Przesiadka z v-star 1100 na Royal Star 1300 VENTURE |
Autor |
Wiadomość |
radekopo
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 104 Skąd: okolice Rybnika
|
Wysłany: 2016-07-25, 11:00 Przesiadka z v-star 1100 na Royal Star 1300 VENTURE
|
|
|
Witam.
Jeżdżę kilka sezonów w tym kilka dalszych wypraw(2,8tyś po Alpach w 5 dni) V-Starem 1100 (2007r) z którego jestem bardzo zadowolony. Prowadzi się świetnie nigdy mnie nie zawiódł. Jednak zmienił się mój sposób jazdy jak już wsiadam na moto to robię minimum 300km plus dalsze wyprawy dlatego chcę się przesiąść na Venturę ( mam na oku 2005r) za względu na wielkie kufry, owiewki, tempomat itp.
Chciał bym poznać opinię kogoś kto przesiadł się z 1100 na Venturę czy nie żałuje..? Jakie są wrażenia z jazdy, jak ma się waga, moc 1300 do 1100 itp. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-07-25, 19:25
|
|
|
Nie jeździłem, raptem przysiadłem, ale moim zdaniem ventura to najpoważniejszy motocykl Yamahy, reszta w tym strato to lajty , pisz do PrzemkaN on zna całą prawdę |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
jendras66
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 1100 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-07-25, 20:42
|
|
|
Miałem Virago 1100, mam XVZ 1300 RSTD. Warto zmienić, ale trzeba wiedzieć, ze masa przy manewrowaniu na parkingu spooooora. |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2016-07-25, 21:19
|
|
|
pyra napisał/a: | moim zdaniem ventura to najpoważniejszy motocykl Yamahy, reszta w tym strato to lajty |
skad takie wnioski? chodzi mi glownie o strato i lajty? |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-07-25, 22:01
|
|
|
winiar, post wyżej |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2016-07-26, 08:29
|
|
|
post wyżej? dalej nie rozumiem strato i lajt? i skąd taka opinia. Post wyżej jest pytaniem i wcale nie o stratolinera, o ile umiem czytać? |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
tplonka
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 90 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2016-07-26, 15:00
|
|
|
radekopo, ja się przesiadlem z 650 i też nie żałuję. Z Dariowem byliśmy 2 miesiące temu na wyprawie i ventura spisała się rewelacyjnie. Na trasie super się prowadzi.spalanie 5.5 litra. Ale w mieście jeździ się trochę ciężko. |
_________________ Tomek
SREU #0895 |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2016-07-26, 16:26
|
|
|
Niedawno miałem okazje przysiąść Venturę. oooo matko nic nie widziałem bo mi czacha przeszkadzała
BTW piękna maszyna i ma wspaniała moc ale miasto Dasz radę, bo warto |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-07-26, 17:56
|
|
|
winiar, jeżdziłem xvs1100 xvs1300 xvs1700 xv1900 (choć parę metrów) nie jeździłem xvz1300, jednak samo manewrowanie na parkingu juz było dla mnie wyzwaniem, jest to najcięższy motocykl inaczej rozłożony ciężar i stąd moje wrażenia. Swoja drogą za wyjaktiem momentu xvs1300 i xv 1900 są bardzo podobne. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
radekopo
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 104 Skąd: okolice Rybnika
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:16
|
|
|
a jak myślicie przebieg dla tego modelu z 2005r 65tyś km to dużo? Warto się nad takim zastanawiać? |
_________________ Był : Romet R250
Był : V-star 1100
Jest : Royal Star 1300 Venture |
|
|
|
|
Dariow
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:26
|
|
|
Radekopo 65 tys km czy mil bo ani to ani to niestraszne dla tego silnika oczywiście w zależności jak był obsługiwany, ja mam około 50 tys mil i jeżdżę |
_________________ SREU #0898 |
|
|
|
|
radekopo
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 104 Skąd: okolice Rybnika
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:41
|
|
|
km bo mil ma coś 41tyś
[ Dodano: 2016-07-27, 13:04 ]
A podpowiedzcie Venture ma licznik przebiegu w milach czy w km?? Dzięki uprzejmości jendras66, byłem pooglądać jego motocykl za co baaaaardzo dziękuję ale na to nie zwróciłem uwagi. |
_________________ Był : Romet R250
Był : V-star 1100
Jest : Royal Star 1300 Venture |
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-07-27, 13:22
|
|
|
Ja sie przesiadłem z XVS 650 na Venture. Przez pierwsze miesiące to była walka z masą Ventury i ciągła obawa, czy ją podniosę, jak się wyglebię. No i zdarzyło mi się położyć Venture na Strusiowni : skręcałem z drogi na śliską trawę i nieopatrznie nacisnąłem na klamkę hamulca i już leżałem. Okazało sie, że dałem radę sam ją podnieść:-) co do maszyny: dla mnie to wspaniały turystyk: bardzo pakowny ( gigantyczne kufry), tempomat to idealny wynalazek na autostrady, radio na pokładzie spokojnie daje rade do 120 km/h, potem szumy powietrza są zbyt silne. Pomimo wielkiej owiewki, ja wszystko widziałem ( może to kwestia wzrostu ( prawie 190 cm). W mieście tez daje rade, tylko trzeba pamietać, gdzie sie parkuje, po cofnięcie choćby pod lekką górkę to spore wyzwanie. Ja dorobiłem potężne gmole przednie i w sumie, myśle, ze moja venture ważyła jakieś 430 kg.
Po czterech sezonach sprzedałem ją ( po drobnym szlifie) i w sumie żałuję tego ruchu...
Póżniej jeździłem Wild Starem, Teraz mam Strato, przewinęły się przez mój garaż dwa H-D, przymierzałem sie do Electry, ale, wszystko to nie to... Ostatnio nawet znowu oglądałem Venture w Polkomie - po wakacjach chyba podejmę jakąś męską decyzję
Podsumowując, jeżeli nie boisz się masy i wysoko położonego środka ciężkości - to kupuj Venture. Przebiegu się nie bój - jeżeli była dobrze serwisowana - to przebieg 100 000 km nie jest jej straszny.
PS z tego, co wiem, Venture ma licznik w milach. |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
radekopo
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 104 Skąd: okolice Rybnika
|
Wysłany: 2016-07-27, 13:49
|
|
|
PrzemekN, Dzięki za fajny konkretny opis. Miałem okazję przejechać się Venturą ale nie jeździć a to różnica ale jestem już zdecydowany teraz tylko muszę znaleźć tą jedyną |
_________________ Był : Romet R250
Był : V-star 1100
Jest : Royal Star 1300 Venture |
|
|
|
|
Bulanos
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 635 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 2016-07-28, 10:13
|
|
|
radekopo, są dwie wersje Ventury ,na Europę była robiona do roku 2000 i tam licznik jest w km. Powyżej roku 2001 to już tylko stany no i mile.
Nie bój się Ventury nie jest taka straszna do prowadzenia wszystko zależy od masy kierowcy .
Jak się ma powyżej 100 to chodzi jak komarek . Początki będą trudne ale po jakimś czasie będziesz śmigał jak " komarkiem" jedyny minus to ciężko się przeciskać w korku ale można .
Ja przesiadłem się z XVS 125 na potwora i go ujarzmiłem od razu z plecakiem.
Bierz nie zastanawiaj się jak się przejedziesz nie będziesz chciał innego. |
_________________ Człowiek jest jak Wilk żyje z watahą ale ma swój indywidualizm.
XVZ 1300 Venture było DS 125
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-07-28, 10:25
|
|
|
I wersja Kanada w km. |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2016-07-28, 13:10
|
|
|
I ja dodam coś od siebie choć wprawdzie jeździłem Royalem czyli odchudzoną Venturą - bez owiewki i kufra centralnego. Motocykl wdzięczny na długich trasach, na moje klasa sama w sobie ale to rzecz gustu.
Najlepsza na długie trasy, stabilna w czasie jazdy, skrzynia jak w 650tce, 5 bieg kręci się od 50km/h czego mi brakuje w Road Starze ba wręcz wkurwia na zwykłych drogach to wieczne wachlowanie 5,4,3 50km/h 3, 4, 5 td. przydałby się 6 bieg na autostrady.
Masa konkretna i uroki z nią związane wszystkie jak pisali poprzednicy.
W mieście i na bramkach na autostradzie przeciskałem się śmiało ale najpierw trzeba dużo przysiadów i wspinania na palce żeby wzmocnić nogi
Zwróć uwagę czy na odpalonym silniku na neutralu nie ma jakiś delikatnych stuków w silniku, które znikają po wciśnięciu klamki sprzęgła - jeśli są trzeba wymienić łożysko w koszu sprzęgłowym ale nie jest to jakaś morderczo trudna operacja.
Generalnie przy ludzkim traktowaniu motocykl nie do zajebania, ponoć silnik na hamowni do remontu głównego przekręcił 800tys km.
Mój przy sprzedaży miał ponad 50tys mil, a kupujący nawet na niego nie spojrzał
Uważaj na okazje bo tym motocyklem naprawdę robi się duuuuuże przebiegi więc okazje po 10-15 tyś mil to prawdziwe kwiaty paproci |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
radekopo
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 104 Skąd: okolice Rybnika
|
Wysłany: 2016-08-02, 09:24
|
|
|
No i mam. Wczoraj kupiłem Venture z 2005r piękna czarna Jak trochę km nawinę to napiszę opinię. Jak na razie wróciłem nią od sprzedającego ponad 500km z jednym przystankiem na tankowanie i jechało się rewelacyjnie. Radio gra wiatr nie przeszkadza (300km autostradą) prowadzi się lekko i przyjemnie jedyny minus jak na razie to hamulce v-star hamuje o wiele lepiej może to kwestia masy. |
_________________ Był : Romet R250
Był : V-star 1100
Jest : Royal Star 1300 Venture |
|
|
|
|
Vito
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 48 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 365 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-08-02, 09:27
|
|
|
radekopo, no gratki zakupu,pochwal się jakim foto |
_________________ Do not worry, do not cry, take your bike and ... fly.
|
|
|
|
|
|