|
Łożyska kół XVS 650 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-01-16, 20:37
|
|
|
W kołach motocyklowych stosuje się jednak zarówno łozyska zwykle jak i z luzem C3, wszystko zależy od motocykla.
Link do łozysk :
http://www.sklepmotocyklo...ozyska-kol.html
W moim XVS 650, model VM022, rok produkcji 1998 na tylnim kole miałem założone zwykłe łożysko 6302RS firmy KOYO. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-16, 21:34
|
|
|
Edi napisał/a: | Znaleźliśmy takie które ma 15x47x14 i teraz pytanie : czy ktoś może montował takie u siebie ? Czy ten milimetr na grubości będzie miał wpływ na mechanikę układu? |
zapewne nie, pytanie czy zmieści się w gnieździe i czy da się prawidłowo osadzić simmering zabezpieczający. Jeżeli tak, to nic się nie może stać z mechaniką układu jak to ładnie ujęłaś.
Szkoda, że Edi, nie odezwałaś się i nie napisałaś, jak się wszystko poskładało.
[ Dodano: 2012-01-16, 21:42 ]
Ten sklep zapewne będzie pomocny w znalezieniu łożysk
http://www.stozek.pl/sklep.php |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
arek997
Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 119 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 2012-01-17, 07:34
|
|
|
Ja założył bym zwykłe łożyska dobrej firmy (SKF, FAG) bo jeśli nigdzie nie jest napisane że mają one być o zwiększonym lub zmniejszonym luzie to poco kombinować. Nasze maszynki tao nie PLASTIK
i służą do dostojnej jazdy więc zwykłe łożyska dobrej firmy załatwią sprawę na długi czas. |
_________________ JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic |
|
|
|
|
rafuss
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-01-17, 08:07
|
|
|
arek997 napisał/a: | Ja założył bym zwykłe łożyska dobrej firmy (SKF, FAG) bo jeśli nigdzie nie jest napisane że mają one być o zwiększonym lub zmniejszonym luzie to poco kombinować. Nasze maszynki tao nie PLASTIK
i służą do dostojnej jazdy więc zwykłe łożyska dobrej firmy załatwią sprawę na długi czas. |
Amen |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-18, 22:46
|
|
|
Wczoraj miałem okazję oglądnąć sobie łożyska tylnego koła 650-tki. Najzwyklejsze łożyska o standardowym pasowaniu.
[ Dodano: 2012-04-06, 16:34 ]
Arcon napisał/a: | Koło tylne
Łożysko lewe: nr. kat. 93306-30212-00, wymiary 15x42x13, kod zamiennika 6302
Łożysko prawe: nr. kat. 93306-30213-00, wymiary 15x47x13, zamiennika brak (cena serwisowa łożyska ok. 140 pln). |
Wg katalogów te łożyska występują od 2001 rocznika
w latach 1998-2000 występowały
93306-30212-00 oraz 93306-30209-00 Czy ktoś ma p0ojęcie na czym polega różnica ? Na pewno w cenie, a jak z wymiarami ?
[ Dodano: 2012-05-03, 20:11 ]
Czy ktoś może powiedzieć o co tutaj chodzi ?
Łożysko z jednej strony piasty
łożysko z drugiej strony piasty
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:29
|
|
|
Dwa różne łożyska nawet na 1. rzut oka widać, a jednakowe katalogowe oznaczenie. Dziwne. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
Dwa różne łożyska nawet na 1. rzut oka widać, | zgadza się, tylko jakim cudem mają identyczne oznaczenia ? I żeby nie było, że to jakaś sztuczka. Fotki przedstawiają oryginalne łożyska wyjęte z XVS 650
Łożysko 93306-30212-00 ma wymiary 15x47x13 . Na dzień dzisiejszy po obejrzeniu piasty z bliska i na spokojnie zamontowałbym 15x47x14 - będzie na równo z piastą. Koszt ok 25zł. Koszt 93306-30212-00 w ASO Yamaha 146 zł |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-05-03, 20:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:46
|
|
|
Lewe jest inne niż prawe i mają inne oznaczenia. Nie rozumiem, na czym polega problem? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:48
|
|
|
Arcon napisał/a: | Lewe jest inne niż prawe | zgadza się
Arcon napisał/a: | mają inne oznaczenia. | no niestety mają identyczne oznaczenia 6302RS
Chyba, że znaczenie ma 3D na górnej bieżni . Tylko, że D nie występuje w żadnym katalogu jako oznaczenie parametru łożyska. ja przynajmniej się nie spotkałem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-05-03, 20:51, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:49
|
|
|
Mają identyczne oznaczenie . 6302RS |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-03, 22:36
|
|
|
Eeee, to tak jak z uszczelniaczem na przednim kole od strony ślimaka. "Manufactured by Koyo", a w katalogu Koyo taki uszczelniacz w ogóle nie występuje
A co do łożysk, to cenna informacja, że zmieści się tam 14mm, bo ja już kombinowałem, żeby dać standardowe 6302 i dotoczyć tuleję o grubości ścianki 2,5 mm. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-03, 22:48
|
|
|
Arcon napisał/a: | "Manufactured by Koyo" | to nie jest manufactured by KOYO. Nowiusieńkie łożysko prosto z serwisu Yamachy posiadało identyczne oznaczenia - dla czego tak dziwnie ? Nie fotografowałem oryginału, bo Wadera chciała zdążyć wymienić przed burzą. Ale uwierz mi na słowo. Az kazałem sobie przynieść okulary, bo nie wierzyłem własnym oczom. Zresztą na tej podstawie kupiłem dwa identyczne FAG 6302, ale sobie przypomniałem po jakimś czasie ten temat i zaproponowałem zakup tego większego w serwisie. W momencie jak po zdjęciu koła i wybiciu pierwszego łożyska (akurat trafiło na to większe) zobaczyłem opis łożyska i wyjąłem z pudełka "takie same" to zdurniałem . W końcu dałem sobie spokój, z zastanawianiem się i nadzorowałem dalsze prace przez waderę. A co, dziewczyna tez potrafi jak się okazuje. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-04, 09:26
|
|
|
Nadal nie wiem, z czym macie problem. Napisałem wcześniej, że oba łożyska są inne, i to większe nie ma standardowego zamiennika. No chyba, że sugerujecie się tym, że na tym większym łożysku kupionym w serwisie jest wybite oznaczenie 6302.
Jako ciekawostkę zapodam linka: http://www.athenaparts.co.../yamaha-xvs-650
Dwie pierwsze pozycje tabelki głoszą:
Bearing 6302/2rsc3 - Skf 42.00x15.00x13.00 Left rear
Bearing 6302rs - Koyo 47.00x15.00x13.00 Rear right
Fajnie, co? |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-05-04, 09:39
|
|
|
Arcon, przyjrzyj się dokładnie obu i zobaczysz, że dwa różne łożyska mają identyczne oznaczenia 6302 RS. i nic ponadto. A tak w ogóle nie mam żadnego problemu, witek zaprezentował temat jako niezrozumiałą ciekawostkę i tyle. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-04, 09:48
|
|
|
Mieszacie koledzy, i tyle. Po waszych zamotanych wpisach ktoś kupi dwa łożyska 6302 i będzie się dziwował, dlaczego jedno nie pasuje |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-05-04, 09:58
|
|
|
Arcon, to ty nie rozumiesz tego o czym napisał witek, więc jeszcze raz prostym językiem ci to wyjaśnię. Są dwa różne w budowie i wymiarach łożyska, a mają jednakowe oznaczenie. Czy uważasz to za normalne? Właśnie dlatego aby ktoś nie kupił przypadkowego łożyska 6302 i nie dziwował się, witek próbuje to wyjaśnić. I nikt niczego tu nie miesza tylko ty z uporem lepszej sprawy nie chcesz zrozumieć istoty tematu. Amen, tyle z mojej strony, na tym kończę. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-04, 17:33
|
|
|
Arcon napisał/a:
Cytat: | Po waszych zamotanych wpisach ktoś kupi dwa łożyska 6302 |
no właśnie kupiłem, na podstawie zamotanych oznaczeń. Po przeczytaniu oznaczenia łożysk, jakoś tak nie wpadłem na pomysł, żeby je najpierw wybić i zmierzyć suwmiarką. Z jednej strony piasty 6302 RS, z drugiej strony piasty 6302 RS. No oczywiście zawsze można odstawić motocykl do serwisu i niczym się nie martwić
Arcon napisał/a:
Cytat: | Dwie pierwsze pozycje tabelki głoszą: Bearing 6302/2rsc3 - Skf 42.00x15.00x13.00 Left rear Bearing 6302rs - Koyo 47.00x15.00x13.00 Rear right |
i tu znowu jest nie tak jak w realu, bo to mniejsze nie jest wcale C3 i również jego producentem (serwisowe łożysko) jest KOYO, ale rozumiem, że Athea promuje SKF Ale to bez znaczenia ponieważ, czy to jest SKF, FAG, KOYO, NSK, FŁT, czy gówno warte CX, 6302 RS zawsze oznaczać będzie łożysko o wymiarach 15x42x13 jednostronnie zamknięte, uszczelnienie z tworzywa. Tak jest we wszystkich międzynarodowych katalogach łożysk. Ponadto wszelkie katalogi podają zawsze w pierwszej kolejności średnice wewnętrzna, następnie średnicę zewnętrzna łożyska i na koniec jego wysokość, ale to szczegół,więc prawidłowo powinno być 15 x 42 x 13 Przykład łożyska 6302 KOYO http://www.allegromat.pl/aukcja105650 , http://www.nskbearings.pl/index.php?cPath=6_7_23 , . Stawiam flaszkę dobrej wódki jeżeli w jakimkolwiek sklepie poza ASO Yamahy( w zasadzie w ASO Yamahy również nie kupisz, ponieważ tam nazywa się ono 93306-30212-00) kupisz łożysko o wymiarach 15x47x13 podając sprzedawcy symbol 6302 . Możesz zamawiać w każdym sklepie on-line.
Druga dziwna sprawa. Na stronie, którą podałeś proponują na jedną stronę łożysko o zwiększonym luzie promieniowym C3, a na drugiej już nie. Czyżby z jednej strony koła występowały wysokie temperatury, które skasują ten luz a może na jednej stronie osi występują obroty powyżej 18 000 obr/min. Takie łożyska montuje się np. w silnikach, czy na wałkach alternatorów, szlifierek kątowych., wszędzie tam gdzie występują bardzo wysokie obroty, lub pracują w wysokich temperaturach. Prędkość obrotowa koła motocykla waha się w zależności od prędkości jazdy i wynosi ok 850 obrotów na minutę przy prędkości 100km/h w zaokrągleniu. Łożyska z luzem promieniowym normatywnym wytrzymują obroty powyżej 10 000 obr/minutę więc jaki jest sens stosowania łożyska o luzie promieniowym C3
Jak dla mnie to jest kompletna paranoja. I na szczęście oferta handlowa nieautoryzowanego serwisu nie jest miarodajnym źródłem informacji, a w tym przypadku wręcz wprowadza w błąd, ponieważ nie wolno stosować takich łożysk do takiego zastosowania. One już na dzień dobry będą zachowywać się jak "wyrobione"
Swoją drogą cena tego łożyska w tym sklepie to ok 8 ojro, a katalogowego 6302 SKF ż prawie 11 ojro. U nas do kupienia za połowę tej ceny, za to pierwsze z nich już za jej czterokrotność i tylko w ASO, aż dziw, że są w Polsce niedostępne chociażby w Larrsonie, który oferuje tylko przednie, dostępne w każdym sklepie, a nie oferuje tylnych.
[ Dodano: 2012-05-04, 17:39 ]
vaaks napisał/a: | Czy uważasz to za normalne? | To na pewno normalne nie jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-04, 17:46
|
|
|
Ja również uważam, że to nie jest normalne, ale macie pretensje do Yamahy, czy do Koyo?
Bo moim zdaniem, jeśli już, to do Koyo, że nabijają symbol 6302 na łożysko, które ma inne wymiary. Albo powinien być inny symbol, albo (jeśli jest niestandardowe) - to w ogóle bez symbolu. Yamaha jest ok, bo posługuje się swoimi numerami katalogowymi i nigdzie symbolu 6302 nie używa. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-04, 17:51
|
|
|
Arcon, no nareszcie jesteśmy razem. pewnie, że do KOYO, bo albo powinni nabić numer jaki sobie zażyczyła Yamaha, albo numer specjalny, unikatowy dla tego tylko łożyska. Spisujesz taki numer i..................nie ma odpowiednika, . Idziesz skruszony do ASO i kupujesz. Holender na tej stronie, którą podałeś pod XVS 1100 Dragstar łożyska są wyszczególnione, ale już pod XVS 1100 classic już nie. wrr, tył zapewne taki sam, ale przód może być inny, bo pewnikiem maja na myśli customa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-05-04, 18:25
|
|
|
Tak sobie jeszcze patrzę na te zdjęcia i myślę sobie, że te łożyska różnią się pewnie tylko grubością zewnętrznej bieżni, a reszta jest identyczna - i po prostu Koyo na chama wsadza do nietypowych łożysk robionych na zamówienie Yamahy zaślepki uszczelniające od 6302 - bo pasują |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|