Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32 |
OLEJ SILNIKOWY |
Autor |
Wiadomość |
spining
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/1224738913518df473b052a.jpg)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-01-15, 22:18
|
|
|
artek napisał/a: | ... śmigam Radkiem na 5100 i uważam, że jest wystarczający ... |
10W40 czy 15W50? |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
![](images/signatures/18691056054b56b3105ed58.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
artek
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/18943113195b125a689671d.jpg)
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-16, 12:43
|
|
|
Spining 10W40 i zero problemów ... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-16, 16:26
|
|
|
spining, a ja 15W50 i podobnie bez problemowo |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
artek
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/18943113195b125a689671d.jpg)
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-17, 08:11
|
|
|
spining lej 10W40 i nie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dzarko
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
![](images/avatars/1021735695184b8f441552.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-18, 12:27 Olej - jak to w końcu jest
|
|
|
Mam zalany silnik Motulem 5100. Jakiś czas temu dostałem takiego maila na ten temat:
Cytat: | "Motul Ester 5100 10W40 to całkowicie mineralny olej silnikowy tzw. low budget. Epoka takich olei już dawno minęła i można je stosować jedynie jako olej wstępny jak komuś zależy na szybkim dotarciu silnika.
W moim przekonaniu nadaje się jedynie do smarowania bramy na działce.
Jak może działać taki olej w silniku chłodzonym powietrzem proszę sobie samemu odpowiedzieć". |
W necie piszą, że to półsyntetyk, więc gość się pomylił. Ciekawi mnie natomiast dalsza część. Czy rzeczywiście jest taki kiepski? Na syntetyka się nie przesiądę, bo nie można (czy w motocyklach w przeciwieństwie do samochodów można?), ale mogę zalać innym półsyntetycznym. Tylko jakim? Castrol Power? |
_________________
![](images/signatures/24791817600dae6a8cce5.jpg) |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-19, 02:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:13
|
|
|
Dzarko, a od kogo dostałeś takiego maila ?
Prawdą jest, że oleje półsyntetyczne oparte są na mineralnej bazie.
Nie tylko Motul produkuje oleje półsyntetyczne. Castrol, Mobil etc. również. Co to znaczy low budget. Nie rozumiem. Olej niskobudżetowy, czyli jaki ?
CASTROL POWER 1 4T to również olej półsyntetyczny spełniający normy API SJ oraz JASO T 903:2006 - MA
Motul 5100 10W40 spełnia normy API SL/SJ/SH/SG a więc wyższe ( SL)
oraz JASO MA M033MOT055
Do naszych gwiazdek, oba oleje przewyższają normę o kilka klas.
[ Dodano: 2013-02-18, 13:19 ]
Dzarko napisał/a: | Na syntetyka się nie przesiądę, bo nie można | generalnie ta zasada dotyczyła przejścia z mineralnych olei starszych generacji, które nie posiadały dodatków myjących. W takim silniku powstawały nagary, które po wypłukaniu "rozszczelniały" silnik powodując spadek ciśnienia smarowania.
Dziś wszystkie nowoczesne oleje posiadają dodatki uszlachetniające, w tym myjące, co powoduje, że nie powstają nagary.
Natomiast dywagacje, który lepszy, to dywagacje nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.
Masz jeszcze do wyboru olej firmowany przez Yamahę pod marką YAMALUBE 4-S 10w40, więc nie ma to, czy tamto, musi być najlepszy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-18, 13:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dzarko
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
![](images/avatars/1021735695184b8f441552.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:25
|
|
|
O dziwo od mechanika do którego miałem się udać z motocyklem. Teraz trochę się zacząłem zastanawiać, bo też wydaje mi się, że Motul jest dobrym olejem i wystarczającym.
Niskobudżetowy, czyli, jak sądzę, gorszej jakości. Nie wiem sam. W każdym razie spokojnie zaleję tym samym. |
_________________
![](images/signatures/24791817600dae6a8cce5.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:29
|
|
|
Dzarko, jakby tak z ciekawości założyć ankietę, to stawiam browara, że wygra Motul w kategorii : jaki olej stosujesz w swojej gwieździe
Natomiast w MS1300 zapewne bedzie królował full syntetyk i ......też pewnie Motul. Chyba nawet kiedyś była taka ankieta |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dzarko
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
![](images/avatars/1021735695184b8f441552.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:35
|
|
|
A Ty widzę lejesz 15W50. Też się zastanawiałem, bo temperatura czasem dochodzi przecież do 40*C nawet a przecież moto nie jeździ się przy -20. Warto zalać tym zamiast 10W40?
![](http://img688.imageshack.us/img688/4396/wykreslepkoci.gif) |
_________________
![](images/signatures/24791817600dae6a8cce5.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:40
|
|
|
zalałem 15W50 ponieważ jak sam zauważyłeś. Dolny zakres mnie nie interesuje, a górny owszem. Silnik jest chłodzony powietrzem, więc w sytuacjach ekstremalnych, takich jak na przykład korek w upale wolę mieć "zapas" i pewność, że nie zostanie zerwany film olejowy. Czyli mówiąc krótko nadal będę miał pełnowartościowe smarowanie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-19, 15:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pyra
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/38447092953ac75ff027ea.jpg)
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2013-02-18, 15:17
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Kup Yamalube. Tego chyba nie podrabiają | bo sami kręcą , dziś bierzemy olej od castrola, jutro z orlenu |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pyra
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/38447092953ac75ff027ea.jpg)
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2013-02-18, 15:36
|
|
|
chodzi o to że oni tylko pakują w swoje butelki a olej kupują - zapewne przyzwoity. Jednak jeżeli jest w tych samych parametrach ,a droższy to chyba nie warto |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 16:04
|
|
|
Yamalube nie jest droższy. kto go produkuje dla Yamahy na opakowaniu zero info w tej kwestii. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
DRAGON
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/138730250357d305145eed1.jpg)
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4433 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-02-18, 16:10
|
|
|
Jednym słowem witek1965 - Motul 5100 4T 20W50 ? Zaznaczam że nie jeżdżę w niskich temperaturach. |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-18, 16:19
|
|
|
Jak na razie tak. Johny jednak ( miał jakieś niedobre zjawiska) przekonuje mnie do Castrola 10W40 i teraz co robić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
spining
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/1224738913518df473b052a.jpg)
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2013-02-18, 17:00
|
|
|
witek1965, nie szukajcie dziury w calym; zawsze jest cos, ze komus nie teges; poluzuj gumke i zaginaj na Motulu
ja na ten sezon leje Motul 5100 15W50 |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
![](images/signatures/18691056054b56b3105ed58.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-18, 20:05
|
|
|
Dzarko napisał/a: | O dziwo od mechanika do którego miałem się udać z motocyklem. |
Czego to się człowiek nie nasłucha u mechaników kiedyś opublikuję kolekcję zasłyszanych bredni.
Moim skromnym zdaniem w silnikach chłodzonych powietrzem należy stosować olej z jak najwyższym wskaźnikiem lepkości. Jak wcześniej pisałem, w tym roku leję 10W60. Używając 10W40 występowały momenty, kiedy miałem wątpliwości, czy ten olej jeszcze daje radę. To można wyczuć po pracy sprzęgła w ulicznym korku przykładowo, w czasie dłuższej jazdy z maksymalną szybkością i obciążeniem. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
moondek
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/33224605685239fc78c3.jpg)
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-02-19, 19:04
|
|
|
Remol, coś musi być na rzeczy, bo chłopaki ze znanego serwisu w Wesołej polecali mi Motula 7100 zamiast 5100, właśnie że względu na to, że DS 1100 jest chłodzony powietrzem... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
remol71
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/7502182406578a4e0781b9.jpg)
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-19, 21:00
|
|
|
No jest. Olej w silniku chłodzonym powietrzem pracuje w skrajnie trudnych warunkach. Dziwię się, że w tych silnikach nie ma chłodnicy oleju. Zdecydowanie przechodzę na xxW60 w tym sezonie. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dzarko
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
![](images/avatars/1021735695184b8f441552.gif)
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-02-19, 21:05
|
|
|
A W50 nie wystarczy? Teoretycznie do +50*C powinien dać radę. |
_________________
![](images/signatures/24791817600dae6a8cce5.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|