YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja motocykla na zimę według instrukcji obsługi
Autor Wiadomość
Piotr1. 


Model: XVS 1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 26
Skąd: Radziejów
Wysłany: 2024-10-07, 19:58   Konserwacja motocykla na zimę według instrukcji obsługi

Przed nami koniec sezonu i czas pomyśleć o zabezpieczeniu motocykla na zimę. Jako, że motocykl mam od niedawna to jestem ciekawy jak szanowni koledzy zabezpieczają swoje „maszyny”. Bardzo mnie interesuje czy stosujecie te zasady czy tylko częściowo? Co myślicie o punkcie 3?

1. Zastosować wszystkie instrukcje przewidziane w punkcie pielęgnacja.
Wiadomo, motocykl trzeba umyć, wyczyścić itp. Mam tylko przykurzony :)

2. Napełnić zbiornik paliwa do pełna i dodać stabilizator paliwa.
Na pewno zatankuję do pełna i stabilizator też doleję aby paliwo zachowało swoje
właściwości w nowym sezonie, tym bardziej jak jest to benzyna E10, która się szybko
„starzeje”.

3. Wlać łyżeczkę oleju silnikowego na każdy cylinder w celu ochrony pierścieni i cylindrów przed
korozją.
Zastanawiam się czy tak zrobić. Jak Wy robicie? Czy wlewacie olej? Jeżeli tak to czy później
nie ma problemu z odpaleniem? Czy może co jakiś czas przepalacie motocykl (podobno nie
jest to wskazane)?

4. Nasmarować wszystkie cięgna, osie obrotu dźwigni, pedałów i podpórki.
Co będę mógł to nasmaruję. Tylko nie wiem czy nie lepiej przed sezonem. Z nasmarowaniem
klamek, podała hamulca, dźwigni zmiany biegów czy podpórki nie będzie problemu. Najgorzej
że smarowaniem linek. Smarujecie na zimę czy wiosną?

5. Sprawdzić ciśnienie w oponach, w razie potrzeby skorygować.
Nic nie piszą aby odciążyć opony stawiając motocykl na specjalnych podpórkach. Nic też nie
piszą aby co jakiś czas przetaczać motocykl aby zapobiec odkształcaniu się opon. Ja tylko
uzupełnię ciśnienie w oponach tak jak piszą.

6. Przykryć wylot tłumika plastikową torbą aby zapobiec przedostawaniu się wilgoci.
Ok, z tym nie ma problemu.

7. Wyjąć akumulator i naładować go.
Nie wiem czy będę go wyjmował, może go tylko co jakiś czas podładuję w motocyklu.
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 3
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4907
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2024-10-08, 08:03   

Ło matko.

Chyba za długo jeżdżę motocyklem, bo tych punktów nie spełniam. Źle/dobrze?
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1844
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2024-10-08, 10:33   

1. Zastosować wszystkie instrukcje przewidziane w punkcie pielęgnacja.
Wiadomo, motocykl trzeba umyć, wyczyścić itp. Mam tylko przykurzony :)

Powinno się umyć , zgadzam się. Ale bywa z tym różnie :)

2. Napełnić zbiornik paliwa do pełna i dodać stabilizator paliwa.
Na pewno zatankuję do pełna i stabilizator też doleję aby paliwo zachowało swoje
właściwości w nowym sezonie, tym bardziej jak jest to benzyna E10, która się szybko
„starzeje”.

Zbiornik do pełna, dobra zasada. Stabilizator ? Nie mam pojęcia co to ;D ;)

3. Wlać łyżeczkę oleju silnikowego na każdy cylinder w celu ochrony pierścieni i cylindrów przed
korozją.
Zastanawiam się czy tak zrobić. Jak Wy robicie? Czy wlewacie olej? Jeżeli tak to czy później
nie ma problemu z odpaleniem? Czy może co jakiś czas przepalacie motocykl (podobno nie
jest to wskazane)?

K...wa to instrukcja od WSK czy czegoś takiego ;D ? Oczywiście nic takiego nie robię.

4. Nasmarować wszystkie cięgna, osie obrotu dźwigni, pedałów i podpórki.
Co będę mógł to nasmaruję. Tylko nie wiem czy nie lepiej przed sezonem. Z nasmarowaniem
klamek, podała hamulca, dźwigni zmiany biegów czy podpórki nie będzie problemu. Najgorzej
że smarowaniem linek. Smarujecie na zimę czy wiosną?

Nie smaruję.

5. Sprawdzić ciśnienie w oponach, w razie potrzeby skorygować.
Nic nie piszą aby odciążyć opony stawiając motocykl na specjalnych podpórkach. Nic też nie
piszą aby co jakiś czas przetaczać motocykl aby zapobiec odkształcaniu się opon. Ja tylko
uzupełnię ciśnienie w oponach tak jak piszą.

Ciśnienie oczywiście powinno być ok, i tego się trzymam zawsze. Nie przetaczam, jak mi się chce to daję na podnośnik.

6. Przykryć wylot tłumika plastikową torbą aby zapobiec przedostawaniu się wilgoci.
Ok, z tym nie ma problemu.

Nic takiego nie robię.

7. Wyjąć akumulator i naładować go.
Nie wiem czy będę go wyjmował, może go tylko co jakiś czas podładuję w motocyklu.

Nie wyjmuję, podłączam pod ładowarkę i zapominam.



ps.
Moto mam w garażu gdzie temperatura jest dodatnia.
Powyższe nie zaszkodzą jak ktoś jest pedantyczny + moto stoi pod chmurką to zapewne dobrze zastosować te rady.
_________________
Hipis
 
 
Piotr1. 


Model: XVS 1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 26
Skąd: Radziejów
Wysłany: 2024-10-09, 20:34   

Właściwie spodziewałem się takich odpowiedzi. Bez nadmiernego cackania się ze sprzętem Instrukcja instrukcją, a życie swoje :)
 
 
bremi 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 68
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 110
Skąd: warszawa
Wysłany: 2024-10-09, 21:49   

Ja zimuję z paliwem e 98 , e95 nie nadaje się , a wydechy zaślepiam przed nie proszonymi gośćmi.
_________________
zawsze szerokości
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1992
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2024-10-10, 18:08   

Jak to czytam, to wydaje mi się, że nie dbam o swoje motocykle :oops:
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2435
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2024-10-10, 18:27   

Najważniejsze to wstawić do suchego ,ciepłego garażu I grzebać całą zimę. Przecież wiadomo , że najlepsze imprezy są w garażu ;D
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 816
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2024-10-11, 08:48   

wiecie co facet ma w garażu ?
.............................................
.............................................
Święty spokój ...
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2435
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2024-10-12, 07:12   

Andrzeju " Święty spokój " ;D
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1878
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-12, 08:55   

bremi napisał/a:
Ja zimuję z paliwem e 98 , e95 nie nadaje się , a wydechy zaślepiam przed nie proszonymi gośćmi.


Różne imprezy w garażu przeżyłem ale nikt nie nawalił się tak aby wpychać się do wydechu :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2435
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2024-10-12, 15:52   

remol71 napisał/a:
bremi napisał/a:
Ja zimuję z paliwem e 98 , e95 nie nadaje się , a wydechy zaślepiam przed nie proszonymi gośćmi.


Różne imprezy w garażu przeżyłem ale nikt nie nawalił się tak aby wpychać się do wydechu :D


:hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Razem z Nią na koniec Świata albo i jeszcze dalej ...
 
 
Piotr1. 


Model: XVS 1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 26
Skąd: Radziejów
Wysłany: 2024-10-13, 11:10   

Wczoraj prawie wyjeździłem paliwo E10. Na rezerwie zrobiłem ponad 30 km więc dużo już w zbiorniku nie zostało. Na sezon zimowy zaleję zbiornik paliwem E5 i nie będę dolewał żadnych dodatków powstrzymujących starzenie paliwa.
Jestem ciekawy czy ktoś z kolegów wlewał olej na cylindry na sezon zimowy. Ja nie mam zamiaru tego robić. Ciekawi mnie też czy zimą przepalacie swoje motocykle?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1878
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-13, 11:22   

Zimą przepalam jedynie piec CO. Daj spokój z tą zabawą. Jedynie słuszne jest doładowywanie akumulatora. Reszta to pierdoły.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5379
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2024-10-13, 11:31   

Miron napisał/a:
Jak to czytam, to wydaje mi się, że nie dbam o swoje motocykle :oops:

Spoko, jeszcze sezon się nie skończył 😁
A za moment zaczyna się nowy🤣
W sezonie wiadomo, jak się Moto ubrudzi to jest brudne.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
tomboj 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 3044
Skąd: Bełżyce (LUB)
Wysłany: 2024-10-13, 14:41   

Ja w zimie chodzę do swoich motocykli, gadam do nich i klepię po tylnych kanapach. lol
_________________

 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 920
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2024-10-13, 14:45   

Całą zimę stoi w garażu , przepalam że dwa razy w ciągu zimy . Jedyne co to akurat doładowuje . Aha , jeszcze tankuje do pełna. I to wszystko.
Oby do wiosny 🙃
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14533
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2024-10-28, 09:57   

Piotr1. napisał/a:
3. Wlać łyżeczkę oleju silnikowego na każdy cylinder w celu ochrony pierścieni i cylindrów przed
korozją.
w silniku typy V, olej zawsze spłynie w jedno miejsce i nie nasmaruje całości jak to sie im marzy
Biorąc pod uwagę, że są motocykle do których, żeby dostać się do świec w celu ich odkręcenia trzeba rozebrać pół motocykla, to zajefajny pomysł. Ciekawe, że producenci samochodów nic takiego nie zalecają, a przecież samochód również może przestać w garażu sporo czasu.

A jak już stok koniecznie chce tak zrobić, to powinni napisać, że po wlaniu owej łyżeczki oleju należy obrócić wałem 360 st, w celu rozprowadzenia owego oleju po gładzi cylindrów.

Poza sprawdzeniem ciśnienia w oponach oraz dbałością o akumulator nic więcej nie robię. Paliwo e 95.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Piotr1. 


Model: XVS 1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 26
Skąd: Radziejów
Wysłany: 2024-10-28, 14:31   

[/quote]
A jak już stok koniecznie chce tak zrobić, to powinni napisać, że po wlaniu owej łyżeczki oleju należy obrócić wałem 360 st, w celu rozprowadzenia owego oleju po gładzi cylindrów.
[/quote]

To akurat piszą, ale obrócić za pomocą rozrusznika bez zamontowanych świec czy przewodów aby nie odpalił.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14533
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2024-11-01, 19:32   

Może być rozrusznikiem, co za różnica, chodzi o rozprowadzenie oleju po całym cylindrze. Tyle, tylko że na kilka miesięcy to jest bezsens. Prościej odpalić raz na dwa miesiące, rozgrzać silnik. Takie zabiegi się robi jak silnik ma nie być odpalany przez lata, a nie kilka miesięcy. No, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś nie zrobił jak zalecają.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group