YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zakup- dylemat 650 czy 1100
Autor Wiadomość
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2008-12-06, 01:48   

Jak czarna dziura to coś napiszę, zeby ją zatkać ;p Mam Customa 650, 188 cm wzrostu i 115 kg zywca. To moj pierwszy motocykl, od zawsze wymarzony. Wielu pisze ze 650-tka jest mulowata (a ważą 60 kg hehe) lol Mi ucieka spod dupy i wiem ze długo go nie zmienie. Tak wiec Uzi jak razem z zona wazycie 115 kg to moto da radę :) W portfelu za to pare ładnych tysiączków zostanie. Co do prowadzenia to pierwszy raz jechałem na tak duzym motocyklu, a prowadzil sie rewelacyjnie. Pozdrawiam
_________________

 
 
uzi 


Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: PŁOCK
Wysłany: 2008-12-06, 18:20   

Dzisiaj w Kutnie przymierzyłem się do 1100 i ........ budzi respekt.Kolos poprostu,ale 650 gabarytem podobno nie odstaje ?
 
 
wilq 


Rocznik: 2003
Wiek: 60
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-12-06, 19:39   

Ja parę lat temu przesiadłem się z Virago 535 na Drada 1100, też wydawał mi się kolosem jak się do niego przymierzałem. Tak było do pierwszej jazdy, po pierwszych paru kilometrach miałem wrażenie ,że od zawsze nim jeżdziłem. Cudownie się prowadzi(mój model to custom), jest potulny jak baranek, ale musisz miec respekt i szacunek do jego mocy, bo może byc tez nieobliczalny. W myśl zasady, że dotychczasowy motor można zamienic tylko na większy, kupuj Draga 1100, a nie będziesz musiał wkrótce wymieniac. Pozdrawiam zNowego Sącza
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-07, 15:57   

Jak jeszcze nie kupiłeś to także radzę 1100.
Ja chciałem na początek coś mniejszego ale przez przypadek wpadł mi w ręce 1100.
Na począku naprawdę budził respekt, wsiadłem na niego dopiero jak nikt nie patrzył aby obciachu nie było jak zaliczę glebę (wcześniej jeździłem tylko na komaru w podstawówce i yamaszką 250 na kursie jazdy i oczywiście egzaminie)
Pierwsza jazda bez problemu.
Teraz raczej bym nie zmienił.
Trzeba niestety uważać przy manewrowaniu na parkingach i tym podobnych coby nie zaliczyć wywrotki.
Ale niestety kasy na 1100 także trzeba więcej.

Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.

P.S.
Bardzo ważne już może być 650 byle CLASSIC lub SILVERADO (taki ubrany CLASSIC)
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
Bert 



Rocznik: 2004
Wiek: 57
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-01-16, 12:28   

Jestem typowym przykładm zamiany 650 na 1100 ..W 2005 po 15 latach przerwy kupiłem Classica 650 ...( o rany jaki duży i mocny ) ...hmmmtej mocy wystarczyło mi na 0,5 roku - a zrobiłem około 5 tyś km. Sprzedałem ( bo był klient ) .2 lata rem kupiłem w Szwajcarii z salony Yamahy używanego Classica 1100 . No na początku niebo a ziemia .Cięższy ? nie zauważyłem wielkiej różnicy ,ale ta elastyczność , dodam że często jeżdże z połowicą . I powiem tak .Kupisz 650 - będziesz sprzedawał po paruset km. Sprzedaż taniej niż kupiłeś ..Więc kup od razu 1100 i na jakaś czas spokój .Wierz mi. A ci co mają 650 to i tak by chcieli 1100 , ale się do tego nie przyznają :-)
 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-01-16, 17:32   

Naga prawda jest taka, że kupują 1100, bo im w "małym" mocy brakuje ;D hehe 650 rządzi :)
_________________

 
 
MrHans 



Rocznik: 2004
Wiek: 44
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Newcastle
Wysłany: 2010-03-29, 00:17   

uffff jakie szczescie ze ten i ten drugi post (http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=983) przeczytalem.... o malo co a zdecydowalbym sie na kupno 650... no teraz trza skombinowac kase na 1100....gdzie ta oferta z pozyczkami.... hmmmmm
_________________
"As i walk through the valley of the shadow of death I have no fear because I am the meanest motherfucker in the whole valley"
 
 
Paco 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 182
Skąd: Free Star - WM
Wysłany: 2010-03-29, 09:24   

lol taka refleksja po tym i po kilku innych wątkach, zawsze namawiania na kupno większego (oczywiście każdy chwali swoje) ale ... ciągłe "nie bierz 125 weź 650 bo" (z czym jeszcze sie zgodzę bo 125 posłuży rewelacyjnie wokół komina i po mieście ale na dłuższą trasę będzie ciężko), "nie bierz 650 weź 1100 bo ..." ... i tu kończy się zakres naszego forum ;D ;D bo następny to już nie Drag (chociaż też xvs) ale konsekwentniej powinno być "nie bierz 1100 weź 1300 bo ...", "nie bierz 1300 weź 1600 bo ..." :hahaha:

a generalnie sprowadza sie to do tego aby czerpać przyjemność z jazdy i kupić moto na miarę własnych umiejętności, potrzeb i zasobu gotówki. A nie napinać się na największy już na samym początku na największy (Poza tym zapas gotówki powinien starczyć na dobry ubiór, który jest integralną częścią moto). Ciśnie mi się takie bardzo uproszczone przemyślenie praktyczne (pomijając to iż każdy i każda z nas chciałby mieć większego :hahaha: :hahaha: ):
- 125 jeśli zamierzasz samotnie latać po mieście do pracy i na co dzień nie ruszając w 1000 km trasy,
- 650 jeśli latasz samotnie (lub z małym plecakiem) ale jesteś początkujący, masz spokojny styl jazdy i nie zamierzasz co roku zwiedzać ostatnich krańców europy (właściwie wystarczy dla każdego),
- 1100 dla osób, którym zależy na dużej elastyczności w zakresie prędkości powyżej 120 km/h, robią głównie długie trasy poza miastem, uprawiają daleką turystykę, prawie zawsze pomykają z plecaczkiem, są naprawdę DUŻYMI osobami lub mieszkają w górach.

Ale myśląc o 1100 to mocno bym sie zastanawiał nad WildStarem 1600, ostatnio miałem 2 okazje z 2004 za 24 i 25 tys. zł. Porównywalna cena.

Ja jak widać pomykam 650 ale ta pojemność (poza dobrą okazją) była wkalkulowana. Długo nie jeździłem i wracając do 2oo chciałem kupić coś co:
- posłuży mi 2 - 3 sezony do porządnego opanowania umiejętności bez walki z ciężarem,
- jestem słusznej postury 170 ;D ,
- pomykam w 99% bez plecaczka,
- trasy jakie będę robił to głównie Polska (choć nie wykluczam dalszego wyskoku),
- miałem określoną ilość gotówki,
- prędkości przy tego typu maszynie nie są duże bo przy 120 to już zaczyna sie walka z wiatrem (nie lubię szyby) a do tej prędkości spokojnie elastyczność pozwala wyprzedzać,
- w chwili kupna 650 wiedziałem, że będę zamieniał na większą ale nie wcześniej niż za 2 sezony i nie na 1100 a na min. 1300 lub 1600,
- ... itp.

I taka mała refleksja z trasy. Zauważyłem już, że 650 powyżej 120 - 130 km/h nie ma idealnej dynamiki przyspieszania ale jak ostatnio leciałem w trasie i mając 120 na zegarku zacząłem przymierzać sie do wyprzedzania (a tak chyba z przyzwyczajenia z 4oo) i nagle taka myśl w głowie "człowieku, przecież Ty już walczysz z wiatrem zamiast czerpać przyjemność z jazdy ... po co wyprzedzasz, będziesz jechał 140 ?? dobrze, że masz sisybar i mocny uchwyt w ręku bo inaczej zwiałoby Cię z Jadźki" . I odpuściłem zwalniając do 80 - 90 km/h. Znowu zacząłem czuć po co kupiłem cruisera ;D

PS. Jak zaczynałem jeździć na snowboardzie to miałem miękką deskę do frestyleu a dzisiaj pomykam na twardej do freerideu ... większe umiejętności i przede wszystkim wiedza o tym czego chcę od tego sportu a to dzięki wcześniejszym doświadczeniom nabytym na słabszym sprzęcie.
;D

PS 2. chociaż jak bym miał 190 wzrostu to na początek myślałbym raczej o 1100 ;d

PS 3. za 2 sezony sam kupię większy ;D ;D ;D
_________________
Woda jest mokra, niebo niebieskie a licho nie śpi ...
 
 
zosia_ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 57
Dołączyła: 29 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2010-03-29, 10:38   

Paco napisał/a:
...

PS 3. za 2 sezony sam kupię większy ;D ;D ;D


Biorąc pod uwagę cały Twój wywód to mam pytanie - PO CO ? ;) ;D

Do jazdy 80-90 to 650 zupełnie wystaczy,
bez szyby powyżej 120 wieje tak samo jak na damce
wzrost nie ma znaczenia bo 1100 nie jest jakoś większa niż 650, jest tylko odrobinę cięższa
_________________
FLHR 98
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-03-29, 11:18   

Paco! Świetny tekst!

Kwintesencja jednym słowem. Jeśli ktoś przymierza się do zakupu i nie może zdecydować się na konkretną pojemność ten post i chwila przemyśleń powinny rozwiać wątpliwości.

W moim przypadku było tak.
Biorąc pod uwagę takie czynniki jak:
- 179 cm, 70 kg
- miał to być mój pierwszy w życiu motocykl, na który wsiądę zaraz po eLce
- chcę szkolić swój warsztat
- będę jeździł sam do czasu nabrania doświadczenia, a nawet jeśli zabiorę plecaczek to i tak w sumie nie przekroczymy 130 kg

Wybór padł na 650, bo wiedziałem że 1100 może okazać się dla mnie niebezpieczne (biorąc pod uwagę mój styl jazdy puchą - szybko i dynamicznie do przodu)

Po 500 km przejechanych:
- jestem bardzo zadowolony z wyboru pojemności
- czasem jadąc 110 km/h szukam kolejnego biegu aby jechać jeszcze szybciej bo dzięki szybie jeszcze nie czuję ile już jadę. Gdy jadę 110 i chcę kogoś wyprzedzić czuję że już nie mam takiej dynamiki w przyspieszeniu ale wtedy się zastanawiam - po co ja go mam wyprzedzać ?- gdy to zrobię będę musiał utrzymać tę prędkość przez kilka następnych kilometrów, bo przecież nie zwolnię mu zaraz przed maską, w efekcie zamiast wyprzedzać zwalniam i cieszę się następnym kilometrem jadąc 90 km/h
- cieszę się, że nie wziąłem 1100 bo mógłbym przegiąć nie mając doświadczenia.
- uważam, że ten motocykl będzie dla mnie świetnym warsztatem dzięki któremu dobrze opanuję sztukę jazdy na 2 kółkach - na razie uczę się zakrętów i tego jak głęboko mogę pochylić maszynę przy danej prędkości - jestem zadowolony z efektów tych ćwiczeń.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-29, 18:41   

ciekawe xsavier co bedziesz pisal za rok :hahaha:
tekst- zblizam, sie do puszki i zwalniam bo wiem ze i tak nie dam rady wyprzedzic jest swietny :)
niestety dynamika silnika to rowniez bezpieczenstwo, wlasnie wtedy gdy trzeba szybko przyspieszyc
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-03-29, 19:16   

Wziąłbym dziś 1100

Ale jak kupowałem swoją to liczyło się żeby już była ops


Mam nadzieję że nie powiecie Mojej, co o niej wypisuję... pokooj
_________________
 
 
jarecki 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 1590
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-03-29, 19:57   

A ja tak czytając wszystkie posty opisujące doświadczenia innych to jestem zdecydowanie za 650(to się tyczy tylko mnie)
1.to będzie moje pierwsze moto
2.większość jazd po mieście a z opisu użytkowników łatwiej się manewruje 650-tką
3.będę raczej śmigał solo więc z wyprzedzaniem i elastycznością powinno być ok
4.a tak ogólnie jak kupię to i tak będę zadowolony(mam nadzieję)
5.tylko k.......a muszę w końcu kupić
_________________
***** ***
 
 
MrHans 



Rocznik: 2004
Wiek: 44
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Newcastle
Wysłany: 2010-03-29, 20:46   

No to ja tez. Poradzcie Towarzysze:

1. Wzrost:180cm
2. Waga:Przeszlo 100kg
3. Cel:czerpanie przyjemnosci z jazdy,bycie "wolnym"
4. Zasieg wypraw: na poczatku do pracy i z powrotem (2 km); pozniej do 100km a nastepnie zwiedzianie Angli. Za rok moze dwa wyprawa do Polski (MOZE)
5. Predkosc: Nie czuje potrzeby jezdzenia 100k/h
6. Motor: Sakwy oczywiscie musza byc, moze plecaczek (jednakze nie sadze zeby sakwy z plecaczkiem przekraczaly 10 kg zapakowane)

Jak to mawial pewien Towarzysz.... Pomozecie?


Pozdrawiam
_________________
"As i walk through the valley of the shadow of death I have no fear because I am the meanest motherfucker in the whole valley"
 
 
WS
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-29, 20:53   

MrHans napisał/a:
1. Wzrost:180cm
2. Waga:Przeszlo 100kg
MrHans napisał/a:
5. Predkosc: Nie czuje potrzeby jezdzenia 100k/h


1100 w zupełności wystarczy :czoper:
 
 
MrHans 



Rocznik: 2004
Wiek: 44
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Newcastle
Wysłany: 2010-03-29, 21:16   

a to dziwne bo myslalem wlasnie za 650...
_________________
"As i walk through the valley of the shadow of death I have no fear because I am the meanest motherfucker in the whole valley"
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-29, 22:13   

MrHans napisał/a:
a to dziwne bo myslalem wlasnie za 650...


w moim przypadku - ponad 180cm, waga nieco poniżej 100

650 mi wystarcza.. Na dojazdy do pracy (7km) - to i tak za dużo, bo nim się kuce zdążą rozgrzać to gasze silnik..

na niedługie przejazdy z plecaczkiem - wystarczająco, bo nie czuję potrzeby gnania szybciej niż te 100-110km/h

Na jakąś nieco dalszą wycieczkę samotnie -całkiem dobrze. Można się spakować, moto daje radę.

Miałem kiedyś bzyka 70cc - czas dojazdu do pracy (poz mianie na motocykl) skrócił mi się o jakieś 2 minuty - nie żałuję oczywiście przesiadki, ale czasami trzeba sobie odpowiedzieć co chcemy osiągnąć i zrozumieć że większy (lepszy) sprzęt nie koniecznie prowadzi do celu..
 
 
MrHans 



Rocznik: 2004
Wiek: 44
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Newcastle
Wysłany: 2010-03-29, 22:19   

No wlasnie o to sie rozchodzi...na poczatku pewnie bede 50 km/h jezdzic i tak ze stresu ze sie rozpierd..e
_________________
"As i walk through the valley of the shadow of death I have no fear because I am the meanest motherfucker in the whole valley"
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-03-30, 07:41   

Fazzi - i po co ta złośliwość.

Za rok nie wiem co będę pisał, ale kto wie czy za kilka sezonów nie podejmę kolejnej decyzji o np zakupie 1100.
To będzie zależało od mojej wagi, od doświadczenia i potrzeby.

Trochę przeinaczyłeś moje słowa pisząc
"tekst- zbliżam, się do puszki i zwalniam bo wiem ze i tak nie dam rady wyprzedzić jest świetny"

Zwróć uwagę co ja miałem na myśli - jadąc już 110 i chcąc wyprzedzić samochód który jedzie też ze 110 trzeba przy wyprzedzaniu śmignąć ze 130 aby zrobić w miarę bezpiecznie - tzn jak najkrócej pozostawać na lewym pasie. Gdybym pewnie kupił ścigacz to zaraz jechałbym 150- 180 km/h i nawet tego nie czuł bo silnik pozwalałbym mi kręcić takie prędkości. A mój wybór padł właśnie na 650 po to aby nieświadomie nie wjechać w zakręt z prędkością przekraczającą możliwość przejechania go bezpiecznie.
650 zapas mocy ma - odczułem to gdy jechałem z Kamykiem jako drugi motocykl gdy Kamyk mijał każdy samochód a ja za nim. Z 80 km/h 110 robiło się momentalnie przy odkręceniu manetki...

Reasumując dla mnie - 650 w przedziale prędkości do 120 km/h jest fajnym i przyjemnym motocyklem, który daje dużo radości. Oczywiście 140 jeśli trzeba -tylko po co, a po za tym powyżej 120 km/h wg mnie komfort się kończy się.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Rysiek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 2366
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-03-30, 08:05   

Dla mnie 650 była super . Mam 191 wzrostu ale dzięki prostej kierownicy i wysuniętym podnóżkom nie wyglądałem jak bocian na żabie . Podczas jazdy w grupie starałem ustawiać się na początku składu a w miescie byłem jak młody bóg :D .
Niedawno udalo mi się zmienić na większy , latam z tą samą prędkoscią i w pysk wieje ten sam wiatr ......ale mam zapas , który pozwoli mi latac z Irenka :D a my są duzi ludzie :D

125, 650, 1100 - sama radość
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group