LIGHTBARY - PYTANIA |
Autor |
Wiadomość |
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2015-03-13, 16:21
|
|
|
Napięcie cewki 12V DC obciążalność prądowa styków 15A ( 55W x2 = 110/12 = 9,1 A + zapasa jakbyś kiedyś chciał wsadzić żarówki 75W)
Np. Taki
http://www.tme.eu/pl/deta...-xjMaAk6R8P8HAQ |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-15, 23:21
|
|
|
no i po sprawie
wszystko połączone zgodnie ze wskazówkami i przez przekaźnik! efekt poniżej :
jeszcze raz dzięki wszystkim za porady
[ Dodano: 2015-05-11, 11:16 ]
po dłuższej przejażdżce niestety pojawił się cholerny problem ponieważ przegrzały mi się osłonki żarówek ( jak widać na zdjęciu poniżej ) . Szlag mnie trafił. Nie wiem dlaczego tak się stało . Miałem żarówki OSRAM 55W, poprzednio też chyba takie były. Rozkręciłem oprawkę i chciałem spróbować te osłonki oczyścić albo czymś pomalować ale dooopa wkład odblaskowy jest sklejony z kloszem szklanym. Nie wiem teraz czy dać je do regeneracji czy jest jakieś inne wyjście. No pytanie też dlaczego tak się stało ? Wygląda na to , że te nowe żarówy dają zbyt dużą temperaturę. Jakie wtedy stosować? Czy te same osłonki są do kupienia ?
|
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-05-13, 10:42
|
|
|
RTP napisał/a: | po dłuższej przejażdżce niestety pojawił się cholerny problem ponieważ przegrzały mi się osłonki żarówek ( jak widać na zdjęciu poniżej ) . Szlag mnie trafił. Nie wiem dlaczego tak się stało . Miałem żarówki OSRAM 55W, ... |
Całkiem możliwe, że masz klosze przeznaczone do żarówek H3 35W, a nie 55W i nie dają rady odprowadzić większej ilości ciepła. Wymień żarówki na 35W lub wrzuć tam LED'y. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-05-13, 10:50
|
|
|
wemar napisał/a: | Wymień żarówki na 35W lub wrzuć tam LED'y. |
wrzuciłem LED'y i efekt lepszy, niż 55W, LED drogi nie oświetli ale jesteś bardziej widoczny. 55W dają dużą temperaturę i zabierają dużo prądu |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 13:14
|
|
|
Ok Panowie zakupię LEDówki ale cholera jak teraz poradzić sobie z tym , że te przysłony w reflektorach gdzie mam na zdjęciu zaznaczone strzałkami żółtymi nie są już srebrne jak widać na powyższym zdjęciu ale przejarane na brąz ...
Macie jakiś cwancyk jak to rozebrać , czy co ?
Jutro wrzucę foty jak to teraz po przejaraniu wygląda. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-13, 14:00
|
|
|
te osłonki żarówek to kosmetyka - jak cię wkurza to można rozkleić klosz i prysnąć je sprayem albo dać tam gdzie regenerują - napylone próżniowo amelinium da efekt chromu
rozbiera się prosto - trzeba wyciąć klej z pod szkła - ja używam cienkich blach - np. z puszki po piwie - trzeba zagiąć takie L żeby weszło pod szkło - i objechać do okoła
wiele klejów jest termicznych - wystarczy podgrzać w piekarniku to klosz złazi (w samochodzie tak rozbierałem )
pochwal się co to za LEDy wsadziłeś - najlepiej dla porównania jeden z LEDem a drugi z H3 - zarówno jak to wygląda od przodu jak i jak świeci
ja założyłem trofiejne H3 LED z 13diód SMD - heh - to wcale nie świeci - tzn w garażu jest łuna wokół - ale halogen sadzi wiąchą do przodu - generalnie to jakbym sobie włączył LED w telefonie - zbyt rozproszone światło i za słabe
więc raczej nie.
nie spotakałem specyfikacji co ma być w lightbarze - spot, antifog czy zwykłe Flood (punktowe, przecwmgielne świecące płasko lub reflektor roboczy - za który każdy z przeciwka wybije zęby
ja mam punktowe i w sumie uzupełniają po bokach lampę główną |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 14:07
|
|
|
Madburn, dzięki za tą podpowiedź ...właśnie tej informacji mi brakowało. Czyli mogę te lampy rozkleić
Sprawa nabrała barw i już się tak nie wk....am. Zrobię jak sugerujesz .
Co do LED-ów to jeszcze ich nie mam. Zapoluję na H3 COB. Muszę tylko sprawdzić czy mi się zmieści na długość w mojej lampie. Jak wykonam wszystko zapodam foty.
Aha jakim klejem skleić lampy po całej operacji |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-13, 14:59
|
|
|
Teper - tak - 3 fazy zmiennego prądu o napięciach 40-80V
- od lat się nie stosuje prądnic prądu stałego- jest alternator [od alternating current czyli AC] czyli prądnica 3 fazowa prądu przemiennego (najczęściej stosuje się 3 fazy, można też jedną ale dalej zmiennego - więc nie +12V
+12V załatwia dopiero regulator
to tak OT ale w sumie ...
[ Dodano: 2015-05-13, 15:20 ]
RTP, jeśli klej do szyb to po wystarczy to podgrzać i scisnąć (to musi zacząć płynąć - tak z 80st musi mieć lub nieco więcej - więc rękawice obowiązkowo - bo się oparzysz a i jeszcze upuścisz klosz
można też klajstrować zwykłym silikonem - w razie czego rozklejenie tylko ciecie - na ciepło nie puści ... |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:37
|
|
|
Madburn,
blacha z puszki po płynie bogów zrobiła swoje
Reflektory rozebrane...dostały temperatury ojjj dostały.
Odbłyśnik udało się oczyścić ale osłonki muszę polakierować. Czyszczenie , polerowanie nie dało pożądanego skutku.
Myślę , że skoro i tak wstawię tam LEDY to użyję farbę srebrną w spraju i załatwię temat.
Zobaczymy jak wyjdzie. Jeszcze czeka mnie oczyszczenie tego całego ustroistwa z silikonu
[ Dodano: 2015-05-13, 23:54 ]
aha ... do tej pory jak jeździłem z odpalonymi lightbarami wieczorami to jedynie statystycznie 2 auta na około 40-50 dawały mi znaki , żeby je wyłączyć. Z uwagi na to , że średnio jedno auto na około 60-80 robi mi porządne "kuku" na trasie , że włos się jeży to mam te reakcje w doooopie |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-14, 09:36
|
|
|
nie wiesz że ćmy do światła lecą ? oślepisz i będzie jechał w stronę swiatła
kup LEDy przez Internet - masz 2 tyg na zwrot bez podania przyczyny
mam w samochodzie mocne 6 LEDów w każdej lampie - są jako pozycyjne/DRL - powiedzmy że w nocy można na tym jeździć - ale zwykłe h1 w soczewce świecą o wiele mocniej
oczywiście można dać jakąś Cree 5W z odpowiednim reflektorem i będzie świecić dobrze
LEDy matrycowe (te w tych reflektorach na ścianę 10W i więcej ) wymagają przetwornic bo napięcie zasilania to min 30V (fakt że przetwornice są po 10-15zł) ale trzeba to zmieścić gdzieś, do tego LED wymaga sporego radiatora - choć w lightbarze metalowym owiewanego powietrzem chyba nie będzie to problem
ostatnio była okazja kupić LEDowe przeciwmgielne OSRAMa - co prawda świecą wąską wiązką ale za 150zł poszły (nowe koło 1000) (kombinowałem czy nie wykorzystać modułu LED i przetwornicy )- i w zasadzie to jest wyznacznik - tanio nie bęzie z LEDami - przynajmniej jeszcze przez jakiś czas |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:42
|
|
|
Madburn napisał/a: | nie wiesz że ćmy do światła lecą ? oślepisz i będzie jechał w stronę swiatła | racja
Jak pisałem czaję się na LEDy COB koszt około 55 pln za sztukę.
Poza tym wydaje mi się że odprowadzenie ciepła z obudowy lightbara to zbyt mało , jednak jest to hermetycznie zamknięta przestrzeń i wcale nie za duża. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-05-14, 12:00
|
|
|
Madburn napisał/a: | kup LEDy przez Internet ... |
Prawie 90% LED z allegro rozsypuje się od wibracji naszych V-ek po przebiegu 1-2 tyś km.
Madburn napisał/a: | LEDy matrycowe (te w tych reflektorach na ścianę 10W i więcej ) wymagają przetwornic ... |
To jest odmiana diod COB i nie trzeba kombinować z przetwornicami, bo można dostać gotowy moduł z oprawce H1, H3, H4 i innych. Problemem jest tylko to, że w akceptowalnych kosztach dostaje się żarówkę o strukturze większej, niż włókno klasycznej żarówki żarnikowej, dla której był projektowany odbłyśnik. W efekcie światło jest bardziej rozproszone i choć doskonale nadaje się do jazdy w dzień, to w nocy doświetla tylko kilka metrów przed kołem. Nowoczesne lampy led w samochodach, to zupełnie inna technologia produkcji całych lamp, a nie tylko samego elementu świetlnego. Gdyby chcieć całkowicie zmienić światło na led, trzeba by wymienić cały zespół świecący, a nie tylko źródło światła, a to już są bardzo konkretne sumy. Całkiem inny problem, to jak by one przetrwały wibracje występujące w motocyklach V. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2015-05-14, 12:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-14, 12:01
|
|
|
moje maja metalowe odbłyśniki (jeśli masz z tworzywa - musisz jakoś radiator wyprowadzić)
obudowy lamp też są metalowe - jednak słabo z przewodzeniem między odbłyśnikiem a obudową
takie COBy często mają radiatror w cokole - tylko potem trzeba wentylator w obudowie lampy dać |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-14, 13:38
|
|
|
hmmmm no jednak ja za radą Wemara jeszcze spróbuję z żarówkami słabszymi ale lepszymi Philips ale 35W . Zobaczymy efekt. Jak pisałem chciałbym aby lightbar oświetlał drogę a nie tylko spełniał funkcję ozdobną. Z żarówkami 55W było bardzo dobrze ale za mocno się grzały. Sprawdzę jak będzie z 35W. Mam nadzieję że osłony się nie będą przebarwiały.
W sumie mogę eksperymentować w razie czego już wiem jak rozkleić lampy
[ Dodano: 2015-05-17, 23:24 ]
Naszukałem się tych żarówek H3 35W znalazłem ostatnie dwie sztuki w Larssonie w Gdańsku. Już zamontowane na swoje miejsce.
Teraz tylko testować |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2015-09-09, 11:12
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Ponieważ jestem w trakcie montażu lightbarów no i oczywiście czytam i czytam co tylko się da na ten temat znaleźć na tym forum. Ponieważ jestem laikiem co do elektryki i tykam się tylko tego co chłopski rozum ogarnie, mam głupie pytanie:
chyba wszystkie wersje podłączenia mają przekaźniki, są podłączone pod akumulator osobną instalacją itd... Moje pytanie czy nie można się podpiąć bezpośrednio do kostki żarówki w reflektorze? Chyba reflektor jest już podłączony zarówno do bezpiecznika, przełącznika jak i przekaźnika? Zapewne się mylę |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-09-09, 11:31
|
|
|
Skymaniek napisał/a: | do kostki żarówki w reflektorze | Można ale jest to rozwiązanie "be".
Skymaniek napisał/a: | oczywiście czytam i czytam | ... oj chyba nie wszystko albo nie dokładnie. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
JozefK
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 592 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2015-09-09, 11:36
|
|
|
Chodzi o obciążenie przewodów płynącym prądem. przewód do żarówki jest o przekroju 0,75 mm2, obciążenie go dodatkowo o 6-10 A prądem jest nie wskazane, gdyż nie przeniesie takiego prądu bez uszczerbku dla instalacji, dlatego do zasilania dodatkowych lamp zrobić trzeba osobny obwód. |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
|
|
|
|
|
Skymaniek
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 134 Skąd: Ursus
|
Wysłany: 2015-09-09, 12:00
|
|
|
No i wszystko jasne, dzięki. Niestety niektóre (całkiem sporo) schematów na "lightbary w pigułce" już się nie wyświetla i pewnie dlatego nie wszystko ogarniam do końca.
[ Dodano: 2015-09-21, 12:19 ]
Chciałem się pochwalić że lightbary założone i podłączone wszystko działa!
Miałem tylko drobny problem z montażem podpórki nad kierunkami do CLASICA USA. Po zmontowaniu całości nie pasowały mi otwory od dolnego uchwytu przedniej szyby, a lampa główna oparła się o górą półkę amorów. Trochę to dziwne pewnie coś mi umknęło albo źle zmontowałem bo tak chyba nie powinno być?
A dla zainteresowanych: Wiem że na rynku jest dość spory problem z włącznikami lightbarów, są słabej jakości i na ogół pod kierownicę 22 mm. Udało mi się znaleźć ładny chromowany włącznik firmy Kuryakyn, który ma wkładki i pasuje praktycznie na każdą kierownicę. W komplecie jest wraz z kompletną instalacją elektryczną z przekaźnikiem, wystarczy podłączyć pod akumulator, kabel sterujący przekaźnikiem (jest do tego w komplecie specjalna złączka) no i oczywiście do reflektorów. Całość nie jest najtańsza ale za to elegancka i prosta w montażu. |
_________________ Maniek Drag Star 1100 |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-12-06, 17:47
|
|
|
Niestety podczas ponownej operacji oddzielenia klosza od wkładu lightbara "udało " mi się zbić klosz
Macie jakieś pomysły gdzie szukać tego detalu ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
chylmar
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 44 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2016-05-26, 17:56
|
|
|
Cześć, mam pytanie, do czego macie podłączone lightbary?? Chodzi mi o to czy do istniejących już świateł czy lepiej dodatkowy przycisk włącz/wyłącz?? |
_________________ żeby wszystkie drzewa były gumowe, a zakręty proste
1% psitulmnie.pl |
|
|
|
|
|