Przesiadka z DS 1100 na Road Star XV1700 |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:08
|
|
|
monkton napisał/a: | Historie o zajebistej mocy, super hamulcach w porównaniu z 1100 wsadzam między bajki . | jeśli chodzi o hamulce to pewnie masz rację, a moc, trzeba by przeliczyć stosunek mocy do masy. XVS 1100 jest lżejszy o prawie 70 kg. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:15
|
|
|
witek1965 napisał/a: | monkton napisał/a: | Historie o zajebistej mocy, super hamulcach w porównaniu z 1100 wsadzam między bajki . | jeśli chodzi o hamulce to pewnie masz rację, ... |
Hamulce z R1 Was nie przekonują? Jedno z najgenialniejszych rozwiązań Yamahy, a tu żadnego szacunku
Moc jest drugorzędna, chyba, że lecicie na autostradzie z odwiniętymi manetkami. Istotna jest wartość momentu obrotowego i przy jakich obrotach się to osiąga. Tu RS ma zdecydowaną przewagę, bo od dużej ilości centymetrów sześciennych lepsze jest tylko ... jeszcze więcej centymetrów sześciennych (i szersze tłoki ). |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:16
|
|
|
wemar napisał/a: | Hamulce z R1 Was nie przekonują? | a RI ma identyczne jak w XV 1700 ? Moment idzie w parze z mocą. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:25
|
|
|
Nie, nie R1 ma identyczne, jak w RS'ie, ale RS 1700 ma identyczne jak w R1. Kolejność jest istotna.
Krzywa mocy i momentu nie ma takiego samego przebiegu. Może, ale nie musi. W V-kach zwykle różnice są znaczne.
W normalnie (fabrycznie) zasilanym RS-ie moc maksymalna 86KM jest osiagana przy ok. 4000 obr./min. Tymczasem maksymalny moment 135 Nm dostępny jest już przy 2250 obr./min i później zaczyna spadać. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:38
|
|
|
wemar napisał/a: | ale RS 1700 ma identyczne jak w R1 | no to już jest jakiś punk zaczepienia, tylko teraz jest małe ale : Ile waży R1 ? 178 kg, RS 1700 dwa razy tyle. Fakt, R1 trzeba wyhamować z prawie 250 km/h, RS 1700 tylko z 200 km/h
Czy skuteczność będzie taka sama ? ja , sądzę, że nie. A już na pewno R1 szybciej wyhamuje przy tej samej prędkości co XV 1700. Praw fizyki raczej nie da się oszukać. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:39
|
|
|
Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700 ale warrior |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:43
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ... no to już jest jakiś punk zaczepienia, tylko teraz jest małe ale |
Zacisk jest identyczny - tarcza, klocki są takie jak w RS 1600. Podobno (nie wiem, nie sprawdzałem) pompa hamulcowa też jest taka sama co w R1.
witek1965 napisał/a: | Czy skuteczność będzie taka sama ? ja , sądzę, że nie. A już na pewno R1 szybciej wyhamuje przy tej samej prędkości co XV 1700. Praw fizyki raczej nie da się oszukać. |
Kierowca R1 zahamuje, zsiądzie, zapali fajkę, a RS jeszcze się będzie toczył ew. R1 zrobi stoppie, obróci się o 180 st. i pojedzie w drugą stronę. Ale jak RS się zatrzyma, to kilka innych podobnych modeli tez jeszcze będzie się toczyć. Tu nie da się porównać niczego, bo to zupełnie inne charakterystyki motocykli. Tu nie chodzi jednak o sprawność, ale o parametry użytkowe - dozowalność, wyczucie, skuteczność.
W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło. W DS'ie też? (bo od tego porównania się zaczęła dyskusja).
Lepsze hamulce w tej grupie ciężkich cruiserów ma chyba tylko VTX i wyłącznie model 1800, a przewaga polega na zintegrowaniu przedniego i tylnego hebla, co znacząco poprawia skuteczność - niestety, musimy się pogodzić z podziałem sił hamowania narzuconym przez producenta, co nie zawsze jest dobre. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:53
|
|
|
wemar napisał/a: | W normalnie (fabrycznie) zasilanym RS-ie moc maksymalna 86kW |
to ja chcę takiego fabrycznego
86kW to tak 117KM
to MS1900 może się schować ze swoimi 90 KM
[ Dodano: 2013-10-01, 19:54 ]
Cytat: | W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło. |
przy jakiej szybkości ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:55
|
|
|
Sorki, już poprawiłem na KM'y.
pyra napisał/a: | Cytat: | W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło. |
przy jakiej szybkości ? |
Mi się przytrafiało do ok. 60 km/h ... przy wyższej, na szczęście, nie próbowałem. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:57
|
|
|
monkton napisał/a: | Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700 |
TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:00
|
|
|
... jak by nie patrzeć/jechać nie ma problemu z zatrzymaniem RSa, trzeba tylko wyczuć tylnego hebla - może zarzucić dupą jak się za bardzo depnie ... |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:01
|
|
|
witek1965 napisał/a: | TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła |
http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Akapit "eksploatacja", ale możesz też sprawdzić wg numerów części zamiennych dla obu modeli. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:06
|
|
|
wemar napisał/a: | ale możesz też sprawdzić wg numerów części zamiennych dla obu modeli. |
pewnie, że mogę i nawet wg rysunków
R1 XV1700
4C8-2580U-01-00 - Prawy zacisk 5VN-2580U-00-00
4C8-2580T-10-00 - Lewy 5VN-2580T-00-00
4C8-23102-00-00 goleń lewa R1 5MB-23126-00-00
4C8-23103-00-00 goleń prawa 5MB-23103-01-00
4C8-23340-00-00 półka górna
5SL-W2587-00-00 185 $ pompa hamulcowa 5VN-W2587-00-00 322 $
zwłaszcza pompa jest całkowicie inna, ( wizualnie) ceny jak i symbole.
Porównanie dla rocznika 2008, (rocznik przypadkowo wzięty) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:25
|
|
|
Witek, pierwsze 3 cyfry, to wyróżnik motocykla - istotna jest następna grupa, jeśli sięzgadza, to spokojnie można przekładać. Czasem występują różnice w wykonaniu (malowanie/chrom/satyna itp.) i wtedy pojawiają się różnice na następnych grupach cyfr lub nawet w drugiej grupie.
Mniejsza jednak o to - chodzi o to, że to ta sama konstrukcja. Sprawdzona i niezawodna.
Nie namawiam na RS'a i nie twierdzę, że to najdoskonalsza konstrukcja (choć dla mnie subiektywnie tak), bo nie miałem okazji pojeździć na choćby następcach RS'a. Jednak pod względem trakcji, prowadzenia i eksploatacji, to wiele innych modeli mniej lub bardziej odstaje (z naciskiem na bardziej). |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez wemar 2013-10-01, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:26
|
|
|
wemar, mnie nie musisz na RS-a namawiac, ja już jestem namówiony
[ Dodano: 2013-10-01, 20:27 ]
tylko muszę sprzedać dragusia, a nie mam jakoś weny do tego |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1699 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:44
|
|
|
witek1965 napisał/a: | "Jutro" napiszesz :
przesiadka na 1700 to było nieporozumienie. 1900, czy 2300 to jest dopiero to i tam można w nieskończoność, do Hoss Bossa włącznie. |
Wituś, i tu się mylisz... Od dwóch lat jeżdżę i nadal uważam, że to docelowa maszyna... Pewnie sprzedam... kiedyś... ale nie mam bladego pojęcia kiedy... Pewnie jak się mocno zużyje... Naprawdę... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:44
|
|
|
witek1965 napisał/a: | monkton napisał/a: | Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700 |
TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła |
Informację podałem za http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Eksploatacja drugi akapit 4 linijka |
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:56
|
|
|
A podobno road king sam sklada sie w zakret i winkle na nim to poezja- zaslyszane od trzech wlascicieli RK |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
|
skygge
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Lip 2012 Posty: 376 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:57
|
|
|
wemar napisał/a: | pyra napisał/a: | Cytat: | W RS-ie dwoma palcami da się spokojnie zablokować przednie koło. |
przy jakiej szybkości ? |
Mi się przytrafiało do ok. 60 km/h ... przy wyższej, na szczęście, nie próbowałem. |
Mi przy około 70-80 km/h. Nie polecam Moto leci na glebę od razu. Całe szczęście wstaje jak się puści klamkę....
monkton napisał/a: | witek1965 napisał/a: | monkton napisał/a: | Hamulce od R1 jak i cały przedni widelec są w XV1700 |
TAAAAAAAAAAAAK, A świstak siedzi i zawija je w te sreberka bez kitu nawet szyby nie trzymają. Dobra podpucha nie jest zła |
Informację podałem za http://www.scigacz.pl/Yam...tikow,9584.html
Eksploatacja drugi akapit 4 linijka |
Nie chodzi o Warriora, który ze "zwykłym" Radkiem ma mało wspólnego... |
_________________ Moje fotki: http://www.skygge.com
In Heaven I am a wild ox, on Earth I am a lion, a jester from hell and shadows almighty
The scientist of darkness older than constellations, the mysterious jinx and the error in heaven's masterplan... |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-10-01, 22:13
|
|
|
spider napisał/a: | A podobno road king sam sklada sie w zakret i winkle na nim to poezja- zaslyszane od trzech wlascicieli RK |
Jeździli też na RS-ie? |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
|