Przegląd przekładni wtórnej |
Autor |
Wiadomość |
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-15, 18:31
|
|
|
Ok kumam.
dziękuję wszystkim za pomoc!!! i do zobaczenia niebawem na drogach!!!
empiq. |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
dominik_xvs
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2009-02-04, 16:47
|
|
|
Należy zwrócić szczególną uwagę na smarowanie wałka oraz tulejki ponieważ kiedyś jak serwisowałem swój moplik w autoryzowanym serwisie to po przejechaniu ok 1000 km nagle stanąłem w szczerym polu bo się owy wał kardana ukręcił znaczy frezy na wałku atakującym (a w pierwszej kolejności powinna się uszkodzić tuleja). Po scholowaniu sprzętu do domku zabrałem sie za rozbieranie i szukanie winnego całej sytuacji i jak się okazało to nie jest to punkt smarny przewidziany w instrukcji posiadanej przez ASO więc zapytałem o nową cześć lub wymianę w ramach gwarancji bo owy motocykl jeszcze taką posiadał ale usłyszałem że muszę kupić całego kardana ponieważ wałek atakujący nie występuje osobno cena ok 6000 PLN. Po dokładnej analizie stwierdziłem że VIRAGO 535 ma identyczną przekładnie więc zakupiłem ją za 250 zł.
WYSTRZEGAJCIE SIĘ WIĘC ASO |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-03-14, 14:10
|
|
|
moze jeszcze wyciekac gora bo jest go za duzo wyleci ile musi i bedzie git w instrukcji pisza ze nalezy nalac 200ml moze komus sie lekko przelalo |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4813 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2009-08-27, 15:22
|
|
|
Konsekwencja braku dbałości o wał kardana. Szkoda, że to właśnie mnie spotkało. Cóż, za błędy trzeba płacić.
Ważne też jest sprawdzanie stanu uszczelki na wałeczku. Ja miałem mocno wyrobioną i cały syf z drogi wylądował na przekładni. Skutek? Macie na fotkach w linku powyżej.
Zapomniałbym.
Istotne jest, jak umiejscowimy tylne koło w miejscach mocowania. Niech nikogo nie zmylą pozory, że jest tylko jedno możliwe ustawienie, bo 4 śrubki z prawej strony moto (obudowa kardana) ustawią koło. Nie. Trzeba mocno uważać, żeby koło było w osi motocykla.
Wystarczy przed przykręceniem dokładnie sprawdzić odległość opony od ramy.
Jeśli koło ustawi się, nawet delikatnie, niewspółosiowo - narazicie się na uszkodzenie zembatki w kole lub krzyżaka.
Skąd wiedzieć, czy wszystko jest siiii? Odpal maszynę, rozpędź się, wrzuć luz, wyłącz silnik i słuchaj... Nic nie powinno "tyrkać". Jedź prosto, nawijaj kółeczka w obie strony. Powinna być cisza. I tyle.
Zdjęcie0016.jpg
|
|
Plik ściągnięto 348 raz(y) 374.57 KB |
|
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2009-09-10, 11:41
|
|
|
1janbo, stało mi się chyba to samo Na jakie koszta muszę się nastawić i jakich części szukać??? |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4813 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2009-09-10, 11:49
|
|
|
Arcon, zdiagnozuj, tzn. rozkręć tylne koło + wał. Zobacz co się tam spierdzieliło, i daj znaka. Jakoś zaradzimy.
Dla poprawienia humoru podpowiem, że w serwisie nówka komplet 6 tys. PLN |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-09-10, 20:52
|
|
|
o Wow, a pisali gdzies tam, juz nie pamietam gdzie, że kardan jest bezobsługowy. Tylko wymiana oleju i wsio. Dobrze wiedziec, na pewno sie tym zajmę. Trzeba rozkręcic jak w pierwszym poście ( i drugim) sprawdzić przesmarować. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2009-09-30, 11:52
|
|
|
Chcę się pochwalić, że od wczoraj znowu jeżdżę
Podsumowanie awarii i naprawy jest takie:
1) Oczywiście padła przekładnia tylna, czyli to co u wszystkich - tulejka + wałek atakujący.
2) Polecany tutaj przez kolegów Greedo, niestety, w moim przypadku nie wykazał się. Motocykl więcej u niego stał niż był robiony, na wstępie źle zdiagnozował problem, narażając mnie na stres i zmarnowany czas, a jak wreszcie postanowiłem zmienić mechanika, to czekaliśmy z lawetą ponad pół godziny przed zamkniętym warsztatem, mimo umówienia się na konkretną godzinę. No comments.
3) W temacie naprawy przekładni, jak już było wspomniane, należy kontaktować się z 1janbo - jest patent na zdobycie stosunkowo niedrogich części.
4) Mechanik, który naprawił mi motocykl, jest godny polecenia - gość jest konkretny, zna się na robocie, oferuje własny transport motocykla i ma rozsądne ceny. Namiary zaraz umieszczę w temacie "Warsztaty".
Koledzy moderatorzy, w tym wątku plączą się tematy uszkodzenia przekładni i wycieku oleju - można by to jakoś sensownie rozdzielić? Proszę bardzo - Lokis
Ten problem z przekładnią wydaje się być dość powszechny. Jak wyczytałem na amerykańskim forum V-star, dotyczy większości 650-tek produkowanych w okolicach 2003 roku. Jedna sprawa to brak smarowania i związane z tym rdzewienie wielowpustów, ale druga - ponoć te modele mają wadę fabryczną źle wyprofilowanego wahacza, co powoduje pracę przekładni pod nienaturalnym obciążeniem. Odszukam ten wątek, przetłumaczę co zdołam i wrzucę tutaj.
A teraz... |
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2009-09-30, 13:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2009-09-30, 15:29
|
|
|
Arcon, a ile zapłaciłeś za naprawę tej przekładni u tego gościa na Wale Miedzeszyńskim? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2009-09-30, 15:45
|
|
|
350 za robotę + koszt wymienianych zębatek. |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2009-09-30, 16:37
|
|
|
No to drążymy dalej...
a ten KOSZT WYMIENIANYCH ZĘBATEK? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2009-09-30, 16:41
|
|
|
moondek napisał/a: | No to drążymy dalej...
a ten KOSZT WYMIENIANYCH ZĘBATEK? |
Na priv |
|
|
|
|
gregorklinski
Rocznik: 1998
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-11-05, 12:33
|
|
|
Mam pytanie do tematu, jestem nowy posiadaczem Draga i usterka jaką zauważyłem to rozchlapany olej po tylnej feldze, pewnie z oringu na kardanie. Poradzcie mi gdzie mogę dostać taki oring, bo na Allegro nie moge znależc. Moto Drag star 650 1998r. |
|
|
|
|
jkurnik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 193 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-11-05, 12:53
|
|
|
A pytales w serwisie yamahy ? |
_________________ YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400 |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-05, 13:08
|
|
|
* dzwoń do Yamaha_Łabędzki w Z.Górze tel: (68) 451 90 65
-lub jego zakład partnerski WORBIKE w Legnicy na Zamkowej 15 tel: (76) 866 02 55
*lub do Moto_Nova w Z. Górze gdzie mogą Ci naprawić-
tel: (68) 459 30 20, stronka: http://www.moto-nova.pl/
Tyle na gorąco |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
gregorklinski
Rocznik: 1998
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-11-05, 13:32
|
|
|
Demolka dzwoniłem własnie do WORBIKE Legnica i niestety facet nie wiediał w jakim rowere może być zamontowany kardan.. Dałeś mi namiar do sklepu rowerowego Dzwonie teraz do Zielenoej.. |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2009-11-05, 18:34
|
|
|
A jesteś pewien, że to wina oringu ? |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-05, 21:36
|
|
|
gregorklinski napisał/a: | Demolka dzwoniłem własnie do WORBIKE Legnica i niestety facet nie wiediał w jakim rowere może być zamontowany kardan.. Dałeś mi namiar do sklepu rowerowego Dzwonie teraz do Zielenoej.. |
SORRY. Ten adres wziąłem ze strony Łabędzkiego jako zakład partnerski więc myślałem, że to motocykle |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-11-05, 23:15
|
|
|
W Lubinie masz serwis yamahy. Chłopcy sami działają i co najważniejsze jeżdżą na motocyklach. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-11-06, 23:29
|
|
|
I w serwisie zapłacisz za ten oring 50zł albo lepiej a w sklepie z oringami 5zł za 3 szt. Weź oring w łapę i poszukaj w zwykłym sklepi z takimi rzeczami. To są standardowe rzeczy i nie muszą być akurat dedykowane do Yamach drag star.
Ja tak zrobiłem, ale akurat z oringiem od pokrywy filtra oleju. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
|