YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2011-11-16, 22:14
Kłódki, łańcuchy, blokady na tarczę
Autor Wiadomość
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2017-07-10, 14:18   

A umnie niestety tylko ostrzegawcze pikanie. I znowu się uzbraja... :beczy:
_________________
Hipis
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2017-07-10, 14:25   

Jak długo bateria "siedzi" w ... tym urządzeniu o nazwie Xena ;p ??

Ja mam Xenę 3 - 4 lata. Chyba w pierwszą zimę wyciągnąłem baterię, a potem .... mi się nie chciało.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2017-07-10, 14:52   

Podobnie i u mnie. Baterii nigdy nie wyciągałem :)
A mam taką : http://images.sklepy24.pl...-bolec-14mm.jpg
_________________
Hipis
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2017-07-10, 15:13   

U mnie jest koloru pomarańczowego, i jakaś wersja ... extra głośna. To może tu pies jest pogrzebany z tymi tylko piknięciami.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Zykfyr 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-21, 19:49   

Przepraszam za odkopywanie tematu , ale jestem na etapie kupna blokady na tarczę z alarmem , na oku mam model xeny xx-15 , czy ktoś użytkuje? jak jest czuła? czy podejdzie bez problemu na tarcze do draga 1100? czy może w tej sumie dostanę 'lepszą' blokadę u innego producenta? A może nie opłaca się wogole przepłacać i niższe modele tańsze o połowe wychodzą na to samo?

Wiem , ze jak ktoś chce ukraść moto to żadne zabezpieczenie nie podziała , bardziej mi chodzi o 'straszak' i wycie alarmu(tak wiem o pianie) dla przypadkowych złodziejaszków jak moto jest na parkingu podczas podróży no i pewnie jakiś tam komfort psychiczny , że nie zostawiłeś jaśki samopas ;) .

Druga opcja to Abus Granit X-Plus 8077 ale cena jest drugie tyle... a nie mówiąc już o modelu 8008...
Pozdro
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-07-21, 20:30   

Xena, zapomniałem już jaki to model, popsuła się dość szybko. Alarm włączał się kiedy chciał i wył jak wściekły. Mechanicznie działa bez zarzutu. Czy pasuje do tarczy XVS 1100 - musisz sam sprawdzić jakie masz możliwości na tarczy. Moja ma trzpień sporo mniejszy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2019-07-21, 20:39   

Hartmann u-lock bez alarmu, za to dobry wynik w teście.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1802
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2019-07-22, 06:17   

Mam xenę xx10, wtey był to najwyższy model, już chyba 4 lata. Nie narzekam :) Alarm bardzo głośny, działa ok.
Mialem już przy DS650 a więc do 1100 też zapewne podejdzie ale lepiej sprawdzić.
_________________
Hipis
 
 
Beny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 542
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-22, 13:32   

mam Abus Granit X-Plus 8077 Xena chyba głośniejsza
wymieniałem już baterie (bez problemu dwa palce AAA)
Abus solidniejszy większy cięższy i w testach chyba lepiej wypada.

ja jestem zadowolony
_________________
GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2019-07-22, 21:12   

pyra napisał/a:
Hartmann u-lock bez alarmu, za to dobry wynik w teście.

Podpisuje się pod tym co Pyra napisał ... a nawet więcej ;D
Temat rozważałem kilka lat temu, kiedy zastanawialem się nad jakimś godnym uwagi zabezpieczeniem i doszedłem wówczas do nasteępujacych wniosków:

> Patrząc na dostępne w Internecie filmiki przecięcie blokady zajmuje do 1 min. przy zastosowaniu przenośnej szlifierki kątowej - w chwili obecnej żaden problem (Anglia jest w tym zakresie świetnym przykladem), np.
https://www.wykop.pl/link...-dalo/strona/2/
Przy tym niszczymy blokadę "fizycznie" , czyli ewentualną wbudowanego w nią "wyjca" możemy zdezaktywować w tym samym czasie, albo krótszym ;/

> Zapakowanie motocykla na lawetę, pakę, czy do busa, zajmuje 30 - 60 sek. , przykład:
https://www.sadistic.pl/s...la-vt423999.htm
czy tutaj:
https://youtu.be/xTW9EFLRKU8

Jak się dokładnie obejrzy te i inne filmiki widać, że skutecznie nie da się zabezpieczyć motocykla, można jedynie jak najbardziej utrudnić potencjalnemu zlodziejowi jego przemieszczenie, przez zablokowanie obu köł. Blokowanie tylko przodu jest mało skuteczne, ponieważ można wrzucić luz, podnieść przednie koło i przytoczyć motocykl. Dlatego obecnie stasuje dwie niezależne blokady:
- na przód u-lock'a z hartowanym trzpieniem o przekroju 14 mm i budowie uniemożliwiającej otworzenie po jednokrotnym przecięciu pręta. Przy tym zakładam go tak, aby przechodził przez obie tarcze (idealnie dopasowuje się w duże, okrągłe otwory na tarczach hamulcowych). Mozna też wykorzystać go do przypięcia ramy motocykla o jakiś stały element otoczenia;
- na tyle blokadę w postaci "grzybka" o średnicy trzpienia dostosowego do podłużnych otworów w tarczy hamulcowej. Wcześniej stosowalem tradycyjną blokadę, ale nie wytrzymała próby czasu - kiedyś o niej zapomniałem i przetaczając motocykl ją ... uszkodzilem (okazało się że na tyle skutecznie, że się rozpadła i dało się ją zdjąć, wowczas straciłem zaufanie do tego typu blokad , a była "renomowana" ;D )

Co do konkretnej firmy, to mi akurat wymiarami przypadł OnGuard, ale dopasowywalem blokady bardziej pod kątem rozmiarów trzpieni i materiału z jakiego są wykonane, a nie konkretnych modeli i ich testow. Bo tak ja wspominałem na początku - według mojej oceny każda blokada się podda szlifierce kątowej , co najwyżej będzie to trwalo trochę dłużej niż wspomniany 60 sek. (przy przekroju 14 mm nozycami nie podjedziesz, no chyba że hydraulicznymi ;D ).

Co do alarmów, hmmm ... szczerze darowałem sobie juz na samym początku, bo wątpię w ich skuteczność w ciągu 60 sek, które złodzieje potrzebują na spokojne załadowanie motocykla do samochodu, lub ich fizyczną dezaktywację. Natomiast blokowanie obu kół, to według mnie najskuteczniejsza metoda na zniechęcenie potencjalnych złodziei, chociaż ostatecznie i tak uznaje poprostu ubezpieczenie od kradzieży :dumny:
 
 
Zykfyr 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-28, 19:05   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi !
W końcu zdecydowałem się na disc locka - potrzebowałem coś na zabezpieczenie gdy moto stoi chwilę na parkingu kiedy ja coś zwiedzam itp. także gabaryty(tutaj u-locki) i ciężar(te największe łańcuchy) też miały znaczenie. Pewnie na u-locka i łańcuch z kotwą do ściany zdecydowałbym się gdybym myślał , jak zabezpieczyć moto w garażu ale nie mam takiej potrzeby (alarm z czujkami ruchu itd.).

Trafiło na blokadę którą posiada również Beny , Abus Granit Detecto X Plus 8077 , pierwsze wrażenia pozytywne , kawał ciężkiego żelastwa. Co do czułości alarmu tutaj ciekawie , raczej nie ma możliwości o przypadkowych alarmach , motocykl spokojnie można delikatnie nawet 'puknąć' w kierownicę i alarm się nie załącza dopiero jak się delikatnie mocniej szarpnie ta zacznie wyć - także przypuszczam ,że takie sytuacje jak w Xenie , że niektórym od deszczu/wiatru nawet potrafiła zawyć raczej nie powinny występować ale to wyjdzie z czasem. Ogólnie jakieś szersze wrażenia będę mógł napisać pewnie po sezonie (oby nie musiała przechodzić prawdziwego testu na złodzieju ;) ).
Oczywiście w dobie przenośnych szlifierek akumulatorowych nic się nie obejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=3m2hCDblvac W tym filmiku koleś przecina ww blokadę , teoretycznie trochę mu to zajmuje czasu ale pewnie dlaczego , że nie chciał uszkodzić tarczy moto ;) Co najciekawsze,blokadę można założyć 'wyżej' na górnej części tarczy, zdecydowanie bliżej lagi a duży błotnik classica robi tutaj dodatkowe ograniczenie w taki sposób, że koleś nie będzie miał tak wygodnego podejścia do trzpienia blokady jak na filmie.Pozdro !

Ps. Tego disc-locka nie idzie założyć na tylną tarcze do draga 1100 gdyby ktoś był ciekawy.
Ps.2 Alarm mógłby być głośniejszy (jest 100db , xena ma 120db) chociaż ciężko oczekiwać , ze będzie głośniejszy od szlifierki ;) .
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2019-07-28, 19:45   

oby nigdy nie musiał być potrzebny
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group