YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z DS 1100 na Road Star XV1700
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 19:08   

monkton napisał/a:
Historie o zajebistej mocy, super hamulcach w porównaniu z 1100 wsadzam między bajki .
jeśli chodzi o hamulce to pewnie masz rację, a moc, trzeba by przeliczyć stosunek mocy do masy. XVS 1100 jest lżejszy o prawie 70 kg.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 19:15   

witek1965 napisał/a:
monkton napisał/a:
Historie o zajebistej mocy, super hamulcach w porównaniu z 1100 wsadzam między bajki .
jeśli chodzi o hamulce to pewnie masz rację, ...

Hamulce z R1 Was nie przekonują? Jedno z najgenialniejszych rozwiązań Yamahy, a tu żadnego szacunku ;D

Moc jest drugorzędna, chyba, że lecicie na autostradzie z odwiniętymi manetkami. Istotna jest wartość momentu obrotowego i przy jakich obrotach się to osiąga. Tu RS ma zdecydowaną przewagę, bo od dużej ilości centymetrów sześciennych lepsze jest tylko ... jeszcze więcej centymetrów sześciennych (i szersze tłoki ;D ).
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 19:16   

wemar napisał/a:
Hamulce z R1 Was nie przekonują?
a RI ma identyczne jak w XV 1700 ? Moment idzie w parze z mocą.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 19:25   

Nie, nie R1 ma identyczne, jak w RS'ie, ale RS 1700 ma identyczne jak w R1. Kolejność jest istotna.

Krzywa mocy i momentu nie ma takiego samego przebiegu. Może, ale nie musi. W V-kach zwykle różnice są znaczne.
W normalnie (fabrycznie) zasilanym RS-ie moc maksymalna 86KM jest osiagana przy ok. 4000 obr./min. Tymczasem maksymalny moment 135 Nm dostępny jest już przy 2250 obr./min i później zaczyna spadać.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 19:38   

wemar napisał/a:
ale RS 1700 ma identyczne jak w R1
no to już jest jakiś punk zaczepienia, tylko teraz jest małe ale : Ile waży R1 ? 178 kg, RS 1700 dwa razy tyle. Fakt, R1 trzeba wyhamować z prawie 250 km/h, RS 1700 tylko z 200 km/h
Czy skuteczność będzie taka sama ? ja :nie_wiem: , sądzę, że nie. A już na pewno R1 szybciej wyhamuje przy tej samej prędkości co XV 1700. Praw fizyki raczej nie da się oszukać.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-10-01, 19:39   

Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700 ale warrior
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 19:43   

witek1965 napisał/a:
... no to już jest jakiś punk zaczepienia, tylko teraz jest małe ale

Zacisk jest identyczny - tarcza, klocki są takie jak w RS 1600. Podobno (nie wiem, nie sprawdzałem) pompa hamulcowa też jest taka sama co w R1.

witek1965 napisał/a:
Czy skuteczność będzie taka sama ? ja :nie_wiem: , sądzę, że nie. A już na pewno R1 szybciej wyhamuje przy tej samej prędkości co XV 1700. Praw fizyki raczej nie da się oszukać.

Kierowca R1 zahamuje, zsiądzie, zapali fajkę, a RS jeszcze się będzie toczył ;D ew. R1 zrobi stoppie, obróci się o 180 st. i pojedzie w drugą stronę. Ale jak RS się zatrzyma, to kilka innych podobnych modeli tez jeszcze będzie się toczyć. Tu nie da się porównać niczego, bo to zupełnie inne charakterystyki motocykli. Tu nie chodzi jednak o sprawność, ale o parametry użytkowe - dozowalność, wyczucie, skuteczność.
W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło. W DS'ie też? (bo od tego porównania się zaczęła dyskusja).
Lepsze hamulce w tej grupie ciężkich cruiserów ma chyba tylko VTX i wyłącznie model 1800, a przewaga polega na zintegrowaniu przedniego i tylnego hebla, co znacząco poprawia skuteczność - niestety, musimy się pogodzić z podziałem sił hamowania narzuconym przez producenta, co nie zawsze jest dobre.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2013-10-01, 19:53   

wemar napisał/a:
W normalnie (fabrycznie) zasilanym RS-ie moc maksymalna 86kW

to ja chcę takiego fabrycznego lol
86kW to tak 117KM ;D
to MS1900 może się schować ze swoimi 90 KM :hahaha:
;)

[ Dodano: 2013-10-01, 19:54 ]
Cytat:
W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło.

przy jakiej szybkości ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 19:55   

Sorki, już poprawiłem na KM'y.

pyra napisał/a:
Cytat:
W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło.

przy jakiej szybkości ?

Mi się przytrafiało do ok. 60 km/h ... przy wyższej, na szczęście, nie próbowałem.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 19:57   

monkton napisał/a:
Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700





TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ;D bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-10-01, 20:00   

... jak by nie patrzeć/jechać nie ma problemu z zatrzymaniem RSa, trzeba tylko wyczuć tylnego hebla - może zarzucić dupą jak się za bardzo depnie ...
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 20:01   

witek1965 napisał/a:
TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ;D bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła ;D

http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Akapit "eksploatacja", ale możesz też sprawdzić wg numerów części zamiennych dla obu modeli.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 20:06   

wemar napisał/a:
ale możesz też sprawdzić wg numerów części zamiennych dla obu modeli.


pewnie, że mogę i nawet wg rysunków

R1 XV1700

4C8-2580U-01-00 - Prawy zacisk 5VN-2580U-00-00
4C8-2580T-10-00 - Lewy 5VN-2580T-00-00

4C8-23102-00-00 goleń lewa R1 5MB-23126-00-00
4C8-23103-00-00 goleń prawa 5MB-23103-01-00

4C8-23340-00-00 półka górna
5SL-W2587-00-00 185 $ pompa hamulcowa 5VN-W2587-00-00 322 $
zwłaszcza pompa jest całkowicie inna, ( wizualnie) ceny jak i symbole.
Porównanie dla rocznika 2008, (rocznik przypadkowo wzięty)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 20:25   

Witek, pierwsze 3 cyfry, to wyróżnik motocykla - istotna jest następna grupa, jeśli sięzgadza, to spokojnie można przekładać. Czasem występują różnice w wykonaniu (malowanie/chrom/satyna itp.) i wtedy pojawiają się różnice na następnych grupach cyfr lub nawet w drugiej grupie.
Mniejsza jednak o to - chodzi o to, że to ta sama konstrukcja. Sprawdzona i niezawodna.
Nie namawiam na RS'a i nie twierdzę, że to najdoskonalsza konstrukcja (choć dla mnie subiektywnie tak), bo nie miałem okazji pojeździć na choćby następcach RS'a. Jednak pod względem trakcji, prowadzenia i eksploatacji, to wiele innych modeli mniej lub bardziej odstaje (z naciskiem na bardziej).
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-01, 20:26   

wemar, mnie nie musisz na RS-a namawiac, ja już jestem namówiony ;D

[ Dodano: 2013-10-01, 20:27 ]
tylko muszę sprzedać dragusia, a nie mam jakoś weny do tego ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1699
Skąd: Nomad
Wysłany: 2013-10-01, 21:44   

witek1965 napisał/a:
"Jutro" napiszesz :
przesiadka na 1700 to było nieporozumienie. 1900, czy 2300 to jest dopiero to i tam można w nieskończoność, do Hoss Bossa włącznie.

Wituś, i tu się mylisz... ;D Od dwóch lat jeżdżę i nadal uważam, że to docelowa maszyna... Pewnie sprzedam... kiedyś... ale nie mam bladego pojęcia kiedy... Pewnie jak się mocno zużyje... Naprawdę... ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-10-01, 21:44   

witek1965 napisał/a:
monkton napisał/a:
Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700





TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ;D bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła ;D

Informację podałem za http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Eksploatacja drugi akapit 4 linijka
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2013-10-01, 21:56   

A podobno road king sam sklada sie w zakret i winkle na nim to poezja- zaslyszane od trzech wlascicieli RK
_________________
YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 
 
skygge 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-01, 21:57   

wemar napisał/a:
pyra napisał/a:
Cytat:
W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło.

przy jakiej szybkości ?

Mi się przytrafiało do ok. 60 km/h ... przy wyższej, na szczęście, nie próbowałem.


Mi przy około 70-80 km/h. Nie polecam :) Moto leci na glebę od razu. Całe szczęście wstaje jak się puści klamkę....

monkton napisał/a:
witek1965 napisał/a:
monkton napisał/a:
Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700

TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ;D bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła ;D

Informację podałem za http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Eksploatacja drugi akapit 4 linijka


Nie chodzi o Warriora, który ze "zwykłym" Radkiem ma mało wspólnego...
_________________
Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan...
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-01, 22:13   

spider napisał/a:
A podobno road king sam sklada sie w zakret i winkle na nim to poezja- zaslyszane od trzech wlascicieli RK

Jeździli też na RS-ie? ;D
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group