YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: vaaks
2009-12-19, 12:42
Hamowanie,przyspieszanie,turbulencje
Autor Wiadomość
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-17, 23:05   

3,3 m wychodzi przy prędkości 100 km/h. Wynika to z tego że żarówka zaświeci się o 120 ms później niż LED.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-17, 23:46   

Ja tam się zgadzam z Xavierem w tym temacie.
Jak pojedziesz za blisko ciężarówki, a ona raptownie zahamuje to nawet jakby miała najszybsze Ledy na świecie, a Ty najszybszy mózg i źrenice, to jak się spóźnisz, to będzie dupa blada. Pomimo tego że tuż za ciężarówką wiaterek nie wieje ;d , nie warto tak jeździć.

Jest taki dystans za ciężarówką w którym nie ma turbulencji i jednocześnie daje on lepszą widzialność drogi niż jak jedziesz przyklejny do naczepy. Jak widzisz że jest miejsce to szybko wyprzedzasz i już...

Choć nie ukrywam, że 1100 robi to ze znacznie wiekszym spokojem niż 650. Jednak większe gary robią swoje ;d
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-18, 02:43   

Demolka napisał/a:
...Przyjmując twoje rozumowanie o odrzuceniu parametru wydajności hamulców sprawa byłaby prosta...


Pozwól, że pokażesz mi gdzie ODRZUCIŁEM parametr wydajności hamulców ?

Pisałem o "decydującym znaczeniu". Jest różnica ? ;p

Rozpatrywalismy cały czas porównanie TIR vs. 2oo

---------------

Pytanie moje do Ciebie brzmi - po co ci superextradebeściarkio wydajne hamulce, skoro nawet średnio przyzwoity hamulec potrafi zablokować koło, czy TIRa, czy 2oo ? Czy nie uznajesz, że największy problem to "przeniesienie mocy" z kół na podłoże ? Z tym wiąże się masa i oczywiście bezwładność, która zależy od masy.

Stosowanie bardzo zaawansowanych hamulców w F1 to konieczność, bo w F1 mamy do czynienia z olbrzymimi prędkościami bolidu (prędkościami obrotowymi silnika także) oraz olbrzymimi wartościami przyspieszeń i opóźnień (nawet do 6G). W F1 właśnie owe "przełożenie mocy" z kół na podłoże (zarówno przy hamowaniu, jak przyspieszaniu) jest najbardziej efektywne dzięki kosmicznym technologiom, niesamowitym oponom oraz olbrzymiej powierzchni styku opony z podłożem w porównaniu z masą.

Wziąłeś za bardzo pod lupę samą definicję hamowania jako zamianę energii kinetycznej w cieplną, co jest prawdą oczywiście. Niestety nie jest problemem przy hamowaniu odebranie tego ciepła, lecz problemem, by zwiększyć efektywność hamowania jest przyczepność koła/opony do podłoża.


Lokis napisał/a:
Czas reakcji dla LED wynosi on 1ms, natomiast w przypadku żarowych źródeł światła jest 120.000 razy dłuższy


Wychodzi mi z tego czas reakcji dla żarowych źródeł światła równy 120 sekund roll

miodzik napisał/a:
Pytanie - jaką prędkość miał motocyklista, skoro w czasie 1ms przebył 3,3 metra. lol


Odpowiedź = 11 880 km/h

fiu, fiu, to prawie 10 machów :hahaha:

Lokis napisał/a:
A co pozostałego tematu Demolka wyczerpał temat.


Się okazuje, że ZONK lol
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-18, 07:24   

Cytat:
Odpowiedź = 11 880 km/h

I weź tu popierdalaj bez szyby. No masakra na goglach będzie a czyszczenie kurtki przez tydzień :hahaha:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2009-12-18, 09:46   

najbardziej to tej kurtki żal bo muchy na zębach to zawsze się jakoś wyczyści (lub ewentualnie strawi :D )
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4809
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-12-18, 09:46   

Przypominam, że to temat bez sieczki evil
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-18, 10:09   

Jasna doopa, ale wykłady naukowe. jakoś dopiero teraz znalazłem czas na ten temat i przeczytałem od dechy do dechy. Jeszcze kilka postów i doszlibysmy do kosmicznych technologi. a tymczasem może skupmy się na tym, że:

Cytat:
Droga hamowania - odległość od uruchomienia hamulca samochodu do całkowitego zatrzymania pojazdu na równej, poziomej drodze o dobrej nawierzchni. Aby wartości były porównywalne, często podaje się drogę hamowania z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania.
W przepisach dotyczących ruchu drogowego (ustawa z dn 1 lutego 1983, rozporządzenie Ministra Komunikacji z dn. 8 grudnia 1983 z późniejszymi zmianami) hamulce zasadnicze pojazdu uznaje się za sprawne, jeśli droga hamowania z prędkości 30 km/h nie przekracza 9m


Warunki wynikające z tego przepisu muszą spełniać wszystkie pojazdy. To jest wymagane minimum. Wiadomo, że pojazdy posiadają bardziej lub mniej skuteczne systemy hamulcowe, ale w porównaniu TIR (to, że naczepa jest hamowana to jest wymóg już od bodajże 751 kg, ale mogę się mylić) z motocyklem, to układy hamulcowe motocykli są skuteczniejsze. Mówimy tu o tych samych warunkach. Czas reakcji na bodziec jest indywidualny dla każdego. Jazda za TIR-rem jest tak samo niebezpieczna jak za jakimkolwiek innym pojazdem, ponieważ jakie ma znaczenie w co uderzysz głową-w tira(może akurat miekka plandeka) czy w tył osobówki. Jazda w tunelu aerodynamicznym jaki wytwarza TIR ma sens tyko wtedy, kiedy masz dużo czasu-85km/h odcinane w nowszych autach elektronicznie, a pod górkę ... szkoda gadać. Przy gwałtownym hamowaniu pojazdów jadących w "sznurku" zawsze, ale to zawsze 4 pojazd nie wyrobi. (popytajcie ludzi z drogówki) i pieprznie w tył trzeciego, bez względu na to czy ma hamulce ceramiczne za 60 000, czy zwykłe. Po prostu czas reakcji jest taki a nie inny i powstaje opóźnienie w działaniu kolejnych pojazdów. Tak, że zostawcie te wszystkie wyliczanki, siły tarcia, przeciążenia, wydatki energetyczne etc konstruktorom, a sami dbajcie o siebie ćwicząc swój czas reakcji na bodźce zewnętrzne i jeździjcie zgodznie z zasada jaką ma w opisie Demolka

Bezpiecznie do celu, czego sobie i Wam życzę.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-12-18, 12:49   

[quote="EDDIE"]
Pytanie moje do Ciebie brzmi - po co ci superextradebeściarkio wydajne hamulce, skoro nawet średnio przyzwoity hamulec potrafi zablokować koło, czy TIRa, czy 2oo ? Czy nie uznajesz, że największy problem to "przeniesienie mocy" z kół na podłoże ? Z tym wiąże się masa i oczywiście bezwładność, która zależy od masy.

I moja odpowieź:
Temat dotyczył jazdy za ciężarówką i dyskutowaliśmy tu o skutkach i efektach takiej jazdy w odniesieniu do możliwości zatrzymania się w porę. Dlatego powstała "akademicka" dyskusja o hamulcach.
Po pierwsze - podpisuję się nadal pod wszystkim co w sprawie napisałem.
Po drugie - podpisuję się również pod tym co Ty napisałeś (cytat wyżej) lecz zwracam uwagę, że pominąłeś w swoim rozważaniu (chcę wierzyć, że wyłącznie przez przeoczenie) to, że masy pojazdów które porównujemy prócz, że zwiększają (swoją bezwładnością) energię kinetyczną to jednocześnie proporcjonalnie do masy i ilości kół wywierają inne naciski na podłoże. Koło moto ok. 200 kg, a koło ciężarówki średnio powyżej 3300 kg. Do tego koło moto styka się z podłożem powierzchnię 2 znaczków pocztowych, a ciężarówki co najmniej 2 pocztówek. To ogromna różnica w sile tarcia, nawet po zablokowaniu kół, co się raczej nie zdarza bo nie ma już chyba ciężarówek bez ABS, a motocyklista (zwłaszcza na gwieździe) liczyć musi raczej na ABS w kolanie i bardziej narażony jest na zablokowanie i uślizg koła.
I jeszcze to (Witek1965) wyczytał z przepisów, mi się nie chciało, że jak pisałem wcześniej drogi hamowania wszelkich pojazdów są porównywalne dzięki zastosowaniu w nich hamulców o odpowiednich parametrach (wydajnościach). Inaczej nie otrzymałyby homologacji dopuszczającej do ruchu, a gdyby otrzymąły ! ? to na drodze ... shock była by masakra.
Kończę powtórnie konkluzją, nie jeździmy w tunelu za TIRem 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2009-12-18, 12:54   

znalezione w sieci
Cytat:
Żeby zobrazować skuteczność hamulców używanych we współczesnej Formule 1 możemy powiedzieć, że potrafią one zatrzymać bolid jadący z prędkością 100 km/h na dystansie 17 m, podczas, gdy zwykły pojazd poruszający się po drodze uznawany jest za bardzo dobry, gdy jadąc z tą samą prędkością zatrzyma się po 38 m. Jak widać różnica jest znacząca. A ponieważ droga hamowania wydłuża się do drugiej potęgi w stosunku do prędkości z jaką porusza się auto, to hamulce w F1 odgrywają kluczową rolę w wynikach osiąganych na torze.


więcej o hamulcach w F1 można poczytać tutaj
_________________


AB Rh+
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-18, 22:41   

Demolka napisał/a:
EDDIE napisał/a:

Pytanie moje do Ciebie brzmi - po co ci superextradebeściarkio wydajne hamulce, skoro nawet średnio przyzwoity hamulec potrafi zablokować koło, czy TIRa, czy 2oo ? Czy nie uznajesz, że największy problem to "przeniesienie mocy" z kół na podłoże ? Z tym wiąże się masa i oczywiście bezwładność, która zależy od masy.


I moja odpowieź:
Temat dotyczył jazdy za ciężarówką i dyskutowaliśmy tu o skutkach i efektach takiej jazdy w odniesieniu do możliwości zatrzymania się w porę. Dlatego powstała "akademicka" dyskusja o hamulcach.



To trochę wyjaśnia nasze "rozbieżności", bo rozważania o hamulcach, ich efektywności i wydajności nie mają zbyt wiele wspólnego z jazdą za jakimś pojazdem. Jeśli weźmiemy pod uwagę układ pojazd+kierowca wtedy tak. Ale wtedy zaczniemy schodzić na tzw. czynnik ludzki.

Demolka napisał/a:


Po pierwsze - podpisuję się nadal pod wszystkim co w sprawie napisałem.
Po drugie - podpisuję się również pod tym co Ty napisałeś (cytat wyżej) lecz zwracam uwagę, że pominąłeś w swoim rozważaniu (chcę wierzyć, że wyłącznie przez przeoczenie) to, że masy pojazdów które porównujemy prócz, że zwiększają (swoją bezwładnością) energię kinetyczną to jednocześnie proporcjonalnie do masy i ilości kół wywierają inne naciski na podłoże. Koło moto ok. 200 kg, a koło ciężarówki średnio powyżej 3300 kg. Do tego koło moto styka się z podłożem powierzchnię 2 znaczków pocztowych, a ciężarówki co najmniej 2 pocztówek.



Mówisz, że coś pominąłem ? A kto pisał o powierzchni styku z podłożem w porównaniu z masą ?

Cytat:
W F1 właśnie owe "przełożenie mocy" z kół na podłoże (zarówno przy hamowaniu, jak przyspieszaniu) jest najbardziej efektywne dzięki kosmicznym technologiom, niesamowitym oponom oraz olbrzymiej powierzchni styku opony z podłożem w porównaniu z masą.


Nareszcie doszliśmy w tym miejscu do sedna (mojej ;p ) sprawy. Hamulce w F1 nic nie zrobiły by ze swoimi kompozytami, ceramicznymi materiałami i kosmicznymi odpornościami, gdyby nie to, że bolid waży ~600kg a powierzchnia styku koła z podłożem to bez mała format A4, a nie pocztówka.

krotom napisał/a:

więcej o hamulcach w F1 można poczytać tutaj


Autor artykułu i właściciel stronki formula1.pl to Przemek Kemp..... zwany Kempa, razem z którym organizowałem wspólny wyjazd na A1 Ring w 2003 roku ;p


PS Nigdy nie jeżdżę blisko za TIRem.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-19, 00:02   

Szczerze mówiąc, męczą mnie te wasze wykłady i to nie tylko w tym konkretnym temacie. Piszecie elaboraty przez które ciężko przebrnąć bez bólu głowy... I po co to wszystko? Więcej fantazji, Panowie! Jesteście motocyklistami w końcu, a motocyklista kojarzy mi się w kolesiem wyluzowanym, lekko podchodzącym do siebie i świata, mający odpowiedni dystans do rzeczywistości. Looz i cool a nie udowadniać sobie nawzajem kto jesd mondrzejszy od kogo... Na tym forum nikomu to nie zaimponuje a śmiem twierdzić, że wręcz przeciwnie.
Kurwa, jak niektórych czytam, to zastanawiam się, dlaczego jeżdżą akurat motocyklem a nie zrównoważoną i przewidywalną puszką, w której jest i wygodniej i bezpieczniej?
Ufff... se ulżyłem...
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2009-12-19, 00:36   

dobrze gada, polać mu

shipp pisałem Ci już, że w następnym życiu chce być taki jak TY ? ;D

:hahaha:
_________________


AB Rh+
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-19, 00:42   

shipp, forum to jest takie cuś, gdzie można o wszystkim pogadać. Ktoś chce - pisze, nie chce - nie pisze, ktoś che - czyta, nie chce - przechodzi do następnego tematu.
Jeżdżę zarówno przewidywalną, zrównoważoną (cokolwiek by to znaczyło ;) ) puszką, jak i V Starem z fantazją, wyluzowany, lekko podchodząc do świata.
Na forum, jak w życiu, jest miejsce i czas na wszystko. W Hyde Parku można pisać o tym, że Marysia Kowalska jest pierdolnięta, w Ustawkach umawiasz się z kumplami, a w takich tematach jak ten można polemizować i przedstawiać swoje racje.

Do kogo te żale o wywody ? roll
Chyba masz jakiś problem...
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-19, 01:14   

...uderz w stół a w sobotę łeb ucięli...

[ Dodano: 2009-12-19, 01:15 ]
krotom napisał/a:
dobrze gada, polać mu Obrazek

shipp pisałem Ci już, że w następnym życiu chce być taki jak TY ? ;D

:hahaha:

to już nie chcesz być łabędziem? :hahaha:

[ Dodano: 2009-12-19, 01:49 ]
EDDIE napisał/a:
shipp, forum to jest takie cuś, gdzie można o wszystkim pogadać. Ktoś chce - pisze, nie chce - nie pisze, ktoś che - czyta, nie chce - przechodzi do następnego tematu.
Jeżdżę zarówno przewidywalną, zrównoważoną (cokolwiek by to znaczyło ;) ) puszką, jak i V Starem z fantazją, wyluzowany, lekko podchodząc do świata.
Na forum, jak w życiu, jest miejsce i czas na wszystko. W Hyde Parku można pisać o tym, że Marysia Kowalska jest pierdolnięta, w Ustawkach umawiasz się z kumplami, a w takich tematach jak ten można polemizować i przedstawiać swoje racje.

Do kogo te żale o wywody ? roll
Chyba masz jakiś problem...

Dopisane bo mnie z netu wywaliło
Otóż ja wiem co to jest forum i do czego służy. Forum jest po to, aby /jak zauważyłeś/ POGADAĆ a nie by ZAISTNIEĆ. Rozumiem wymienianie się swoimi doświadczeniami ale nie widzę potrzeby przepisywania ładnych, okrągłych zdań z innych www. Chyba każdy potrafi korzystać z wyszukiwarki, jeśli zechce przeczytać naukowy elaborat na jakiś temat? Na fizyce kwantowej się nie znam i nie ma potrzeby, aby ktokolwiek przepisywał mi jej teorię nie wiadomo skąd. Jak zechcę, sam sobie znajdę potrzebne informacje.
Jeśli uważasz, że się żalę, to jesteś w błędzie a sądząc po popisach erudycyjnych, nie ja mam problem ze sobą.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-12-19, 11:36   

Ja proponuję zmienić tytuł tego tematu na:

"Hamowanie,przyspieszanie,kondolencje" (bo niczego wartościowego już ta dyskusja nie wnosi) i zamknąć temat.

dziękuję. :poddajesie: ;p
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-12-19, 12:40   

Mówisz , masz. Zamykam, bo ta dyskusja prowadzi na manowce.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-22, 13:02   

[guote="EDDIE"]
Wychodzi mi z tego czas reakcji dla żarowych źródeł światła równy 120 sekund roll
[/quote]

Szkoda że EDDIE nie widzisz różnicy pomiędzy s [sekunda] a ms [milisekunda].
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group