YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
XVS 1300 problemy
Autor Wiadomość
Marek. 


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2018
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2022
Posty: 10
Skąd: Z Ziemi
Wysłany: 2022-08-08, 11:47   XVS 1300 problemy

Witam

Czy silniki xvs 1300 miały jakieś choroby wieku dziecięcego, czyli czy są jakieś roczniki na które trzeba uważać?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-08-08, 15:40   

tu masz artykuł z 2018 roku na temat tego motocykla, więc po 11-stu latach od wejścia na rynek.

https://swiatmotocykli.pl/motocykle/yamaha-xvs-1300-midnight-star-trzysta-kilo-przyjemnosci/

Może coś ci pomoże. Mnie śmieszy jedno zdania i sądzę, ze to jest pomyłka :

Cytat:
Poniżej: silnik to wzór trwałości. Wytrzymuje przebiegi rzędu 100 tys. km.
bo taki przebieg raczej z nóg nie zwala i do wzoru mu daleko. O wiele mocniej kręcone silniki 650 cm3 mają przebiegi x 4 i dalej się kręcą. https://www.youtube.com/watch?v=UMzlg7WNFtE i nie jest to odosobniony przypadek :)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Marek. 


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2018
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2022
Posty: 10
Skąd: Z Ziemi
Wysłany: 2022-08-08, 22:34   

witek1965 napisał/a:
tu masz artykuł z 2018 roku na temat tego motocykla, więc po 11-stu latach od wejścia na rynek.


Ok, poczytam.
Chodzi mi o cos takiego co miało miejsce w Raiderze, że do 2010 była fabryczna wada, problem z 3 biegiem.

PS silniki w midnight star i stryker są takie same XVS1300?
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2022-08-09, 08:56   

Marek. napisał/a:

Chodzi mi o cos takiego co miało miejsce w Raiderze, że do 2010 była fabryczna wada, problem z 3 biegiem.

PS silniki w midnight star i stryker są takie same XVS1300?

Skąd masz takie wiadomości ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Marek. 


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2018
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2022
Posty: 10
Skąd: Z Ziemi
Wysłany: 2022-08-09, 14:29   

Cytat:
pyra napisał/a:
Skąd masz takie wiadomości ?


Od właściciela Raidera, który mocno szukał informacji przed zakupem jak i od sprzedawców z OLX czy otomoto, którzy zawsze podczas rozmowy zaznaczają, że ich moto nie ma tego problemu, bo miały go tylko starsze. Niektórzy wręcz pod ogłoszeniami zaznaczają, gdy maja starsze modele, że problem ten został rozwiązany.

O proszę, np. tu:
https://www.otomoto.pl/of...0-ID6ELghJ.html
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2022-08-09, 16:57   

Łojagupi lol nie porównuje się 1300 do 1900, teraz przypomniałem sobie , że Raider jest 1900, a Stryker to 1300.
Nie szukaj problemów gdzie ich nie ma lol ,
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Marek. 


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2018
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2022
Posty: 10
Skąd: Z Ziemi
Wysłany: 2022-08-09, 19:08   

pyra napisał/a:
Cytat:
Cytat:
Nie szukaj problemów gdzie ich nie ma lol ,


To dobre powiedzenie, jeżeli moto nie ma wad fabrycznych a o to pytam, bo w momencie, gdy za ciężko zarobione pieniadze kupisz taki problem, to zamiast się cieszyć z zakupu, wciąż zbierasz kasę, by problem rozwiązać. Ja tam wolę dmuchać na zimne.
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2022-08-09, 20:01   

Z tego co wiem problemów jako takich nie było. Warto jednak zwrócić uwagę, bo zdarzało się, nie tylko w XVS1300, ale i innych napędzanych pasem, że nakrętka mocująca koło pasowe na wałku zdawczym się poluzowała i jeżeli w porę tego nie wychwycono, to wałek zdawczy do wymiany. Koszty niemałe, bo cały silnik do rozbiórki. Mnie to nie spotkało, ale kilka razy o tym czytałem. Na pewno w XVS950, 1300 i 1900.
Silnik XVS1300 ma pewną przypadłość. Pod silnikiem jest taki odpływ, który w razie uszkodzenia uszczelnienia na pompie wody ma umożliwić wydostanie się płynu na zewnątrz silnika, a nie zmieszania go z olejem. Wg serwisówki delikatne pocenie się płynu z tego miejsca nie jest problemem, jeżeli nie ma ubytków płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Należy się tym zająć jeżeli bardziej wycieka i konieczne są dolewki płynu. Z tego co zaobserwowałem i czytałem, najczęściej poci się stamtąd olej. Pompa oleju i płynu jest obok siebie napędzane z jednego miejsca. Taka konstrukcja, żeby ładnie ukryć układ chłodzenia w, a nie na silniku.
 
 
Marek. 


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2018
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2022
Posty: 10
Skąd: Z Ziemi
Wysłany: 2022-08-09, 22:38   

Ok. Dzięki wielkie za pomoc.
Wiem mniej więcej na czym stoję. 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group