YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-19, 14:32
OLEJ SILNIKOWY
Autor Wiadomość
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-01-15, 22:18   

artek napisał/a:
... śmigam Radkiem na 5100 i uważam, że jest wystarczający ...

10W40 czy 15W50?
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-01-16, 12:43   

Spining 10W40 i zero problemów ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-16, 16:26   

spining, a ja 15W50 i podobnie bez problemowo ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-01-17, 08:11   

spining lej 10W40 i nie :beczy:
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-18, 12:27   Olej - jak to w końcu jest

Mam zalany silnik Motulem 5100. Jakiś czas temu dostałem takiego maila na ten temat:

Cytat:
"Motul Ester 5100 10W40 to całkowicie mineralny olej silnikowy tzw. low budget. Epoka takich olei już dawno minęła i można je stosować jedynie jako olej wstępny jak komuś zależy na szybkim dotarciu silnika.
W moim przekonaniu nadaje się jedynie do smarowania bramy na działce.
Jak może działać taki olej w silniku chłodzonym powietrzem proszę sobie samemu odpowiedzieć".


W necie piszą, że to półsyntetyk, więc gość się pomylił. Ciekawi mnie natomiast dalsza część. Czy rzeczywiście jest taki kiepski? Na syntetyka się nie przesiądę, bo nie można (czy w motocyklach w przeciwieństwie do samochodów można?), ale mogę zalać innym półsyntetycznym. Tylko jakim? Castrol Power?
_________________

Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-19, 02:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-18, 13:13   

Dzarko, a od kogo dostałeś takiego maila ?
Prawdą jest, że oleje półsyntetyczne oparte są na mineralnej bazie.
Nie tylko Motul produkuje oleje półsyntetyczne. Castrol, Mobil etc. również. Co to znaczy low budget. Nie rozumiem. Olej niskobudżetowy, czyli jaki ?

CASTROL POWER 1 4T to również olej półsyntetyczny spełniający normy API SJ oraz JASO T 903:2006 - MA

Motul 5100 10W40 spełnia normy API SL/SJ/SH/SG a więc wyższe ( SL)

oraz JASO MA M033MOT055

Do naszych gwiazdek, oba oleje przewyższają normę o kilka klas.

[ Dodano: 2013-02-18, 13:19 ]
Dzarko napisał/a:
Na syntetyka się nie przesiądę, bo nie można
generalnie ta zasada dotyczyła przejścia z mineralnych olei starszych generacji, które nie posiadały dodatków myjących. W takim silniku powstawały nagary, które po wypłukaniu "rozszczelniały" silnik powodując spadek ciśnienia smarowania.
Dziś wszystkie nowoczesne oleje posiadają dodatki uszlachetniające, w tym myjące, co powoduje, że nie powstają nagary.

Natomiast dywagacje, który lepszy, to dywagacje nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.

Masz jeszcze do wyboru olej firmowany przez Yamahę pod marką YAMALUBE 4-S 10w40, więc nie ma to, czy tamto, musi być najlepszy ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-18, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-18, 13:25   

O dziwo od mechanika do którego miałem się udać z motocyklem. Teraz trochę się zacząłem zastanawiać, bo też wydaje mi się, że Motul jest dobrym olejem i wystarczającym.

Niskobudżetowy, czyli, jak sądzę, gorszej jakości. Nie wiem sam. W każdym razie spokojnie zaleję tym samym.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-18, 13:29   

Dzarko, jakby tak z ciekawości założyć ankietę, to stawiam browara, że wygra Motul w kategorii : jaki olej stosujesz w swojej gwieździe ;D
Natomiast w MS1300 zapewne bedzie królował full syntetyk i ......też pewnie Motul. Chyba nawet kiedyś była taka ankieta ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-18, 13:35   

A Ty widzę lejesz 15W50. Też się zastanawiałem, bo temperatura czasem dochodzi przecież do 40*C nawet a przecież moto nie jeździ się przy -20. Warto zalać tym zamiast 10W40?
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-18, 13:40   

zalałem 15W50 ponieważ jak sam zauważyłeś. Dolny zakres mnie nie interesuje, a górny owszem. Silnik jest chłodzony powietrzem, więc w sytuacjach ekstremalnych, takich jak na przykład korek w upale wolę mieć "zapas" i pewność, że nie zostanie zerwany film olejowy. Czyli mówiąc krótko nadal będę miał pełnowartościowe smarowanie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-19, 15:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-02-18, 15:17   

witek1965 napisał/a:
Kup Yamalube. Tego chyba nie podrabiają
bo sami kręcą , dziś bierzemy olej od castrola, jutro z orlenu ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-02-18, 15:36   

Cytat:
chodzi o to że oni tylko pakują w swoje butelki a olej kupują - zapewne przyzwoity. Jednak jeżeli jest w tych samych parametrach ,a droższy to chyba nie warto :nie_wiem:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-18, 16:04   

Yamalube nie jest droższy. kto go produkuje dla Yamahy :nie_wiem: na opakowaniu zero info w tej kwestii.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4433
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-02-18, 16:10   

Jednym słowem witek1965 - Motul 5100 4T 20W50 ? Zaznaczam że nie jeżdżę w niskich temperaturach. :mysli:
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-18, 16:19   

Jak na razie tak. Johny jednak ( miał jakieś niedobre zjawiska) przekonuje mnie do Castrola 10W40 i teraz :nie_wiem: co robić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2013-02-18, 17:00   

witek1965, nie szukajcie dziury w calym; zawsze jest cos, ze komus nie teges; poluzuj gumke i zaginaj na Motulu lol
ja na ten sezon leje Motul 5100 15W50
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-18, 20:05   

Dzarko napisał/a:
O dziwo od mechanika do którego miałem się udać z motocyklem.


Czego to się człowiek nie nasłucha u mechaników :D kiedyś opublikuję kolekcję zasłyszanych bredni.


Moim skromnym zdaniem w silnikach chłodzonych powietrzem należy stosować olej z jak najwyższym wskaźnikiem lepkości. Jak wcześniej pisałem, w tym roku leję 10W60. Używając 10W40 występowały momenty, kiedy miałem wątpliwości, czy ten olej jeszcze daje radę. To można wyczuć po pracy sprzęgła w ulicznym korku przykładowo, w czasie dłuższej jazdy z maksymalną szybkością i obciążeniem.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2013-02-19, 19:04   

Remol, coś musi być na rzeczy, bo chłopaki ze znanego serwisu w Wesołej polecali mi Motula 7100 zamiast 5100, właśnie że względu na to, że DS 1100 jest chłodzony powietrzem...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-19, 21:00   

No jest. Olej w silniku chłodzonym powietrzem pracuje w skrajnie trudnych warunkach. Dziwię się, że w tych silnikach nie ma chłodnicy oleju. Zdecydowanie przechodzę na xxW60 w tym sezonie.
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2013-02-19, 21:05   

A W50 nie wystarczy? Teoretycznie do +50*C powinien dać radę.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group