YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
XVS 1300 - Jack's O2 mod
Autor Wiadomość
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-05-26, 23:45   XVS 1300 - Jack's O2 mod

Witam,
Jestem nowy na forum i od razu mam pytanie.
Całkiem nie długo jeżdżę V-star i trochę mnie dziwi brak mocy tego silnika na początku otwarcia przepustnicy. Dziwnie się jeździ jak w mieście nie ma gdzie włączyć piątki aby silnik się nie dławił. Pojeździłem sporo mniejszym V-twin i tam jedynka była tylko do ruszenia i na 5 metrów jazdy, dwójka na następne trzy sekundy... na piątce to można było się telepać nawet 20 mil/h. Nie przyspieszał ale ładnie i równo ciągnął. Yamaha aby fajnie jechała musi mieć spore obroty przez co niższy bieg.
Poszperałem na różnych forach zagranicznych i znalazłem coś takiego co się nazywa Jack's O2 mod. Polega na wpięciu w jeden przewód od sondy lambda opornika co powoduje lekkie przekłamanie komputera, który podaje delikatnie więcej paliwa.
Czytałem wiele bardzo różnych opinii na ten temat i dlatego chcę się zapytać czy ktoś z Was to zrobił i jak to się ma do pracy silnika.
Pozdrawiam.
 
 
BenWito 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 145
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-05-27, 16:48   

Faktycznie, bardzo ciekawe urządzenie. Jednak wydaje mi się że szkoda kasy. Z przejachanymi kilometrami przestaje szarpać, gdyż po prostu nabiera się wprawy, no i nadal będzie miała zużycie paliwa 5l/100km
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2020-05-27, 21:38   

Twój opis mi nie pasuje do 1300, moze jednak potrzebna jest regulacja ? Fakt, ze lubi wyższe obroty, ale ciągnie od razu. Trza się przestawić na wyższe obroty, w miescie max 3 bieg.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1202
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2020-05-28, 07:39   

Miałem to zamontowane u siebie, tak kupiłem więc nie mam porównania jak działa bez niego. Ale tak jak pisze pyra, to moto potrzebuje większych obrotów i trzeba się do tego przyzwyczaić.
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-05-28, 15:39   

Witam
Dzięki za zainteresowanie. Generalnie chyba się źle wyraziłem a chodziło mi nie o to, że kiepsko ciągnie tylko, że V-twin jest wolnoobrotowym silnikiem i uzyskuje duży moment obrotowy przy niskich prędkościach. I za to je lubię. Zakochałem się w tym motorze ale lubię dłubać i coś zmieniać.
Ten mod kosztuje prawie nic bo tylko koszt jednego opornika. Nie udało mi się kupić jednego a najmniej 5 sztuk i koszt był £2 to w Polsce pewnie można jeden za 2 złote kupić. 20 minut roboty z wyjęciem sondy lambda i działa.
Wczoraj to zamontowałem i dzisiaj wyjechałem. Nie wiem czy w motorze komputer adaptuje się do warunków i stylu jazdy jak w samochodach ale mam wrażenie, że na początku jazdy prawie nie było różnicy a po przejechaniu 20-30 mil silnik zaczął "lubić" niższe obroty. Różnica nie jest masakryczna ale trochę mniej trzeba biegami wachlować. Pojeżdżę jeszcze trochę i zdam relację czy coś się zmienia.
Spalanie faktycznie mnie zaskoczyło bo poprzednie moto z dużo mniejszym silnikiem paliło ponad 7 litrów gdzie ten spala 5.1l/100km :shock:
Na pewno macie wszyscy rację, że do tych wyższych obrotów trzeba się przyzwyczaić i pewnie tak będzie też w moim przypadku.
Pozdrawiam
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2020-05-30, 14:38   

Zrobiłem takiego moda, ale niestety nie odczułem wyraźnej różnicy. W sumie to krótko testowałem ale, odczucia tylko bardzo subtelne na plus. Sam rezystor bardzo tani, za chyba 50szt. z wysyłką zapłaciłem 6zl. Komplet wtyk i gniazdo nieco więcej, do tego przewody i elastyczna osłona na przewody. Całość wpina się pomiędzy sondę lambda i mieści pod osłoną. W każdej chwili można to wypiąć.

Resized_20200528_171944_5176.jpeg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 272.23 KB

 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-05-31, 23:31   

Witam,
Dobra robota. Ja zrobiłem to trochę mniej delikatnie i wlutowałem opornik w kabel między sondą a wtyczką. Faktycznie różnica jest prawie niezauważalna, troszkę lepiej ciągnie na niskich obrotach. Zdziwiło mnie to bo na forach amerykańskich ludzie pisali, że "zupełnie inny motocykl po założeniu tego moda". Dzisiaj zauważyłem coś niepokojącego, a mianowicie chwilę po uruchomieniu silnika i kiedy obroty maleją po "ssaniu" silnik zaczyna się dławić jakby miał zaraz zgasnąć. Nie gaśnie ale to nie jest praca normalna. Po odkręceniu manetki gazu na chwilkę silnik wraca na prawidłowe obroty i dalej jest wszystko ok. Jutro zobaczę jak wyglądają świece bo to chyba najłatwiejszy sposób sprawdzenia czy mieszanka jest prawidłowa.
Pozdrawiam
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2020-06-01, 20:00   

Też napaliłem się na efekty tego moda po lekturze forów z za wielkiej wody, a wyszło jak wyszło.
Trzeba będzie się przyzwyczaić do mieszania biegami.
Jaki rezystor użyłeś? Ja zamontowałem 825 k ohm, 1%, 1/4W.
Wg tego co pisali taki ma być ok.
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-06-01, 23:01   

Użyłem rezystora parametrów takich samych tylko tolerancja 0.1% bo nie znalazłem innego.
 
 
Grzegorz_Godzio 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-09-17, 18:32   

A próbował ktoś wiercić obudowę filtra powietrza, w poście poniżej piszą że lepiej się zbiera.

https://www.facebook.com/...361206473959616
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-17, 19:12   

Sondy lambda nie oszuka się byle opornikiem. Nie taka charakterystyka.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2020-09-17, 19:56   

Z tego co pisali to dawało super efekt. Ponoć sonda wąsko pasmowa działająca 01, i można było ją oszukać, przesunąć charakterystykę. Pytanie czy może tylko wersje USA na to idą? Ja mam krajowy i nie odczułem wyraźnej różnicy więc z tego nie korzystam.
 
 
macko77 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 17
Skąd: London
Wysłany: 2020-09-17, 22:21   

Witam,
Moje moto jest z za oceanu i też zmiana był ledwo odczuwalna ale spalanie już było dobrze odczuwalne. Przed gmeraniem przy sondzie na baku paliwa robiłem około 150 mil a po, około 120 mil. Generalnie zgadzam się z wcześniejszymi wypowiedziami i myślę, że ten mod jest nie potrzebny a wystarczy trochę pojeździć i nabrać wprawy. Troszkę wyższe obroty trzeba trzymać i moto pięknie jeździ. Niedawno zdjąłem ten mod i różnica jest prawie niezauważalna. Wystarczy trochę pojeździć.

Pozdrawiam
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2020-09-17, 22:35   

Jest tak jak piszesz. Trzeba się nauczyć tym jeździć. Szkoda, że nie można na bardzo niskich obrotach jeździć ale trochę w tym sezonie pojeździłem i z każdą przejażdżką podoba mi się bardziej. Pali naprawdę mało i jest mega wygodny.
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2020-09-19, 18:04   

Moja druga Yadwinia z 2016 roku jechała znacznie lepiej na niższych obrotach od pierwszej z 2008
W/w dłubanina trochę słaba, taki plasterek.... co kto lubi,
Uważam, że jak już cos robić to power - commander
Świetny efekt chociaż raczej subtelny daje regulowany tłumik Penzl mocny bas

_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-09-19, 20:27   

Zawsze mówiłem , pomijać 1300 , od razu siadać na 1700 ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2020-09-21, 07:36   

SATURIAN, też tak można co kto lubi u mnie zdecydował PESEL motocykla
Antyczne sprzęty się psują ;p ;p ;D ;D ;D
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group