YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co na rdzę
Autor Wiadomość
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-28, 22:11   

No, usunąłeś ocynk...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-28, 22:15   

dokładnie. Świeciły się pięknie i po kilkunastu dniach .............. :shock: rtudy je dopadł. Poszły wiec do chromowania.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-28, 22:23   

Ponieważ chodzi o wytrzymałość zmęczeniową efekt ( a raczej defekt ;D ) może wystąpić po jakimś czasie... Nie sądzę, żeby pękły wszystkie naraz ( :hahaha: ) - może też nic się nie stanie - z mojej strony to tylko taka uwaga - warto mieć świadomość pewnych rzeczy.

Witek - jakbyś dotarł do tego co bezpośrednio jest przyczyną w/w procesu to daj znać ;D .
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-28, 22:37   

F.I.P. Berek,
miałem w szkole materiałoznawstwo, technologię metali, ale juz nie mam podręczników a zasoby zgromadzone w szarych komórkach uleciały. pewnie w sieci gdzieś by znalazł jakieś opracowania, ale czy to jest tak bardzo istotne ? :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 22:39   

F.I.P. Berek napisał/a:
polerowanie poprawia wytrzymałość

naturlich ;)
_________________
Delta Machine
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-28, 22:45   

Witek
He,he - no nie jest. Ale to Ty pytałeś, więc myślałem, że będziesz dociekał... Nawiasem - podoba mi się jak to jest napisane w tym opracowaniu: "wiadomo jest, że (...)" ;D . No to teraz wiadomo.

Pozdrawiam.
;D
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
Ostatnio zmieniony przez F.I.P. Berek 2015-05-28, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 22:46   

przez pewien czas miałem tylną tarczę przykręconą na zwykłe nierdzewki (na czas cynkowana oryginałów), używałem hamulca tak jak zwykle i po wykręceniu tychże śrub nie zauważyłem jakiś uszkodzeń/pęknięć
_________________
Delta Machine
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-28, 22:48   

Jarek74
zwróć uwagę, że mówimy o wytrzymałości zmęczeniowej.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-28, 22:51   

może chodzi o chromowanie dyfuzyjne ?
to proces obróbki cieplnej. temperatura ok 1000 st. Taki zabieg ma na pewno wpływ na wytrzymałość metali, ale chromowanie elektrolityczne to zabieg mający na celu uzyskanie właściwości powierzchniowych ( odporność na ścieranie, ochrona przed rdzą, estetyka itd). Nie wiem mówić szczerze czy taki zabieg ma istotny wpływ na wytrzymałość.
Jak dotąd spotykałem sie tylko z chromowaniem elektrolitycznym. O dyfuzyjnym nie mam bladego pojęcia.

[ Dodano: 2015-05-28, 22:53 ]
Jarek74 napisał/a:
używałem hamulca tak jak zwykle i po wykręceniu tychże śrub nie zauważyłem jakiś uszkodzeń/pęknięć
ci któym ukręcił sie gwint na kardanie, też niczego nie zauważyli. Do momentu jak się ukręcił.
No, ale nie jesteś osamotniony. ja również miałem czasowo założone nierdzewki, więc nie będę się cwaniakował. ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-28, 23:43   

Chromowanie dyfuzyjne jest dla mnie pojęciem nowym. Nie mam wątpliwości, że chodziło o chromowanie elektrolityczne. Myślę, że trop przenikania wodoru z roztworu elektrolitu w strukturę metalu jest właściwy, ale drążyć nie zamierzam...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-05-29, 09:10   

A ja tylko zapytałem, gdzie coś kupić... :hehe: ;D ;D ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-29, 15:20   

ttom napisał/a:
A ja tylko zapytałem, gdzie coś kupić... :hehe:
to po co pytasz o jakiś dziwny środek, którego nie można nigdzie kupić ? ;D

Druga sprawa, że to jest tylko odrdzewiacz, a do usunięcia rdzy jest jeszcze wiele innych sposobów. No, ale skoro chcesz tylko zrobić psik, psik.
Pytanie co dalej po usunięciu rdzy tym środkiem. Trzeba jakoś to zabezpieczyć przed ponownym utlenianiem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-05-29, 16:23   

witek1965 napisał/a:
Trzeba jakoś to zabezpieczyć przed ponownym utlenianiem

No właśnie, a jak ?
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-29, 16:51   

W ogóle bym się nie bawił w odrdzewianie... Prysnąłbym łby śrub Hammeritem nie wykręcając ich z tarczy.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-29, 16:59   

ttom napisał/a:
No właśnie, a jak ?
jeden sposób podałem.
Skoro ocynkowane rdzewieją, to znaczy, że ocynku już na nich nie ma.
Odkręcic, wypolerowac, prysnąć lakierem samochodowym w kolorze jedynie słusznym, czyli czarnym jak twój motong,lub jak pisze F.I.P. Berek, Hammerite. Z boku będzie wyglądało, że taki był kaprys właściciela.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-05-29, 17:29   

Ponieważ śruby wymagają solidnego dokręcenia każdy lakier w czasie dokręcania ulegnie uszkodzeniu - stąd moja sugestia aby ich nie wykręcać. Hammerite występuje w kilku kolorach więc co tam ciocia uważa... A poza tym wchodzi w reakcję z rdzą i perfekcyjne jej usuwanie nie jest potrzebne.

Kaletniczym wycinakiem do otworów o średnicy łba śruby można wyciąć szablon/maskownicę aby nie upaćkać tarczy i jazda...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2015-05-29, 22:19   

witek1965 napisał/a:
ttom napisał/a:
No właśnie, a jak ?
jeden sposób podałem.
Skoro ocynkowane rdzewieją, to znaczy, że ocynku już na nich nie ma.
Odkręcic, wypolerowac, prysnąć lakierem samochodowym w kolorze jedynie słusznym, czyli czarnym jak twój motong,lub jak pisze F.I.P. Berek, Hammerite. Z boku będzie wyglądało, że taki był kaprys właściciela.


JA włożyłem w zakrętarkę - szmatka z pastą i polerka główki śruby - potem psik lakierem bezbarwnym i gotowe. Sezon wytrzymały, a pracy na maksymalnie 45 min + schnięcie lakieru. Pamiętać aby po dokręceniu śrub malutkim pędzelkiem pomalować gniazdo imbusowe.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group