Ładowanie akumulatora i dobór ładowarki |
Autor |
Wiadomość |
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3068 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2022-11-05, 07:56
|
|
|
Mam też coś takiego jak Robrob. Używałem to przy starym akumulatorze. Był podpięty całą zimę. Jak trzeba było wymienić aku pogadałem sobie w sklepie z akumulatorami. Pan twierdził że każdy aku ma określoną liczbę ładowań i takie automatyczne doładowania w trakcie zimowania skracają żywotność aku |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
bremi
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 67 Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 100 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2022-11-05, 15:56
|
|
|
Ja zabieram akumulator do domu, doładuję raz albo albo dwa przez zimę i jest ok.
Garaż nie ogrzewany. |
_________________ zawsze szerokości |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-11-05, 17:13
|
|
|
No właśnie ja też wziąłem do domu, niech sobie leży w cieple, ale raz na miesiąc można sprawdzić naładowanie miernikiem i stąd moje pytanie. Przy jakim napięciu podłączyć do ładowania. I czyli ta ładowarka za mocna do moto? |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-11-06, 14:47
|
|
|
najlepsza łądowarka, to tak która rozpoznaje akumulator i dobiera do niego prąd i napięcie ładowania.(Natężenie prądu ładowania to 1/10 jego pojemności. )
Czyli automatyczna. jedne są bardzo dobre, inne dobre, a jeszcze inne takie sobie. Ja posiadam CETEK MXS 5.0 12V
Jedna do wszystkich akumulatorów jakie są w moim posiadaniu, czyli do akumulatora w motocyklu, do akumulatora w samochodzie i do akumulatora żelowego AGM. Do motocykla i samochodu sama rozpoznaje akumulator, do AGM jest osobny program, wystarczy jeden przycisk palcem, podobnie jak do programu regeneracyjnego, aczkolwiek po tym ostatnim cudów się nie spodziewam. Mam jeszcze pierwszy model ładowarek dostępnych w Lidlu. Może szału nie robi, ale daje radę. Czasami trzeba akumulator pobudzić starego typu ładowarka z lat 80-tych ubiegłego wieku (też jeszcze posiadam i też jest to jakiś tam automat) ponieważ jak napięcie spada poniżej jakiegoś tam poziomu w akumulatorze, to go, wbrew temu co jest w instrukcji, nie widzi. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-11-06, 19:52
|
|
|
Też mam takiego Cteca i polecam bo warto. Aku długo żyją i potrafi też zreanimować jak padnie. |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-11-15, 20:45
|
|
|
Przekonaliście mnie😊 biorę tego CTEKa
Obejrzałem kilka filmów i testów i chyba faktycznie lepiej wydać troszkę kasy na porządna ładowarkę.
W związku z tym mam pytanie odnośnie tego czy włączacie funkcje regeneracji raz na jakiś czas kiedy ładujecie akumulatory czy podladowujac w takim okresie jak teraz zimowym ustawiacie na normalne ładowanie?
jesvze raz dzięki wielkie za sugestie |
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-11-16, 07:59
|
|
|
Regenerację robiłem tylko, kiedy akumulator był bardzo padnięty. Standardowe doładowywanie pozostałymi trybami w zależności od pojemności akumulatora lub temperatury zewnętrznej.
Miałem 1x przypadek, że ta ładowarka wywaliła błąd akumulatora i nie chciała ładować. Był to mocno rozładowany akumulator samochodowy, około 8V. Musiałem chwilowo podłączyć akumulator pod zwykły "prostownik" i dopiero wtedy ruszył tryb rec. Po dwóch takich cyklach w odstępach około 2 tygodni aku pożyło jeszcze kilka lat, w sumie ponad 10. |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-11-16, 11:27
|
|
|
Ok dziękuję. Właśnie dużo osób zwraca uwagę na tą funkcje która faktycznie robi cuda kiedy zawali się z pilnowaniem stanu akumulatora. Także dziękuję za sugestie.
Takie jesvze jedno pytanko.. Aku żelowy ładować trybem normalnym czy agm dla motocykli? |
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-11-16, 21:16
|
|
|
Z tego co pamiętam, to tryb motocyklowy do małych pojemności. Ładowarka sama rozpoznaje rodzaj aku i dostosowuje parametry ładowania. Jest też tryb dla niskich temperatur, wtedy ładuje nieco wyższym napięciem. Wszystko jest opisane w instrukcji. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-11-20, 21:18
|
|
|
Cetek ma tryb AGM i tryb moto i tryb samochód (czyli większy). Małe rozpoznaje sam, a tryb AGM trzeba mi wklikac, bo przecież może być mały i duży wcale niekoniecznie AGM |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-11-21, 14:17
|
|
|
Ja mam nieco inne opcje, tak jak na foto.
wpx_4986a459ec98bde8716295e6d791640e.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 41.7 KB |
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2022-11-23, 15:59
|
|
|
Używam 2 sztuki z powodzeniem drugą zimę, jest tryb "zima", motocykle, samochody, 6 i 12 V, komplet złączek SAE.
Na jednej stoi aku w aucie 77 Ah, daje radę bez problemu.
Ładowarka do akumulatorów eXtreme SBC-61238 można wpisać w Allegro.
Mam też Telvin, świetna ale drugi raz nie dałbym około 360 zł, |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-12-04, 12:59
|
|
|
Posiadam Bosch C3, Oxford Oximiser i CTEK MXS 5.0. Ten ostatni zdecydowanie polecam, jako najbardziej uniwersalny. Kupiłem mu nawet gumowe ubranko |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2022-12-10, 08:47
|
|
|
Czesc,
zainwestowałem w poniższe sprzęty i do motocykli i do auta które nie jeżdżą codziennie
do podtrzymania aku zakupiłem najtańszego
CTEK XS 0.8 12V 0,8A CTEK 56-839 xs0.8
Radzi sobie także z ladowaniem ale wymaga to czasu
Jego większy brat CTEK MXS 5.0 12V 5A ma trochę więcej funkcji ale tez i adekwatną cenę, taki tez pojawił sie w moim garażu
CETEK MXS 5.0
CETEK XS 0.8 |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-01-06, 12:52
|
|
|
Kupiłem ostatnio CTEK Battery Analyzer i to jest dobre urządzenie. Obmierzyłem wszystkie akumulatory własne i znajomych i wyniki są sensowne. Polecam. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
|