YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania nowego użytkownika.
Autor Wiadomość
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-03, 19:10   Pytania nowego użytkownika.

Zrobiłem na swojej miesięcznej Jadzi ok 500 km (1999, 650 classic). Powoli się z nią oswajam. Dziś z racji dobrej pogody nie wytrzymałem i wyszarpałem moto z zimowego legowiska u wujasa i ruszyłem w krótki rejs. Niepokoi mnie jednak kilka 'drobiazgów' o które chciałem Was zapytać.

1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)
2 Czy w każdej naszej maszynie silnik gwiżdże? (zwłaszcza przy rozpędzaniu)
3 Czy powinno tak być, że silnik przed zmianą biegu na wyższy rzęzi? (zwłaszcza jeśli dam trochę więcej obrotów niż przewidziano do zmiany biegu)
4 Czytałem sporo o słynnych wibracjach powyżej 80 czy jak inni chcą 100km/h ja te wibracje czuję do 60 a potem od 80 m/h ;/

Niestety nie dotrzymałem świętego obyczaju i nie byłem w przeglądzie po zakupie. Jakoś brak kasiory i parcie na drogę były na razie silniejsze...
Nie mam żadnego porównania z innym Dragiem bo to mój pierwszy. Jak znów zaświeci słońce, to pewnie poproszę artka żeby się nią przejechał. Póki, co proszę o wskazówki.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-03, 19:28   

Twoja yadzia ma już kilka latek, odpowiedzi na twoje pytania
1- tak
2- raczej tak
3- nie wiem
4- jak przestanie wibrować to się zacznij martwić, te typy tak mają i wibracje są mniej lub bardziej wyczówalne
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-03, 19:34   

Noo, to nie będę ukrywał, że mi trochę jakby lżej ;D Pokochałem ten motocykl miłością nieobłudną. Choć, było słuchać bardziej doświadczonych na tym forum i kupić 1100 :oops: Troszkę mi jakby brakuje mocy...
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6695
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2012-11-03, 19:35   

kapat, przyjdzie czas na 1100 ;)
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-03, 19:46   

Pośmigasz sezon lub dwa i pomyślisz o 1100
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-03, 19:51   

Wiem, że to OT ale nie mogę się powstrzymać od dogłębnej refleksji. Cholera jak to jest, że człowieka tak szarpie. Jeszcze niedawno przekonywałem żonkę: kochanie, to taki motor na całe życie..., potem nic mi już nie będzie trzeba... O Was, kiedy doradzaliście p. 1100 myślałem: eee narwańcy... teraz chciałbym takiego potwora jak ma artek :oops: Jak pisaliście o wierceniu wydechów lub zmianie to myślałem; po jaką cholerę motor ma być głośniejszy?! Teraz mimo, że mam silver taile chętnie bym zmienił na takie, które sąsiadom szyby powybijają ;D Popolupo jak mawiali w kompanii braci. Ok koniec OT - do rzeczy... :)
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-11-03, 21:22   

Teraz to twój problem jak przekonać plecaczka, że potrzebny ci większy motek :hahaha:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-11-04, 07:48   Re: Pytania nowego użytkownika.

kapat napisał/a:

1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)


Poczujesz mniejsze szarpnięcie i będzie to cichsze jeśli odpowiednio rozgrzejesz silnik przed ruszeniem. Skrzynia biegów i silnik pracują na tym samym oleju. Zauważyłeś pewnie, że to zjawisko jest dużo słabsze podczas ruszania np. ze świateł już po dłuższej jeździe?
_________________

 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-04, 08:23   

no, tak naprawdę to nie zauważam różnicy... ale poobserwuje jak pokaże się słońce
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-11-04, 09:13   

U mnie różnica jest bardzo wyraźna. Na zimnym mocne szarpnięcie często ze zgrzytem, na ciepłym wyraźnie lżej i cicho.
_________________

 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-04, 09:15   

kurcze a może faktycznie, może masz rację... muszę obadać.
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-11-04, 09:59   

Tylko nie chodzi mi tu o 2-3 minuty, tylko przyjrzyj się po kwadransie przykładowo.
_________________

 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-04, 10:22   

Jeszcze jedno. Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy "twardość" tylnego amortyzatora ustawia się "na wyczucie" czy pod wagę jeźdźca? Czy mam ustawić i "poskakać" po motocyklu ;/ czy jakieś ustawienie jest konkretne dla moich 95kg żywej masy ?
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-04, 11:40   

Ja mam dokręcone na full żeby był sztywniejszy, raczej szybko jeżdżę. Jak preferujesz komfort to można mniej ale nie fajnie jest zawadzić wydechem albo podłogami na zakręcie.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-11-04, 13:00   

Za szarpnięcie może być odpowiedzialny za gęsty olej zalany do motocykla, lub nieodpowiedni olej.
To szarpnięcie jest skutkiem ciągnącego, nierozłączonego do końca sprzęgła. Może też wystarczy podregulować linkę, ale nie przesadź aby sprzęgło się nie ślizgało.
Po rozgrzaniu motocykla na klamce musi!!! być ok. 2mm luzu.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-04, 13:18   

kapat napisał/a:
1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)
a czy te wolne obroty nie są czasami jeszcze na ssaniu ? Wtedy to one nie są wolne, tylko za wysokie do zmiany biegu, stąd szarpnięcie.
Jeżeli nie to patrz powyżej, wpis softa,
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-04, 13:25   

nie, nie na ssaniu na pewno nie. Oczywiście nie jest to szarpnięcie wyrywające z fotela ale zdecydowanie zawsze po wrzuceniu 1 z biegu jałowego.
WIT33 a czy po podkręceniu "na full" widać jakąkolwiek różnicę wizualnie? Czy moto jest wyżej?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-04, 13:32   

kapat napisał/a:
czy po podkręceniu "na full" widać jakąkolwiek różnicę wizualnie? Czy moto jest wyżej?
niezauważalne optycznie. . Utwardzenie polega na ściśnięciu pierścieniem sprężyny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-04, 13:54   

tak, czytałem w manualu... sprawdzę jak to jest ustawione u mnie przy okazji oddawania siedziska do tapicera.
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2012-11-04, 14:16   

kapat napisał/a:
...motor ma być głośniejszy?! Teraz mimo, że mam silver taile chętnie bym zmienił na takie, które sąsiadom szyby powybijają ...


z tego co pamietam (a mialem silver tail w 1100), to mozna wybwbeszyc je i wtedy....jest naprawde glosno
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group