YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak prądu
Autor Wiadomość
Gienek74 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 05 Wrz 2022
Posty: 1
Skąd: Świeradów zdroj
Wysłany: 2022-09-06, 19:09   Brak prądu

Witam
Wystąpil uu mnie w DS 1100 dziwny problem,być moze przyczyna jest banalna ale jestem laikiem elektryxznym więc problem mnie przerósł
Po ok. Dwutygodniowej przerwie w uzytkowaniu motoru chciałem go odpalić a on nic. Totalna ciemność, nawet kontrolki sie nie zapaliły
Dodam ze jakies 3 tygodnie temu moto mi nie odpaliło bo bateria okazała sie za słaba, ale wtedy przynamniej kontrolki sie zapalily i pokręcił a teraz null ciemność
Podładowałem go małym prądem i wszystko było ok
Aź tu nagle taka niespodzianka
Może ktoś mnie oświeci od czego zacząc, gdzie szukać przyczyny
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 75
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2022-09-06, 19:47   

Może stary akumulator lub po prostu przyszedł na niego czas. Może być też za duży upływ prądu na instalacji jeżeli masz np. podłączoną bezpośrednio pod akumulator ładowarkę do telefonu, alarm lub coś innego.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3065
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2022-09-07, 08:42   

Akumulatory też mają to do siebie że same się rozładowują. Zdobądź jakiś woltomierz i zmierz napięcie na klemach.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-09-07, 23:02   

czas na nowy akumulator.
OldDiver napisał/a:
Zdobądź jakiś woltomierz i zmierz napięcie na klemach.
jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ? Aku jest na złom
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tino2003 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2012
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 67
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-09-13, 10:39   

witek1965 napisał/a:
jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ?


Ma zmierzyć napięcie na klemach akumulatora i ewentualnie pobór prądu. Jeżeli aku stary to wymiana jak ma jakiś lewy pobór prądu to należy go zlikwidować a może regulator siedzi i dowiemy się o tym jak sprawdzi napięcie na klemach przy biegu jałowym.

W takich sytuacjach miernik to podstawa.
_________________
Yamaha Drag Star 1100 '05
Honda GL1800 '01
Honda GL1800 '12
droga jest celem... Freedom
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1941
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2022-09-15, 13:58   

Aku padło jak nic.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-09-16, 13:03   

tino2003 napisał/a:
odniosłeś się do mojej wypowiedzi, która była odpowiedzią na wypowiedź innego forumowicza, a on konkretnie polecił pomiar napięcia w akumulatorze, który nie jest w stanie zaświecić odbiorników o najniższym poborze prądu. Więc zapytałem co ma tam mierzyć, bo napięcia to już tam nie ma co szukać.
Przy takim stanie wyładowania, aku ma poniżej 10V jak nic, pomiar między klemami to formalność, żeby się przeprzekonać, czy to jest 8,2 czy 9,8 V, a może 3V , Tak czy siak taki wynik oznacza jedno- złom. Dlatego zapytałem co on chce tam mierzyć ? bo tego czegoś (napięcia) tam po prostu nie ma.
A z kolei, żeby szukać złodzieja prądu, to trzeba najpierw naładować akumulator do właściwego stanu, lub wstawić drugi i wtedy można wpinać się amperomierzem w układ i mierzyć- kilka minut i wszystko jasne.
W celu sprawdzenia sprawności tego konkretnie akumulatora, trzeba go naładować na full, o ile się w ogóle da naładować, a dobra ładowarka to pokaże, odczekać po ładowaniu kilka h i dopiero dokonać pomiaru. Pomiar tego akumulatora w takim stanie jak miał ( nawet kontrolki się nie zaświeciły) nic kompletnie nie da, bo nie będzie żadnego wyniku.
Powinien go naładować i udać się do kogoś kto takiego pomiaru dokona odpowiednim miernikiem. Dopiero po tym, jak pomiar wykaże, że akumulator napięcie trzyma, można szukać innych przyczyn, czyli złodziej prądu lub niewłaściwe działania regulatora napięcia, ale właściciel napisał, że naładował aku, i motocykl stał trzy tygodnie i napięcie "wyparowało" jak kamfora, więc co ma ładowanie do tego ?
Sprawdzenie ładowania można zrobić, bo to żadna filozofia, ale i dopiero po wpięciu zdrowego akumulatora.
Moim zdaniem aku złom, lub ewentualnie złodziej prądu, ale po takim głębokim wyładowaniu, to i tak aku złom, a "złodzieja" i tak warto poszukać
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group