad tym jeszcze popracować. | 
             
						
				_________________ Piotr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |