Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:07 |
CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof252
Rocznik: 1999
Wiek: 69 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-04-06, 14:40
|
|
|
Witam, zgadzam się z Kolegami.... Jak moto stoi w pionie, wszystko jest OK.
Nawet przy oleju MAX, jak jest pochylony na stopce, to kontrolka zaświeca się.
Pozdrawiam |
_________________ Krzysztof252 |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-04-06, 21:34
|
|
|
No to ja teraz powiem, a zacząłem ten wątek , że po wymianie i uzupełnieniu oleju przestała się "zaświecać"!, więc chyba poziom oleju ma coś do tego.
Z drugiej strony teraz uważam, żeby nie chodził za długo bez jazdy, bo wtedy rura nabiera kolorów... |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-04-15, 20:56
|
|
|
Robo napisał/a: | Parę razy zapaliła mi się kontrolka podczas jazdy /było to jak olej w silniku jeszcze nie był rozgrzany a ja nieźle odkręciłem/. Po chwili gdy odpuściłem kontrolka gasła. Stan oleju był w normie. |
Po wymianie oleum mam identycznie. Stan oleju na środku pomiędzy min i max. Jutro idę dolać do maksymalnego stanu i mam nadzieję że mu przejdzie.
Ale to niezły patent na ostrzeżenie:
Nie odkręcaj za bardzo, najpierw rozgrzej silnik |
_________________ Yamaha STAR …. |
|
|
|
|
Brat Mniejszy
Rocznik: 2001
Wiek: 46 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2009-06-12, 14:44
|
|
|
Czy to jest normalne, ze chwile po wlaczeniu zaplonu CHECK ENGINE gasnie, jak odpalam draga to kontrolka ta swieci sie tak dlugo (krotko) jak dlugo trzymam starter. Jak silnik chodzi to kontrolka juz nie swieci. |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-06-12, 14:52
|
|
|
kontrolka CHECK ENGINE gaśnie 2-3 sekundy po przekręceni kluczyka w pozycję ON i później już nie powinna się zapalać. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Cosmoo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 55 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-06-21, 15:25
|
|
|
Witajcie dobrzy ludzie. Mam dylemat,a po w/w niestety nie mogę stwierdzić o co chodzi w moim przypadku..Mam dragusie od lutego.Dwa miesiące temu wracając z trasy i podkręcając troszku manetę..nagle zapaliła mi się czerwona lampka od oleju.Po powrocie zmieniłem olej( bo czas już był odpowiedni).Sądziłem,że spalił troszkę oleju i czujnik powiadomił mnie o pewnych brakach.Olej zmieniłem miesiąc temu..a wczoraj znów wracając z dłuższej trasy i pozwalając sobie na prędkości 150-160 km/h.szczególnie przy wyprzedzaniu, lampka....znów się zapaliła.Zgłupiałem teraz do reszty...o co kaman?
Spaliny czyste..tak by spalał olej(?),bo nigdzie nie widać,aby uciekał. Będę wdzięczny za sugestie. |
_________________ "Żyj tak, żebyś po latach mógł powiedzieć - przynajmniej się nie nudziłem"
www.wolfpack.pl
ISRA:30963
SREU:0610
|
|
|
|
|
dadamos
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-06-21, 18:55
|
|
|
Cosmoo możliwe że masz to co się Merlinowi przytrafiło. zajżyj TUTAJ Pozdro |
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
|
Piterson
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 20 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2009-06-26, 13:27
|
|
|
Kontrolka CHECK ENGINE, po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, zawsze powinna się zapalić na 2-3 sekundy. Sygnalizuje w ten sposób, że wszystkie elementy układu sprawdzającego są ok i silnik jest kontrolowany. Po 2-3 sekundach lampka gaśnie, niezależnie od tego, czy odpalimy silnik, czy też nie. Warto na to zwracać uwagę, bo zawsze może się zdażyć, że na przykład spali się żaróweczka i gdy naprawdę coś złego zacznie się dziać z silnikiem, nie będziemy tego świadomi. |
|
|
|
|
Brat Mniejszy
Rocznik: 2001
Wiek: 46 Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 33 Skąd: Bournemouth
|
Wysłany: 2009-06-27, 22:51
|
|
|
Bez majstrowania przy motorze problem zapalajacej sie kontroliki w czasie odpalania sam sie rozwiazal, nie mam pojecia co sie stalo, ale chyba moj motor potrafi sie sam leczyc/reperowac, bo juz jest ta jak powinno - swieci tylko chwilke po przekreceniu kluczyka. |
|
|
|
|
bandrze
Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010 Posty: 162 Skąd: nnn
|
Wysłany: 2010-06-25, 23:03
|
|
|
Stary temat ale wraca. Co jakis czas przy róznych okolicznościach i nie związanych ze sobą zapala się i gaśnie "check engine " (żółta kontrolka). Jakies pomysły? |
|
|
|
|
A.R.T.
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 231 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2010-06-26, 18:49
|
|
|
U mnie rowniez zapala sie kontrolka silnika w czasie jazdy przy mocnym odkreceniu gazu. cry Po wyłaczeniu silnika kontrolak mruga 4 razy, czy ktos sie orientuje co oznacza ten kod 4.
Ico moze byc nie tak-poziom oleju sprawdzalem jest max. |
|
|
|
|
A.R.T.
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 231 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2010-07-03, 19:18 kod 4 - co sygnalizuje
|
|
|
czy ktos spotkał sie z kodem silnika 4 (kontrolka silnika zapala sie przy ostrzejszym dodawaniu gazu np.wyprzedzanie, po wyłączeniu silnika kontrolka mruga 4 razy).
co to oznacza.?????
p.s.
zadałem juz to pytanie w dziale kontrolki ale to chyba zbyt ogólny temat.
nikt nic nie napisal -czyzby to był odosobniony przypadek ?
zieloni sory za zdublowanie pytania(mam nadzieje ze teraz ktos cos doradzi.) |
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2010-07-03, 20:00
|
|
|
To jest błąd czujnika prędkości, ale z czego dokładnie sie bierze, to może jakiś posiadacz clymera albo haynessa pomoże. |
|
|
|
|
DUDAS
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 106 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 2010-08-04, 00:35
|
|
|
Witam serdecznie, moze udalo sie wam juz ustalic co CZek Endzajn oznacza? Jechalem ostatnio na Woodstock i ta sama sprawa.. mocniej gazu odkrecilem (wysokie obroty na obojetnie jakim biegu) i lampeczka wyskakiwala.. Olej sprawdzony i w normie.. a zeby tego bylo malo ze wzgledu na brak mozliwosci zatrzymania po przejechaniu jaksi 20 km jak go zgasilem ( tak zazwyczaj owa lampka gasla i problem ..."znikal") moto juz nei odpalil... i zapychaj go Panie o 4 nad ranem na wioskach.. mialem tez wtedy wlaczone halogeny, ale 200km smigal i odpalal bez probemu a tu jak kontrolka zaswiecila to juz nie odpalil.. ostatnie 50 km bez halogenow a aku i tak sei nie naladowal bo po zaparkowaniu tez juz nei odpalil..
Jakies pomysly.. |
_________________ "Primum non nocere" |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-08-04, 00:58
|
|
|
4 błyśnięcia speed sensor
3 błyśnięcia Throttle position sensor (TPS) czujnik położenia przepustnicy
W obu przypadkach lampka zapala się podczas jazdy |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
DUDAS
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 106 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 2010-08-04, 09:53
|
|
|
Dziekuje, ale co to konkretnie oznacza i jak sie z tym uporac..? mozna wymienic takei sensory/czujniki?
Czy ktos posiada ww clymera lub haynessa, mam wlasnei taki problem i nie wiem jak sie w niego wgryzc |
_________________ "Primum non nocere" |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-08-04, 18:20
|
|
|
speed sensor. Pisałem o tym wczoraj w innym temacie |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-08-04, 18:40
|
|
|
może być uszkodzony czujnik, rozłączony lub uszkodzony przewód |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-08-04, 18:58
|
|
|
nie mam zielonego pojęcia, ani jak biegną przewody, ani gdzie jest czujnik, ani też jak jest skonstruowany. Daj @ to ci wyślę service manual. Jak znajdę chwilę czasu żeby posiedzieć nad schematem to ci napisze gdzie to wszystko jest |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
A.R.T.
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 231 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2010-08-05, 01:06
|
|
|
najpierw musisz odczytac kod jaki jest generowany przez kontrolke silnika
czyli jesli kontrolka sie zapali np. wczasie jazdy zatrzymujesz sie gasisz moto czerwonym włacznikiem na kierze i czekasz ile razy blysnie kontrolka , ilosc blyskow to nr kody jak znasz kod to wtedy wiadomo co jest nie tak.
u mnie byl kod 4 czyli czujnik predkosci i faktycznie chwile przed tym jak zaczela zapalac sie kontrolka przestal dzielac prędkosciomierz okazalo sie ze padl tzw. ślimak napedy linki predkosciomierza ,po wymianie jest ok (koszt slimaka w serwisie ok 230 pln.-wymiana własnoręcznie) |
|
|
|
|
|