YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900
Autor Wiadomość
pawlor 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2023-01-22, 19:25   Szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900

Witam szukam sensor oxygen 02 eliminator xv1900 może ktoś z kolegów ma na zbyciu
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 66
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1605
Skąd: warmia
Wysłany: 2023-01-23, 10:49   

Co to jest? i z czym to się "zjada" ;D mam xv1900 6 lat i lubię coś "pogrzebać" , ale nic mi ten "sensor" nie mówi - kolega ma cały kompletny silnik (wczoraj go oglądałem) w zapasie z niesprawnym trzecim biegiem - może mógłby coś pomóc .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
pawlor 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2023-01-23, 10:56   Eliminator oxygen

Witaj kolego to taka kostka którą zamiennie wpinasz w miejsce sensora temperatury spalin idącego do rury wydechowej oryginalnej żeby komputer widział poprawne parametry (stosowane przy wymianie wydechów na np. cobry)
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 66
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1605
Skąd: warmia
Wysłany: 2023-01-23, 16:57   

Hej - no to nie pomogę , dzwoniłem dla pewności - niestety ma tylko silnik.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1187
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2023-01-23, 18:36   

Miałem to coś w swoim poprzednim moto - XVS 1300. Czy coś dawało -nie wiem, był już wpięty jak kupiłem moto.Ale chyba nie ma zasadniczej różnicy czy jest czy nie.
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 66
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1605
Skąd: warmia
Wysłany: 2023-01-24, 09:33   

MarMar napisał/a:
nie ma zasadniczej różnicy czy jest czy nie.
_________________

Nie chciałem sugerować wcześniej ;d , ale dwa lata temu wyjmowałem silnik z mojego moto i przy składaniu nie wpiąłem tej wtyczki (wydech oryginał ale lekko przerobiony) dwa lata tak pomykałem i dopiero we wrześniu ubiegłego roku przypadkowo zobaczyłem luźną wtyczkę i wpiąłem. różnica była taka , że przestał strzelać w tłumik - lubił sobie czasami "pyknąć" , ale tylko wtedy , jak go trochę pognałem tak 160 i +. Miało to swój urok ;D i chyba nawet troszkę mniej palił . Postanowiłem wiosną znowu to odłączyć.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
pawlor 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2023-01-24, 09:58   Eliminator

W sumie jest to prawda jeśli nie kupię to zaślepię i po temacie :skuter:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14440
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2023-01-24, 16:00   

pawlor napisał/a:
sensor oxygen 02 eliminator

pawlor napisał/a:
to taka kostka którą zamiennie wpinasz w miejsce sensora temperatury spalin idącego do rury wydechowej oryginalnej żeby komputer widział poprawne parametry


a widzisz gdzieś tam słowo temperatura ? czy tlen. Ja widzę tlen -oxygen, czyli ? sensor tlenu, eliminator - eliminuje wskazania.

Panowie. Rozprawiacie na temat emulatora sondy lambda, a nie sensora temperatury. Efekty wypięcia sondy lambda idealnie opisał tygrys. Brak poprawnych wskazań spowodował, że miał nieodpowiednia mieszankę paliwowo-powietrzną, co skutkowało strzelaniem w tłumik (dopalanie niespalonego paliwa w wydechu)
Jednym zdaniem o działaniu sondy lambda : јеѕt сzuјnіkіеm, оdроwіеdzіаlnуm zа роmіаr zawаrtоśсі tlеnu w ѕраlіnасh.
Więcej sobie wygooglujecie sami jak będziecie chcieli.
Dodam tylko, że każdy pojazd w którym silnik wyposażony w wtrysk paliwa posiada sondę lambda przynajmniej jedną. Bardziej zaawansowane jednostki posiadają ich dwie, jedna przed katalizatorem, zaraz za kolektorem wydechowym, druga za katalizatorem.Pierwsza odpowiada za skład mieszanki, druga informuje o stanie katalizatora.


tygrys napisał/a:
Postanowiłem wiosną znowu to odłączyć.
diagnosta przymknie oko, o ile w ogóle sprawdzi skład spalin lub będzie widział motocykl na oczy, ale za zniszczony katalizator zapłacisz z własnej kieszeni. Czy w XV 1900 nie ma kontrolki check engine ? Powinna się zaświecić.

Panowie, na własne rzecz jasna ryzyko wypinacie lub zaślepiacie coś, co może was kosztować kupę kasy, a kosztuje w sumie niewiele. Sterownik musi dostać mieszczące się w normie, jakie ma zaprogramowane wartości. Sprawnie działający układ i sonda lambda mu to zapewnia lub urządzenie, które podaje cały czas prawidłowe wartości.
Zmiana parametrów układu wydechowego wymusza zastosowanie takiego właśnie emulatora, który będzie oszukiwał sterownik i nie pozwoli na to co dzieje się w układzie jak się wypnie kostkę - nieodpowiedni skład mieszanki.
Emulatory sondy lambda nagminnie stosowane były przy montażu starszych generacji
instalacji LPG, w których nie zastosowano układu sterującego dawką gazu, a jedynie manualną regulację dopływu gazu (tzw. śrubę). Skutkiem było odczytywanie przez sondę lambda parametrów których wartości za sprawą nieregulowanej mieszanki gazu odbiegają od normy.

Więc jednym zdaniem -wymieniasz wydech, nie ma jak zamontować oryginalnej sondy lambda montujesz emulator, reszta to niszczenie swojego pojazdu na własne życzenie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
  
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 66
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1605
Skąd: warmia
Wysłany: 2023-01-25, 12:27   

witek1965 napisał/a:
niszczenie swojego pojazdu na własne życzenie


Całkowicie się z Tobą witek zgadzam - tak to działa . Jest jeszcze regulacja ręczna ilości dopływu powietrza do silnika , czyli - regulacja składu mieszanki . Pisząc , że planuję wiosną ponownie odłączyć "sondę lambda" nie rozpisywałem się , że chcę podregulować ręcznie skład mieszanki , tym samym wyeliminować troszkę strzały w tłumik - nie jestem przekonany co do efektu regulacji - teoretycznie jest to wykonalne ;/ lol . Co do "niszczenia" pojazdu , to nie do końca się z Tobą zgadzam (rację masz - nie powinno się tak eksploatować silnika) , bo zrobiłem około 20 tyś km i.. nic się nie dzieje :nie_wiem: wręcz odwrotnie , jak pisałem minimalnie spadło spalanie . Kontrolę składu spalin miałem 2 razy i była w normie , teraz jestem lekko zdziwiony , bo w tedy nie wiedziałem o tej wypiętej wtyczce.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14440
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2023-01-26, 00:33   

tygrys, może troszeczkę przesadziłem z tym niszczeniem pojazdu, ponieważ zniszczeniu uledz może tylko generalnie katalizator. Jeżeli Yamaha zastosowała takie samo oprogramowanie, jak to jest w sporej ilości samochodów, to sterownik silnika powinien dawkować paliwo wg ostatnich prawidłowych nastaw jak ma w pamięci(stąd dobre wyniki analizy spalin i zużycia paliwa), z tym, że powinna się zapalić kontrolka check engine
J

tygrys napisał/a:
Jest jeszcze regulacja ręczna ilości dopływu powietrza do silnika , czyli - regulacja składu mieszanki .

Ręczne nastawy składu mieszanki w silniku z wtryskiem raczej nie jest możliwe. Byłoby to nielogiczne, ale przyznaję się bez bicia, że nie wiem nic na temat wtrysku w Yamahach, bo nigdy nie musiałem się tym interesować, więc się nie zarzekam.
Można za pomocą odpowiedniej elektroniki lub oprogramowania zmienić mapę wtrysku. Dawkowanie powietrza i paliwa steruje sterownik, który działa w oparciu o dane między innymi z sondy lambda i przepływomierza powietrza. Ale na ten temat musiałbyś pogadać z chłopakami specjalizującymi się w tuningowaniu silników. U mnie ta wiedza jest czysto teoretyczna -wiem, że coś takiego istnieje i można to zrobić.
Powodzenia i szerokości
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
  
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 837
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2023-01-26, 17:14   

Nie mam, takich problemów, bo mam gaźnik i za to go kocham ;D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14440
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2023-01-26, 19:37   

też mam gazior, ale ludzie maja nowe sprzęty i niestety technologia to technologia. Jeszcze trochę.
i będzie trzeba ludziom tłumaczyć co to takiego jest gaźnik
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
  
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 66
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1605
Skąd: warmia
Wysłany: 2023-01-26, 20:16   

witek1965 napisał/a:
co to takiego jest gaźnik


czy to nie jest czasem to samo co... karbulator? :rtf: :hahaha:
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14440
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2023-01-29, 02:39   

tygrys, :brawo: :hej: :okok: :okok: :okok: :oki:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group