WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . |
Autor |
Wiadomość |
wiadrowod
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 49 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-02-18, 20:20
|
|
|
ok czyli do DS Classica do jednej lagi idzie 507 ml oleju , 95 mm od krawędzi złożonej lagi bez sprężyny ?
i jest jeszcze jedna sprawa ... troszkę kłopotliwa nawet ... rozebeszyłem przód już jakiś czas temu i jest kłopot ... na konspekcie widnieją 2 sprężyny mała gruba i długa gruba ... ja po rozłożeniu mam 3 ... te z konspektu no i 1 dodatkową ... grubości dosłownie sprężyny długopisowej, taka miękka, a wielkość podobna do mniejszej z konspektu ale o połowę krótsza i teraz jest problem bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć skąd ja ją wyciągnąłem ... kojarzy mi się że z tłoczka ale nie jestem pewien ... będę wdzięczny za pomoc !! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-02-19, 13:56
|
|
|
Leonn napisał/a: | PS nadal mnie zastanawia czy do DS 650 classic 2001 powinien być uszczelniacz 41-53-8/10,5 czy może 41-53-8/9,5 ->jak ktoś wie to piszczie | ja kupowałem w Larssonie wg tego co mi pokazał katalog i wyszło, że 41-53-8/10,5 niestety nie posiadam już starych, żeby je zmierzyć. Nie wiedzieć dlaczego, te 41-53-8/9,5, tego samego zresztą producenta Athea kosztują połowę mniej |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wiadrowod
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 49 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-02-24, 09:14
|
|
|
ok problem rozwiązany z tą sprężyną i z płynami |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-03-08, 13:48
|
|
|
Lagi wróciły z polerki, poskładałem, dałem nowe uszczelniacze (przeciw-kurzowe były ok), nowe podkładki miedziane, zalałem olejem do poziomu 108mm i skręciłem, wygląda że wszystko jest ok. Z tym, że z litrowej butelki MOTUL-a zostało mi 25-30ml, a powinno 72, Albo butelka była lekko oszukana albo to efekt tego, że wszystko było wymyte w benzynie, suche, bez grama starego oleju, suma summarum, ważne że można składać motonga |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
Coroner
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-04-14, 10:18 Jaki olej, sprężyny i jakie uczczelniacze (drag z koszem)
|
|
|
Witam szanownych Kolegów i Koleżanki...Mam u siebie wymienione sprężyny na progresy, 50-tkę oleju więcej(nie wiem jakiego), przód wytrzymał 2000 km i teraz się leje (przypomnę jazda z koszem). Chcę to zrobić teraz samemu ponieważ straciłem zaufanie do swego mechaniora amo drag dał się już poznać. Od samego początku przód dobijał, warto tu przy okazji zaznaczyć iż przednie koło zostało zmienione z 18 calowego na 16 calowe od Clasica. Kpl. uczczelniczy zakupiony oryginalny... Jaki olej? 15 czy może 20? Czy raczej powinienem szukać przodu od Clasica? Pomóżcie... |
_________________ ...dwa koła to więcej niż cztery. |
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-05-24, 20:17
|
|
|
Zabrałem się za wymianę oleju w lagach i przy okazji poleruje same lagi - zaczął pojawiać się brzydki nalot i wżery.
Jednak zauważyłem że ta biała plastikowa prowadnica (pierścień) jest pęknięta (widać ja na tym zdjęciu od witek1965) - czy można zamówić ten element w serwisie albo gdzieś indziej?
|
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-05-24, 20:30
|
|
|
Tosiek, jeżeli dobrze widzę to będzie element 5BN-23193-00-00. Ale dla Pewności napisz do ETEK. U niego też możesz zamówić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-05-24, 20:36
|
|
|
witek1965 dzięki! Nie mogłem się doszukać symbolu :-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-05-27, 08:31
|
|
|
Pisałem do ETEK ale się nie odzywa, jest inna możliwość kontaktu? |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
Etek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 48 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-27, 10:08
|
|
|
Siemka - zapierdol troszki i nie mam czasu załadować....
Według mnie to element 5EL2337600 - 65 złotych 2 sztuki. |
_________________
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-05-27, 10:37
|
|
|
Dzięki Etek! No to teraz jestem w kropce
W modelu ANC jest to co podał witek1965, a w NC jest to co podał Etek
[ Dodano: 2014-05-27, 11:00 ]
Dodzwoniłem się do serwisu i po VINie doszliśmy, że jednak to co wskazał witek1965 pasuje do mojej Jadźki - Etek dzięki za fatygę! |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-05-27, 16:06
|
|
|
Tosiek napisał/a: | Dodzwoniłem się do serwisu i po VINie doszliśmy | Etek, to ASO Yamahy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-05-27, 19:37
|
|
|
Cytat: | Etek, to ASO Yamahy |
Domyśliłem się ale że chłop zajęty to nie zawracałem więcej d... ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
Kzrider
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-02, 22:14
|
|
|
Witam
Dziś rozkręcałem mojego Dragona 650 Custom 98. Mocowałem się z nieszczęsną śrubą jak wszyscy (prawie) poprzednicy. W końcu w warsztacie odkręcili mi pneumatycznym.
Za to w środku jest miejsce na złapanie specjalnym kluczem. Dla pewności i potomności zrobiłem fotki i wymiary. Z tych wymiarów można zrobić klucz z długiej śruby i odpowiednich nakrętek.
Pierdolnik, który trudno odkręcić:
Wymiar większy:
Wymiar mniejszy:
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-03, 19:29
|
|
|
Kzrider, niestety to nie jest regułą. Tylko raz i też w customie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Inne już niestety tego nie posiadały. tam wchodzi łeb śruby, lub nakrętka M20 ( 30mm) Dorobienie klucza bajecznie proste, kawałek pręta, nakrętka i poprzeczka. Spawanie 2 minuty. Szkoda, że to nie jest regułą w tym amorach |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-07-03, 20:38
|
|
|
Tak, u mnie w Classicu 1100 z 2001 jest gładko ;-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
Kzrider
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-04, 15:17
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Kzrider, niestety to nie jest regułą. Tylko raz i też w customie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Inne już niestety tego nie posiadały. tam wchodzi łeb śruby, lub nakrętka M20 ( 30mm) Dorobienie klucza bajecznie proste, kawałek pręta, nakrętka i poprzeczka. Spawanie 2 minuty. Szkoda, że to nie jest regułą w tym amorach |
Ktoś chyba wcześniej pisał w tym wątku, że Drag z 98 ma to, co pokazałem a późniejsze już nie. Szkoda, bo to całkiem rozsądny patent.
Z drugiej strony mi odkręcili kluczem pneumatycznym. Podejrzewam, że długi imbus 8 plus wiertarka i imadło też załatwią sprawę. Spróbuję na drugim jak też mi zacznie przeciekać. |
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2014-07-04, 15:18
|
|
|
Ja poluzowałem śrubę gdy miałem lagi jeszcze zapięte w Dragu, odkręciło się bez problemu |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
Kzrider
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-04, 15:22
|
|
|
Tosiek napisał/a: | Ja poluzowałem śrubę gdy miałem lagi jeszcze zapięte w Dragu, odkręciło się bez problemu |
Próbowałem tak samo ale nie dało rady. Śruba była mega zapieczona. Czułem, że wszystko w środku się kręci. |
|
|
|
|
|