YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Test kasków by "Motocykl"
Autor Wiadomość
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-17, 14:37   Test kasków by "Motocykl"

http://www.motocykl-onlin...ow-3-w-1,7823,1
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-17, 15:13   

Nie wiem kiedy był ten artykuł smarowany, ale ceny mają troche nieaktualne. Nolan N44 poniżej tysiąca to nie są odosobnione przypadki na allegro, ale oferty wielu sklepów, więc jak cały test jest tak rzetelny jak informacje na temat kasków to :brawo: dla autorów.
Swoją drogą test w zasadzie nie wnosi nic nowego. Kaski typu Jet, z opinaną szczęka to namiastka ochrony. SHARP nie przeprowadza testów tego typu kasków. Zresztą ten test to potwierdza, ale ............każdy z nas to wie, a i tak robi po swojemu, co nie znaczy dobrze.
Shoei polecał swojego J Winga do jazdy skuterem. Na dzień dzisiejszy zrezygnowali z wszelkich sugestii, ograniczając się do suchych danych technicznych.
Generalnie, kaski typu 3w1 można podzielić na jako tako bezpieczne i kompletnie do dupy. Ale w takich jeździmy, w tym autor tegoż postu, czyli ja.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-03-17, 16:10   

witek1965, tekst świeży.........przedruk ;D .....i pewnie przelicznik z ojro ;D a co z schuberthem ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-18, 01:52   

pyra napisał/a:
a co z schuberthem ?
nie dostali do testowania. A swoją drogą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to nie błyszczy aż tak strasznie. http://sharp.direct.gov.u...&discontinued=1
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-03-18, 06:26   

A czego się spodziewałeś ? Porządny integral lepszy jest od szczękowca, porządny szczękowiec lepszy jest od modułowego , a ten od jeta , a jet od orzeszka ;D .
Jest też inna prawda , porządny kask modułowy, lepszy jest od byle jakiego integrala, klejonego w chińskim garażu ;D
Wybór należy do ciebie ;/ Choć np Nolan posiadający atesty na kask otwarty i zamknięty coś tam chyba wytrzyma :nie_wiem:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-18, 06:50   

Jako użytkownik odniosę się do testu Caberg HyperX.

"Wentylacja czoła i górnej części głowy ledwo wyczuwalna" - w praktyce nie ma przeciągów, ale wentyluje, trochę słychać tą wentylację, cichy gwizd, ale nie upierdliwy.


"niektórzy jeźdźcy będą narzekać, że blenda przeciwsłoneczna uderza o nos" - różne są nosy, jeśli chodzi o mój, to przy prawidłowo ułożonym kasku jest OK, wręcz bardzo precyzyjnie, jeśli kask jest zbyt luźny to może blenda opadać na nos, ale to nie wina wykonania blendy.

"trudno dostępna regulacja wentylacji z tyłu kasku" - regulacja jest z przodu u góry, chyba kask zakładam odwrotnie, przyjrzę się na wiosnę.

"odległość części szczękowej od brody bardzo niewielka" - to też sprawa indywidualna, kupując kask przymierzamy go, mi to pasuje.

"podczas testu tłumienia uderzeń doszło do przebicia części szczękowej" - odpukać, na szczęście nie sprawdzałem, nie wiem, nie wypowiadam się, nie chcę wiedzieć.

"mechanizm wizjera zacina się i trzeba przy nim majstrować" - nigdy.

"niektóre elementy trzeszczą" - tak, ale przy grzebaniu przy kasku, w czasie jazdy nie trzeszczy.

Ogólnie z kasku jestem zadowolony i nie przewiduję wymiany. Największy minus, to chora cena dedykowanego blutka Caberg Just Speak.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-18, 09:45   

Ten test jest wiarygodny jak ADAC ;D
Zestawiono kaski do 9 stówek z kaskami od 1300 w górę - po prostu zestawiono kaski z markami światowymi, z kaskami z markami budżetowymi i handlowymi.
Opisy porównują wartości mierzalne, ale nigdzie nie podano ile zmierzono. Może być tak, że 80db to cicho, ale już 80,5dB to głośno.
Dla tych, którzy jeżdżą z szybą test jest bez większej wartości, bo rozpływ powietrza jest całkowicie inny.
Dla tych, którzy jeżdżą bez szyby, ani słowa na temat zachowania kasku w strudze powietrza - utrzymanie kierunku, stabilność, odporność na turbulencje i łatwość obracania kaskiem na boki oraz powrót do pozycji na wprost.

Jestem ciekaw też, kiedy w testach pojawi się taki tekst:
Wytrzymałość kasku zadecydowanie zbyt mocna - kask zamiast absorbować uderzenie przez częściową i kontrolowaną deformację, zachowuje integralność, narażając na obrażenia odcinek szyjny kręgosłupa i mięśnie współpracujące.

W samochodach już dawno odkryto, że dużo bezpieczniejsze są obszary kontrolowanego zgniotu, niż duża sztywność konstrukcji. W testach kasków nadal króluje "duża odporność na uderzenia". Chyba, że priorytetem jest zachowanie kasku w całości, by pozbierać do niego jakieś trzewia lub by denat ładnie wyglądał w worku. Może testujący zakładają, że ew. delikwent wypadku, w którym kask w sposób czynny chronił głowę, będzie miał być ponownie użyty, zamiast dożywotnio ozdobić ścianę w garażu?


Pytania do poniższego filmiku:
- zważywszy, że akcja dzieje się na Dalekim Wschodzie, to należy przyjąć, że jest to jeden z dwóch czołowych kasków testu?
- czy nawet jeśli by to był jeden z nich, to wytrzymałby najechanie kołem lub ochroniłby kierującą przed skutkami działania sił koła na kask, tj. ciągnięcie, zrywanie, odrzucenie na bok?
- czy od powyższego uchroniłby kask, który zdobyłby 5 gwiazdek w teście (85-100 pkt.)?
https://www.youtube.com/w...player_embedded
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-18, 12:20   

wemar napisał/a:
Może być tak, że 80db to cicho, ale już 80,5dB to głośno.

oczywiście, że tak

2 - krotny wzrost natężenia dźwięku oznacza wzrost poziomu głośności o ok. 3 dB

Dźwięk o natężeniu 80db, to będzie szum, a wzrost o 25% , czyli 25 dB nie będzie de facto wzrostem natężenia dźwięku o 25%, tylko wrośnie on aż 100 - krotnie.
Natężenie dźwięku oblicza się z wzoru.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-18, 14:32   

witek1965 napisał/a:
2 - krotny wzrost natężenia dźwięku oznacza wzrost poziomu głośności o ok. 3 dB

Namotałeś. Wzrost/spadek o 3 dB to nie zmiana dwukrotna, ale ok. 30%. Przy czym 1dB to nie będzie 10%, bo jest to skala logarytmiczna.
Wartość 3dB jest dość powszechnie stosowaną wartością progową np. w elektronice i akustyce.
Poza tym nie neguję, że 0,5dB to nie jest wyczuwalna różnica w głośności. Chodzi mi tylko o to, że w teście używane są określenia "głośno" i "cicho", choć nie jest podane, ile to jest "głośno" a ile "cicho". Przywołane wcześniej 0,5dB przy poziomie hałasu 80 dB to jest niewielka różnica, natomiast różnica w znaczeniu słów cicho/głośno, jest zdecydowanie wyrazista.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-18, 17:09   

remol71 napisał/a:
Oj.

Pierwszy z brzegu przykład - szerokość pasma dla filtrów LRC oblicza się dla spadku przenoszenia -3dB. Dla wzmacniaczy napięciowych za koniec zakresu przyjmuje się moment gdy napięcie wyjściowe spadnie do 0,7 wartości maksymalnej, czyli -3dB, lub do 50% mocy maksymalnej, co dla mocy też odpowiada -3 dB.
Przy pomiarach dopuszczeniowych dla nadajników radiowych (tym, które muszą) mierzy się m.in. moc pasożytniczą (zakłócającą) jako pozostałość promieniowania poza pasmem -3 dB. BTW większość CB ma tę wartość przekroczoną.

Tylko, że to temat o kaskach, a nie o skali pomiarowej. :)
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-19, 03:21   

wemar napisał/a:
Namotałeś.
być może. Coś mi tam się kołatało, ale że nie sposób wiedzieć wszystko perfect, posiłkowałem się trochę.

http://www.fizykon.org/ak...m_natezenia.htm

Cytat:
Logarytm jest funkcją rosnącą, ale rosnącą powoli (przynajmniej dla wartości większych od 1). Dlatego wyniki zastosowania tego wzoru mogą nieco mylić osoby nie obeznane z matematyką.

Przykłady:
2 - krotny wzrost natężenia oznacza wzrost poziomu głośności o ok. 3 dB
10 - krotny wzrost natężenia daje wzrost poziomu głośności o 10 dB
100 - krotny wzrost natężenia daje wzrost poziomu głośności o 20 dB
1000 - krotny wzrost natężenia daje wzrost poziomu głośności o 30 dB
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-19, 06:51   

Masz rację, to mi się pomyliły wzory. Przyrost natężenia to 10log(I/Io) i tu dwukrotny wzrost to 3dB. Do zmiany mocy akustycznej mamy wzór 20log(P/Po) i tu 3 dB to zmiana mocy o ok. 30%.
Co w niczym nie zmienia mojego zdania o wynikach testu kasków - tam nie ma żadnych wzorów, ba! nie ma żadnych wiarygodnych wartości z pomiarów, bo ich prawdopodobnie nie przeprowadzono. Miał wygrać najdroższy, a kolejne miejsca przydzielono wg ceny. Wyjątkiem jest Scorpion, bo dostał mało punktów za dużą masę.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-20, 14:47   

wemar napisał/a:
Co w niczym nie zmienia mojego zdania o wynikach testu kasków - tam nie ma żadnych wzorów, ba! nie ma żadnych wiarygodnych wartości z pomiarów, bo ich prawdopodobnie nie przeprowadzono.
i tu trafiłeś prawdopodobnie w sedno, no ale trzeba o czymś pisać.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-19, 10:37   

http://motocykle.onet.pl/...cyklowych/jy5mq
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-19, 18:51   

Ręce opadają. Jak widać, wystarczy żywcem przepisać kilka zdań z oficjalnej strony Sharp, pote podzielić kaski na
*
**
***
****
*****
i jest gotowy artykuł, to nic, że to mocno odsmażony kotlet, ważne że się napisało i wpadła kasa :poddajesie:
No i gdzie ta czarna lista ? rozumiem, że chodzi o kaski * , ** , *** bo nikt nie określił ich z nazwy, zapewne obawiając sie reperkusji ze strony producentów. Co innego przyznać *, a co innego napisać wyraźnie - te kaski są złe, nie kupujcie ich.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-04-19, 20:02   

21 kwietnia 2010 :poddajesie:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-21, 16:55   

pyra napisał/a:
a nawet gdyby był to wnosi tyle samo co ten z 2010 :hahaha:
no, jak widać nie dla każdego jest to aż tak istotne. Zresztą, większość z nas w tych testach za wiele nie znajdzie. Sharp testuje tylko dwie kategorie kasków i w zasadzie ma rację, ponieważ pozostałe nie zapewniają bezpieczeństwa w należytym stopniu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group