Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
Regulacja zaworów XVS 650 |
Autor |
Wiadomość |
tomekkaz
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2010-07-28, 21:05
|
|
|
Szerszeń masz rację, cykanie musi być słyszalne, zwłaszcza zaworów wydechowych. U mnie po prostu te odgłosy zostały znacznie zredukowane i z tego się bardzo ciesze. Wcześniej gwiazdka jak się rozgrzała to cykała tak głośno że słyszałem ją w kasku zamkniętym. Pozdrawiam z Nysy. |
|
|
|
|
wito
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 6 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2010-07-28, 23:44
|
|
|
a napiszcie przy jakim przebiegu powinno się regulować zawory w xvs 1100?
mniej więcej? i co ile ?
w serwisie powiedzieli ,że po 10.000 km a mechanik ,że już po 2.000km
[ Dodano: 2010-08-10, 23:14 ]
sorry,że ponawiam pytanie,ale może ktoś kompetentny mi odpowiedzieć na moje pytanie? |
_________________ pozdrawiam,Wito |
|
|
|
|
Rafcon
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-04-14, 07:02
|
|
|
wito napisał/a: | a napiszcie przy jakim przebiegu powinno się regulować zawory w xvs 1100?
mniej więcej? i co ile ?
w serwisie powiedzieli ,że po 10.000 km a mechanik ,że już po 2.000km
[ Dodano: 2010-08-10, 23:14 ]
sorry,że ponawiam pytanie,ale może ktoś kompetentny mi odpowiedzieć na moje pytanie? |
kompetentni to sa ci ktorzy zrobili ten silnik wiec sie spokojnie mozesz trzymac tych 10 000km, jesli zrobisz po 8 tys i bedziesz sie lepiej czul to spoko ale ten mechanik ktory chce to robic co 2 tys jest jakis powalony |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-14, 09:22
|
|
|
Mi w serwisie powiedzieli, że jak nie klepią zagląda się po 60.000. U mnie przy 30.000 nie ma nic do roboty, luzy minimalnie powyżej środka zakresu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
Rafcon
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
Wysłany: 2011-05-02, 21:11
|
|
|
Mam pytanie dzis robiłem regulacje zaworów koledze w 650 i nie mogłem zgrac znaków na rozrządzie i wale tzn. jak znaczek TI pokrywał się z wcięciem to znaczek na kole rozrządu był z 3 mm przed znakiem na obudowie i tak samo w 1 cylindrze ze znaczkiem I. Zawory wyregulowałem w srodkowym zakresie a moje pytanie jest takie czy ktoś spotkał sie z takim zjawiskiem, robiłem zawory w swoim DS i znaki pokrywały sie prawie w 100% około 1 mm różnicy martwie sie, że może jest coś nie tak z jego silnikiem a wiem ile czasu zbierał na moto i szkoda by było.Oczywiście motor odpalił chodzi równo stukot sie zredukował, przed regulacją zawory było słychac nawet jak był ciepły zresztą pomiar przed regulacją znacznie odbiegał od normy 0,16 : 0,14 ssący 0,19 : 0,20 wydechowy, jak by ktoś coś wiedział to dajcie znać czy leciec z tym do mechanika czy jest ok |
_________________ DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-05-02, 21:56
|
|
|
Z tego co piszesz to wygląda na przeskoczony rozrząd.
[ Dodano: 2011-05-02, 21:57 ]
Raczej goń do mechanika szkoda silnika. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
luki88
Rocznik: 1997
Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: dabrowa górnicza
|
Wysłany: 2011-06-12, 17:08
|
|
|
a ma ktoś z kolegów wiedze na temat regulacji zaworów w sr 125 ? bo chciałem zabrać się za to bo cykaja na zimnym jak i cieopłym i niewiem jakie luzy sa tam przewidziane |
|
|
|
|
Macccias
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-06-19, 21:24
|
|
|
Mam podobne objawy co tomekkaz w swojej gwiazdce. Przy zimnym silniku pracy zaworow nie slychac, natomiast po rozgrzaniu wyraznie zaczyna byc slyszalne ich cykanie. Najbardziej jest ono slyszalne po wylaczeniu rozgrzanego silnika i odpaleniu go po chwili.
Moja gwiazdka ma w tej chwili 15kkm przebiegu, przypuszczam ze zawory nie byly regulowane od pierwszego przegladu gwarancyjnego. Czy to oznacza, ze koniecznie trzeba gnac do mechanika jak najszybciej, czy po prostu profilaktycznie sprawdzic luzy przy nastepnym przegladzie.
Z tego co wiem, to bardziej niebezpieczny jest zbyt maly luz zaworowy niz zbyt duzy. Jesli zawory sa slyszalne, to raczej mamy do czynienia z tym drugim przypadkiem.
Dodam, ze silnik chodzi rowniotko, moc ma, spalanie w normie.
Prosze o porade, nie chcialbym wyrzucac kilku stowek o ile regulacja jeszcze nie jest niezbedna, z drugiej jednak strony nie chce ewentualnych zaniedban przyplacic np. koniecznoscia wymiany zaworow.
Czy w waszych Dragach zawory przy cieplym silniku tez sa wyraznie slyszalne? |
_________________ |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2011-06-19, 22:40
|
|
|
Macccias, zawory w naszych Gwiazdach były, są i będą zawsze słyszalne, po prostu to już taki urok naszych maszyn . A tak na poważnie cykanie jest objawem sklepywania się dźwigienek popychaczy zaworów co w DS jest normalnym objawem. Wystarczy raz w roku podregulować przy przygotowaniach do sezonu i nic więcej. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-24, 11:38 Skad klucz dynamometryczny?
|
|
|
Tak się zastanawiam czy CI z forumowiczów którzy regulowali zawory używali klucza dynamometrycznego. Szukałem takiego klucza ale bez skutku nigdzie nie mogę znaleźć takiego klucza ze wskaźnikiem momentu dokręcenia. A oryginalny kupić to pewnie słono trzeba zapłacić. Czy robiliście regulacje bez użycia takowego klucza na tzw. wyczucie reki. Ja noszę się z zamiarem przeglądu swojej laly która nabyłem. No i szykuje się na przegląd ewentualne ustawienie zaworów, przegląd i synchronizacje gaźnika. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-11-24, 12:46
|
|
|
poczytaj wyzej
nie wiem co dla ciebie znaczy zaplacic slono ale na allegro takich kluczy jest pelno |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-24, 13:34
|
|
|
kolego możesz zapodać linka do takowego kluczyka wielkie dzięki z góry. Pisząc słono miałem na myśli 600zl a może więcej. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-24, 13:59
|
|
|
Znalazłem coś takiego ale piorunująco drogie
http://celnar.sklep.pl/Kl..._BETA-4476.html
Czy stosowałeś taki kluczyk(podany przez siebie link)? z drugiej strony to można przecież zrobić przejściówkę tzn imbusowy kluczyk włożyć w nasadowy dołączony do tego klucza do którego podałeś linka. Używając klucza płaskiego i klucza dynamometrycznego z przejściówka można dokonać ustawienia zaworów. Czy to miałeś na myśli? |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-11-24, 14:09
|
|
|
Mam takie niejasne wrażenie, że w Dragu i tak nie ma miejsca na to, żeby przykręcać kontrnakrętkę od zaworów kluczem dynamometrycznym, chyba że regulujesz na silniku wyjętym z ramy A jeśli jest, to zawsze możesz skontrować "na wyczucie", a potem dokręcić tylko do właściwego momentu kluczem. Oczywiście na koniec trzeba ponownie sprawdzić luz, czy się nie zmienił. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-11-24, 14:22
|
|
|
No wlasnie nie pomyslalem o miejscu jakie tam bedzie na wlozenie klucza. Wyjecie silnika z ramy nie wchodzi w gre. Dlatego zapytalem czy moze ktos z kolegow kto robil takie ustawienie z uzyciem klucza dynamometrycznego moglby zdradzic tajniki jak ustawial te zawory przy uzyciu takiego klucza. Recznie mozna dociagac ale pewniejsze bedzie przy uzyciu klucza coby nie popsuc maszynki. Moze jakies zdjecia takowego klucza jak to wyglada - moze ktos z forumowiczow posiada taki kluczyc.
Z drugiej strony w kluczu ktory zapodal fazzi i ja nie ma otworu w ktory mozna wprowadzic klucz imbusowy do skontrowania sruby srodkowej z nakretka.
Czyli co Panowie pozostaje regulacja na wyczucie reki czy zeby byc spokojniejszym trzeba to zlecic mechanikowi od motocykli? |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-03-15, 10:17
|
|
|
Witam , odświeżę troche, temat, bo wczoraj, przy takiej szarości za oknem ,zatopiłem się w garażu , gdyż zebrało mi się na sprawdzenie luzu zaworowego w mojej 1100.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów.
Po zdjęciu pokrywki ukazał mi się widok jak na fotce ( ta fotka bez numeru ) , tzn szczelina luzu , który bedzie mierzony jest z jednej strony większa, z drugiej mniejsza ( zdjęcie nr 1 ) ?
Czy tak na być ? Czy te dwie powierzchnie, które tworzą szczelinę nie powinny być równoległe względem siebie
Jeżeli tak ma być to od której strony włożyć blaszkę szczelinomierza, tak aby był wiarygodny pomiar, tak jak na zdjęciu 2, 3 czy 4?
Manual opisuje, że pomiar powinien odbywać się w temp. pokojowej, przy zimnym silniku.
W garażu temp. to 10 stopni wczoraj. To może wpływać na wynik pomiaru?
link do fotek:
https://plus.google.com/u/0/photos/107670902536158091868/albums/6126380249371289825
Moje pytania są może prozaiczne, ale zanim zacznę cokolwiek regulować, miło byłoby znać rady praktyków. |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-15, 10:36
|
|
|
Marecki75,
Szczelinomierz wkładamy pod śrubę regulacyjną, pod całą powierzchnię. Dziwnie to wygląda na zdjęciu. Powierzchnia śruby wytarta ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-03-15, 10:58
|
|
|
remol71, nigdy nie widziałem tego jeszcze ... Pierwszy raz i tez mam wątpliwości. Hmmm |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
Ostatnio zmieniony przez Marecki75 2015-03-15, 11:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2015-03-15, 11:01
|
|
|
Wg mnie te powierzchnie powinny być równoległe, ale niech się wypowie ktoś kto ma Draga 650. |
|
|
|
|
|