| CIŚNIENIE OLEJU - CZUJNIK, KONTROLKA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Logar7   
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 57
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Posty: 3
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-03, 10:01   CIŚNIENIE OLEJU - CZUJNIK, KONTROLKA |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktoś może wie jak sprawdzić, czy czujnik poziomu oleju działa prawidłowo? Mam problem że mimo prawidłowego poziomu oleju zapala mi się czerwona lampka kontrolna. Najciekawsze jest to że potrafi się zapalić zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Ostatnio zaświeciła mi się jak byliśmy w Sochaczewie, przez kilka dni jeździłem ze świecącą się kontrolką, po czym wczoraj zgasła i wygląda wszystko na OK. Wrażenie jest takie jakby czujnik się zawieszał. Sam czujnik to koszt OK 500 PLN zatem wolabym być pewny że muszę go wymienić.
 |  
				| _________________ Jezeli udoskonalasz cos dostatecznie dlugo, na pewno to zepsujesz.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 18:55, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monkton   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 52
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 575
 Skąd: Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-03, 22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy istnieje w dragu kontrolka poziomu oleju ? U mnie jest tylko kontrolka cisnienia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shipp   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 58
 Dołączył: 07 Lut 2009
 Posty: 2411
 Skąd: Kwatera Główna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-04, 13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kontrolki poziomu oleju jako takiej nie ma. Może za nią służyc kontrolka "engine trouble" która zaświeca się przy zmniejszonym poziomie oleju. Ta czerwona z olejarką pokazuje jedynie że z ciśnieniem jest coś nie tak. |  
				| _________________ I tak zawsze... no zawsze...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Logar7   
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 57
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Posty: 3
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-05-04, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | W dragu nie ma kontrolki ciśnienia oleju. Czerwona lampka z olejarką pokazuje poziom oleju. tzn świeci się gdy jest zbyt niski. To udało mi się sprawdzić w serwisie. Niestety nie chcą sprawdzać czy czujnik jest OK. tylko chćą odrazu go wymienić. A to koszt ok 600 PLN. 
 [ Dodano: 2009-06-03, 22:03 ]
 Naprawdę nikt nie sprawdzał czujnika oleju?
 Może jednak ktoś mi będzie w stanie coś podpowiedzieć?
 |  
				| _________________ Jezeli udoskonalasz cos dostatecznie dlugo, na pewno to zepsujesz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-11, 13:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzewam temat, bo dzisiaj zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju, pomimo, że stan w oczku był na 3/4. Dojechałem do domu (6o km) i cały czas się świeciła, dolałem do pełnego stanu, zastartowałem i po jakichś 20-30 sekundach znów się zapaliła.
 
 Proszę o pomoc.
 
 W niedzielę chciałem jechać do Kletna ale chyba DUPA.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzych   
  
  
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 17 Lut 2009
 Posty: 190
 Skąd: zewsząd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-11, 15:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Merlin dużo dolałeś tego oleju? Może dolej jeszcze trochę i przestanie. Na chłopski rozum biorąc to fiksuje czujnik, no bo nie widzi oleju?
 
 Z motorem powinno być wsio dobrze, olej jest. Pracuje normalnie przecież.
 Jak Cię wkur.... to wymontujemy żarówkę(żart).
 
 Może jeszcze się ktoś wypowie kto miał taką przygodę?
 |  
				| _________________ "człowiek nie wielbłąd-napić się musi..."
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-11, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacząłbym od wyeliminowania zwarcia w instalacji. Czujnik jest ustawiony aby nie zatrzeć silnika,czyli gdy jest ryzykowna ilość oleju. Sprawdź kabelki i powinno być ok.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-11, 17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzychu, stan miałem dobry, dolałem góra setkę i jest max. 
 Kamyk, gdzie dokładnie jest ten czujnik, przepatrzę połączenia. Bo jak sobie pomyślę, że do Kletna pojadą beze mnie to już mnie wkur... .
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamyk   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Dołączył: 21 Gru 2008
 Posty: 505
 Skąd: polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-11, 17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie znam DS 1100, więc nie pomogę w jego lokalizacji. To będą jakieś 2 małe kabelki idące na dole silnika - ale dalej nie wiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest po prawej stronie miski olejowej, przykryty aluminiowa przykrywką z wypustka osłaniającą kabelek. Jeden kabelek, "drugi" to masa. Opiszę w manualu.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 15:14   czujnik poziomu oleju |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj zaświeciła mi kontrolka poziomu oleju (nie ciśnienie, bo tego w DS-ach nie ma). Panika, bo w niedzielę zabójczy wyjazd.
 
 Telefon do serwisu Yamaha Rybnik i przy pomocy telefonicznej miłego Pana Piotra, naprawiłem czujnik.
 
 Czujnik jest po prawej stronie, na spodzie miski olejowej, przykryty aluminiowa osłonką.
 
 1 spuścić olej silnikowy, korek po lewej stronie miski olejowej, przy ramie, klucz 17.
 ja musiałem przednim kołem wjechać na klocek, bo nie miałem miejsca na założenie
 klucza.
 2  odkręcić aluminiowa osłonkę czujnika
 3  ciągnąc w dół i obracając lewo prawo, wysunąć czujnik, sprawdzić przez potrząsanie,
 czy  w środku rusza się tłoczek albo włączyć zapłon, kontrolka gaśnie, odwrócić czujnik
 do  góry nogami, powinna się zaświecić. Jeżeli tak nie jest, tłoczek przychwyciło do
 obudowy.
 
 a - wypłukać cały czujnik w benzynie ekstrakcyjnej (zwykła niszczy elementy gumowe)
 jeżeli to nie pomoże
 b - odgiąć z wierzchniej części czujnika trzy mosiężne języczki i wyjąć pokrywę czujnika i
 teraz wypłukać (ja tak zrobiłem)
 4 złożyć obudowę czujnika, posmarować olejem i założyć czujnik.
 5 dociągnąć czujnik we właściwe położenie za pomocą śrub mocujących
 6 wykręcić śruby, założyć aluminiowa osłonę i dokręcić śruby.
 7 wlać olej do silnika
 8 uruchomić silnik, kontrolka gaśnie
 amen
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monkton   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 52
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 575
 Skąd: Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | No fajnie fajnie zastanawia mnie kurna jak on dziala , przeciez jak sie jedzie to poziom oleju chyba caly czas sie zmienia, ten olej tam pewnie plywa jak oblakany ,no ale coz jakos to japonce zrobili . No i kiedys mialem taki przypadek ze motocykl sie rozgrzewal i bylo wszystko cacy po kilku minutach kontrolka sie zaswiecala teraz prolemu tego nie mam ale tak na wszelki i w ramach walki z nuda bedzie chyba trzeba rozebrac i przemyc.Dzieki za instrukcje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 15:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym nic nie robił jak jest dobrze albo przynajmniej poczekaj na zmianę oleju i przy okazji niejako.   |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ayaro   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2002
 Wiek: 62
 Dołączył: 06 Kwi 2009
 Posty: 10
 Skąd: Jankes - Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Merlin jestem pod wrażeniem!!!   |  
				| _________________ Loud pipes save lives
 A1Rh+
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadamos   
  
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Lut 2009
 Posty: 397
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-12, 20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maćku bardzo cenny opis    Serwisówka wysiada |  
				| _________________ sex & motorcycles & rock'n'roll
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Logar7   
  
 Rocznik: 2000
 Wiek: 57
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Posty: 3
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-13, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam wrażenie że u mnie jest podobna sytuacja. Czujnik nie działał tak jak to opisywałem, po kilku dniach poprawiło się i teraz działa, ale chyba bez rozbieranie się nie obejdzie. |  
				| _________________ Jezeli udoskonalasz cos dostatecznie dlugo, na pewno to zepsujesz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shogun1968   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Wiek: 57
 Dołączył: 07 Maj 2009
 Posty: 13
 Skąd: Włodawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-17, 00:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam KOledzy  mam pytanie;czy w ds 650 ten czujnik poziomu oleju działa podobnie?Mam kłopot ze sprawdzeniem poziomu oleju,bo w tym popierdolonym oczku nic nie widac.W ubieglym roku spuszczałem olej,zeby sie przekonac ile go tam faktycznie jest,gdyż nie lubie jechać w niepewnośći.Może ktoś z Was miał podobny kłopot?Zastanawiałem się,czy da radę to oczyscić,jakby zdjął dekiel i może od srodka jakoś?Będę wdzięczny za informację.Pozdrawiam   |  
				| _________________ zachowaj odstęp,bo nie zdążysz wyhamować!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-17, 07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prawdopodobnie nic nie widać bo oczko jest zalane olejem a jest on ciemny i masz go full. Spróbuj poprosić kogoś aby ci motor przechylił w druga stronę. Jak się olej trochę na prawo przeleje to i w oczku będzie widać poziom. |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kozak_Barabasz   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Maj 2008
 Posty: 1435
 Skąd: Poznań / Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-17, 13:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tym oczkiem to naprawdę jest kicha   Honda stosuje miarki oleju jak w samochodach i to jest o wiele lepsze rozwiązanie.
 W DS muszą być 2 osoby.
 |  
				| _________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pan_wiewiorka   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Paź 2008
 Posty: 2735
 Skąd: we mnie moc?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-06-17, 13:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | XVS 950 ma już bagnet   |  
				| _________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |