Tempomat |
Autor |
Wiadomość |
Endrju
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 65 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 663 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-10-10, 18:17
|
|
|
tempomat jest bardzo wygodny ale trzeba uważać żeby nie zaczepił się o rękaw. coś o tym wiem. |
_________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
Endrju |
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-10-10, 18:37
|
|
|
Tak na prawdę tempomat to coś takiego : TEMPOMAT a ten pazurek to tempomatem jest tylko z nazwy, chociaż wygodniej z nim się jeździ, o ile nie zahaczysz rękawem |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-10, 19:30
|
|
|
Żółw napisał/a: | Tak na prawdę tempomat to coś takiego : TEMPOMAT | polemizowałbym, ponieważ zaciśnięty nie zwalnia się po naciśnięciu klamki hamulca, więc jak już to ten : http://www.lidor.pl/Produ...brake_away.html tylko cena jaka
rzecz jasna pokazany przez Ciebie jest o wiele praktyczniejszy od "płetwy" którą naciskamy dolną częścią dłoni dając odpocząć palcom |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:05
|
|
|
pyra napisał/a: | choć się nie udziela na forum | i to może stanowić problem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:33
|
|
|
witek1965, jeżeli roztrząsamy temat tempomatów to nawet ten pokazany przez Ciebie nie jest w pełni tempomatem. Tempomat ma jeszcze funkcję przyspieszania i zwalniania przyciskami oraz automatyczny wyłącznik przy naciśnięciu hamulca.
Tak więc te wszystkie linki do stron i tempomaty można sklasyfikować następująco:
-Ta płetwa jest tempomatem tylko z nazwy i słusznie przez amerykanów jest nazywana "push button" (przycisk) lub "Low-cost option" (tania opcja).
lub coś takiego
-Ten, który pokazałem w linku jest przez amerykanów nazywany Throttle Lever Locker co w wolnym tłumaczeniu można określić jako "blokada manetki"
podobnie jak ten z Twojego linka. Trzeba dodać, że ten z Twojego linka ma już wyłącznik hamulcem, czyli jesteśmy coraz bliżej prawdziwego tempomatu.
lub takie coś
- Prawdziwy tempomat motocyklowy to coś TAKIEGO. Chyba najbliższym tempomatowi znanemu z samochodów jest tak zwany Cruise Control System w skrócie CCS.
czy taki
Sterowany elektronicznie tempomat, który sam przyspiesza, zwalnia oraz wyłącza się podczas hamowania lub po przełączeniu przycisku. Z tym, że cena tego jest wysoka ok 1000 USD. Montowane jest to na całym motocyklu a nie tylko na manetce.
TUTAJ są dodatkowe informacje dla zainteresowanych z jednej z wielu firm produkujących te ustrojstwa. Oczywiście istnieje masa pośrednich wynalazków, które można zaklasyfikować do każdej z grup (podałem tylko przykłady). |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:55
|
|
|
a nie zauważyłeś że, określenie tempomat jest pojęciem umownym ? aby zdjąć rękę z kiery, choć wyprostowanie palców też pomaga |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:08
|
|
|
pyra napisał/a: | a nie zauważyłeś że, określenie tempomat jest pojęciem umownym (...) |
Zajrzyj do punktu pierwszego mojego posta powyżej: "Ta płetwa jest tempomatem tylko z nazwy" - jak widać zauważyłem, a ten cały post to zwykła polemika. Dzięki temu temat jest dogłębnie zanalizowany. |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:37
|
|
|
Żółw, nie chcę nawet pytać ile te ostatnie sztuki kosztują
Fakt, samochodowe to inna bajka, oparta na elektronice, a najlepiej jak jest takie coś razem z automatyczna skrzynia biegów. Wtedy mamy do czynienia z prawdziwym "tempomatem" |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Endrju
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 65 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 663 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-10-13, 21:45
|
|
|
Żółw
wg mnie bardzo wyczerpująca informacja na temat tempomatu i płetw ułatwiających jazdę
Płetwa jest naprawdę bardzo dobra przy dalszej jeździe - ręka odpoczywa |
_________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
Endrju |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-12-19, 11:05
|
|
|
Ja kupiłem sobie taki tempomat pod manetki kuryakyn.
Ten co kupiłem tutaj troszke jakby mały sie wydawał trzeba było go mocno roziagać i średnio mi sie podobało to.
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-12-19, 11:17
|
|
|
Maniu_85, Ja tez mam ten tempomat rozprowadzany przrz EDDIEgo, i tez mi na manetki Kuryakan'a nie wchodzi.
Gdzie kupiłeś ten tempomat i czy to jest całość (!!??). |
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2012-12-19, 11:22
|
|
|
OldDiver, na allegro są po 80 zeta , a podróbki po 40 |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-12-19, 12:45
|
|
|
Dokładnie możesz kupic np od lidora za 80zł albo zamiennik za 40zł. Witek ma chyba ten tańszy i mówi że jakość ok ciekawe czy wogóle sie czymś różnią.
Ja kupiłem używany na allegro gość mówił że to jest kuryakyn ale na 100procent nie wiem bo nie widziałem tego i tego i nie mam porówniania. Ale wygląda solidnie.
Z tempomatem są w zestawie jeszcze dłuższe śruby ja ich nie otrzymałem, ale mam takie w zapasie bo jak kupowałem kolce do manetek były w zestawie więc z przykręceniem nie będzie problemu.
[ Dodano: 2012-12-19, 12:47 ]
OldDiver zerknij sobie oferte bo są różne te tempomaty:
http://www.lidor.pl/Produ...do_manetek.html
lub allegro |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-19, 16:04
|
|
|
Maniu_85 napisał/a: | Witek ma chyba ten tańszy i mówi że jakość ok ciekawe czy wogóle sie czymś różnią | kupiony na alledrogo. Produkcja , dołączone dłuższe śruby -gwint calowy, dołączona ulotka - po angielsku. Wszystko razem w kosz. W rękę gwintownik, prze gwintowałem na M3, bo takie dostałem śruby dłuższe i po wszystkiemu
wydzieliłem z motobajzlu i scaliłem z odpowiednim tematem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Rici
Model: MS1300
Rocznik: 2011
Wiek: 79 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 784 Skąd: Niemcy - Jankes
|
Wysłany: 2012-12-19, 22:02
|
|
|
Mam taki jak na ostatnim zdjeciu - jestem z niego zadowolony, szczegolnie na autostradzie. |
_________________ Byla DS 650 Classic jest Midnight Star XVS1300
Jezdze dla duszy i ciala... nie dla kilometrow... |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-12-20, 00:51
|
|
|
Musze zamontować i dobrać położenie a w przyszłym sezonie sie sprawdzi jego funkcje :-) |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-12-20, 10:34
|
|
|
Wytłumaczcie mi jak krowie na rowie jak to się ustawia, reguluje i wykorzystuje. Z ogladnietych zdjęć już kumam gdzie się to montuje i coś mi świta. Wiem jaka była zasada działania takiego tempomatu typu EDDiE a tu coś nie bardzo kumam. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2012-12-20, 11:01
|
|
|
OldDiver, montuje sie pod zaślepkę manetki na 4 śrubki , regulacja na otworach . Feler taki , że żeby zmienić ustawienie musisz popuścić śrubki . Zasada taka jak w tym drugim tylko nie ma możliwości zmiany ustawienia w trakcie jazdy. |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-12-20, 11:04
|
|
|
Jeśli masz manetki kuryakyn posiadają one na brzegach przekrecone dekielki na śrubki, odkrecasz dekielek zakładasz ten tempomacik (masz regulacje w nim na śrubach tych co przykrecasz z dekielkiem jak go ustawisz i przykręcisz tak zostanie). Może fotki niżej troszke Ci to rozjaśnią.
|
|
|
|
|
|