|
wymiana wydechow |
Autor |
Wiadomość |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-09, 18:18
|
|
|
Nie Witek.
W instrukcji jest napisane aby silnik pracował "several minutes"
Kilka minut.
Przez 2-3 minuty silnik się nie zagrzeje , a tyle upłynie właśnie zanim się ogarniemy
z kręceniem śrubką do regulacji.
Aby silnik rozgrzać trzeba 10 -20 minut.
Ważniejsze jest chyba to ,że przed synchronizacja trzeba zawory ustawić i obroty.
Nie mówię o tym ,bo już całkiem się zadyma zrobi
Jakoś to wszystko rozpracujemy powolutku
[ Dodano: 2013-03-09, 18:22 ]
Piszemy o tym samym ciągle.
Tak Witek.. można zmienic skład mieszanki ,ale tu chodzi o "regulację składu mieszanki"
Zrozumiałem ,że chodzi o regulacje gaźnika ,jak w MZ ,albo WSK.
|
Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-09, 18:22
|
|
|
Zawory mam ustawione, do obrotów trzeba by podłączyć jakiś obrotomierz, a ni mom do dwugarowego silnika i tu som problemik. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-09, 18:25
|
|
|
Musi na ucho robić- GUL, GUL ,GUL
Tak poważnie.....
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i
na ucho zsynchronizować.
To na prawdę jest dokładne
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.
No - chyba ,że komuś słoń na ucho nadepnął |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-03-09, 19:12
|
|
|
Ja kręcę w górę aż jest za szybko i lecę w dół aż mi się zacznie podobać. Na pewno nie mogą się robić nierówne gul-gule, bo wtedy wiadomo, że coś jest nie tak. Generalnie mi jest łatwiej ustawiać schodząc z wysokich niż dokręcając z niskich. Jak w UHMIE byłem to stwierdzili, że dobrze ustawiłem. |
_________________
|
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-09, 19:58
|
|
|
Irek napisał/a: |
Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.
|
No i tu mam pewien kłopot.
Założyłem wydechy PEACEMAKER, które mają możliwość zmiany parametrów tłumienia w czasie jazdy. Myk polega na tym, że poprzez siłownik zamontowany w tłumiku, zmienia się przepływ strumienia spalin - od prawie pustych wydechów do układu prawie, jak w zestawie fabrycznym.
I co w takim wypadku z synchronizacją?
Synchronizować w ustawieniu "cichym"?
W instrukcji montażu tłumików nic nie piszą o synchronizacji gaźników.... |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-09, 20:03
|
|
|
Zajebisty materiał, a komentarz bezcenny Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ w którym umieścić warto byłoby takie porady ? Nie trzeba byłoby szukać informacji po całym Forum ? Irek, szacunek |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-09, 20:09
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ | to pytanie kierować należy do pana brązowego |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-09, 20:44
|
|
|
Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.
Ps
Witek kto to jest "pan brązowy " /
Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ... |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-03-09, 20:56
|
|
|
w Lidor są po 3100 zł |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-09, 21:23
|
|
|
Irek napisał/a: | Witek kto to jest "pan brązowy " |
Administrator |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-09, 23:39
|
|
|
Irek napisał/a: | Przemek ,to weź proszę sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.
Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
Połowa motocykla ... |
Dzięki za podpowiedź - tak zrobię i zobaczymy, jakie będą efekty.
A co do reklamy - to to jest to
I powiem Ci, że efekt jest zajebisty
A co do ceny - to powiem Ci, że to nie jest połowa ceny mojego motocykla. Szczególnie, po ostatniej modyfikacji
Bakteria - ja kupiłem w Polkomie - oni są wyłącznym dystrybutorem producenta na tę część Europy.
A jeżeli chodzi o Lidor - to, z tego co wiem, to te tłumiki kupują w Polkomie. |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-03-10, 06:34
|
|
|
A może w jakiś sposób zapamiętać ustawienie śruby na ON i OFF (na przykład, że pomiędzy skrajnymi ustawieniami jest X obrotów w stronę Y) i potem ustawić na połowie?
PS. Zazdroszczę wydechu. Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie? |
_________________
|
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-10, 07:25
|
|
|
Dzarko - nie da się zapamiętać.
1/4 obrotu , to już dużo.
Co do wydechów ,to myślałem ,że kosztują z 10k
Jak 3100 , to mus kupić
Co do mojej teorii o wpływie wydechów na synchronizację ....
Po "głębszym" zastanowieniu się wczoraj wieczorem pomyślałem ,że
przecież gdy spaliny są wyrzucane z garnka jest zamknięty zawór ssący.
Nie ma sytuacji ,że oba zawory są otwarte i to chyba znaczy ,że nawet po zdjęciu wydechów
synchronizacja się nie rozjedzie....
Cholera sam już nie wiem.
Łeb mi dzisiaj pęka od tego "głębszego" zastanawiania się
Przemek , w Tobie jedyna nadzieja |
|
|
|
|
Roni
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-10, 10:33
|
|
|
Irku , to miałem własnie na myśli , że po zamknięciu zaworów ssących , konczy się istota synchronizacji gaźników |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-10, 11:02
|
|
|
Czyli cała moja teoria z wydechami wzięła w łeb.
Reszta się zgadza.
Można zakończyć stwierdzeniem ,że Pan Kaliński ma rację.
Po wymianie wydechów nie trzeba robić synchronizacji ,a tym bardziej
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
regulacji.
Co by nie mówić ,cała ta dyskusja na pewno komuś się przyda i nie jeden
sobie po przeczytaniu wątku sam zrobi synchronizację.
Bo to jest na prawdę bardzo proste ,a wężyk z płynem jest bardzo dokładnym przyżądem w przystępnej cenie ( 4 zł )
Teraz idę zbierać złom ,może do wiosny na te wydechy z regulacją głośności uzbieram.
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-03-10, 11:27
|
|
|
Dzarko napisał/a: | Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie? |
PrzemekN już nie śmiga na DS, teraz ma Yamaha Royal Star Venture |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-10, 12:05
|
|
|
Ciekawe jak rozwiązali połączenie linek z klapką w środku.
Jakoś te linki muszą do wnętrza tłumika wchodzić przecież...
Jeszcze jedno pytanie do kolegi który ma te wydechy.
Czy jako ciche są tak ciche jak fabryczne , czy jednak są głośniejsze ? |
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-10, 12:18
|
|
|
Jak znajdziesz czas, to podjedź na Strusiownię - tam, będzie można wszystko pooglądać. Naprawdę technicznie, to bardzo ciekawe rozwiązanie.
A może, w ramach rozpoczęcia sezonu podjedziesz do Palmiarni na kawę?
Rzuć okiem na W-D-L - tam są szczegóły.
Generalnie, w Venture fabryczne tłumiki są strasznie ciche..
Wiem, że do tej maszyny takie pasują, ale, wkurzało mnie to.
Nowe tłumiki w trybie cichym są niewiele głośniejsze niż fabryczne, ale, jak się przestawi na głośne i odkręci gaz... to aż miło posłuchać
No i na wolnych obrotach nareszcie gulgocze |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-10, 12:24
|
|
|
Miałem w swoim XVS jak kupiłem założone Vinca pięknie brzmiały ,ale się wymieniłem na fabryczne , bo w trasie łeb mi pękał ,a plecaczek nie chciał ze mną jeździć
Takie z przełącznikiem ,do zadania szyku na chwilę ,są idealnym rozwiązaniem.
Jak się ciepło zrobi ,to pewnie się wybiorę ,150 km to nie dużo... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|