Przesunięty przez: 1janbo 2010-11-15, 09:54 |
ŚWIECE - FAJKI - KABLE WN |
Autor |
Wiadomość |
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 777 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:21
|
|
|
witek1965 cieszę się, że nieporozumienia okulistyczne mamy wyjaśnione . Jeszcze raz dzięki za pomoc i przekonanie w temacie świec.
A żeby było ciekawiej to niestety jest to świeca made in Japan więc na Turasów nic to nie zrzucimy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-26, 20:23
|
|
|
andrzejnow666, wiesz co podejrzewam (ale i tak napisałem zapytanie, bo mnie to cholerka ciekawi) czy znak równości nie oznacza że świecę BPR7E można zastąpić świecą BPR7ES , ale odwrotnie nie(brak tego miedzianego rdzenia ) i dlatego nie ma na świecach BRR7ES podobnego opisu (jedna równa się drugiej) Jak dostane odpowiedź z NGK to się podzielę rzecz jasna informacją.
[ Dodano: 2012-03-26, 23:37 ]
No i dostałem odpowiedź.
Musze pokłonić się i uderzyć w pierś.
Cytat: | Witam,
W odpowiedzi na Pańskie pytanie:
Tak może Pan zastosować świece z oznaczeniem BPR7E.
BPR7ES- S oznacza cechy konstrukcyjne: w tym przypadku ( miedziany rdzeń ) - dodatkowe oznaczenie na potrzeby pierwszego montażu.
Natomiast zachęcam do stosowania świec irydowych IX- dłuższa żywotność....
Poniżej dodatkowe informacje o IX
http://www.ngk.de/pl/prod...u-szlachetnego/
Pozdrawiam
Dawid Pauszek
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH SP. Z O.O.
Przedstawicielstwo w Polsce
Ul. T. Rejtana 17 lok. 10
02-516 Warszawa
kom.: 609 22 44 47
|
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
bioly
Rocznik: 2002
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-06, 21:55
|
|
|
Panowie, jak to jest z numerkami/nazwami świec Denso dla V-Star 650tki? Sprzedawca w sklepie zarzekał się, że Denso IW22 (na pudełku oznaczone jako IW22#4) będą pasować, zakupiłem, wykręciłem stare świece i okazuje się, że mają mniejszy gwint. Jaka konkretna nazwa modelu/oznaczenie numerkowe będzie odpowiednia dla mojej maszyny, jeśli chodzi o irydowe Denso? |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2012-04-06, 22:15
|
|
|
chyba takie powinny być
Denso
IW22 do draga 1100 Denso |
Ostatnio zmieniony przez Bakteria77 2012-04-06, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-06, 22:19
|
|
|
świeca irydowa do 650 to Denso Irydium Power IX22B. Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100
[ Dodano: 2012-04-06, 22:22 ]
sporo tańsza od Denso jest NGK BPR7EIX również irydowa ( tylko made in Japan) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
bioly
Rocznik: 2002
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-06, 22:26
|
|
|
witek1965 napisał/a: | świeca irydowa do 650 to Denso Irydium Power IX22B. Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100 |
Dzięki za wyklarowanie - znajdę może jutro gdzieś na mieście właściwe, to zakupię, ale Denso właśnie, mają +5 do lansu nad NGK . A przy okazji, te IW22, jeśli wierzyć informacjom na pudełkach, też są irydowe. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-06, 22:29
|
|
|
bioly napisał/a: | jeśli wierzyć informacjom na pudełkach, też są irydowe. | toż napisałem - Denso Irydium Power IW22 to świeca do XVS 1100. Odprzedasz je komuś i po kłopocie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
GG
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 153 Skąd: Dragoni Wrocław
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-06-16, 19:56
|
|
|
GG napisał/a: | ale na opakowaniu czerwonym kolorem: "0,4mm IRIDIUM" | a w naturze ile ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
GG
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 48 Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 153 Skąd: Dragoni Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-18, 07:44
|
|
|
Nie mam czym zmierzyć (sprzęt przepadł wiele lat temu, w trakcie włamania do malucha), ale dzisiaj postaram się znaleźć chwilę i pożyczyć "szparomierz".
Myślę że niespodzianki nie będzie , w końcu po to kupiłem japońskie świece żeby były precyzyjnie wykonane.
[ Dodano: 2012-06-18, 20:56 ]
Japońska dokładność mnie zadziwia, "szparomierz" 0,8mm, nie wchodzi, 0,4 + 0,32 wchodzi,
w jednej ciasno nawet robi rysę, w drugiej podobnie ale nie rysuje przyrządu. Jutro zakładam do silnika, zobaczę jak silnik będzie pracował. |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-07-04, 18:19
|
|
|
ja jednak szarpnę się na Denso IW22 (irydowe), pytanie co zrobić żeby ich nie zniszczyć? czy wystarczy po odpaleniu poprostu nie gasić silnika do osiągnięcia temperatury roboczej? czy są jakieś jeszcze haczyki? szkoda przesrać sobie 100PLN... |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-07-04, 18:40
|
|
|
Ja mam denso irydowe .Jakiejś wyjątkowej obsługi nie wymagają . Jednak po odpaleniu staram się, aby trochę silnik się rozgrzał .Przelatałem na nich około 9000 mil i jest spoko.
Po zakupie , a było to zimą , co raz mnie dupa swędziała , żeby go odpalić i posłuchać , no i jedną świecę szlag trafił (wtedy była to chyba ngk irydium). Mrozy jednak były wówczas spore. |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-07-04, 18:46
|
|
|
FhissT napisał/a: | ja jednak szarpnę się na Denso IW22 (irydowe), pytanie co zrobić żeby ich nie zniszczyć? | Mnie uczono, że po założeniu nowych świec powinno się wsiąść do pojazdu i nim po prostu przejechać ok 30 km. Nie gra roli, czy to świece do motocykla, czy samochodu. Podobnie w sprzęcie ogrodowym, czy piłach. Założyć i pracować jakiś czas. Świeca ma się wygrzać w normalnej eksploatacji, a ni poprzez zapalenie i zgaszenie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-07-04, 19:52
|
|
|
Cytat: | Świeca ma się wygrzać w normalnej eksploatacji, a ni poprzez zapalenie i zgaszenie. |
No i tak ma być przynajmniej kiedyś tak twierdzili i chyba tak jest dalej |
|
|
|
|
qbczas1984
Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 175 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-07-19, 18:03
|
|
|
Pytanie czy ktoś z Was wymieniał WN, wiem że do fajki wkręcam na trzpień ale nie wiem jak jest z cewką, czy jest odlane czy tak samo jak przy fajce? |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-10, 10:32 Jak wymienić świece w DS 1100- DIY
|
|
|
Zapraszam zainteresowanych do obejrzenia filmiku pokazującego jak wymienić świece
w DS 1100 bez zdejmowania zbiornika.
Wiem ,że to banalnie proste ,ale....
Pamiętam jak kilka miesięcy temu nie wiedziałem nawet gdzie są świece :-D
Pomyślałem więc ,że może się ten film komuś przyda.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
W planie:
Ustawianie zaworów
Synchronizacja gaźników
i sam nie wiem co jeszcze ;-)
Pozdrawiam
Irek |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-10, 11:22, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
yanis56
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2012-08-19, 15:34
|
|
|
Irek, Twoj filmik bardzo byl pomocny,dziex bardzo
Co prawda problem pozostal,a mianowicie wydaje sie mi,ze moja Piekna nie pali na pierwszy gar. Mialem klopoty z ruszeniem po krotkim postoju, a podczas jazdy zauwazylem spadek mocy. Dopiero po wejsciu na wysokie obroty (5tys!!!) moto dostawalo "kopa". Czy ktos moze "przerabial" podobny temat?
Pozdrawiam Wszystkich! |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-08-19, 17:51
|
|
|
Wymień świece, przerabiałem to. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-19, 20:46
|
|
|
Ja po wymianie świeczek na irydowe miałem problem z wolnymi obrotami.
Wróciłem do zwykłych i jest o niebo lepiej.
Z tego co czytam, to jednym wymiana na irydowe polepsza sprawę - innym nie.
Znowu okazuje się ,że każdy motocykl ma swoją duszę .... ;-) |
|
|
|
|
bioly
Rocznik: 2002
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-16, 18:52
|
|
|
Miałem problemy z odpalaniem maszyny, myślałem, że to akumulator ma już swoje lata i należy mu się wymiana, ale wczoraj w końcu wymieniłem świeczki, zwykłe NGK na Denso irydowe i problemy jak ręką odjął, maszyna staruje od razu, zrobiła się żwawsza, pięknie i równomiernie pracuje - polecam taką wymianę wszystkim. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, chwilowo jest ok 6l/100km, ale to jeszcze na starych, dosyć okopconych świecach no i z całkowicie zielonym kierowcą, czyli mną. |
|
|
|
|
|