YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z uruchomieniem stryker 1300
Autor Wiadomość
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-06-20, 08:54   problem z uruchomieniem stryker 1300

Witam, posiadam moto od 6 lat , 2 lata temu pojawił się sporadycznie problem z odpaleniem. Po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia silnika, gasną kontrolki, a silnik wykonuje "ciężko ćwierć obrotu". Po minucie prób , silnik odpalał. To było sporadyczne. Ktoś tu doradzał, że prawdopodobnie problem jest od akumulatora. Aku ma obecnie 6 lat. Wczoraj ta przypadłość dała znać, i dopiero po godzinie prób, silnik odpalił. Wpiąłem klemy od akumulatora z samochodu i efekt był ten sam, ciężki "ćwierć obrót" gasnące kontrolki i tyle .Można przewidywać, że akumulator nie ma z tym nic wspólnego. No i jeszcze jedno. Taka przypadłość zdarza się na ciepłym silniku, nigdy nie było , gdy odpalałem zimny motor. Zawsze po jakimś krótkim postoju motocykla. Szukam przyczyny, może ktoś wie, lub miał coś takiego. Jeszcze jedno, kiedy normalnie odpala się motocykl wskazówka prędkościomierza wychyla się na maxa i wraca do zera ( tak ma być) . Przy problemach z odpalaniem wskazówka niekiedy zawiśnie w połowie.
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2021-06-20, 09:11   

Miałem identyczne objawy. Wyszło na to że aku podczas jazdy nie było dostecznie doładowywane a właściwie było rozładowywane - zbyt dużo "światła". Zimny odpalał bez problemów - aku odżywało. Zmierz napięcia na aku przed rozruchem i w trakcie. Na zimnym i ciepłym silniku.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-06-20, 10:59   

OldDiver napisał/a:
aku podczas jazdy nie było dostecznie doładowywane a właściwie było rozładowywane - zbyt dużo "światła"
Niestety w XVS 650 "fabryka" pradu została "skrojona na miarę" i nic na wyrost. Taki fit alternator. Miałem to samo, jak każdy posiadacz małej gwiazdy. W lightbarach miałem żarówki 35W, zamiast 55W.
andy napisał/a:
Wpiąłem klemy od akumulatora z samochodu i efekt był ten sam, ciężki "ćwierć obrót" gasnące kontrolki i tyle
co jakby eliminowało problem z aku motocykla, zakładając, że aku samochodowe jest w dobrej kondycji i przewody rozruchowe dobrej jakości o odpowiednim przekroju. Ważne są również połączenia elektryczne. Na początek, bo to nigdy nie zaszkodzi, przeczyściłbym wszystkie możliwe styki. Masa, klemy, kostki. Papierek ścierny, preparaty typu ISOL, czy Liqui Moly Electronic spray, czy kazdy inny do tego przeznaczony.
andy napisał/a:
Aku ma obecnie 6 lat.
to i tak opłaci się wymienić. Jego czas eksploatacji dobiega końca, aczkolwiek może jeszcze pociagnąc do końca sezonu.
Teoretycznie cięzki obrót i gasnące kontrolki wskazuja na akumulator, ale próba odpalenia ze zdrowego akumulatora samochodowego temu jakby zaprzecza. Chyba, że przewody rozruchowe maja zbyt mały przekrój. Miałem taki przypadek. Kiedys kupiłem na stacji paliw tanie, ładnie opakowane przewody rozruchowe, na wszelki wypadek przed wyjazdem za granice. Leżały sobie i czekały na swój wielki dzień, który pewnego dnia nastapił. Musiałem odpalić traktorek. I nie udało się. Podpiąłem do aku w samochodzie, połaczyłem z aku w traktorka, odpaliłem silnik w samochodzie i nic. jak sie okazało to była gruba izolacja z cienkim przewodem, byc może aluminiowym powlekanym cienka warstwa miedzi. Cienkie przewody gorzej przewodza prąd i się nagrzewają. Energia zamienia się w ciepło. Zamieniłem przewody na inne i odpalił od razu.
W skrócie :
- styki i połączenia przeczyścić,
- nowe aku juz sie nalezy motocyklowi z racji wieku.
- sprawdź jakość przewodów rozruchowych, którymi próbowałeś odpalić motocykl z akumulatora samochodowego. Mininalny przekrój to 25mm2.
- zrób te pomiary swojego akumulatora, napięcie spoczynkowe powinno wynosić powyżej 12,5V i być mierzone po upływie 12h po zakończonym ładowaniu, ale jeżeli nie bedziesz doładowywał, to możesz zmierzyć od razu, da to obraz jego kondycji
- zmierz napięcie ładowania akumulatora na odpalonym silniku
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-06-20, 14:02   

dzięki za podpowiedź, oczywiście , że spróbuję poczyścić styki, i jeszcze jedno dziś wyraźnie słyszałem słabe cykanie pod siedzeniem, gdzieś w pobliżu przekaźnika, nie wiem, co to oznacza ale to taka nowośc od wczorajszej awarii.

[ Dodano: 2021-06-20, 15:06 ]
i jeszcze jedno, czy w wypadku ponownego kłopotu z rozruchem czy można klemy podłączyć
bezpośrednio do rozrusznika?
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2021-06-20, 15:05   

andy, ja miałem takie objawy jak padło sprzęgiełko rozrusznika, a też myslałem, że to akumulator. Spróbuj odpalić na "pych", jak odpali to na 100% sprzęgiełko.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-06-20, 15:30   

andy napisał/a:
i jeszcze jedno dziś wyraźnie słyszałem słabe cykanie pod siedzeniem, gdzieś w pobliżu przekaźnika
przy niskim napięciu to objaw normalny. Czy to w motocyklu, czy w samochodzie, czy w innym układzie.
andy napisał/a:
czy w wypadku ponownego kłopotu z rozruchem czy można klemy podłączyć
bezpośrednio do rozrusznika?
można, ale lepiej nie. Rozumiem, że chcesz pominąc cały układ po drodze.

vaaks napisał/a:
andy, ja miałem takie objawy jak padło sprzęgiełko rozrusznika
typowa przypadłość XVS 1100. Sam jestem w strachu, ponieważ prędzej, czy później ponoć musi paść, a to zaboli. Ale w XVS 1300 też ? No to by sie Yamaha nie popisała. Chyba jeszcze nikt nie zgłaszał tego problemu z posiadaczy MS-ów :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-06-20, 16:32   

podłączenie bezpośrednio do rozrusznika, to na wszelki wypadek, gdybym został
szczerym polu, tak awaryjnie

[ Dodano: 2021-06-20, 17:36 ]
w poprzednim motorku w dragu 1100 miałem sprzęgiełko w naprawie, i chyba to nie ten sam problem
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2021-06-20, 18:46   

Sprawdził bym przewody od akumulatora i skupił się na masowym, może tam gdzieś przykorodowało.
Jaki motocykl ma przebieg?
 
 
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-06-20, 18:57   

17 tys mil
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-06-20, 19:51   

Cytat:
w poprzednim motorku w dragu 1100 miałem sprzęgiełko w naprawie
nie nastrajasz mnie optymistycznie :beczy: :beczy: :beczy:
Daj znać jakie wyszły pomiary i co dało wyczyszczenie połączeń. Czasami kawałek papieru ściernego czyni cuda ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2022-01-08, 14:22   

witam, pisałem tutaj na temat odpalania zimnego motorka, i problemów z tym związanych, miałem takie zdarzenie, ze nie mogłem go znów odpalić po krótkich zakupach w sklepie. Zapiałem klemy z akumulatora z samochodu, i... nic. Przypiąłem klemy na zaciski z motocyklowego aku. Będąc u mechanika, stwierdził on, że w samochodach miał cos takiego, próby odpalania na klemy poprzez stary akumulator nie dawała nic. Właśnie tak się robi , gdy akumulator przez którego przepuszczasz prąd ma jakieś zwarcia. Kupiem nowy akumulator i .... :-) wszystko gra!!!!!!, okazało sie , że winny za całe zamieszanie był stary aku w motocyklu. ! !!!!
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group