YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Smar do przekladni wtornej
Autor Wiadomość
hpyuser 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 22
Skąd: Bristol
Wysłany: 2022-06-26, 09:47   Smar do przekladni wtornej

Witajcie
Ciekawi mnie temat jak wiele można się doktoryzowac na temat smarow do przekładni.czytqlem kilka różnych postów zagranicznych i tam zalecają smary z zawartością 60 65% MoS2.
Okazuje się jednak ze wspominany smar od Hondy nie jest już produkowany a dostępne są o zawartości do 3% wspomnianego magicznego związku.
Moje pytanie brzmi...czy to sztuka dla sztuki, czym smarujecie przekładnie bo planuje wkrótce tam zaglądnąć i trzeba zakupić stosowne preparaty.😉
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2022-06-26, 10:08   

Sztuka dla sztuki. Onanizowanie się tematem a nie doktoryzowanie.
Ile spośród tych osób nigdy nie wymieniło oleju w automatycznej skrzyni biegów w swoim samochodzie wartym 300.000 zł bo "się nie wymienia".
Troszkę to przypomina kable dla audiofili za 15 tysięcy złotych.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-06-26, 23:59   

O ile wiem, to w przekładni wtórnej SVS 1100 i XVS 650 jest olej przekładniowy, a nie smar i powinno się go wymieniać co 20 tyś. km. Ja zalewałem syntetycznym olejem przekładniowym przewyższającym wymagania postawione przez producenta (można) bo taki po prostu zawsze miałem, bo zostawało mi po wymianie w skrzyni manualnej w osobówce.. Natomiast smarem smaruje się okresowo uzębienia wału pędnego i przekładni, przy okazji np wymiany opony, czy demontażu koła z innego powodu. Aby zdjąć koło, trzeba to wraz z przekładnia i wałem, jest więc okazja, żeby tam zaglądnąć, przemyć, nałożyć nowego smaru. Od strony silnika również smarujemy uzębienie, jak również po oddzieleniu przekładni od koła. Czyli w trzech miejscach.
Szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się ile MoS2 procentowo jest zawarte w smarze, ale skoro nadaje się do wysoce obciążonych łożysk tocznych, czy też przegubów to chyba zda egzamin tam gdzie tego typu obciążenia nie występują. Tam smar ma tylko chronić uzębienie wielowypustów przed korozją. Powinny być eleganckie zdjęcia na forum z rozebrania i przesmarowania takowej przekładni. Serwisówka Yamahy wspomina tylko o smarze molibdenowym, czyli takim normalnie ogólnie dostępnym. Są też smary syntetyczne z zawartością teflonu i polimerów, zapobiegających wymywaniu przez wodę. I też spełni swoje zadanie.


soft napisał/a:
Ile spośród tych osób nigdy nie wymieniło oleju w automatycznej skrzyni biegów w swoim samochodzie wartym 300.000 zł bo "się nie wymienia".
a ile z nich zostało wprowadzonych w błąd przez ASO ?
Jam padł ofiara takiej durnowatej polityki. Chciałem umówić się na wymianę oleju w skrzyni Tiptronic w szmelcwagenie w ASO, jak byłem zaprogramować dodatkowy kluczyk. Kluczyk zaprogramowałem, a na temat wymiany oleju w skrzyni dostałem informację : w tych skrzyniach się nie wymienia, sprawdza się tylko stan.
Jak zapewne się domyślasz skrzynia po jakimś czasie padła. Olej był po prostu zużyty, gęsty i brudny. Gdybym wymienił gdziekolwiek indziej, albo nawet sam, bo statyczną wymianę można przeprowadzić w tych skrzyniach samemu i nie jest to trudny zabieg, to bym jeszcze długo śmigał. W DSG już się natomiast wymienia i to co 60 tyś km, a nawet po cichu podpowiadają, że dobrze jest wymienić po 45 tysiącach.
P.S. te same skrzynie montuje się w autach za 300 koła i tych za 150, kwestia dodatkowego wyposażenia i modelu :)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hpyuser 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 22
Skąd: Bristol
Wysłany: 2022-06-27, 03:13   

Przede wszystkim dzieki za odpowiedz...I tak witek1965, najważniejsze że się zrozumieliśmy o co chodzi :> motocykl został niedawno zakupiony i korci mnie żeby tam zaglądnąć i zobaczyć jak się sprawa ma
Zakupiłem takowe mazidła,specyfikacja wydaje się ok,ale gdybyście przytupneli byłbym spokojniejszy zanim przyjdzie czas mobilizacji i wezmę się do roboty.
Macie rację co do dzisiejszego podejścia firm.nikt nie patrzy z punktu widzenia mechaniki czy zużycia itp ważny jest pijar. W nowych autach zaleca producent wymianę oleju po 30 000.i zrzeka sir że teraz są nowoczesne i jest dobrze.dlatego fajnie ze są takie miejsca jak to forum gdzie można się doradzić fachowców lub wspólnie podeliberować.
Pozdrowienia
Linki do moich smaru i oleju,jakbyście rzucili okiem,a może ktoś próbował tej marki?

https://allegro.pl/oferta/mannol-hypoid-ls-80w90-gl4-gl5-ls-olej-1l-11802978847

https://allegro.pl/oferta/smar-do-przegubow-mos2-ep-2-mannol-800g-8107-11684570728
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-06-28, 00:16   

olej przekracza zalecana normę, więc jest OK, smar też jest OK. Najważniejsze, żeby ten smar tam był.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2022-06-28, 09:26   

Najważniejsze , żeby ten smar tam był . Lepszy czy gorszy , ale aby nie było sucho . Molibdenowy smar do przekładni jest wystarczający . Jakiś czas temu przeglądałem przekładnię i całego kardana w hondzie , no i w niektórych miejscach było sucho . Zęby ładne , bez oznak zużycia , ale gdybym tam nie zajrzał pewno by się wióry posypały .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
hpyuser 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 22
Skąd: Bristol
Wysłany: 2022-06-28, 17:03   

Dzieki.czekam na smar I olej I bede musial zrobic bo czytam I eszedzie strasza o konsekwencjach, a motorek kupiony od kolesia który nic nie robil,więc może być jeszcze fabryczny ale chyba lepiej sprawdzić.przebieg ok 20000km
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-06-28, 18:29   

hpyuser napisał/a:
I eszedzie strasza o konsekwencjach
brak smaru+korozja, resztę sobie dopowiedz sam.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hpyuser 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 22
Skąd: Bristol
Wysłany: 2022-06-29, 11:43   

Tak,wiem...tylko mam teraz tak że zamiast cieszyć się przejażdżka to cały czas o tym myślę żeby się nic nie stało..póki nie będzie czasu żeby się za to zabrać 😁😁😁😁😁
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2022-06-29, 13:46   

hpyuser napisał/a:
Tak,wiem...tylko mam teraz tak że zamiast cieszyć się przejażdżka to cały czas o tym myślę żeby się nic nie stało..

Nerwica natręctw :mysli:
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-06-29, 14:41   

hpyuser, jak bardzo cię to niepokoi, to czas na przesmarowanie nie więcej jak 2h, pod warunkiem, że posiadasz podnośnik, a jeszcze jak ma kto ci pomóc to bajka. PO odkręceniu kielicha, psiknij czymś w rodzaju WD40, bo simmering lubi się zapiec. Ja popsikałem, a po kilku minutach szarpałem wałem do siebie i wyszedł elegancko. Potem pędzelek, nafta, czy benzyna, umyć, nasmarować, złożyć i zapomnieć. Smaru nie żałuj.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hpyuser 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 22
Skąd: Bristol
Wysłany: 2022-07-01, 00:23   

Dzięki za instrukcje i podpowiedzi.
Tak,lekka nerwica nastrectw chyba obecną szczególnie że pokochaliśmy się z moją niunia od pierwszego wejrzenia i chciałbym dla niej jak najlepiej 😁😁😁😁
Koleżka już umówiony,podnosnik też się znajdzie...dzięki wielkie za pomocne rady

Ps...takie pytanie, czy przy skręcaniu trzeba zwrócić uwagę na jakieś właściwe ustawienie koła czy coś podobnego i czy są tam jakieś simeringi,uszczelki do wymiany czy zakładać te które są?

Pozdrowienia
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-07-04, 11:57   

zawsze warto jest założyć nowe uszczelnienia, ale jak nie ma to trzeba sobie radzić tym co się ma. Ten pierwszy, na wale może być już zmęczony i skruszony. Kiedyś nie było innych jak OEM, nie wiem jak teraz.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group