YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Opony
Autor Wiadomość
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2009-07-16, 21:45   

MarcinBig napisał/a:
Podaje linki do tych opon:
Przód :
http://www.netcar.pl/opon...527128,szi.html
Tył:
http://www.netcar.pl/opon...527128,szi.html


Tylko why tylna jest tańsza od przedniej?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-07-17, 21:05   

Sluchajta pany przelecialem pobieznie temat moze nie zauwazylem a moze tego nie ma , mam pytanko czy opona + felga od classica wejdzie pod blotnik do customa, bo wydaje mi sie wieksza. A pytam bo nosze sie z zamiarem wymiany felg szprychowych na pelne i jak bede mial mozliwosc kupienia do classica to kupie najwyzej bede bez blotnika jezdzil :) . No to jakby ktos znal odpowiedz to bedzie dzwieczny POZDR
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-18, 13:31   

Przód opona do customa ma wymiary 100/90-19" natomiast classic ma przód 130/90-16"

Tylne koła są jednakowe. Różnica jest spora zarówno w szerokości jak i rozmiarze. bo 3 cale.
Trudno mi powiedzieć, czy większe koło zmieści się pod błotnik customa, prawdopodobnie nie, ale być może jest na tyle wysoko ustawiony, że się zmieści. 3 cale na średnicy to tylko 1 1/2 cala na wysokości od osi, czyli jakieś 4 cm w zaokrągleniu. Zmierz prześwit i oceń sam, ale skoro masz zamiar kupić i tak nową felgę aluminiowa to raczej rozpatrz rozmiar, który wejdzie na 100%.

Koło classica zmierzyłem od podłoża do osi ma 33 cm, czyli 66 cała średnica z oponą.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-07-18, 22:11   

Nie zmieści się, przymierzałem taką oponę.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-07-18, 22:53   

Dzieki pany wyglada na to ze jak nie dostana do customa to czekac mnie bedzie przerobka i bardzo dobrze :) zawsze milo pogrzebac troche, ale to jeszcze zejdzie bo dostepnosc felg jest zalosna niestety
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-18, 22:56   

wszystko kwestia ceny. dzisiaj czytałem o felach na zamówienie. Bagatela 10 000 za dwie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-07-28, 20:28   

Dzisiaj podjechałem do Yamachy w Łomiankach.
Narzekałem że mój drag trzęsie się strasznie (drży) powyżej 100 km/h a facet (właściciel niejaki p. Piotr) nawet nie chciał się prześmignąć moim dragim tylko kazał mi zimnić opony ponieważ jak twierdzi opona starsza jak 3 lata sztywniej i traci swoje właściwości itp itd... :nie_wiem:

Wprawdzie wyglądał na gościa kumatego ale ... no właśnie czy opona z tak małym przebiegiem powinna być koszowana ?

Kupiłem draga w tym roku z przebiegiem 6,5 i już wtedy były te drgania.
Czy do cholery opony należałoby zmieniać co 3 lata ?
Obliczyli mi ze to 1200 zł (Dunlop z wymianą). :beczy:
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-02-28, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotras 


Model: RS1700
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 55
Skąd: Grox
Wysłany: 2009-07-28, 20:43   

Szkoły są różne. Generalnie jest tak, że opony motocyklowe wymienia się bądź gdy wyłysieją, bądź gdy się zestarzeją. W praktyce 3-4 lat to okres bezpieczny - później wraz z upływem lat ryzykujesz co raz to bardziej. Mój motocykl był ośmiolatkiem gdy trafił w moje ręce i opony były jedną z pierwszych rzeczy w nim wymienionych - mimo przebiegu koło 20tys km nie wyglądały już ciekawie. Wymieniłem na nówki Pirelli (800 zł za komplet + 50 zł wymiana) i okazało się, że stare po zdjęciu z felg skręciły się w ósemkę.
Drżenie motocykla może mieć związek z oponami, ale wcale nie musi. Jeśli jednak Twój motocykl ma 6 lat, to zmiana kapci na pewno mu się należy - dla Twojego bezpieczeństwa głównie. Jeśli będziesz kupował opony leżakowane, to sprawdź datę ich produkcji - czasem, jako nowe sprzedaje się opony nieużywane - tyle że np. dwu - trzyletnie
_________________
Hit the road, Jack ....
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-07-28, 22:01   

3 lata dla opony to, wg mnie, maks. Przy mojej jeździe wymiana co drugi sezon jest jednak bankowa :(
Kupuj zawsze opony nowe. Na każdej masz wybitą datę produkcji.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1810
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-07-28, 22:03   

Ziółek moje mają 9 lat i 16000 przebiegu i mogę puścić kiere i jedzie jak po sznurku.
Wiem , ze stare ale na razie nie było kasy a 3 tyg temu złapałem kapcia i gwiazda była w serwisie powiedziałem ze jak opona do wymiany to wymieniać,a szef po naprawie że do końca sezonu śmiało śmigać.Z drugiej strony ja też uważam ,że 6 latek to max.
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2557
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-07-28, 23:13   

Miałem też drgania kierownicy , przednia opona była lekko pożłobkowana . Opony miały 5 lat. Po wymianie wszystko ustąpiło , teraz śmiało można jechać 110 i puścić kiere. Nowe Metzelery Maratony 1200 z wymianą i nowymi dętkami. Stare dętki mam , są jak nowe , ale zmieniać opony i nie zmieniać dętek to jak zmienić skarpety i nie umyć nóg :hahaha: . Nowe dętki 150 zł , jakby ktoś reflektował na moje stare ( nie łatane ) to oddam za darmo.
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-29, 02:09   

Piotras napisał/a:
Jeśli będziesz kupował opony leżakowane, to sprawdź datę ich produkcji - czasem, jako nowe sprzedaje się opony nieużywane - tyle że np. dwu - trzyletnie


Nie czasem, ale bardzo często, zwłaszcza modele mało chodliwe i drogie. Niestety na takie leaakowanie zezwala również PN. Ja zawsze kupuje opony u sprawdzonego sprzedawcy-NETCAR- i zawsze przed zakupem, a kupiłem sobie i znajomym oraz rodzinie już całą masę opon, pytam o datę produkcji i zaznaczam, że nie odbiorę (wysyłka jest darmowa kurierem i płatność przy odbiorze) przesyłki jeżeli opony wbrew ustaleniom mailowym będą starsze niż z bieżącego roku. Jeszcze nie zdarzyło mi się zawieść na Netcar. Do tej pory dostawałem oponki góra czteromiesięczne, może to wynika z duzej rotacji magazynowej? Opona trzyletnia, nawet odpowiednio przechowywana to jednak trzyletnia. czasu nie cofniesz, ani działania warunków zewnętrznych. Światło, tlen zawarty w powietrzu i inne czynniki powodują, że opona się po prostu starzeje. Guma ma to do siebie, że z biegiem czasu kruszeje i jest do bani. A juz w przypadku opon zimowych do puszki trzyletnia opona, nawet z dość dobrym bieżnikiem to po prostu szrot. Fachmani z czasopism motoryzacyjnych i programów motoryzacyjnych twierdzą, wręcz, ze opony zimowe należy wymieniać po trzech sezonach bez względu na ich stan ponieważ po prostu twardnieją i nie spełniaja swoich zadań. Mają rację, wiem to z autopsji.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2009-07-29, 03:44   

Ziółek, co będę pisał ! Przyjedź do mnie do serwisu to powiem ci że musisz wymienić przy każdym tankowaniu ;D ;D ;D Z praktyki wiem że opona wytrzyma więcej jak 3 lata ! Moja rada jest taka oddaj koła do wyważenia ;D ;D ;D
Daleko miał nie będziesz ;D facet na szczotkarskiej robi takie rzeczy a to Jelonki tusz za miedzą ;D ;D ;D

[ Dodano: 2009-07-29, 03:45 ]
Bym zapomniał koszta raczej znikome w porównaniu z nowymi oponami ;D ;D ;D
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-29, 15:28   

No od tego powinien zacząć, sądziłem, ze ten temat ma za sobą. koła wyważa się raz na rok.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-07-29, 21:01   

W sumie macie rację najpierw zrobię wyważanie a dopiero będę się zastanawiał na kupnem nowych kapci. Może na przyszły sezon kupię bo w tym roku jeszcze polatam na tych bez problemu (chyba). ;>
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2569
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-08-11, 12:26   

Sprawdzony namiar na opony w dobrej cenie
http://www.mynetmoto.com/...opony_moto.html
Dostawa w ciągu 2-3 dni.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-11, 16:12   

Za pirelli o których mowa powyżej, żadna rewelacja. 202 euro z przesyłka, ma się nijak do 816 zeta i gwarancja na miejscu w sprawdzonej firmie. Dostawa darmowa 24h od przyjęcia zamówienia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DRAD 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 1538
Skąd: ODERWANI
Wysłany: 2009-08-12, 01:50   

Ja muszę się zmierzyć teraz z wymianą obu, ale raczej Mezeler
_________________
MORSOWNIA 1 i 1/2 czyli wielka dogrywka już niedługo :D
 
 
Lucek 


Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 10
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2009-08-26, 00:15   

MarcinBig napisał/a:
Podaje linki do tych opon:
Przód :
http://www.netcar.pl/opon...527128,szi.html
Tył:
http://www.netcar.pl/opon...527128,szi.html


Identyczne opony miałem przy zakupie motocykla i takie same kupiłem na wymianę.Dodam tylko,że byłem zdziwiony nieco, widząc (tylne koło,przód nie zmieniany) jak gość wyciąga dętkę.Do nowej zażyczyłem sobie,aby też ją włożył.Sprawdzę jeszcze czy były one od nowości,czy już wymieniane,przebieg 29k mil.
_________________
Forumowicz zmarł [*]
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-26, 01:40   

A jak sobie wyobrażasz koło w draguciu bez dętki???? No chyba, że masz odjechane alusy inaczej chyba nie dałbyś rady ich napompować. Dziwi mnie tylko, że musiałeś sobie zażyczyć włożenia ich ponownie. Tobie mogę wybaczyć, masz prawo nie wiedzieć dlaczego dętka musi być, ale ten, który zmieniał oponę to co-kowal, czy murarz. :hahaha: :hahaha:

To przez szprychy musi być dętka.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group