WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . |
Autor |
Wiadomość |
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2011-02-14, 21:26
|
|
|
kiszka no ale pochwal sie czym zes to odkrecil wkoncu albo jakim patentem |
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2011-02-14, 21:52
|
|
|
Można spróbować patent Witka-ciekawy i może łatwy..
A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu).
Pod śruba znajduje się miedziana podkładka więc niema możliwości abyś zię dobrał do goleni wiertłem, a wiertło 12 idealnie skrawa tylko główkę sróby,ścina ją i zostaje na wiertle.
Wydaje mi się że nawet w serwisie goście by się troili jak to odkręcić i to było chyba jedyne rozwiązanie aby uniknąć uszkodzenie czegoś w goleni. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-02-14, 21:53
|
|
|
A toś mnie zastrzelił, a ja właśnie zdemontowałem lagi i miałem zabrać się za rozkręcanie
Jest jeszcze opcja, że w 650 i 1100 jest inaczej. Zajrzałem do serwisówki 1100 i tam jest narysowana zupełnie inna końcówka tego "specjalnego klucza" - czterościenna i stożkowa, tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama. W 650 jest narysowany sześciokąt. Odkręcę górę, zleję olej i zajrzę, może coś będzie widać
holder1100.jpg Rysunek klucza w serwisówce do 1100 |
|
Plik ściągnięto 379 raz(y) 22.66 KB |
holder650.jpg Rysunek klucza w serwisówce do 650 |
|
Plik ściągnięto 364 raz(y) 25.52 KB |
|
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2011-02-14, 22:41
|
|
|
Właśnie ma serwisówke do 1100 i ten klucz mnie zaskoczył gdzie i jak.
Jego końcówka jest stożkowa tam by pasowała ale jet tam gładko..
Arcon rozkręcaj rób zdjęcia i dawaj tu.Powodzenia. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-15, 07:04
|
|
|
kiszka napisał/a: | A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu). |
Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze. Wyciągasz potem to ustrojstwo, wykręcasz i dajesz nową śrubę. Na szczęście jest typowa. Tylko trzeba uważać, żeby nie założyć 10.9, bo następne wiercenie może być masakra. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2011-02-15, 07:20
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze |
Masz racje-miałem tyle szczęścia że śruby nie były twarde bo bym sie zapłakał przy wierceniu.Noi myślę że następnego wiercenia już nie będzie.. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-15, 17:46
|
|
|
kiszka, Wszystko OK, ale powiedz mi jeszcze jedno. Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2011-02-15, 19:40
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ? |
Właśnie NIE-sam się zdziwiłem przekręciłem ją parę razy tak aby szła leciutko poskładałem wszystko,wkręcam idzie leciutko nic się nie kręci w środku doszło poczułem opór i już |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-02-15, 21:35
|
|
|
Ja sobie odpuściłem rozkręcanie lag. Wylałem stary olej, zajrzałem do środka... a tam faktycznie ani śladu sześciokąta. A ponieważ uszczelniacze elegancko trzymają, więc dałem sobie spokój - wlałem nowy olej i poskładałem wszystko do kupy. Przy okazji, jednak zawsze troszkę oleju gdzieś w środku lagi zostanie (bez rozkręcania) - i jeden litr akurat wystarczył na oba amorki.
A więc jakby co, to mam na zbyciu litr Motula 15W i komplet uszczelniaczy :-) |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-15, 22:02
|
|
|
Czytając ten temat naszło mnie, w niedługim czasie, na wymianę oleju w lagach. Pytanie jakie , gdzie i za ile można kupić uszczelniacze do Lag. Z góry dziękuję. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-16, 22:54
|
|
|
Dzięki , dogadałem się z Arcon. Dzięki jeszcze raz. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Rychu
Rocznik: 2003
Wiek: 44 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 46 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2011-03-01, 17:05
|
|
|
ja zakupiłem dzisiaj uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet (bez panewek) 139zł. Ide zakładac i zobaczymy jak się będzie sprawować. A może ktoś już używa(ł) takich? |
_________________ "Ride It Like You Stole It"
Pozdrawiam
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-01, 18:46
|
|
|
Rychu napisał/a: | komplet (bez panewek) | panewek ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Rychu
Rocznik: 2003
Wiek: 44 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 46 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2011-03-01, 23:39
|
|
|
Tuleja ślizgowa -> panewka. Często przy okazji warto sprawdzić stan tulejki I w razie "w" wymienić. Cena w aso ok 85-95zl/szt. Są 2. |
_________________ "Ride It Like You Stole It"
Pozdrawiam
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-02, 00:30
|
|
|
Rychu, w takim razie źle cię zrozumiałem. Rychu napisał/a: | uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet | . Wydawało mi się, że chodzi o uszczelniacze olejowe i kurzowe. tylko takie komplety uszczelnień spotkałem http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111735 tuleja, o której piszesz, występuje osobno.
prawdopodobnie chodzi o poz. 13
Powinno się jeszcze pamiętać o takim drobiazgu http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735 . Zabezpieczenie uszczelnienia może się zniekształcić, czy skorodować i wtedy jest mało przydatne.
[ Dodano: 2011-03-02, 00:34 ]
Wg. Manuala powinno się wymienić na nową. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-03-16, 10:29
|
|
|
Mam pytanie do tych którzy już rozbierali , nie da się wymienic oleju bez ściągania lag ? tak jak w innych moto była śrubka spustowa w ladze u dołu ? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-16, 18:30
|
|
|
arekw711, ta śruba jest także z Dragach, ale czy to jest śruba spustowa ? czy to jest jej zadanie. Próbuj, przecież nic nie tracisz. jak się uda, zdasz relację.
[ Dodano: 2011-03-16, 18:31 ]
śruba - element nr 8 na rysunku powyżej.
[ Dodano: 2011-03-24, 16:19 ]
Potwierdzam, że do zblokowania konkretnie elementu nr 10 można posłuzyć sie kluczem, z tym, ze nie jest to do końca tak jak napisał Arcon. W moim 2002 classicu wypadało by uzyć klucza stożkowego Arcon napisał/a: | tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama | , ale jak na razie odkręcało sie bez problemu.
a w customie 1998 jest zakończenie na sześciokąt 30mm na wierzchołkach ( mój błąd, że nie zrobiłem fotki. Taki klucz zrobiony z nakrętki M20 i przyspawanego odpowiednio długiego pręta będzie super. W środku jest zakończenie jak w nasadce 12-stotokątnej i taka nakrętka (lub łeb śruby) elegancko to zblokuje. Powinno również dać się odkręcić jak lagi sa jeszcze zaciśnięte w półkach . Sprężyna na tyle ściska ten element, że da się rozkręcić (dokręcić się dało bez problemu) Dziś z Blackbartem poradziliśmy sobie ................ kijem od szczotki
[ Dodano: 2011-03-24, 16:22 ]
I jeszcze jedno-zawsze, ale to zawsze najpierw zakręćcie tą śrubę z dołu a potem lejcie olej-ja zrobiłem dzisiaj odwrotnie i oczywiście olej miałem na podłodze, a nie tam gdzie powinien. Byłem z tego powodu bardzo , ale Blackbart mi wybaczył, zakupił olej i dokończyliśmy robotę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-12, 21:47
|
|
|
Wymiana oleju okazała się banalnie prosta. Kilka śrubek do odkręcenia i po sprawie. Wątpliwości pojawiły się przy nalewaniu nowego ze względu na jego denaturatowy kolor. W książce piszą, że lać należy SAE 10W a ja nalałem SAE 10 (bez "W").
Pytanie zatem: czy to taki sam olej czy jest jakaś różnica?
[ Dodano: 2011-04-12, 22:06 ]
Popatrzyłem jeszcze raz na to co kupiłem. Na butelce stoi SAE10 ale w opisie na stronie sklepu wyraźnie SA 10W zatem chyba wszystko w porządku.
http://www.biltema.no/no/...-10W-Standard1/ |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-12, 22:54
|
|
|
atsoz, znasz trochę norweski. ja nie znam, ale Google znają. To jest olej do
Cytat: | Na przednie widelce i amortyzatory do motocykli i motorowerów. 1 l. |
Czyli dobry olej.
No i po angielsku FRONT FORK FLUID. To na pewno dobry olej. A brakiem literki W na opakowaniu sie nie przejmuj. Ot taka polityka firmy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|