![YAMAHA Drag Star FORUM](templates/subBlack/images/dragg.jpg) |
Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32 |
OLEJ SILNIKOWY |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 11:24
|
|
|
fazzi, kiedyś to były żarówki, dziś padło na samochody, np. VW. Koszmarna wpadka, czy przemyślane działanie specy od zarabiania kasy ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
moondek
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/33224605685239fc78c3.jpg)
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-02-21, 11:38
|
|
|
Witek, piszesz nie na temat... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 11:42
|
|
|
Kapuś, skarżypyta. posprzątam zanik ktokolwiek sie kapnie Sam jestem na pokładzie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
wemar
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-02-21, 12:43
|
|
|
Przejrzałem serwisówkę Clymer'a, manual i suplement do niego. RS jest robiony w wersji "normalnej" i "california". Kalifornia należy zdecydowanie do cieplejszych miejsc niż Polska. Jedyne zmiany jakie Yamaha przewidziała dla wersji "california" to układ poprawy jakości spalin oraz układ odpowietrzania. Żadnej dodatkowej chłodnicy oleju. Do wszystkich modeli formuła dotycząca oleju brzmi tak samo - nie gorszy niż SH/CD 10W40 - czyli mineralny, uniwersalny.
Trudno podejrzewać, że Yamaha nie dba o swój wizerunek i nie zależy im na tym, by opinia o ich produktach była jak najlepsza i to nawet długo po okresie gwarancyjnym.
Ja leję syntetyk, nie z powodu nieufania producentowi. Wychodzę z założenia, że lepszy nie będzie gorszy i ... jak mawia pewien popularny prezenter kabaretowy - "kto bogatemu zabroni?" |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 13:17
|
|
|
wemar napisał/a: | Trudno podejrzewać, że Yamaha nie dba o swój wizerunek | dba jak najbardziej, nawet opracowała swoją formułę olei ( a przynajmniej tak się chwalą) i sprzedaje je pod wspólną marką Yamalube. Tylko nie wiedzieć dlaczego zmienili podejście i :
a) posiadają w swoim asortymencie 20W50 zarówno mineralny jak i półsyntetyk, jak i 10W40
b). Zanim "dorobili się "własnej marki zalecali 20W50 a teraz
Cytat: | najlepszym olejem dla tego motocykla będzie niewątpliwie 20W50 oczywiście półsyntetyk. | i komu teraz wierzyć ?
wemar napisał/a: | Ja leję syntetyk |
o jakich parametrach ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
benan
![Wąchacz spalin](templates/subSilver/images/ranks/2.gif)
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2013-02-21, 13:40
|
|
|
Mnie trochę zaskoczyła wypowiedz gościa ,do którego mam oddać moto na przegląd wiosenny ,m.in.wymiana oleju -mówię mu że mam zakupiony MOTUL 10w40 a on do mnie że to szajs olej , więc pytam dlaczego ? on na to ze leją go w PL i on widział silniki po tym oleju i masakra,ale i tak mnie nie przekonał bo jeżdzę puszka na MOTULu i same zalety -m.in.niższa temp.oleju przy pałowaniu auta ,był castrol i temp. była wyzsza |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
wemar
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-02-21, 13:56
|
|
|
Do Virago lałem początkowo Yamalube, jednak po ok. połowie nominalnego przebiegu pojawiały się trudności z biegami - najczęściej z trafieniem na luz. Zalałem Motulem 5100 i problem zniknął. Do RS'a na pierwszą wymianę też dałem Motula 5100, na którym przejeździłem cały sezon "wzbogacając" licznik o ok. 10 tyś. km. - bez żadnych problemów i ubytków oleju.
Ponieważ jednak moto ma bardzo mały przebieg ogólny (jak kupowałem , choć sześciolatek, to miał tylko3200 mil), to na drugą wymianę dałem Motula 7100 20W50 - ale nic nie powiem, bo przejechałem nim raptem ok. 80 km w grudniu, zatem trudno coś mówić.
Zalałem M7100 też z innego powodu - bardzo lubię jak moto pracuje na niskich obrotach, nawet bieg jałowy mam obniżony do ok. 700 obr/min. - w takich warunkach wolę nie oszczędzać na smarowidle.
Jeśli mówimy o parametrach i je porównujemy, to nie zapominajmy o tym, że parametry podawane są dla oleju w bańce. Nam bardziej jednak zależy na parametrach po 3/4 lub pod koniec przebiegu "olejowego". Tu zaś nie ma przebacz - "minerały" tracą sporo z tego, co było w tabeli.
Kiedyś funkcjonowała obiegowa opinia, że jak nowy silnik, to syntetyk, jak trochę zjechany to półsyntetyk, a do tych z duzym przebiegiem mineralne - bardziej chodziło jednak w tym o ekonomię - bo jak auto brało olej, to taniej wychodziło dolewać tańszy, minaralny.
Osobiście uważam jednak, że parametry obecnie produkowanych smarowideł mineralnych w zupełności wystarczają do prawidłowej eksploatacji silnika, którego nie będziemy wysilać w trudnych warunkach. Nikt nam nie broni skrócić przebiegu olejowego np. o 25%. Częstsza zmiana oleju mineralnego wyjdzie taniej niż syntetyk i z pewnością lepiej będzie smarować niż olej ciągnięty do nominalnego przebiegu olejowego.
Jako ciekawostkę podam własny przykład z Polonezem. Lałem do niego mineralne oleje lub półsyntetyk Tedex'a. Przy przebiegu ok. 70tyś pękł pierścień uszczelniający tłoka i trzeba było zrobić mały remoncik. Mechanik po wszystkim stwierdził, że pierwszy raz ma poloneza, któremu "nie śmierdziało z michy", a stan panewek, cylindrów i wałków jest "fabryczny, dotarty".
W sprawie olejów pewne jest jedno - silnikowi najbardziej szkodzi brak oleju. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:35
|
|
|
Olej silnikowy ma wpływ nie tylko na silnik ale i na samopoczucie własciciela. Zaleję syntetyk, bo lubię silniki w środku czyste, lepiej się z tym czuję, a zdrowie psychiczne jest bezcenne, przejadę na nim cały sezon, a nie tylko 7k km, czyli drożej ale taniej Poza tym samo dyskutowanie o olejach sprawia mi przyjemność, a tego to sobie nie odmówię |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:39
|
|
|
remol71 napisał/a: | przejadę na nim cały sezon, a nie tylko 7k km | a producent zezwala.
Cały sezon to jest baaardzo szerokie i bardzo mgliste pojęcie. Dla jednego cały sezon to 5 kkk, a dla drugiego 25 kkm i co ? Syntetyk wyrobi ? Jest gdziekolwiek wzmianka, że można na syntetycznym oleju przejechać 2 i pół okresu więcej od zalecanych przez producenta wymian co 10 000 ( pomijam te 6 tyś) ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:40
|
|
|
Ale ja piszę o sobie dodatkowo producent podaje różne wielkości przebiegu, a to 7k km, a to 10k km. Ja mam się stosować do takiej schizy ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:44
|
|
|
remol71 napisał/a: | Ale ja piszę o sobie | ale ten temat nie jest dla Ciebie, czy dla mnie. Tu następuje wymiana informacji, z których ludzie czerpią wiadomości.
Konkretnie producent zaleca wymianę co 6 000 km i filtra co 2-gą wymianę ( przynajmniej w XVS 1100, a nie co 7 tyś. Skąd to wziąłeś. Zerknij w instrukcję.
Co ciekawe mam instrukcję do XVS 650 i pole czasookresów nie są oznaczone. Są czasookresy podane 6 i 12 tyś km. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-21, 14:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:56
|
|
|
witek1965,
Oglądam instrukcję, tam jest nawet co 6k km |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 14:58
|
|
|
no włąśnie, co 6 tyś km , a Ty ile robisz w sezonie ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-21, 15:10
|
|
|
witek1965 napisał/a: | no włąśnie, co 6 tyś km , a Ty ile robisz w sezonie ? |
Proszę, w tym samym wątku w tabeli jest wymiana co 10k km. Ja mam tabelę w której jest zalecana wymiana co 6k km. Zastosuję własny patent, syntetyk co sezon |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-21, 15:34
|
|
|
remol71, no właśnie, co instrukcja to inny czasookres wymiany
Ja mam problem z głowy, bo raczej ciężko mi przekroczyć 6kkm, więc się nie martwię. A nawet jak uśrednić 10+6:2=8 też jest OK |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Maniu_85
![Plecaczek](templates/subSilver/images/ranks/3.gif)
![](images/avatars/5076956354d5d76ff56ea2.gif)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2013-02-21, 15:40
|
|
|
Ja wymieniam raz w roku. A robie około 6tys może w tym uda sie nakręcić więcej. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
moondek
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/33224605685239fc78c3.jpg)
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-02-21, 18:20
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ale ten temat nie jest dla Ciebie, czy dla mnie. Tu następuje wymiana informacji, z których ludzie czerpią wiadomości. |
No właśnie... Tylko jak odróżnić prawdziwe wiadomości od bzdur?.... Będąc świeżakiem miałbym niezłe szambo we łbie... Czytając niektóre wpisy dochodzę do wniosku, że olej najlepiej wymieniać co miesiąc, żeby silnik od wewnątrz nie zardzewiał... No i jeszcze te wszystkie teksty o wpływie temperatur zewnętrznych na typ oleju... Niektórzy naprawdę lubią utrudniać sobie życie... Ja chcę się cieszyć jazdą motocyklem, a nie patrzeć na termometr za oknem...
Z zasady nie kwestionuję zaleceń producenta (czegokolwiek!) i jeszcze nigdy się na tym nie przejechałem... W tym roku kolejny raz zaleję silnik Motulem 5100, a termometru za oknem będę używał tylko w jednym przypadku - żeby mi dupa podczas jazdy nie zmarzła... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-22, 02:16
|
|
|
moondek napisał/a: | Z zasady nie kwestionuję zaleceń producenta (czegokolwiek!) i jeszcze nigdy się na tym nie przejechałem... W tym roku kolejny raz zaleję silnik Motulem 5100 | ja też
5100 15W50 ( trochę może niezgodnie z zaleceniem producenta, ale chyba jakoś przeżyję )
[ Dodano: 2013-02-22, 02:39 ]
moondek napisał/a: | No i jeszcze te wszystkie teksty o wpływie temperatur zewnętrznych na typ oleju... |
A uważasz, że to są wyssane z palca bzdury ? Jeżeli tak to się bardzo mylisz.
Ktoś opracował odpowiednie tabele ( ach to przecież amerykańscy inżynierowe, jak nie stonka to SAE nam wciskają) właśnie pod kątem temperatur zewnętrznych .
Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu
Cytat: | Niskiej lepkości są dobre dla niskich temperatur (stąd "W"), ponieważ olej jest rzadszy. olej przepływa łatwiej i szybko przemieszcza się. Po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę do górnej części silnika, gdzie spływa z powrotem w dół. Ponieważ olej jest niezbędny do smarowania Twojego silnika, musi przemieszczać się szybko i niskie lepkości pozwalają mu na to.
Kiedy twój silnik rozgrzeję się, wyższa lepkość oleju oznacza że oleju nie rozrzedzi się i będzie na bieżąco oddzielać części trące cieniutką warstwą oleju. Więc twój olej zawsze utrzymuje równowagę, musi przepływać sprawnie gdy silnik jest zimny, ale również zachować wystarczająco gęstość na wyższych temperaturach, aby zachować części metalowe nasmarowane i oddzielone od siebie. Aby dowiedzieć się, jakie klasy olej jest odpowiedni dla Twojego pojazdu, sprawdzenie w instrukcji obsługi pojazdu |
oraz wkleić tabelę lepkości
Stosowanie olejów silnikowych w zależności od temperatury otoczenia
[ Dodano: 2013-02-22, 03:03 ]
I jeszcze jeden tekst, tym razem bardziej "wyrafinowany" technicznie, jaki zapodała firma Shell
Cytat: | 1. KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA
Dobór lepkości oleju uzależniony jest od konstrukcji urządzenia i warunków jego eksploatacji (zakresu temperatur stosowania). Obok wspomnianych klasyfikacji określających jakość oleju silnikowego, nie mniej istotna jest klasyfikacja określająca właściwości lepkościowo - temperaturowe oleju w zróżnicowanych warunkach pracy. Klasyfikację lepkościową olejów silnikowych opracowało i stale aktualizuje, amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE), stąd jej oznakowanie: SAE J 300 Viscosity Grades for Engine Oils, uzupełnione datą aktualizacji. Zakłada ona podział zakresu lepkości olejów na 11 klas. Sześć z nich, oznakowanych symbolem cyfrowym i literą W (od ang. winter - zima) przeznaczonych jest do stosowania w temperaturach ujemnych, pozostałych pięć to tzw. oleje letnie.
Klasy olejów "W" charakteryzują trzy wskaźniki:
- minimalna lepkość kinematyczna w temperaturze 100° C, zabezpieczająca odpowiednią lepkość oleju w nagrzanym silniku;
- lepkość strukturalna w temperaturach ujemnych, uzależnionych od klasy lepkości, zabezpieczająca przed zbyt wysokimi oporami w momencie rozruchu silnika;
- pompowalność w temperaturach ujemnych, uzależnionych od klasy lepkości, zabezpieczająca ciągły dopływ oleju do pompy przetłaczającej go do układu smarowania silnika.
Klasy olejów letnich charakteryzują:
- zakres lepkości kinematycznej w temperaturze 100° C , zabezpieczający odpowiednią lepkość oleju w nagrzanym silniku
- lepkość dynamiczna w temperaturze 150° C przy dużej szybkości ścinania, zabezpieczająca dostatecznie szybkie powstawanie warstewki oleju oddzielającej smarowane elementy przy rozruchu nagrzanego silnika.
Oleje spełniające wymagania pojedynczej klasy lepkości, nazywane popularnie olejami "sezonowymi" systematycznie wypierane są na rynku przez oleje spełniające zarazem wymagania kilku klas w zakresie np. od 20W do 40, a więc nadające się do stosowania w temperaturach ujemnych (20W) i dodatnich (40); dla olejów tych przyjęła się nazwa "wielosezonowe". |
i kilka zdań od Mobila
Cytat: | 2) Jakie znaczenie ma lepkość oleju silnikowego?
Inżynierowie prowadzą prace mające na celu ustalenie optymalnej lepkości oleju w zależności od obciążenia i prędkości eksploatacyjnej. Tworzą kompozycję, starając się zrównoważyć olej "lżejszy" - o niskiej lepkości — który stawia niewielki opór będących w ruchu części, przyczyniając się do oszczędności paliwa i skutecznie umożliwiając przenoszenie mocy — z olejem "cięższym"- o wyższej lepkości, który stawia opór przed wypychaniem go z obszaru styku dwu trących powierzchni metali.
Czynnikiem komplikującym opracowanie optymalnego składu jest fakt, że lepkość oleju ulega zmianie wraz ze zmianą temperatury — warstwa oleju staje się cieńsza, gdy jest gorąco, a grubsza, gdy jest zimno. Przy niskich temperaturach pożądane jest, aby olej silnikowy zaczął szybko krążyć (nie "gęstniał" za bardzo ani nie przybierał postaci żelu). W wyższych temperaturach chodzi o to, aby olej silnikowy nie ulegał zbytniemu "rozrzedzeniu", co mogłoby doprowadzić do styczności metalu z metalem. Dlatego właśnie inżynierowie opracowali wielosezonowe oleje silnikowe.
|
I jeszcze kilka cennych informacji od Valvoline
http://www.valvolinepolsk...lvoline_low.pdf ale do poczytania samodzielnego dla przyjemności. Zwłaszcza polecam pierwsze zdanie po otwarciu dokumentu.
Więc jak sądzicie na jakim oleju man powinno zależeć ? Na takim, który spokojnie odpalimy motocykl i przy temperaturze -25 st Celsjusza jego pompowalność będzie na tyle dobra, że doprowadzi olej do wszystkich punktów smarnych 10Woraz jednocześnie zachowa górne granice lepkości przy temperaturze zewnętrznej 35 st - W40( wszak silniki oddają ciepło, a chyba łatwiej oddać ciepło do kiedy temperatura zewnętrzna wynosi 25 zt, dajmy na to, a nie 50 st)
Czy ten, który zachowa właściwości smarne i pompowalność w temperaturze
ledwo minus 15 st, ale za to zachowa swoje parametry i nie zerwie filmu olejowego przy temperaturze aż +50 st.
Jak dla mnie to mógłbym jeździć na oleju 30W50, ponieważ nie jeżdżę przy ujemnych temperaturach ( wiem,mientka faja jestem)
natomiast właściwości smarne przy wysokich temperaturach zdecydowanie bardziej mnie obchodzą.
lista_olej.jpg
|
![](files/thumbs/t_lista_olej_714.jpg) |
Plik ściągnięto 82 raz(y) 35.4 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dzarko
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
![](images/avatars/1021735695184b8f441552.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-22, 05:48
|
|
|
Myślę, że to zamyka temat oleju i temp. otoczenia i ich korelacji. Bardzo ładna kompilacja źródeł.
|
_________________
![](images/signatures/24791817600dae6a8cce5.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-22, 12:58
|
|
|
Znalazłem coś dla koneserów i wielbicieli marki. Można naśladować aby poczuć moc |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|